Некоректност на А1

  • 34 453
  • 407
  •   1
Отговори
# 345
  • у нас
  • Мнения: 7 528
От поне три години плащам сметката си чрез линка в съобщението, винаги имам 2 лв. отстъпка за онлайн плащане .
Януари нямах такава отстъпка , пак платих онлайн .
Вчера минах през офис , трябвало да си запаметя картата в профила и тогава я имало, снощи платих по този начин, но отново няма такава отстъпка. Друг път на следващата сутрин идва съобщение за потвърждение .
Имате ли наблюдения?
Трябва да се отмете автоматично плащане и да е запаметена картата. От януари е това ново правило. И аз за предния месец нямах тази отстъпка.

# 346
  • Мнения: 11 557
Понеже най-добре знаят компетентните органи, затова направих запитване и днес получих отговор от КРС(нещо, което посъветвах teta75 да направи).

Отговор: Срочен договор се прекратява с едномесечно предизвестие според ОУ на операторите(може да е заложено друго, трябва да се провери). teta75 и Diorela грешат.
Безсрочен се прекратява с едномесечно предизвестие според ЗЕС(Закон за електронните съобщения). Тук не е имало спор.
Скрит текст:


Тръгна от тук и се прави така както и досега се е правило, а не както teta75 мисли, че се прави.

Ето от ЗЕС:....никъде не пише за предизвестие и срок на СРОЧЕН договор. Пише за липса на съгласие..така че ги уведомявате че липсва такова за трансфопмирането в безсрочен.
Скрит текст:

Искаш да го прекрати в рамките на срочния ли или искаш да плаща 1 месец, докато е на безсрочен? Учудвам се, че не разбираш написаното.

Пуска се предизвестие, докато не е изтекъл, с идеята да бъде прекратен веднага след изтичането му. След изтичането му става автоматично безсрочен и ще трябва да плаща 1 месец, което е излишно.

Казах ,че няма да пиша повече тук, но тъй като компрометираш професионализма ми, няма как да не ти отговоря.
Кажи къде греша и какво са казали от КРС, което да е различно от казаното от мен?! Няколко пъти цитирах и какво пише в ОУ на А1.
Това са основни неща в облигационното право и всеки третокурсник ги знае.

И  teta75 е права. Ти дори не си схванал същността на спора. Спорът е, дали можеш да уведомиш А1 извън едномесечния срок за прекратяване на срочния договор, че не желаеш трансформирането му в безсрочен, след изтичане на срока. Което е съвсем различно от предсрочно прекратяване  на срочен договор с предизвестие.
Не виждам КРС да са ти отговорили на този въпрос. Явно не си го задал.

Ето какво съм казала:
ЧревоУгодник,  с предизвестие се прекратява безсрочния договор. А срончият се прекратява типично с изтичане на срока. Срочен договор също може да бъде прекратен с предизвестие предсрочно, но със съответните последици - неустойки и т.н.
Скрит текст:
Тъй като в повечето случаи има клауза, че ако никоя от страните не се противопостави, с изтичане на срока, договорът се трансформира в безсрочен, ги информираш, че не желаеш това  трансформиране.
На практика действията са едни и същи -  предизвестяваш ( уведомяваш) насрещната страна, че искаш да приключиш отношенията, но правният смисъл и значение са различни, а от там и правните последици.
За хората е едно и също, все уведомяват, че прекратяват отношенията. А дали ще го наречеш предизвестие, или уведомление, няма никакво значение, важна е правната същност на действието. Това има предвид teta75.

Порочната практика на мобилните оператори и въртелите, които правят, е излишно да коментирам. Опитваме да даваме съвети до толкова, че хората да избегнат максимално тези въртели. Разбира се, съветите тук не могат да се равняват на съветите в кантората, където адвоката се запознава с цялата фактическа обстановка, преглежда документи.

