Етажната собственост - такава, каквато си я направим 7

  • 39 210
  • 810
  •   1
Отговори
# 165
  • Мнения: 144
Във връзка с онлайн участие на ОС на ЕС, явно и на други във форума трябва.

И сега е момента да се преборим за това. Трябва ни съвет на по-високо ниво.
Да питаме Мутафчийски или по нагоре Simple Smile
Наистина къде да питаме и да поискаме ЗУЕС да се коригира в тази си част, защото генералът днес намекна нещо за мерки до  септември и нататък?

При нас вариант с упълномощаване устно от до 3-ма съседи на 1 май няма да сработи, защото собствениците ни са доста, а и много не са от града. А и ще стане доста фалшиво, защото тези всичките трябва да са го заявили устно на предното събрание, да е отразено в протокола му и ако някой собственик се заяде, че не е било така, после ОС няма да е легитимно.

И с общината пробвахме, но при нас само 1 служителка се занимавала с ЕС и точно сега не е на работа за дълго. Другите от отдела вдигат рамене при такъв нестандартен въпрос. Съветват да спазим ЗУЕС. И като там няма такава възможност предполагам, че и да е налице служителката, трудно ще измисли друго след като ЗУЕС не го допуска.

# 166
  • BG
  • Мнения: 2 217
Скрит текст:
Във връзка с онлайн участие на ОС на ЕС, явно и на други във форума трябва.

И сега е момента да се преборим за това. Трябва ни съвет на по-високо ниво.
Да питаме Мутафчийски или по нагоре Simple Smile
Наистина къде да питаме и да поискаме ЗУЕС да се коригира в тази си част, защото генералът днес намекна нещо за мерки до  септември и нататък?

При нас вариант с упълномощаване устно от до 3-ма съседи на 1 май няма да сработи, защото собствениците ни са доста, а и много не са от града. А и ще стане доста фалшиво, защото тези всичките трябва да са го заявили устно на предното събрание, да е отразено в протокола му и ако някой собственик се заяде, че не е било така, после ОС няма да е легитимно.

И с общината пробвахме, но при нас само 1 служителка се занимавала с ЕС и точно сега не е на работа за дълго. Другите от отдела вдигат рамене при такъв нестандартен въпрос. Съветват да спазим ЗУЕС. И като там няма такава възможност предполагам, че и да е налице служителката, трудно ще измисли друго след като ЗУЕС не го допуска.

Ако е толкова спешно, тогава пробвайте не с устно упълномощаване, а писмено, без нотариална заверка! Пак на същия принцип, един съсед да е упълномощен от двама други. Ако така сработи, може и да успеете да го направите легитимно.

# 167
  • Варна
  • Мнения: 38 451
Имаме двама собственика, които отказват да плащат. Едната държи празен апартамента и живее при мъжа си, а другата дава жилището под наем и също живее другаде. Натрупаните суми вече са над 200 лв общо. Какъв е редът за действие в такъв случай? Не говорим за хора, които идват и плащат със забавяне, а за тотален отказ да се заплащат сумите, които са приети на общо събрание февруари тази година.

# 168
  • BG
  • Мнения: 2 217
Имаме двама собственика, които отказват да плащат. Едната държи празен апартамента и живее при мъжа си, а другата дава жилището под наем и също живее другаде. Натрупаните суми вече са над 200 лв общо. Какъв е редът за действие в такъв случай? Не говорим за хора, които идват и плащат със забавяне, а за тотален отказ да се заплащат сумите, които са приети на общо събрание февруари тази година.

Съберете се на Общо събрание и вземете решение да съдите неизрядните платци. Препоръчвам да гласувате не за конкретни хора, а при определени обстоятелства да се обръщате към съдебна процедура. Например: "Да се започне съдебна процедура за събиране на дължими суми за съкооператори, чиято неплатена сума достигне или надмине 200лв.". По този начин няма да се налага да се събирате и решавате за всеки отделен случай поотделно, а и хората ще знаят да не се разсейват. Разбира се, трябва да имате предвид, да регистирате домоуправителя си в общината (което по принцип е предвидено в закона, но масово не се изпълнява) и той/тя да има волята да съди неизрядните съседи, съобразно взетото решение от ОС.

