Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Отговори
  • BG
  • Мнения: 1 941
1 тема
2 тема
3 тема

4 тема

5 тема
6 тема


ЗУЕС

НАРЕДБА ЗА БЕЗОПАСНАТА ЕКСПЛОАТАЦИЯ И ТЕХНИЧЕСКИЯ НАДЗОР НА АСАНСЬОРИ

Правилата са ясни  Hug Pushpin

Споделяме опит!
Помагаме си!
Не правим реклама на професионални домоуправители!

за домоуправителите с либоф Mr. Green

Цитат
отговорностите са ясно разписани в ЗУЕС

а минусите ...  Stuck Out Tongue
да ти звъннат в 2 през нощта за да ти кажат, че в мазето има вода... от два дена   Crazy
същото, но защото някой е откраднал виното от мазето.  Rolling Eyes  без да разбие двете ключалки  Whistling
че на някой му липсва фикуса от междуетажната площадка, по паднали листа е проследен до изтривалката на апартаментХХХ, да съдействам да им го върнат  Satisfied в апартамента нямаше фикус.
общуването с институциите си е също голяма "тръпка";
а колко пъти трябваше да доказвам, че входа ни е на 6 етажа и има партерен етаж с магазини дори не ми се припомня   ooooh! !

Какъв е добрият домоуправител?
Със сигурност той е един от нас. Човек, който има нашето доверие и уважение. Готов
да посвети свободното си време на общите ни проблеми.
Домоуправителят знае:
кои са собствениците в етажната собственост;
какво е състоянието на общите части;
кои са наемателите в сградата;
как да разпредели различните вноски и задълженията между обитателите;
колко има в общата каса;
какви са изискванията за сигурност и безопасност в сградата;
към кого да се обърне, ако възникне проблем.
Домоуправителят умее:
да разговаря с всеки от нас;
да балансира между различните интереси в етажната собственост;
да ни представлява и защитава пред администрацията и операторите на обществени услуги.
Домоуправителят прави животът ни заедно:
по-подреден;
по-малко конфликтен;
по-защитен.

С благодарност към st. Dobri! Hug

# 1
  • Върху лъчите на Слънцето.
  • Мнения: 1 742
Здравейте!
Радвам се, че открих тази тема!
За щастие мисля, че тук ще намеря отговор на въпросите си. Но... Толкова много е изписано до този момент!
С извинение направо ще попитам:
Искаме да открием сметка на ЕС. Все още се лутаме. Виждам, че тук има хора с опит! Добър вариант ли е? За какво да внимаваме? Коя банка бихте препоръчали?
Благодаря на тези от вас, които ще  отделят от времето си, за да ми отговорят!

# 2
  • BG
  • Мнения: 1 941
Здравейте!
Радвам се, че открих тази тема!
За щастие мисля, че тук ще намеря отговор на въпросите си. Но... Толкова много е изписано до този момент!
С извинение направо ще попитам:
Искаме да открием сметка на ЕС. Все още се лутаме. Виждам, че тук има хора с опит! Добър вариант ли е? За какво да внимаваме? Коя банка бихте препоръчали?
Благодаря на тези от вас, които ще  отделят от времето си, за да ми отговорят!

Точно по този въпрос има изписано доста в края на предходната тема 6.

# 3
  • Sofia
  • Мнения: 1 736
Бих искала да попитам тези от Вас които имат информация. Фирмата домоуправител ни каза, че през април се очаква да се промени закона и съответно се налага да сменим начина, по който определяме месечните вноски, сега сме на % общи части. Варианта става само на обитател, което не е добре за нас, понеже има хора с по 2-3 апартамента, които ремонтират вече от няколко години, цапат повече от всички други, а разходите за блока са си постоянни. Та ..няма да стане с варианта хората, които не обитават апартаменти (или въпреки деклариран необитаем имат незнаен брой наематели) да не плащат. Какви варианти може да измислим? Мисля си за 1-2 лева на обитател + 20-25 лв на апартамент за фонд ремонт за да може да събираме отново необходимата месечна сума. За фонд ремонт доколкото разбирам няма горна граница т.е колкото си гласува входа.

# 4
  • Варна
  • Мнения: 1 882
Макар да не живеят, щом ремонтират, значи използват жилището и си дължат разходите за входа.