Скрит текст:
Цитат
Абсурдното е, че т.52 всъщност потвърждава, че срочен договор се прекратява с едномесечно предизвестие, а се опитваш да докажеш обратното. Няма средно положение - или имаш срочен договор, или безсрочен. И двата вида договори се прекратяват с едномесечно предизвестие.
Не съм казала, че срочен договор не може да се прекрати и с предизвестие, освен с изтичане на срока . Казах, че последиците са различни - неустойки и т.н. Сравни 52 и 52а .от ОУ на А1.
Скрит текст:
Има и други свързани с тези текстове в ОУ, прочети ги всичките и тогава коментирай.

Цитат
Никъде не е описан вариант да отидеш, когато си поискаш, и да ги уведомиш автоматично да го прекратят, когато срочният изтече, а точно това се опитвате да докажете, но само потвърждавате обратното.
Никъде не пише, че не може да го направиш.
Това следва вкл. и от правния принцип, че всичко, което не е забранено, е разрешено.  Няма как в нормативен акт да обхванат всички житейски ситуации, а има и свобода на договаряне в рамките на закона.Тази теза всеки съдия ще я приеме.  Пак ще кажа, няма  смисъл да обсъждаме порочните практики на мобилни оператори.  Както виждаш, практиката им по въпроса е различна.

ПС Не виждаш ли, че никой не се интересува от твоите спорове и опити да се мериш.

Последна редакция: ср, 26 фев 2025, 17:48 от Diorela

# 347
  • Мнения: 3 741
А, това с отмятане на автоматичното плащане  не го знаех !
Затова и този месец няма да имам.
Благодаря!

# 348
  • у нас
  • Мнения: 7 528
А, това с отмятане на автоматичното плащане  не го знаех !
Затова и този месец няма да имам.
Благодаря!
Виж в съобщенията, в приложението, трябва да имаш писмо точно за това обясняват.

# 349
  • Мнения: 6 388
И  teta75 е права. Ти дори не си схванал същността на спора. Спорът е, дали можеш да уведомиш А1 извън едномесечния срок за прекратяване на срочния договор, че не желаеш трансформирането му в безсрочен, след изтичане на срока. Което е съвсем различно от предсрочно прекратяване  на срочен договор с предизвестие.
Не виждам КРС да са ти отговорили на този въпрос. Явно не си го задал.
Никой не говори за предсрочно прекратяване. Няколко пъти дори го написах в предишни постове, както и накрая  задавам един и същи въпрос и пример, за да няма "ама аз друго имах предвид". Виждам как се опитваш да се дистанцираш от нейните думи, но като си се хванала за хорото, ще го играеш.

Много ясно, че няма закон, който да ти забрани да искаш по-добри условия от мобилния оператор. Би било абсурдно. Laughing Никой не твърди обратното.
Може да уведомиш операторът, когато си поискаш, тоест да разчиташ на благоволението му, но няма кой да ти го уважи, защото в ОУ си има записано 1 месец преди прекратяване(не когато ти скимне). Ако ти изтича договорът на 30.03, а отидеш/пишеш на 05.02 или 25.03, трябва да разчиташ на благоволението на оператора, че ще ти го прекрати на 31.03, а не 1 месец по-късно от подаването на уведомлението.

teta75 написа, че нямало смисъл да се подава предизвестие 30 дни преди изтичане на договора, защото никъде в закона нямало написано такова изискване и става с просто уведомление, когато си поискаш. Не става, когато си поискаш, както сама цитира от ОУ на A1, тоест ти опровергаваш нейните думи.

# 350
  • Мнения: 75 591
Ай спри се вече. Досаден ставаш.

За питащите за оферти..имам предплатена карта на а1 и лятото се обаждаха да ми предлагат да мина на план...два предложиха..за 20тина лв и за 16 другия...но отказах.

