Частни училища - информативно-дискусионна тема 32

  • 28 231
  • 763
  •   1
Отговори
# 555
  • Мнения: 330
Аз и днес не получих мейл с резултати от СС. Обаждах се и ми казаха, че всички ще получат резултата си, независимо дали са одобрени за посещение. Не си спазиха срока. Ясно е, че не сме приети, но винаги съм се интересувала от резултата на децата си. За 1 клас става въпрос.

# 556
  • Мнения: 177
Обаждане от СС с дата за присъствени часове са получавали още вчера ПУК-четата, познато дете е с час за утре сутрин, така че предполагам са прозвънили на всички преминали за втори кръг. Имейл от тях с това, че детето не е класирано нямам, но и не очаквам, щом не са звъннали.

Обажданията продължиха и днес. Явно имат ред за проверка/прозвъняване.

# 557
  • Мнения: 89
Привет!

Моля да ме извините, но нямам възможност да изчета всички 32 теми, колкото и да ми се иска, а и в някои нерелевантната информация ми е в повече. Успях да прехвърля само последните, т.к. ме интересува актуална информация, включително и за няколкото новосъздадени училища.
Дъщеря ми беше на изпита в СС от 11:00, тази неделя, но тъй като нямаме обратна връзка, предполагам, че не е приета. Върна се щастлива, много доволна от всичко, тя е доста адаптивна и общителна, така че притеснението не е фактор при нея. Подобни задачки си решава от 4-годишна (сега е близо на 6), но твърди, че една от задачите не разбрала (друго неразбрало дете попитало, но отговорът бил "каквото си разбрала"), а лабиринтът бил сторил труден. Стана ми любопитно чак, не знам дали имат практика да показват изпитни работи.
Това беше едно от училищата, които много ни хареса и на тримата (без да съм чела хвалебствията в темата).
ПБ не ни вдъхна доверие по някаква причина, но днес беше на изпит и там, твърди че задачките били подобни, но по-лесни и ги е решила, отново е много доволна, и от обстановката, и от учителката, но резултат още няма.
За ЕСПА понеже имаше питане - в момента текат информативни срещи.
Освен въпросните три, се интересувам и от Британика, Климент Охридски, Евлоги и Христо Георгиеви, БШ и от по-"лежерните" - Фюжън и ИЗЗИ, които като локации са ми най-удобни. Знам, че с това се свиква, но ако има как, бих си спестила дългото пътуване - става все по-зле, а и имам дете, на което предстои ясла и е нужна и с това да се съобразя. Имам и приятелски деца в последните две, чиито родители за момента са много доволни, но за мен толкова кратко време е недостатъчно за преценка, не знам. Ще съм благодарна на всеки, който би могъл да сподели опит и/или преки впечатления от гореспоменатите (без СС, разбира се, не е нужно).  

П.п. Винаги съм имала повече вяра в класическото образование, по-скоро съм скептична към алтернативните форми на обучение, особено в контекста на нашата образователна система. Но, в последно време не мисля, че нещата отиват на добре, по начина, по който са тръгнали. Имам преки наблюдения от Биологическия Факултет, например, където са завършили доста хора от обкръжението ми. Преди време изпитите бяха сериозни и изисквапа солидна подготовка, последно като проверявах, приемаха по документи. От личната ми камбанария (с мъжа ми тук сме на едно мнение, макар и с различно образование и професии) - и двамата сме любознателни и обичаме да учим (правим го и до днес под някаква форма). И двамата сме отличници и с някои малки изключения, където са се налагали допълнителни усилия, не сме срещали трудности в обучението. Въпреки това, за мен това си остават най-тегавите години от живота ми, всеки 15ти септември се поздравяваме с това, че не се налага да се връщаме там и изтръпваме при звука на училищния звънец, когато ходим по отворени врати 😀. Та, стига това да бъде спестено и да не е за сметка на знанията, склонна съм и на по-алтернативни, но адекватно интегрирани методи.

П.п.п. Извинете ме за дългия пост, обещавам да не се повтаря:)

# 558
  • Мнения: 17 211
ААС има отворени врати на 5 февруари, ако някой му е интересно. Не че през другото време не могат да организират посещение.

# 559
  • Мнения: 6 327
Може да се обадите и да попитате кога ще е удобно да видите работата. Преди няколко години аз видях работата на моето дете. Дано това да не се е променило.