# 5
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 22 615
Бих искала да попитам тези от Вас които имат информация. Фирмата домоуправител ни каза, че през април се очаква да се промени закона и съответно се налага да сменим начина, по който определяме месечните вноски, сега сме на % общи части. Варианта става само на обитател, което не е добре за нас, понеже има хора с по 2-3 апартамента, които ремонтират вече от няколко години, цапат повече от всички други, а разходите за блока са си постоянни. Та ..няма да стане с варианта хората, които не обитават апартаменти (или въпреки деклариран необитаем имат незнаен брой наематели) да не плащат. Какви варианти може да измислим? Мисля си за 1-2 лева на обитател + 20-25 лв на апартамент за фонд ремонт за да може да събираме отново необходимата месечна сума. За фонд ремонт доколкото разбирам няма горна граница т.е колкото си гласува входа.

тези домоуправители ви мятат на джанката. айде първо да се приемат промените, а после да започнат да плашат.

ето предложенията на омбудсмана - не виждам такова нещо, каквото ви лъжат.

съобщението - срокът за предложения мина.
и в предишната тема пусках направените предложения.
има такива направени от фирми-домоуправители и е ясно накъде теглят. обсъждали сме го или поне аз писах какво мисля за някои от тях.
за сега проект на измененията не е пускан за обществено обсъждане.
когато го пуснат ще има срокове да си кажем възраженията.

# 6
  • София
  • Мнения: 1 789
Нищо не знам за новите промени, но ние си гласувахме таксата на квадрат + обитател. Тоест режийните ни са Х стотинки на квадрат +Х лева на човек. Например нашата такса е  около 15 лв за площта + 10 лв за 2ма възрастни. Така е най-справедливо според мен защото се покрива и случая сам човек в 150 кв м, и 4ма в 50 кв.м.

# 7
  • Варна
  • Мнения: 21 883
Довечера ще имаме събрание и купонът ще е пълен. Искам да попитам има ли приети изменения по ЗУЕС и това ли е последният закон, който е даден в линка в началото на темата (от 2009 година)?

Ако има по-нов или приети изменения и допълнения, да ги търся сега и да чета за да се подкова, защото битката ще е жестока.

# 8
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 22 615
Довечера ще имаме събрание и купонът ще е пълен. Искам да попитам има ли приети изменения по ЗУЕС и това ли е последният закон, който е даден в линка в началото на темата (от 2009 година)?

Ако има по-нов или приети изменения и допълнения, да ги търся сега и да чета за да се подкова, защото битката ще е жестока.

последният вариант, с измененията от февруари 2019

като гледам, само 2015 няма изменение, но за сметка на това 2011, 2016 и 2018 има по две Sad Sad Sad

# 9
  • Варна
  • Мнения: 21 883
Попрегледах, но не видях нещо, което живо ме интересува. На събранието домоуправителя длъжен ли е да покаже наличността на парите? Нашите са в банка (според него), но миналата седмица, когато касиерката прави ревизия, не са й показали пари в брой, нито банков документ, направила е ревизията по представените й документи. Аз довечера смятам да го поставя този въпрос, защото имаме съмнения за липси, та въпросът ми е имам ли право да го изисквам това? Член съм на КС, ако има значение.

# 10
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 22 615
С ревизията (проверка на касата) по докумнети сте установили колко пари трябва да са налични към момента по двете сметки: сметката за режийни и сметката за фонд ремонт.
Наличието им се удостоверява с документ от банката или с преброяване (ако са в брой).
Може и трябва да изискате такъв документ.
основанието:

# 11
  • Sofia
  • Мнения: 1 736
Задължително ли е да се поддържа наличност за двете суми,при нас общо отчитаме остатъчната сума в края на годината.

# 12
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 22 615
набирането и използването са с различен режим и за различни цели.
режийните се набират на база обитатели и се използват за режийни разходи и поддръжка, т.е ток, вода, месечни такси за асансьор и чистачка, подмяна на ключове, крушки..., обраотка срещу хлебарки, деинсектизация и дератизация..., нормалните разходи по поддръжка.
фонд ремонт се набира на база идеални части, независимо дали човек обитава или не и се използва за ремонти на общи части - асансьор, покриви, тръбопроводи В и К и топлофикация, подмяна на дограма или топлоизолация на общи фасадни площи. изразходването им става с решение на общо събрание.

# 13
  • Варна
  • Мнения: 21 883
Алилуя, сменихме домоуправителя. Избрахме нов. Стария обаче се ослушва за издаването на касата и спъва нещата. Четох в закона, че предаването става с протокол, в присъствието на старата и новата управа. Не намирам обаче образец на протокола за издаване на касовата наличност. Не е проблем да го съчиня в свободен стил, но стария управител ще прави проблеми и ако има бланка, по-добре да сме изрядни. Моля помогнете Simple Smile

# 14
  • София
  • Мнения: 2 137
РАзсъждавам си на глас- за какво ви е протокол.Може да се направи ревизия на касата и да се опише  крайния резултат като наличност, които се прехвърлят като актив  на новото ръководство.

Общи условия

Активация на акаунт