# 351
  • Мнения: 11 557
Наистина, престани вече да пълниш темата със спам.
Не правиш разлика между прекратяване и отказ от трансформиране в безсрочен договор.
И "teta75 е права" било дистанциране. Просто нямам думи.
Двама юристи ти казват нещо, но ти не, не сме разбирали от право.
Ето какво написа teta75, от където тръгна този безсмислен спор. Аз се съгласих с нея и ти започна да спориш, като извъртя за прекратяване на срочен договор, защото другото не го рабираш.
Аз не знам защо трябва да се броят дни...като договорът е срочен и в него пише кога той изтича.
В случая само се уведомява а1 че клиентът не желае този договор автоматично да се трансформира в безсрочен.
Скрит текст:
Предизвестие има само при безсрочните договори. А този още не е станал такъв.
Пише се текст НЕ ЖЕЛАЯ ДОГОВОРЪТ МИ ДА СЕ ТРАНСФОРМИРА В БЕЗСРОЧЕН. ЖЕЛАЯ С ИЗТИЧАНЕ НА СРОКА МУ ТОЙ ДА БЪДЕ ПРЕКРАТЕН.
ЗА КОЕТО ВИ УВЕДОМЯВАМ С НАСТОЯЩОТО ЗАЯВЛЕНИЕ!
Скрит текст:
Взема се вх.номер задължително. Ако откажат пускате с куриер с обратна разписка до офис.

Ето от ЗЕС:....никъде не пише за предизвестие и срок на СРОЧЕН договор. Пише за липса на съгласие..така че ги уведомявате че липсва такова за трансфопмирането в безсрочен.


Човек, като не разбира от нещо, си мълчи, пита, не спори с хора, които са го учили и им е професия.

Последна редакция: ср, 26 фев 2025, 22:25 от Diorela

# 352
  • Мнения: 6 388
Наистина, престани вече да пълниш темата със спам.

Не правиш разлика между прекратяване и отказ от трансформиране в безсрочен договор.
..

Човек, като не разбира от нещо, си мълчи, пита, не спори с хора, които са го учили и им е професия.
Докладвай мненията ми и ще ги изтрият, ако са спам, но ще трябва да започнат от заблуждаващото мнение на teta75, което си цитирал, защото хората ще ѝ повярват. Няма как да спра, когато се пишат неверни неща.

Ако откажеш да ти "трансформират договора в безсрочен"(няма такова нещо), тогава какво става? Прекратяват ти договора, тоест правилно пиша за прекратяване. Няма междинка, няма интервал между срочния и безсрочния договор, няма трети вариант. Във всеки случай прекратяваш срочен или безсрочен договор. Няма друг вариант, както teta75 се опитва да го изкара с "клиентът не желае този договор автоматично да се трансформира в безсрочен". От край време хората подават предизвестие за прекратяване на договора , а не е трябвало. Добре че бяхте вие да им отворите очите. [сарказъм]

Хубаво е, че си учила право, но правото не е математика, която е точна наука. Един съдия ще отсъди едно, а друг - друго при един и същи казус. Честа практика е, както е и честа практика загубилите дело адвокати да обвиняват всеки друг, но не и себе си(вижда се и в случая).

П.П. teta75 не е адвокат, а и за теб вече се съмнявам, че си.

# 353
  • Мнения: 75 591
"Ако откажеш да ти "трансформират договора в безсрочен"(няма такова нещо), тогава какво става? Прекратяват ти договора, тоест правилно пиша за прекратяване."

Ми не..той се прекратява по силата на закона с изтичане на срока. Не че ТЕ  ти го прекратявят.

# 354
  • Мнения: 11 557
ЧревоУгодник, с каква специалност си?

# 355
  • Русе
  • Мнения: 1 805
Чак сега виждам, че във всички фактури тази година ми липсва отстъпката от 1 или 2 лв. за онлайн плащане. винаги плащам онлайн. Защо липсва? При вас как е?

# 356
  • Мнения: 1 961
Имаха промяна, трябва да се активира автоматично плащане на фактурата.

# 357
  • Русе
  • Мнения: 1 805
Как се активира това автоматично плащане? Влизам да плащам през компютър, не през телефон? Къде какво трябва да натисна?

# 358
  • Мнения: 6 388
Как се активира това автоматично плащане? Влизам да плащам през компютър, не през телефон? Къде какво трябва да натисна?
https://www.a1.bg/moyat-a1-profil/my-payment-cards/automatic-payments

# 359
  • Мнения: 1 081
за спора по-горе ЧревоУгодник е абсолютно прав. така е в момента в трите ни оператора

Общи условия

Активация на акаунт