Етажната собственост - такава, каквато си я направим 7

  • 38 762
  • 810
  •   1
Отговори
# 765
  • Мнения: 75 344
Нямам намерение да си чеша клавиатурата с теб.

На ЛС съм насреща да помогна на Мамарчела.
Тук казах каквото имам да казвам .

# 766
  • Мнения: 2 554
На инкасатора е работа да следи кога изтичат уредите, дали са с нужните пломби и да подава сигнал за нередности. Но дали го прави е съвсем друг проблем.
zari65, кой е друтият начин?

# 767
  • Мнения: 14 900
Нямам намерение да си чеша клавиатурата с теб.

На ЛС съм насреща да помогна на Мамарчела.
Тук казах каквото имам да казвам .
Мен ли имаш предвид - както казах прочети това, което копира от наредбата, добре е да се чете с разбиране.

# 768
  • Мнения: 2 554
Ако чакаме на добросъвестността на потребителите на ВиК услугите сами да подменят уредите си....ще има да чакате. Има и изключения, разбира се. Но моят опит показва друго. Мога и много подробно да разкажа, за да не съм голословна. Принудата е един от методите на саморазправа, защото законът не защитава коректните ползватели и платци на услугата, за съжаление.

# 769
  • София
  • Мнения: 6 103
На инкасатора е работа да следи кога изтичат уредите, дали са с нужните пломби и да подава сигнал за нередности. Но дали го прави е съвсем друг проблем.


Ако има съмнения, че изобщо не го прави инкасатора. Какви са стъпките за действие? Със сигурност при нас има изтекли метрологии, не се осигурява достъп с години. Проблема е, че сме три входа на един водомер. Аз като домоуправител, мога само в нашия вход да действам. При нас за проверка всички осигуриха достъп, в другите Не.

# 770
  • Мнения: 11 174
Също като с топлоснабдяването, така и с водата, няма сила, която да задължи живущ да пусне в жилището си проверка.
Сержант Добри е написала, с едно уточнение - решението на ОС да има представител на ЕС при проверката не може да задължи потребителят да ги пусне в жилището, те могат да го направят само на добра воля. Все пак неприкосновеността на жилището се защищава от Конституцията. Има си ред за влизане - разрешение от съд, ама то е по Наказателния кодекс. Е, и полицията може да влиза в определени случаи, но те са точно определени и ограничени, а решението на ОС едва ли е основание за това.

Между другото, нашата инкасаторка ме предупреди, че единият ми водомер е с (току-що) изтекла метрологична проверка. Така че някои инкасатори си спазват задълженията.

# 771
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 41 774
свети Добри Wink направи събрание и обясни на всички как всички патим от лошото изпълнение на задълженията от страна на инкасаторката.
малко е сложно, но дори при изрядни платци, заради какаванщината на инкасатора част от водата се плаща два пъти. Simple Smile
обясних, че ще съм контрол на нейното изпълнение.
убедих ги, а после се разбра и кой "превърта" водомер, кой няма проверка, кой е роднина на инкасаторката... Simple Smile

# 772
  • Мнения: 2 554
На събрание на ЕС се взема решение за такава проверка, дали ще се поручи, зависи от това колко са сговорчиви виновните и колко са люти потърпевшите. Трябва някой съсед /домоуправител или група съседи/ постоянно да натискат да се изпълни решението на ЕС доброволно, или ще последват разни санкции, несъдействие при проблем. Може и да се предяви съдебен иск за неизпълнение на решение на ЕС.
И пак да кажа, че има възможност да се премине на дистанционно отчитане на водомерите за студена вода. Не е задължително от СВ, може от топлинен счетоводител, с който имате сключен договор. Трябва общо решение на ЕС, трябва 100% подмяна на всички водомери за студена вода с радиомодул и тогава рязко всичко е точно. Ако започнат манипулации - още първия месец се вижда, че има горяма разлика между общия и индивидуалните показания и се търси причината.

# 773
  • In the land of Never Never
  • Мнения: 1 972
Ами то има европейска директива за задължително въвеждане на уреди за дистанционно отчитане, но както винаги, у нас ще го мотаят до последно. Тя не може да влезе в сила преди да са приети вътрешни нормативни документи за прилагането й, но това явно не е приоритет на господата управляващи. Те си имат по-важен бизнес да си уреждат, докато са на власт.
От 2022 година в страната трябва обаче да има възможност, който има такива уреди, да може да си следи он-лайн реалното потребление. Което ще бъде много удобно, разбира се. Иначе ЕС ще ни съди за неспазване на ЕС законодателството.

# 774
  • Мнения: 11 174
Ооо, въведоха го, току-що, и при това със задна дата. Ноо, не както е по европейското законодателство, ни вързаха само към топлинните счетоводители, т.е. нямаш право да си купиш, в случая водомер с дистанционно отчитане, от друг, освен от топлинния счетоводител. И в тази ситуация той може да поиска каквато си цена иска. И не можеш да го смениш (счетоводителя имам предвид), защото, видиш ли, софтуерът за уредите бил някакъв много вери спешъл ноу-хау. Накратко - няма развод с топлинния счетоводител, а всички фирми, които до момента са продавали водомери, умират, не от корона вирус.

# 775
  • Мнения: 6 792
Явно всяко ВиК си има правила. При нас в Бургас инкасаторката веднъж на годината мисля, че трябва да сканират кодовете. Отделно разликата с общия водомер се разпределя пропорционално на потреблението. Така преди няколко години с няколко съседи си "поделихме общата"вода. Буквално на моите 15 кубика имаше още толкова от разпределение. Добре че съседката се усетила че е голяма сметката. Прегледах и нашата и след 1 час разговори и прехвърляне от телефон на телефон ни насрочиха нова дата за отчет и докато не се отвориха всички обитаеми апартаменти не си тръгна жената. В резултат се откриха липсващите кубици вода да не кажа че до литър всичко излезе.

# 776
  • Мнения: 11 174
Нашата инкасаторка (Софийска вода) имаше някакъв списък с абонатните номера и адрес, като в последната колона беше отпечатано това за изтичащата метрологична проверка. Все пак това са данни на самия водомер, които се вписват при регистрацията му при ВиК оператора и е елементарно да се зададе да "алармира" в базата им данни при изтичане.
Но то дори и с един и същ ВиК оператор, специално за София и големите градове, явно има разлика между инкасаторите.

# 777
  • гр. Варна
  • Мнения: 785
Също като с топлоснабдяването, така и с водата, няма сила, която да задължи живущ да пусне в жилището си проверка.
 Има си ред за влизане - разрешение от съд, ама то е по Наказателния кодекс.
234в от нк.
https://www.google.com/search?q=%D0%BD%D0%B5%D0%BF%D1%80%D0%B0%D … rome&ie=UTF-8
Информационен бюлетин за 01.02.2019 г. - МВР
Цитат
неправомерно е въздействал върху уред за търговско измерване
Скрит текст:
Цитат
Образувано е досъдебно производство по чл.  234в от Наказателния кодекс по описа на РУ-Търговище. На 31.01.2019 г. при извършена в гр. Търговище съвместна проверка на служители на ВиК-Търговище и РУ-Търговище е установено, че 45-годишен мъж от същия град посредством изполване на техническо средство(топлийка) неправомерно е въздействал върху уред за търговско измерване на питейна вода в търговско помещение за пране на килими.
https://www.mvr.bg/targovishte/%D0%BD%D0%B0%D1%87%D0%B0%D0%BB%D0 … 01.02.2019-%D0%B3

# 778
  • Мнения: 1 770
Смениха ни инкасаторката. Предишната, знаеше горе долу, кой, кога и колко харчи и дори да не се отчете (през месец ни отчитат) на датата, не сме имали години наред начислени кубици. Веднага след смяната на инкасаторките, започнаха по 2-3-4 куб. отгоре да ми надписват. Това е повече от 20% от показанията по моя водомер (мисля че по наредба не трябва да е повече от 20%) и си е законова кражба. Имам възможност да следя на съседите разхода им на вода, някои, които знам че си живеят не са отчитани съответно плащани от месеци, появи се даже на един изведнъж 90 куб. Съответно спрямо показанията на общия водомер -90 куб . Ама ВиК е "кръв повръща, пари не връща". Само нагоре. Та нямахме 1-2 мес. начислени. После пак ... и така някой месец + после минус. На "+" от общия взимат, на "-" не връщат. Имам баланс една година назад. С точност до 1 кубик се изравняват общия с индивидуалните водомери, но ... са ни начислени вече над 40 куб. от "общи".  Имам чувството, че си е поръчение и старата инкасаторка не е искала да го спазва.

# 779
  • Мнения: 75 344
Всъщност то това си е изразходена вода, това отчетенето на общия водомер е влязло нагоре като вода по ап-те и е потребено.
Хватката е, че не се отчитат точно и редовно инд.водомери,  и така тяхната вода /на нуотчетените апартаменти/, я плащат изрядните, като разлика между общия и индивидуалните водомери.

Решението е
1. Натискаме вик с жалби да прилагат точно наредбата. Да отчитат ВСИЧКИ инд.водомери точно, а на ап.които никой не отваря- да начисляват не 0 куб., а средно аритметично от миналата година, както пише в наредба 4.
2. Самите етажни собственици се събират и го решават въпроса, така че да няма ощетени изрядни за сметка на тарикатите които подават по-малко кубици от реално изразходените от тях.

Ако няма теч, то сборът от показ. на инд.водомери трябва да е равен на показанието на общия. Елементарна математика.

Общи условия

Активация на акаунт