Частни училища - информативно-дискусионна тема 34

  • 24 843
  • 747
  •   1
Отговори
# 600
  • София
  • Мнения: 7 368
Всъщност от Тути има прието дете в СС тази година.

# 601
  • Мнения: 6 319
Значи Тути “не става”😀

Последна редакция: сб, 01 фев 2020, 09:33 от Notaris

# 602
  • София
  • Мнения: 2 925
gadamer, ти тръгваш от грешната предпоставка, че причината за избор на ЧО е само резултатите на НВО, и затова стигаш  до такива изводи. Ако целта е само високи резултати на НВО, то почти всяко ДУ върши работа, стига детето да не е оставено на самотек. Обучението там е полудневно и време за школи, уроци и/или занимания вкъщи се намира достатъчно. Обаче, причините не са само тези. Ще дам пример и кандидатстването след 4-ти клас в СМГ. Огромният наплив за там изобщо не е продиктуван само от някакъв силен математически интерес у детето. Много хора се насочват натам и за да "избягат" от средата в настоящото си училище, не само заради добрата подготовка по математика, повече от достатъчна за максимални резултати на НВО. На повечето ми познати това е основният мотив за подготовка за кандидатстване, не толкова уклона на детето към МАТ. Някои дори спокойно споделят, че детето няма такъв. Докато от ЧУ обикновено кандидатстват там само децата със заявен интерес и явни заложби. И логично, все пак СМГ е математическа гимназия и би трябвало да е за деца с математически уклон, а не спасителен пояс. За съжаление, ситуацията е друга. И затова кандидатите за там всяка година нарастват и конкуренцията расте. А в ЧУ, ако родителите са доволни, рядко намира причина за смяна на училището след 4-ти клас. А в допълнение, има и ЧУ, чиято цел дори не е да се гонят резултати на НВО. Там родителите имат други виждания и приоритети. Техният избор на училище изобщо не е бил свързан с резултатите след 7-ми клас. Това в подкрепа на тезата, че ЧУ не се избира само заради НВО.

# 603
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 172
Не тръгвам от НВО като предпоставка. Да оставим НВО настрани. Тръгвам от стъпалата в образованието. Едно стъпало е подготовка за следващото. И сега лично на мен ми идва въпросът 7-те години сериозно учене с двоен хорариум на МОН-ския, накрая свършва в следващото стъпало, което обаче си е стандартното по МОН. Въпреки подбора на входа. Няма надграждане, няма целодневно обучение. Изискване по МОН за В2 в 12 клас.

# 604
  • Мнения: 6 328
Русалка кое не е така на твърдението ми, че добрите частни гимназии са малко? Едва ли твърдиш, че гимназията на ЕК е на нивото на НЕГ? Лайстунг имат ли? Или училището на Наков е като ТУЕС, което е обвързано с ТУ. А Наков не е особено уважаван в тези среди между другото. Мога за всяко частно да ти кажа по какво не стига аналогичното държавно. Затова и отиват в НЕГ, а не в ЕК. Та профилирането им не е точно толкова профилиране както в държавните. ПЧМГ е единственото, което се доближава до СМГ, но при него освен липсата на смисъл да плащаш при алтернативата на СМГ го има и момента с минималната конкуренция в ПЧМГ. Не е все едно дали учиш в конкуренция с 30 отлични математици или само с трима.

Русалка, болднатото видя ли го. Не, ЕК или Светлина изобщо не са като НЕГ и ТУЕС. Дори само заради горното. А колко още детайли има във връзка с това от твоя пост"имат възможност да вземат"... или с подбора на преподаватели. Това, че хорариума им и програмата е идентична, съвсем не означава, че накрая са имали същите условия и възможности. И още, и още.

За мен лично разликата в начален етап на ЧУ и ДУ не се изчерпва само с подбора, който определя средата и двойния хорариум. Но всеки е свободен да мисли и интерпретира както му е удобно. Wink

Целодневно обучение в гимназиален етап е Ъпсурд и ПЧМГ го доказва. Поставянето на въпроса на тази плоскост говори за непознаване на спецификите на образователните етапи. В2 на втори език все пак нали? А и това е минимума, но кой ограничава максимума?

# 605
  • София
  • Мнения: 62 595
От ЧУ след четвърти клас, ако са недоволни, къде да се местят? В най-желаните ЧУ места почти няма, а ако има е инцидентно, ако някое дете напусне. В тези, в които има места или нещо не се харесва на родителите, или не им пасва на идеята за бъдещето, или не отговаря като изучаван до момента чужд език, което си е проблем. Евентуално в някое някое от желаните държавни (като 73-то примерно), надявайки се, че ще има място.

За организацията на обучението в гимназия го поставих аз въпроса като уточнение, че каквото и да очакват родителите, гимназисти никой не държи по цял ден в училище, може би частично АК.

# 606
  • София
  • Мнения: 5 451
ПЧМГ е единственото, което се доближава до СМГ, но при него освен липсата на смисъл да плащаш при алтернативата на СМГ го има и момента с минималната конкуренция в ПЧМГ. Не е все едно дали учиш в конкуренция с 30 отлични математици или само с трима.