# 560
  • Мнения: X
Скрит текст:
На темата нищо и няма. Има всякакви гледни точки и ситуации, а аз нямам нищо против да чета всякакви изказвания и опити. Даже много искам! Това, че има хора, които решават да не пишат е жалко, много наистина, но никой не може да ги накара насила, точно както никой не може да накара обиждащия се да не се обижда. А това вече не зависи от пишещите, зависи от четящия. Ако на мен някой ми каже, че детето ми учи в скапано училище -  според настроението, времето и желанието си мога да реша да му обясня какво точно ми харесва, а не защо не е прав. Нали в крайна сметка говоря за моето си дете, какво ми дреме какво мисли другия!?
Хора бъдете малко над нещата!
Ей затова ме кефи Пипи, някакви хора и казват че не е стъпула на земята, обаче нейния прозорец сега това иска. Слава богу, че не се отказва от темата!
Пипи явно е фенка на въпросния Ню Йоркски образователен месия, не е чудно, че е объркана - хем й се иска да вярва в креативното, хем има достатъчно здрав разум да не се остави да я увлече. Струва ми се, че все пак здравият разум ще надделее у нея  Simple Smile
А на Ежика му дреме на шапката, може всякаква образователна езотерика да рекламира, нали вече са му големи децата, а докато стане време за внуците, ехеее, колко вода има да изтече.
П
Скрит текст:
ривет!

Моля да ме извините, но нямам възможност да изчета всички 32 теми, колкото и да ми се иска, а и в някои нерелевантната информация ми е в повече. Успях да прехвърля само последните, т.к. ме интересува актуална информация, включително и за няколкото новосъздадени училища.
Дъщеря ми беше на изпита в СС от 11:00, тази неделя, но тъй като нямаме обратна връзка, предполагам, че не е приета. Върна се щастлива, много доволна от всичко, тя е доста адаптивна и общителна, така че притеснението не е фактор при нея. Подобни задачки си решава от 4-годишна (сега е близо на 6), но твърди, че една от задачите не разбрала (друго неразбрало дете попитало, но отговорът бил "каквото си разбрала"), а лабиринтът бил сторил труден. Стана ми любопитно чак, не знам дали имат практика да показват изпитни работи.
Това беше едно от училищата, които много ни хареса и на тримата (без да съм чела хвалебствията в темата).
ПБ не ни вдъхна доверие по някаква причина, но днес беше на изпит и там, твърди че задачките били подобни, но по-лесни и ги е решила, отново е много доволна, и от обстановката, и от учителката, но резултат още няма.
За ЕСПА понеже имаше питане - в момента текат информативни срещи.
Освен въпросните три, се интересувам и от Британика, Климент Охридски, Евлоги и Христо Георгиеви, БШ и от по-"лежерните" - Фюжън и ИЗЗИ, които като локации са ми най-удобни. Знам, че с това се свиква, но ако има как, бих си спестила дългото пътуване - става все по-зле, а и имам дете, на което предстои ясла и е нужна и с това да се съобразя. Имам и приятелски деца в последните две, чиито родители за момента са много доволни, но за мен толкова кратко време е недостатъчно за преценка, не знам. Ще съм благодарна на всеки, който би могъл да сподели опит и/или преки впечатления от гореспоменатите (без СС, разбира се, не е нужно). 
П.п. Винаги съм имала повече вяра в класическото образование, по-скоро съм скептична към алтернативните форми на обучение, особено в контекста на нашата образователна система. Но, в последно време не мисля, че нещата отиват на добре, по начина, по който са тръгнали. Имам преки наблюдения от Биологическия Факултет, например, където са завършили доста хора от обкръжението ми. Преди време изпитите бяха сериозни и изисквапа солидна подготовка, последно като проверявах, приемаха по документи.
Скрит текст:
От личната ми камбанария (с мъжа ми тук сме на едно мнение, макар и с различно образование и професии) - и двамата сме любознателни и обичаме да учим (правим го и до днес под някаква форма). И двамата сме отличници и с някои малки изключения, където са се налагали допълнителни усилия, не сме срещали трудности в обучението. Въпреки това, за мен това си остават най-тегавите години от живота ми, всеки 15ти септември се поздравяваме с това, че не се налага да се връщаме там и изтръпваме при звука на училищния звънец, когато ходим по отворени врати 😀. Та, стига това да бъде спестено и да не е за сметка на знанията, склонна съм и на по-алтернативни, но адекватно интегрирани методи.