Последна редакция: сб, 02 май 2020, 12:12 от Stephy

# 169
  • София
  • Мнения: 2 463
Здравейте!
От 2,5 г. съм касиер в 20 ет. блок със 136 апартамента. На ОС в края на 2018 г гласувахме за поетапна смяна на ВиК щранговете. До момента сме успяли да го направим по два вертикала от общо седем. Поради авария преди седмица се наложи спиране на студената вода в кухните на един от неремонтираните вертикали и съответно започнах организация по ремонта. От 20 апартамента има 2 несъгласни. Как  трябва да се постъпи?
Доколко законен е варианта с извършване на ремонта и "подминаване" на несъгласните? Оставайки без вода, вероятно ще се съгласят, но имат ли основание за завеждане на дело и т.н?

Благодаря ви предварително!

# 170
  • Мнения: 8 030
Щом имате решение и решението е в сила, т.е. после не е имало прегласуване и отказ от него, това че сега има несъгласни няма никакво значение. Те съгласията се взимат на базата на цялата ЕС, а не по щрангове и засегнати апартаменти. Освен това ги заплашете, че инсталацията е обща собственост и нямат право да отказват достъп за смяна на щранговете. Подайте сигнал в общината с копие от решението на ОС и вписания там кворум за вземането му. Освен това отдавна е минал срокът да обжалват....

Последна редакция: пн, 04 май 2020, 18:40 от drago_2008

# 171
  • Добрич
  • Мнения: 6 260
Ние преди няколко години бяхме в подобна ситуация. Два апартамента не пожелаха да заплатят цялата сума за ремонта.
Консултирахме се с юрист в общината и сменихме тръбите, като на единия апартамент оставиха в щранга "тетка" (мисля, че така се казва), за да се върже после, защото не осигури достъп. Собственикът на другия апартамент, в самия ден на ремонта, като разбра, че вече сме отрязали тръбите в мазата и остава без вода, се съгласи да бъде свързан.
Преди това спазихме процедурата, кокто ни посъветва общинският юрист. Направихме ново събрание, посочихме последен срок за плащане и залепихме решението във входа. След като изтече този срок връчихме уведомление срещу подпис на единия апартамент, а на другия залепихме на вратата, отново се чака някакъв срок за реакция на уведомлението ( може пък да платят) и после вече направихме ремонта. Отново със съобщение. Не помня точните срокове, беше преди повече от 5 години. Като отидохме във ВиК да обясним защо искаме засичане на водомерите в целия вход, ни казаха, че ние сме първият вход в Добрич, който  си подменя тръбите във вертикалните щрангове.

# 172
  • Сф
  • Мнения: 11 999
Имаме двама собственика, които отказват да плащат. Едната държи празен апартамента и живее при мъжа си, а другата дава жилището под наем и също живее другаде. Натрупаните суми вече са над 200 лв общо. Какъв е редът за действие в такъв случай? Не говорим за хора, които идват и плащат със забавяне, а за тотален отказ да се заплащат сумите, които са приети на общо събрание февруари тази година.
Мм отскоро е домоуправител.И ние имаме двама такива.Говорихме с моя позната,домоуправителка в аЛюлин10,мисля и ти си в района.Каза,че някакъв документ се попълва в общината и кмета си ги погва.Защо не попитате първо юриста там или зам кмета,мисля винаги е юрист.Защото това със съденето тегаво ми се вижда.Сигурно има мерки преди това.
Предстои и ние да разберем.Но нашата касиерка е полицайка и ги гони доста.Единият неплащащ е адвокат Simple Smile, на 100 години,предстои битка Simple Smile