Плащаш за добро обучение и по останалите предмети, вкл. и езикова подготовка, липса на смени. Да кажем, че това са дреболии и не са толкова важни, ако ще се плащат от джоба на родителите.
За конкуренцията и състезателите - много важна за 5-7 клас - тогава се ориентираш къде си, как се виждаш занапред, как се подготвяш и т.н. След това вече са важни и възможностите за реализация, а в ПЧМГ те са повече именно заради по-малкия брой състезатели. Бивш съученик на хлапето, състезател по информатика, след 9 клас се премести в ПЧМГ: за 4 месеца от началото на учебната година участва в две международни състезания, в едното като математик, в другото като информатик. Това в СМГ нямаше да бъде възможно.

В АК задължителните часове свършват или в 15.35,  или в 13.35 /според класа и програмата това са 2 или 3 дни от седмицата/. Тук е включена и обедна почивка с обяд. Оставане след часовете за елективи и / или клубове е по желание.

Последна редакция: сб, 01 фев 2020, 10:30 от Prizma

# 607
  • София
  • Мнения: 2 925
Анди, ако някой не е доволен от конкретно ЧУ го разбира далеч преди 4-ти клас и местения на деца се случват редовно и преди това. Малко родители биха плащали подобни суми, ако са супер недоволни и се търси друг вариант колкото може по-бързо. А дори и да решат да останат до 4-ти клас (тоест не са крайно недоволни) имат време за подготовка, ако се целят в много желаните, вкл. СМГ, ПЧМГ ако все пак се прецени, че детето има заложби. В останалите ЧУ единични места се намират, все пак говорим за отделни случаи на недоволни, а не масово напускане. Но дори и за цял клас на Артис се намери място в БШ.

А по другия въпрос - вече стана ясно, че и в Британика ги пробват гимназистите на целодневно и очевидно те никак не са доволни от това. И то е нормално Simple Smile

# 608
  • София
  • Мнения: 2 814
Призма,
А какво визираш под “възможност за реализация”,?
Дали това е по-нататъшно следване, или професионална реализация след завършване?
Едва ли средното образование от едно или друго,( макар и набедено за елитно училище), ти дава по-добра възможност за професионална реализация? Ако имаш предвид реализация под формата на следване в престижен университет-смяташ ли, че вземат предвид точно от кое училище идваш?

# 609
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 172
sadlady, хахахаха, само си представих физиономиите на гимназистите, ако им вкарат целодневно обучение Joy Всъщност в АК, Златарски си е целодневно, само в ДГ не е.

# 610
  • Мнения: 6 328
Призма, за конфликта математика vs информатика в СМГ сме чували достатъчно. Simple Smile Но хайде да не се лъжем. Диплом от СМГ все още за някои университети значи далеч повече от диплом от ПЧМГ. И местещите се от СМГ в ПЧМГ са в пъти по-малко от обратното. И си има конкретни причини, както в случая, който цитираш.

В АК НЕ са целодневно.

# 611
  • София
  • Мнения: 5 451
Не, не:) Имах предвид реaлизация като състезател - възможността за участия в състезания и печелене на медали. Дали после те ще ти послужат при кандидатстване в университет е друг въпрос (според мен донякъде и то само в САЩ, но там отиват единици).

# 612
  • София
  • Мнения: 62 595
Лейди, хората сме склонни да изчакваме с надежда нещата да се подобрят, да не сменя детето обстановката, търсим добрите страни на сегашното положение и т.н. Същто така не всяко дете е със супер възможности и родители си дават сметка, че не са за СМГ примерно. Някак не винаги нещата се развиват по рационалния начин, а са замесени и емоционални фактори.

Последна редакция: сб, 01 фев 2020, 10:58 от Andariel

# 613
  • София
  • Мнения: 5 451
Bliss, напълно изкриви написаното от мен. То беше пример затова, защо малката конкуренция има своите предимства в горните класове. Не коментирам общи тенденции при избора на едното пред другото училище. Освен това говориш принципно, а аз конкретно. Не е имало никакъв конфликт информатикa vs математика като причина за преместването, по-скоро учителят по БЕЛ може да е намесен. (Чувала съм, че някога учителите по математика са гласували против създаване на паралелка по информатика, но това е съвсем друга, отделна, тема).

# 614
  • София
  • Мнения: 62 595
Звездица, независимо дали в частно или държавно, младежите, които не са спали по време на часовете, имат шансове за добра професионална реализация като за хора с нулев трудов стаж и с все още незасъхнало мастило на дипломата от гимназията. Език, бърз ум, математика или нещо друго и диплома от гимназия с добро име, вече е едно доста добро начално СV, особено за чужди компании. Да, заплащането няма да е като за човек с опит, но е добър старт, тези компании са наясно, че наемат студенти и младежите имат часове.

Естествено, че конкуренцията има значение! Аз също бих постъпила така, ако детето ми е състезател! Има значение дали се бориш за място в отбора сред двеста човека или сред сто. Най-малкото имаш сто човека по-малко конкуренция (числата са примерни). Сега се сещам, че навремето за едното дете СМГ стоеше много под въпрос за записване и тогава си говорихме точно за това - иска ли да бъде състезател (не беше, просто ходеше на олимпиадите и му харесваше) и готов ли е да си търси място под слънцето сред хора, които са се занимавали с двойно повече часове математика, отделно самостоятелно. Размисли се и реши, че не си заслужава и отиде в НЕГ.

Последна редакция: сб, 01 фев 2020, 11:09 от Andariel

Общи условия

Активация на акаунт