П.п.п. Извинете ме за дългия пост, обещавам да не се повтаря:)
Викат му конкуренция или липсата й. Някога се състезавахме по 10-20-30 кандидати за 1 място в университетите, и навсякъде беше така, къде 10, къде 30, затова имаше изпити и сериозно пресяване. Сега кой иска да учи в Биологическия, те и така не могат да си запълнят свободните бройки, какви изпити ще правят?! А пък не искат да ги съкратят, като няма желаещи, защото това означава преподаватели без работа и без заплата. И никакви креативни или алтернативни училища не могат да променят това положение, следствие от много причини (и демографски, и икономически).

Последна редакция: вт, 14 яну 2020, 17:46 от Анонимен

# 561
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 610
Фюжън имат ли лиценз?
Проверете Климент Охридски и БШ

Аз имам добър, не отличен, но добър отзив от школото. Но с проблеми с пррподавателката по АЕ, срещи с директорката, желание да я сменят и т.н. Но пък доста мъже учители, което намирам за положително в периода 5-7 кл.

# 562
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 172
FBID1264533900 само вметка за девалвирането на висшето образование у нас. Не е проблемът в образованието на учениците до 12 клас. Нашите университети са автономни, от тях зависи какво да поставят като изисквания на входа. Проблемът е, че раздуха невероятно броя на местата, защото това им носи пари. Затова вече има и 4-то класиране за някои специалности в СУ. Или влизане с 3-ка по медицина, но платено обучение и прехвърляне след 1-та година. Допреди няколко години не беше разрешено да има платено обучение за българи, после им дадоха уж само 3 годишен срок да го въведат, обаче той отдавна мина, а университетите продължават да приемат платено обучение. Поне вече не ходят в Македония двойкарите,преди да се прехвърлят,  а си плащат директно тук.

П.П На приятели детето е при Д. Йосифова в БШ и много си я харесва. Сега им организира летен езиков двуседмичен лагер в Англия.

# 563
  • София
  • Мнения: 10 825
Може да се обадите и да попитате кога ще е удобно да видите работата. Преди няколко години аз видях работата на моето дете. Дано това да не се е променило.
Някой по-рано написа, че работите ще могат да се видят от март нататък, ако не се лъжа.


Фюжън имат ли вече лиценз? Интересно ми е и от кои ДУ издават сертификати за завършен клас в момента

# 564
  • София
  • Мнения: 7 366
Аз и днес не получих мейл с резултати от СС. Обаждах се и ми казаха, че всички ще получат резултата си, независимо дали са одобрени за посещение. Не си спазиха срока. Ясно е, че не сме приети, но винаги съм се интересувала от резултата на децата си. За 1 клас става въпрос.
Ти зададе ли директно въпроса? Може да ти се обадят утре, не се отказвай. Според мен, ако искаха да ти съобщят, че не сте приети, нямаше ли да ти го кажат?

# 565
  • Мнения: 177
Привет!

Моля да ме извините, но нямам възможност да изчета всички 32 теми, колкото и да ми се иска, а и в някои нерелевантната информация ми е в повече. Успях да прехвърля само последните, т.к. ме интересува актуална информация, включително и за няколкото новосъздадени училища.
Дъщеря ми беше на изпита в СС от 11:00, тази неделя, но тъй като нямаме обратна връзка, предполагам, че не е приета. Върна се щастлива, много доволна от всичко, тя е доста адаптивна и общителна, така че притеснението не е фактор при нея. Подобни задачки си решава от 4-годишна (сега е близо на 6), но твърди, че една от задачите не разбрала (друго неразбрало дете попитало, но отговорът бил "каквото си разбрала"), а лабиринтът бил сторил труден. Стана ми любопитно чак, не знам дали имат практика да показват изпитни работи.
Това беше едно от училищата, които много ни хареса и на тримата (без да съм чела хвалебствията в темата).
ПБ не ни вдъхна доверие по някаква причина, но днес беше на изпит и там, твърди че задачките били подобни, но по-лесни и ги е решила, отново е много доволна, и от обстановката, и от учителката, но резултат още няма.
За ЕСПА понеже имаше питане - в момента текат информативни срещи.
Освен въпросните три, се интересувам и от Британика, Климент Охридски, Евлоги и Христо Георгиеви, БШ и от по-"лежерните" - Фюжън и ИЗЗИ, които като локации са ми най-удобни. Знам, че с това се свиква, но ако има как, бих си спестила дългото пътуване - става все по-зле, а и имам дете, на което предстои ясла и е нужна и с това да се съобразя. Имам и приятелски деца в последните две, чиито родители за момента са много доволни, но за мен толкова кратко време е недостатъчно за преценка, не знам. Ще съм благодарна на всеки, който би могъл да сподели опит и/или преки впечатления от гореспоменатите (без СС, разбира се, не е нужно).  