# 173
  • Мнения: 135
Здравейте. Преди няколко месеца си купихме жилище, на последен етаж. Предишния собственик каза, че покрива е правен скоро, обаче след обилните валежи тези дни, това се оказа лъжа. Ремонтите в апартамента обаче уж бяха почти завършени...и влизам днес - то реки, то чудо... говорих със съседа на етажа и той каза, че при него положението е подобно. Проблема е, че събирането на средства от живущите във входа било доста голям проблем.
Отидох да потърся домоуправителя, уви, от известно време бил на някакво село, никой му няма номера. Отидох при касиерката (незнайно защо това са 2 различни личности...), гледаше ме леко тъпо и каза, щом има такъв проблем да напиша бележка, че ще има събрание и да накратко да се оправям както мога. Чувствам се леко неловко да изисквам събиране на такива суми за ремонт на покрива, предвид факта, че дори още не живеем там, а и някои съседи не искали да дават по 4 лв за чистачка... за пръв път се сблъсквам с подобна ситуация. Моля за съвети!

# 174
  • Варна
  • Мнения: 38 451
Мм отскоро е домоуправител.И ние имаме двама такива.Говорихме с моя позната,домоуправителка в аЛюлин10,мисля и ти си в района.Каза,че някакъв документ се попълва в общината и кмета си ги погва.Защо не попитате първо юриста там или зам кмета,мисля винаги е юрист.Защото това със съденето тегаво ми се вижда.Сигурно има мерки преди това.

Във Варна живея Simple Smile

Да, и аз се надявам да има някакъв механизъм. Вчера опитах да говоря със служителката в нашето кметство, която отговаря за тези неща, аз и преди съм говорила с нея, много е точна. За съжаление, поради ИП работното й време е само до обяд. Ще изчакам седмица да падне ИП, като се върне на нормално работно време ще говорим. Лошото е, че едната неплащаща е адвокат, а на другия неплащащ жена му е адвокат и се праскат на много велики. А реално те са в нарушение. Сумите са гласувани на ОС, длъжни са да ги плащат, както правят всички останали.

She, а вие като купувахте технически паспорт не искахте ли да видите или сградата няма такъв все още? И как може да се вържете на голи приказки? На всичко отгоре сте говорили с комшиите чак след като сте се набутали с покупката, а трябваше преди това. Лошо сте се минали.

Покривът е обща част, трябва всички да платят. И да, имате право да искате събрание. Но трудно ще накарате народа да плаща. И при нас покривът беше за ремонт, но само последните два етажа пищяха,. останалите не искаха и да чуят. Като протече до средните етажи да видиш как бързо се навиха. За съжаление, дотогава вие ще сте подгизнали.

# 175
  • BG
  • Мнения: 2 217
Общото събрание трябва да се свика от домоуправителя. Незнам как ще стане в негово отсъствие ...

# 176
  • Варна
  • Мнения: 38 451
Ако не ме лъже паметта, всеки собственик има право да свика събрание. Прочетете закона, не ми се рови сега.

# 177
  • BG
  • Мнения: 2 217
Ако не ме лъже паметта, всеки собственик има право да свика събрание. Прочетете закона, не ми се рови сега.

Права си, стара информация имам ...

Чл. 13. (1) (Изм. - ДВ, бр. 57 от 2011 г., доп. - ДВ, бр. 26 от 2016 г.) Общото събрание се свиква чрез покана, подписана от лицата, които свикват общото събрание, която се поставя на видно и общодостъпно място на входа на сградата не по-късно от 7 дни преди датата на събранието, а в неотложни случаи - не по-късно от 24 часа. Датата и часът на поставянето задължително се отбелязват върху поканата от лицата, които свикват общото събрание, за което се съставя протокол. Общото събрание може да бъде насрочено и да се проведе най-рано на осмия ден след датата на поставяне на поканата, а в неотложни случаи - не по-рано от 24 часа след поставянето и.

