СЕДМИ клас 2019/2020 - тема 8

  • 32 726
  • 772
  •   1
Отговори
# 555
  • Мнения: 2 182
Сигурно е имало документ, сега не знам как е.

# 556
  • Мнения: 24 467
Аз съм го чувала само като градска легенда.

# 557
  • Мнения: 3 491
Оценките не могат ли да се променят след НВО? Ако не ме лъжат спомените, миналата година завишиха оценката по математика на седмокласника на колежка, след като на матурата изкара точки, равняващи се на пет и нещо, а иначе имаше четворка в училище...

# 558
  • Мнения: X
Следя организирането и провеждането на НВО от доста време. Често през годините във форума е обсъждан въпросът за разминаването на годишните оценки и тези от НВО ( обикновено се говореше за единица разлика), но лично на мен никога не ми е попадал документ, в който да е описано черно на бяло. Нито закон, нито наредба, нито дори министерска заповед. Но това не пречи примерно някой на ръководна длъжност да е изискал подобни обяснения по своя инициатива.

# 559
  • Мнения: 7 680
Миналата година нямаше и при нас няма да има приравняване на точки към оценка, та това, че някой е имал точки за 5 и нещо на нво са тотални измислици.
Warwick, вярвам ти на написаното, но моите уважения към учителите по бел в смг, най-любимата учителка на Ния е точно по бел, а и мисля, че децата ни са (в твоя случай в минало време) при една и съща учителка по бел. Много са ми симпатични, но на тях яко им куца всичко свързано с познания по нормативна уредба, може и да не им е баш работа, знам ли какви са им вътрешните порядки. Първо в класното имаше отпаднал, както и още неизучаван материал. После излъгаха (несъзнателно, от неинформираност) децата за регламента на олимпиадата, наложи се петък преди олимпиадата да пиша в Школо за проблема и веднага информираха децата за "нов" регламент. После нямаме още обявени резултати от олимпиадата, а седемдневния срок мина декември (декларации всички попълвахме). Ния се моли да си разбере разбивката на точките (тест и олв) трета седмица. Изобщо няма да споменавам как м.г. с тест на руо минаха 20 деца от смг, а тази с тест на смг едва ли ще има и 10, при все, че явилите се са повече. И върхът на сладоледа да се спират деца и да не им дават/препоръчват да ходят на олимпиада.

Скрит текст:
Братовчед ми живее в Мелбърн от 2003г. Има 2 деца: едното завършва тази година, а другото е 2006 набор. Видяхме се за първи път от 5 години. Много интересни неща научих. При тях нямат оценки. Имат "елитни" училища с прием, само със собствен за училището изпит. До 7 клас включително няма учебници. Дават им разни листа. Всяка година класовете са различни, разместват децата по класове. Учат от януари до декември с 4 ваканции. В гимназията имат профили, като си избират от всичко (племенницата учи философия, биология и някаква (не по-сложна) математика, която не можа да обясни с какво се различава от "обикновената математика".

# 560
  • Мнения: 24 467
Оценките не могат ли да се променят след НВО? Ако не ме лъжат спомените, миналата година завишиха оценката по математика на седмокласника на колежка, след като на матурата изкара точки, равняващи се на пет и нещо, а иначе имаше четворка в училище...

Всичко може.
Въпросът е, че няма норма и не е задължително.
Защото учителят не е длъжен да съобрази годишната оценка с постигнатото на НВО.
На тази колежка на детето й може да са му повишили оценка. На друго обаче няма да я повишат при наличието на същите условия.
След като нямаме такова нормативно задължение, нещата си остават така - нечия годишна шестица може да се равнява на нечия четворка по съдържание и обем на постигнатите знания. И обективния момент го пиши направо бегал.

# 561
  • Мнения: 7 680
А на болните с нула, 2 ли ще им пишат за годината по тази логика?

# 562
  • Мнения: 3 491
Аз наистина не знам дали е възможно да се променят оценките. Иначе не ми се струва невъзможно да има сериозно разминаване, а и не разбирам защо да си измислят такива неща хората.

# 563
  • Мнения: 7 680
Е, измислят ги точно от градски легенди. Защо още има учители, които казват, че балообразуването ще е от оценките 5-7 клас? (Пресен пример от миналата седмица.)

# 564
  • Мнения: 3 491
Моите спомени са, че тя беше много ядосана, отиде да се разправя в училище. Още преди изпита твърдеше, че оценката в училище не е обективна, тъй като е формирана преди всичко заради неписани домашни, а не от контролни.

# 565
  • у дома
  • Мнения: 7 973
Аз познавам дете,което в моменга е 10 кл и преди 3 год на изкарани на първи модул 60т -тогава за училище се гледаше само 1 модул и при 6 първи срок и 5 втори по матем имаше 5 за годината.Аз мтого трудно го преживях,защото му помагах по мат и знам,че си знаеще-майката и детето го приеха по-лесно,чисто и просто,защото сформирания бал ,независимо с каква год оценка стигаше на детето за желаната паралелка. Даже майката ходи и се разправя под мой натиск в Инспектората и при директора на училището-нищо и поровина,всичко си беше окончателто.

# 566
  • София
  • Мнения: 19 955
Най-голямото доказателство за това,че става дума за градски легенди, е фактът, че въпреки "спуснатата отгоре наредба" разни учители  по БЕЛ и МАТ при нисък резултат на НВО все пак оставят 6 на ученици, към които имат симпатии или за които им е упражнен натиск от управата с довода, че родителят на Х е спонсор или нещо подобно, или е на позиция, която в даден момент може да им донесе позитиви. Та за  такива деца "наредбата" за разминаване магически спира да работи.

# 567
  • Мнения: 3 491
Аз си мисля, че най-голямото разминаване между НВО и училищните оценки се получава в математическите паралелки. Предполагам, че всички деца в СМГ са подготвени като да изкарат отлични оценки на НВО, а в същото време учителите трябва по някакъв начин да разграничат децата и пишат на някои и по-ниски оценки.

# 568
  • у дома
  • Мнения: 7 973
Русалке,то явно и обратното-за писане на по-висока оценка при изкарани много точки не важи за простосмъртни и нелюбимци...

# 569
  • Мнения: 24 467
Аз си мисля, че най-голямото разминаване между НВО и училищните оценки се получава в математическите паралелки. Предполагам, че всички деца в СМГ са подготвени като да изкарат отлични оценки на НВО, а в същото време учителите трябва по някакъв начин да разграничат децата и пишат на някои и по-ниски оценки.

И защо да "трябва", ако са овладели отлично задължителния училищен материал?
Намирам за не особено стойностно и виждането, че във всеки клас "трябва" да има отличници, както и представители на всички други групи /последните 20-тина години без двойкари, че, видиш ли, парите следват ученика, не ни се занимава с поправки и тем подони от сорта/.

Русалке,то явно и обратното-за писане на по-висока оценка при изкарани много точки не важи за простосмъртни и нелюбимци...
Естествено. Само за богопомазаните важи.

Общи условия

Активация на акаунт