Отговори
# 1 530
  • София
  • Мнения: 6 426
Аз тайничко си мечтая скоро да мога да карам хибрид,но от тези,дето могат и на бензин де. Че в Бг не знам до колко вече са местата,на които можеш да заредиш батерията. Но това е просто мечта,едва ли скоро ще ми се случи.
Laughing
Е то, хибрида нали е това, да може и така и иначе. А, ако е "плъг-ин", може и в ел мрежата да зареждаш, в останалото време се зарежда от ДВГ.

Почна ли пак войната, бензин vs дизел. Laughing


Споделете дизелджиите колко пари ви излиза чистене на дюзи или недай си боже някой да сдаде багажа? Гледам, че ги рециклират, представям си цифрите тогава. Аз сложих чисто нови дюзи на газовата на 120лв комплекта,след 6години вярна служба.

Дизелджия чак не съм. От това дет съм покарал, нямам сериозни резерви. Но са били все сравнително читави и поддържани. Нови, тоже. Дюза само веднъж съм сменявал. На кола на 40К. От скапано гориво. А беше и в гаранция. За цена, не питай, независимо, че не съм плащал. Simple Smile

# 1 531
  • Мнения: X
На нашия дизел съм споделяла, че сме рециклирали дюзи, 2280лв, 6 дюзи по 380 лв всяка. В София дизел център това. Не бяха те основния проблем, въпреки, че и те бяха заминали. Но основния проблем беше пукнатина на главата, сега е всичко ново по двигателя. Хубавото беше, че майсторът се съгласи да работи с наши части, които ги взехме на доставна цена. И пак ни стъпи на прилична сума. Нямаше и как да разберем преди да я купим за проблема, защото единственият признак беше, че колата палеше трудно на студен мотор, на топъл нямаше проблем, поне в началото. После почна да пали трудно и на студено, и на топло. Сега да чукна на дърво, нямаме проблеми.
С другия дизел в семейството - 1.9 ТДИ не сме имали никакви перипетии големи. Чук е този мотор. А Сеатът на ММ, който продаде, пак 1.9ТДИ, 110к.с. беше и продължава да бъде най-вярната кола! Когато всички коли ни оставяха, Сеатчето ни спасяваше, винаги. Познаваме новите собственици, колата си е перфектна и до днес.

# 1 532
  • София
  • Мнения: 2 441
Точно това имах предвид. С парите, които сте дали за рециклиране, някои хора си купуват коли. Не казвам, че по бензиновите коли няма скъпи ремонти, напротив. Но това на дизела му е някакви страшни цифри.

Затова казах, че аз за газовата за нови дюзи, с гаранция, дадох 120лв с работата, която беше 10мин, включвам и настройката. Нали сравняваме дизел с бензин/газ.

# 1 533
  • Мнения: 3 654
Газовите си имат също профилактика. Плашите ме, ако слагате газ и не стъпвате после. Най-малко филтъра на газта се сменя на 10х километра. Аз не говоря за сервиз тип бай гошо, говоря за доказали се газаджии като BRC, Ланди Рендзо. Обикновено настройката на автомобила е да минава автоматично на газ, когато двигателят достигне температура от 30градуса или 40. Не знам вие при какви газаджии ходите. Когато колата е добре настроена, не трябва да има разлика във вървежа на бензин и газ. Това с надеждността са някакви остарели митове и легенди. Да не мислите, че ей така карате си и сте изрядни с газовата и тя изведнъж гръмва и колата се пали? Grinning Тя и самата бутилка се сменя на 10г,ама ние тук караме докато не ни дадат по телевизията после.

В дизел няма да се кача повече. И нафта ми е замръзвала една зима, а това беше най-глезената кола със скъпата нафта, скъпите добавки за гориво и тн. Някои баровци са открили топлата вода и махат въпросния дпф филтър, който се запушва и ела да караш след такъв. Прави черни облаци зад него. Мъжът ми във фирмата карат чисто нови коли от магазин Ауди, те им махат найлоните, качвайки се за работа даже. Дизел, разбира се. Даже те се запушват в града. Мерси, газта е даже по-НЕвредна за природата, наред с електричките.

Добавката за газ, която ние ползваме, е тази на др Мермерски - Юнак. Уникална е. Дизелджиите много му хвалят тази за дизела. Газта е суха по принцип и е хубаво да се смазва. Мъжът ми вкарва една доза, която прилича на огромна спринцовка, когато зарежда. Но не, когато дозарежда, а когато газта е свършила и пълни догоре.

Споделете дизелджиите колко пари ви излиза чистене на дюзи или недай си боже някой да сдаде багажа? Гледам, че ги рециклират, представям си цифрите тогава. Аз сложих чисто нови дюзи на газовата на 120лв комплекта,след 6години вярна служба.

Това с разхода е много относително. Зависи и от задкормилното устройство. С моята кола с 30лв карам цяла седмица, а това е ежедневно каране в София. Да кажем, че минавам малко над 300км. На мъжа ми колата е още по-икономична, там с едно зареждане последния път мина над 700км без да дозарежда, а колата е само с едни 80коня над моята, че и по-тежка даже, просто автомобилът е по-икономичен.
Ами аз лично да чукна на дърво с дюзите и дизела проблеми нямам.Слагам добавки в нафтата задължително. Всеки си решава какъв автомобил да кара аз на газ не бих се качил.

# 1 534
  • Мнения: 14 471
Един от нашият блок има хибрид. Кара го почти само на...бензин! Joy

# 1 535
  • Мнения: 15 737
Онзи,не ги разбирам много,но мисълта ми е да не е само на ток,че сигурно ще закъсвам редовно. 😂

# 1 536
  • Мнения: 3 654
Един от нашият блок има хибрид. Кара го почти само на...бензин! Joy
Да не реши да слага газова.

# 1 537
  • Мнения: 2 998
Плъг-ин хибридите имат смисъл само, ако си имаш гараж. Пробегът им на ток е около 50км и не си представям как през ден ще ходя до мола да го зареждам.

# 1 538
  • Мнения: 15 737
Мился,че и по бензиностанциите има зарядни. А и на нова батерия май е повече пробега,понеже гледах на по няколко години коли и пишеше батерия на 80%,70-80 км се минават. Струва си,дори да не я карам постоянно на ток,поне когато мога ще спестя вредни газове. Ся остава да забогатея и да си купя и ще ви кажа. 😁

# 1 539
  • ВАРНА
  • Мнения: 3 995
То и 50 км. е само за най-новите модели плъг ин хибриди и само в много добри условия  - плюсови температури и при шофиране със до 49 км в час.  

А и ми струва дамата бърка хибрид и електромобил.

Като изключим извратената Тесла вече и в България има в продажба Нисан Лийф - огромен и истински електромобил.

И дългоочакваният най-евтин 5 врат с 5 места за възрастни електромобил Дачия Сандеро Елекрик от април 2021 г.
Която е обявена с цена в Румъния 23 000 евро преди румънския ел.бонус 6 000 евро.

# 1 540
  • Мнения: 14 471
Да помислим. След като учените все не могат да изобретят батерия за смартфон издържаща една седмица (седем дни),дали ще могат да направят електрическа кола равностойна на бензиновата/дизелова?

# 1 541
  • Мнения: 6 055
linofrina  - 90 ст. срещу 1.85 лв. ...но хич не е адекватно сравнение само цени на горивата!  

Газта на минусови темп. дърпа дълго време и бензин -  да му изсъхнат кайсийте който  е измислил прехваления  газов инжекцион.

За болднатото +100! 😂🤣
Сега точно това ми е дилемата. В момента карам не особено често, градско, на къси разстояния. Изпробвано е, че тази кола минава на газ последните 300-600 метра от маршрута ми.
Може би ви казах, че бившия ѝ собственик е дъщеря ми. Колата вече им е малка за четиричленно семейство, подариха ми я. И понеже на харизан кон зъби не се гледат, не се оплаквам Simple Smile Но заради зетя, който има страх от тенджери под налягане и газ, дъщеря ми продаде газовата бутилка преди време. Но пък тази Коледа си купи тенджера под налягане и "взе страха" на зетя - вече и той готви с тази тенджера Wink
До тук с шегите. Сега наистина съм в чуденка да инвестирам ли в нова газова бутилка при положение, че колата от около 3 години е само на бензин, карам основно градско на не много дълги разстояния, а извънградско няма да е често.
Другото, което не харесвам е, че бутилката ще трябва да бъде на мястото на резервната гума...

# 1 542
  • Mediterraneo
  • Мнения: 42 846
При нас вече има зарядни на много места, включително паркинги на супермаркети или синя зона за паркиране. И ние обмисляме хибрид, но не знам кога ще успеем. Докато успеем, сигурно ще измислят летящи някакви Simple Smile

# 1 543
  • Мнения: 1 560
Ние сме от доволните от ГИ, ама караме извънградско по много- минимума ни е 50 км/ ден, като по- често са към 80-100км.  Ходим и често на разходки наляво надясно. Разхода на газта ни е около 6.5л/ 100км. Бутилката ни е на мястото на резервната гума ( за нас това е плюс, не недостатък), гумата си е в багажника.

По - старата ни кола също е на газ, ама тя пък гори двойно, та ще я сменяме ( и поради това че е двуврата).

# 1 544
  • София
  • Мнения: 3 455
Учудих се, какви добавки се слагат на бензинов автомобил, и колко често ги ползвате? Каква им е идеята? Никога не сме употребявали за нито една от колите (всички само на бензин обаче).

Хибрид е само за гараж според мен. Много им крадат батериите ако са Тойота, за по-малко разпространените още повече би ме било страх. Аз не намирам разлика в шофирането когато е на ток, нашата сама решава кога какво да ползва. Иначе от разхода на гориво съм повече от доволна Grinning

Общи условия

Активация на акаунт