# 178
  • Добрич
  • Мнения: 6 260
Скрит текст:
Здравейте. Преди няколко месеца си купихме жилище, на последен етаж. Предишния собственик каза, че покрива е правен скоро, обаче след обилните валежи тези дни, това се оказа лъжа. Ремонтите в апартамента обаче уж бяха почти завършени...и влизам днес - то реки, то чудо... говорих със съседа на етажа и той каза, че при него положението е подобно. Проблема е, че събирането на средства от живущите във входа било доста голям проблем.
Отидох да потърся домоуправителя, уви, от известно време бил на някакво село, никой му няма номера. Отидох при касиерката
(незнайно защо това са 2 различни личности...),
Скрит текст:
гледаше ме леко тъпо и каза, щом има такъв проблем да напиша бележка, че ще има събрание и да накратко да се оправям както мога. Чувствам се леко неловко да изисквам събиране на такива суми за ремонт на покрива, предвид факта, че дори още не живеем там, а и някои съседи не искали да дават по 4 лв за чистачка... за пръв път се сблъсквам с подобна ситуация. Моля за съвети!

По ЗУЕС това са две отделни личности.

Ако съседите не искат да ремонтират покрива, задължително го протоколирате.

Можете да се договорите на събранието да направите ремонт със собствени средства и спирате да плащате месечните такси, докато ви се възстановят сумите по ремонта.  ( Всеки месец си приспадате месечната такса за входа от сумата за ремонта и така, докато тези пари се изчистят).  

Ние на събранието така решихме за един ремонт. На първия етаж са си затворили мястото под терасата и когато вали, там влизаше вода, т.е. не е вътре в апартамента и не касае никой друг. Направиха ремонт пред това място с подходящ наклон и после около две години не плащаха месечни такси. От цялата сума за ремонта, извадихме това, което трябва да платят те и останалото, което е частта на другите апартаменти им го възстановихме чрез неплатените суми от месечните такси. Да, те сами са преустроили мястото, но трябваше да налеят бетон пред входа, от където минават всички.

Ако решите такъв вариант, също се протоколира. Изобщо каквото и да решите, го протоколирайте.
Естествено, трябва да си пазите всички фактури и касови бонове. За сумата за труда също ви трябва документ. Това е най-бързият начин да спре да ви тече.

Ние преди години ремонтирахме покрива, но събирахме парите за този ремонт в продължение на година. Всеки месец по 10 лв. Апартаментите ни са еднакви по площ.

Ако сами направите ремонта, после можете да ги съдите, за възстановяване на сумата.

Скрит текст:
Чувала за случай, когато апартамент от последния етаж при всеки дъжд започнал да налива вода на пода в негото жилище на определено място. Така протекло и надолу и в крайна сметка събрали пари за ремонт.

# 179
  • Мнения: 14 954
При подобен случай сами се ремонтирахме тръбата, която отвежда дъждовната вода и минава през нашия гараж и го наводняване. Няколко месеца домоуправителя не взимаше мерки да прави ремонт. След един дъжд викнах 3 ма съседи, направихме протокол за теча. Към мен се присъединиха и живущите на първия етаж, защото отгоре се стичаше. Направихме ремонта с фирма и фактура и му ги връчих и спрях да плащам входни такси. Няколко месеца не плащахме, междувременно въпросната тръба изби на един от горните етажи и наводни 2 етажа под тях, сред които и въпросният господин и изведнъж стана много бърз. Тогава пък аз не платих въпросния ремонт.
Като се удари чертата се оказа, че с другото семейство заради неплатените такси имаме са доплащаме да този ремонт 70лв, пак не ги платихме, направихме и сменихме апарата на входната врата, който беше развален и вратата се тласкаше.
Но при нас за покрива си има заяждане, че през три години го правят, уж предишния домоуправител, после този и все се прави покрив с някакви майстори без фактура, без гаранция, щото са е евтино и все си тече. Не могат да викнат като протече да се ползва гаранцията и да се оправи по горните причини и затова все наново. Затова съм казала, че пари за покрива близките 10 години не давам.
А правилния ред са го описали по-нагоре.

Последна редакция: ср, 06 май 2020, 10:05 от zari65

Общи условия

Активация на акаунт