Етажната собственост - такава, каквато си я направим 7

  • 33 346
  • 810
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 2 089
1% от МЗ, но какво правим с пенсионерите с ниски пенсии?

# 31
  • Варна
  • Мнения: 36 603
Е, в закона пише "не по-малко от един процент от МРЗ", което значи, че се допуска и да е повече.

Нашите пенсионери плащат. Някои мрънкат обаче плащат, засега. Всички имат деца, които им помагат. Единствената пенсионерка във входа, която е много зле и живее в общинско жилище, с решение на събранието е освободена от такси.

# 32
  • София
  • Мнения: 3 457
Ние пенсионери нямаме Simple Smile Други тарикати гледат да се измъкнат от плащане.Независимо от финансовото си състояние...Всичко е въпрос на съвест и отношение към имуществото.

# 33
  • Мнения: 2 114
Куриозно при нас пенсионерите плащат, а наемодателите скатават.

# 34
  • Мнения: 2 089
За чистачка и осветление трябва да плащат наемателите.

# 35
  • Мнения: 2 114
За чистачка и осветление трябва да плащат наемателите.
А за фонд ремонт наемодателите, но ако може да не плащат ще се най-щастливи. Та наемателите коректни, наемодателите не плащат или се бавят с години, измислят си причини, и така.

# 36
  • Варна
  • Мнения: 36 603
Нашите пак саботираха избирането на професионален и сега ще си берем гайлето. Направо не ми се разправя.

# 37
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 39 049
за професионалния задължително се плаща, а за някой от входа се решава дали да се плаща или не.
навремето заявих, че не желая плащане, но това беше мое лично решение, което с нищо не задължава следващия домоуправител.

# 38
  • Бургас
  • Мнения: 384
След като имахме проблеми с домоуправителя,който профука всички спестявания на входа събирани отпреди 5,6год сега съм се нагърбила като временен домоуправител за 6мес да им водя сметките ,касиера е различен всеки месец и ако се налага дребен ремонт ... мъжете от входа ще отстраняват,ако не могат ще се вика майстор и ще се плаща от всички .Бихте ли споделили каква сума плащате на чистачка за панелен блок,8 етажа,23ап и какви са й задълженията като хигиенист на входа(това ме интересува най-вече)?

# 39
  • Варна
  • Мнения: 36 603
Добри, ние и сега плащаме. Нищо, че са живущи във входа, касиер и домоуправител получават заплащане. Парадоксалното е, че професионалния също е в района и обади абсолютно същата цена, т.е. на никой няма да му се бръкне в джоба спрямо сегашното положение. Ама не им се чува хич.

# 40
  • София
  • Мнения: 3 457
Профукал за себе си ли.....?!? При нас за 35 апартамента 5 етажа с големи общи части плащаме 140 лв.Събираме ги с по 2.50 на живущ.2 пъти седмично мерене и миене.Женатс е от блока и го прави и по-често.В общи линии по лично усмотрение.Важното е да е чисто.Беше сложила украса по прозорците между етажите за коледните празници,миналата седмица ги махаше и миеше прозорците.Обира паяжини ако забележи..Абе ,не сме задълбавали в особена конкретика и график.Важен е резултатът.

# 41
  • Бургас
  • Мнения: 384
Flushed
Профукал за себе си ли.....?!?

Не...,не се изразих правилно и малко преувеличих Relaxed От м.април 2019г не е събирал никакви такси и не е правил месечни таблици ,плащал е само ток асансьор,ток стълбище и асансьор,чистачка нямахме.В края на годината се оказа,че входа дори му дължи 400лв Rolling Eyes

# 42
  • Мнения: 22
Здравейте,
в момента сме с професионален домоуправител - фирма. Искаме да се отърваме от него, защото никаква работа не върши. Някой от живущите ще бъде домоуправител. Въпросът ми е как трябва да прекратим договора, ние имаме някакви доводи, които можем да дадем, които потвърждават неизпълнение на служебните му задължения, въпросът ми е каква точно е процедурата?

# 43
  • София
  • Мнения: 4 576
Вижте си договора. Там трябва да има точка как може да се прекрати.

# 44
  • Мнения: 22
Измислихме как ще се прекрати договора.
Сега имам още няколко питанки, че ЗУЕС като гледам е юридически неадекватен колкото може общо взето.
Първо в последната версия на ЗУЕС от 26.02.19 думата домоуправител не присъства никъде.
Използва се управител/управителен съвет, които са взаимно заменими, като според закаона този съвет се състои от нечетен брой членове, като трябва да бъде избран управител/председател на управителния съвет, който реално се явява официално домоуправител и има ангажимента по управление на етажната собственост, както и правото да представлява в съда етажната собственост, но е упоменато само в контекста, когато исковете са срещу етажна собственост (примерно от фирми, че не им е платено). Обаче как стои въпросът относно, ако някой собственик не си плаща месечните такси или не спазва вътрешния правилник, кой реално може да го преследва юридически. Т.е. някой като не си плаща примерно таксите, управителят на УС може ли да предприеме събиране на тези задължение по съдебен ред.

1.
Цитат
Правомощия на управителния съвет (управителя)
Чл. 23. (1) Управителният съвет (управителят):
(3) (Нова- ДВ, бр.57 от2011 г.) Председателят на управителния съвет (управителят)
представлява собствениците и ползвателите при извършване на всички действия, които са във
връзка с обикновеното управление на етажната собственост
(4) (Нова- ДВ, бр.57 от2011 г.) Председателят на управителния съвет (управителят)
представлява пред съда собствениците в етажната собственост по исковете, предявени срещу тях
във връзка с общите части, и по исковете, предявени срещу собственик, ползвател или обитател,
който не изпълнява решение на общото събрание или задълженията си по този закон. По искове
срещу трети лица, във връзка с общите части, председателят на управителния съвет (управителят)
представлява собствениците, ако бъде упълномощен от общото събрание
:

И още нещо:

Цитат
Правомощиянаобщотосъбрание
Чл.11.(1)Общотосъбрание:
11. може да приеме решение за възлагане на дейности по поддържането на общите части
на сградата на юридическо или физическо лице срещу възнаграждение, като определя и
конкретни правомощия на управителния съвет (управителя), които могат да бъдат възложени за
изпълнение на тези лица

Аз този член 11 го тълкувам, че според ЗУЕС УС трябва да бъде избран и да се състои от членове и председател.
Като това са собственици или обитатели на блока, но няма как фирма домоуправител да е председател на УС. Един вид УС може само да реши да възложи на такава фирма да изпълнява услуга по управление на ЕС.
Защото в нашите протоколи, покани за събрание и т.н. фирмата се упоменава като председател на УС, а отделно уж си имаме председател на УС, който си е собственик. Т.е. фирмата реално неправомерно се самооопределя като председател на УС, което според ЗУЕС няма как да бъде.
Питам по  повод на това, че реално ние сме си етажната собственост и си имаме управителен съвет официално и той може да свика ОС  без фирмата домоуправител, да гласува да му се прекрати договора и впоследствие да бъде известен просто. Би трябвало да е така?

Общи условия

Активация на акаунт