П.п. Винаги съм имала повече вяра в класическото образование, по-скоро съм скептична към алтернативните форми на обучение, особено в контекста на нашата образователна система. Но, в последно време не мисля, че нещата отиват на добре, по начина, по който са тръгнали. Имам преки наблюдения от Биологическия Факултет, например, където са завършили доста хора от обкръжението ми. Преди време изпитите бяха сериозни и изисквапа солидна подготовка, последно като проверявах, приемаха по документи. От личната ми камбанария (с мъжа ми тук сме на едно мнение, макар и с различно образование и професии) - и двамата сме любознателни и обичаме да учим (правим го и до днес под някаква форма). И двамата сме отличници и с някои малки изключения, където са се налагали допълнителни усилия, не сме срещали трудности в обучението. Въпреки това, за мен това си остават най-тегавите години от живота ми, всеки 15ти септември се поздравяваме с това, че не се налага да се връщаме там и изтръпваме при звука на училищния звънец, когато ходим по отворени врати 😀. Та, стига това да бъде спестено и да не е за сметка на знанията, склонна съм и на по-алтернативни, но адекватно интегрирани методи.

П.п.п. Извинете ме за дългия пост, обещавам да не се повтаря:)

Здравейте, не знам дали някой не ви е писал вече, но ние бяхме в СС също в неделя от 11ч и получихме обаждане преди час. Ако нямате отрицателен отговор, е напълно възможно да продължавате:)

# 566
  • Мнения: 7 674
Скрит текст:
Привет!

Моля да ме извините, но нямам възможност да изчета всички 32 теми, колкото и да ми се иска, а и в някои нерелевантната информация ми е в повече. Успях да прехвърля само последните, т.к. ме интересува актуална информация, включително и за няколкото новосъздадени училища.
Дъщеря ми беше на изпита в СС от 11:00, тази неделя, но тъй като нямаме обратна връзка, предполагам, че не е приета. Върна се щастлива, много доволна от всичко, тя е доста адаптивна и общителна, така че притеснението не е фактор при нея. Подобни задачки си решава от 4-годишна (сега е близо на 6), но твърди, че една от задачите не разбрала (друго неразбрало дете попитало, но отговорът бил "каквото си разбрала"), а лабиринтът бил сторил труден. Стана ми любопитно чак, не знам дали имат практика да показват изпитни работи.
Това беше едно от училищата, които много ни хареса и на тримата (без да съм чела хвалебствията в темата).
ПБ не ни вдъхна доверие по някаква причина, но днес беше на изпит и там, твърди че задачките били подобни, но по-лесни и ги е решила, отново е много доволна, и от обстановката, и от учителката, но резултат още няма.
За ЕСПА понеже имаше питане - в момента текат информативни срещи.
Освен въпросните три, се интересувам и от Британика, Климент Охридски, Евлоги и Христо Георгиеви, БШ и от по-"лежерните" - Фюжън и ИЗЗИ, които като локации са ми най-удобни. Знам, че с това се свиква, но ако има как, бих си спестила дългото пътуване - става все по-зле, а и имам дете, на което предстои ясла и е нужна и с това да се съобразя. Имам и приятелски деца в последните две, чиито родители за момента са много доволни, но за мен толкова кратко време е недостатъчно за преценка, не знам. Ще съм благодарна на всеки, който би могъл да сподели опит и/или преки впечатления от гореспоменатите (без СС, разбира се, не е нужно).  

П.п. Винаги съм имала повече вяра в класическото образование, по-скоро съм скептична към алтернативните форми на обучение, особено в контекста на нашата образователна система. Но, в последно време не мисля, че нещата отиват на добре, по начина, по който са тръгнали. Имам преки наблюдения от Биологическия Факултет, например, където са завършили доста хора от обкръжението ми. Преди време изпитите бяха сериозни и изисквапа солидна подготовка, последно като проверявах, приемаха по документи. От личната ми камбанария (с мъжа ми тук сме на едно мнение, макар и с различно образование и професии) - и двамата сме любознателни и обичаме да учим (правим го и до днес под някаква форма). И двамата сме отличници и с някои малки изключения, където са се налагали допълнителни усилия, не сме срещали трудности в обучението. Въпреки това, за мен това си остават най-тегавите години от живота ми, всеки 15ти септември се поздравяваме с това, че не се налага да се връщаме там и изтръпваме при звука на училищния звънец, когато ходим по отворени врати 😀. Та, стига това да бъде спестено и да не е за сметка на знанията, склонна съм и на по-алтернативни, но адекватно интегрирани методи.

П.п.п. Извинете ме за дългия пост, обещавам да не се повтаря:)

А според мен Вие пишете страхотно и ще бъде жалко да не се повтаря. На мен дължината на поста не ми пречи и беше интересно да се чете. Повечето тук си знаем и кътните зъби вече и всеки знае другият какво би казал, така че определено има нужда от нови хора.

И накрая, не бързайте с изводите дали сте приети, защото няма как все пак да се обадят на всички приети в един и същи ден.

Последна редакция: вт, 14 яну 2020, 18:34 от Фран

# 567
  • София
  • Мнения: 7 366
Би било добре мнения да се дават за училищата, в които имаме деца.
Каза потребител, който наскоро избълва компетентно, че в едно училище родителите още от ПУК подготвяли децата си за АК, а децата му не учат там Angry

# 568
  • Мнения: 89
Скрит текст:
П.п. Винаги съм имала повече вяра в класическото образование, по-скоро съм скептична към алтернативните форми на обучение, особено в контекста на нашата образователна система. Но, в последно време не мисля, че нещата отиват на добре, по начина, по който са тръгнали. Имам преки наблюдения от Биологическия Факултет, например, където са завършили доста хора от обкръжението ми. Преди време изпитите бяха сериозни и изисквапа солидна подготовка, последно като проверявах, приемаха по документи.
Скрит текст:
От личната ми камбанария (с мъжа ми тук сме на едно мнение, макар и с различно образование и професии) - и двамата сме любознателни и обичаме да учим (правим го и до днес под някаква форма). И двамата сме отличници и с някои малки изключения, където са се налагали допълнителни усилия, не сме срещали трудности в обучението. Въпреки това, за мен това си остават най-тегавите години от живота ми, всеки 15ти септември се поздравяваме с това, че не се налага да се връщаме там и изтръпваме при звука на училищния звънец, когато ходим по отворени врати 😀. Та, стига това да бъде спестено и да не е за сметка на знанията, склонна съм и на по-алтернативни, но адекватно интегрирани методи.

П.п.п. Извинете ме за дългия пост, обещавам да не се повтаря:)
Викат му конкуренция или липсата й. Някога се състезавахме по 10-20-30 кандидати за 1 място в университетите, и навсякъде беше така, къде 10, къде 30, затова имаше изпити и сериозно пресяване. Сега кой иска да учи в Биологическия, те и така не могат да си запълнят свободните бройки, какви изпити ще правят?! А пък не искат да ги съкратят, като няма желаещи, защото това означава преподаватели без работа и без заплата. И никакви креативни или алтернативни училища не могат да променят това положение, следствие от много причини (и демографски, и икономически).

Това не го оспорвам, но пак не обяснява липсата ми на желание на ходя на училище, въпреки, че ми беше интересно и не особено трудно по повечето предмети. Също, това, че няма желаещи за определени специалности не е само поради демографски срив. Както и липсата на преподаватели. Да, алтернативните училища няма да решат проблема, но май и за класическите важи в този им вид.

# 569
  • Мнения: 5 425
Да, алтернативните училища няма да решат проблема, но май и за класическите важи в този им вид.

По наше време и СС и КО бяха смятани за повече от алтернативни и хейтени далеч повече ("разглезените богаташчета си купуват оценките и танцуват джига върху главите на бедните си учители, мутричките дребни")  Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт