СЕДМИ клас 2019/2020 - тема 11

  • 28 077
  • 835
  •   1
Отговори
# 705
  • София
  • Мнения: 7 676
Ужас, ужас, ужас - пишем една през друга за сто различни неща.
Вече си я представих онази фаза, за която говореше Дидева. 😊
Joy
Но пък е забавно, ако успяваш да проследиш всички сюжетни линии.

# 706
  • Мнения: 7 674
Ми няма как да ме разберете, това го разбирам. ПИ на Междучасие по мат е САМО с училищен материал. Децата от мг то решават за 30 минути дори. Та за 60 минути трябва отличниците от училище да могат да го решат. Щом и едните, и другите имат по 50 точки от годишните оценки, редно е по-знаещите по предмета да имат предимство.

# 707
  • Мнения: 5 446
И като прибирате кабелите, знаете ли че се продават за 10-12лв... Целият клас бяха ходили да купуват на единия младеж мината година, че майка му ги прибрала. Взели за мостра кабелите на друг Stuck Out Tongue Winking Eye

# 708
  • София
  • Мнения: 7 670
Не може, Мария, знаеш защо.
Заради несъпоставимия брой часове в МГ и в останалите училища.
Мата Таз, ннннееее.
Една девойка никога няма да даде пари за кабели. Ще ги изхарчи за дрехи. 😁
Точно една блуза от магазин тип боклучарник, например Reserved, е това.

# 709
  • Мнения: 569
Ами така ще е докато СМГ не си направи самостоятелен изпит, или да се вземат точки от олимпиада. Въпроса е защо не го правят, и как по дяволите се справят тия от Горно нанадолнище през следващите 5 години?
Без да подценявам СМГ, ще ме извините но и от последното село има деца, които се справят с математиката, нищо че не са състезатели и олимпийци.
И последно преди да си сипя втори път (Грийн-наздраве, като те осиновя ще си пием заедно) да попитам защо всички от СМГ се записват да се пробват в АК, дори без да имат намерение да се запишат да учат там?
А, по другата тема -не наказвам, не прибирам кабели и монитори, дала съм свободно, че ми е жал за детето. Обаче имам една приятелка с две момчета, само седи и се усмихва, а те правят щуротия. Тя леко се надига и с мълниеносен удар отплющява един шамар, на когото е преценила. Явно го прави редовно защото никой не протестира, просто замлъква за малко и след 15 минути, все едно нищо не е било 😄. Та така всеки се оправя както може.😄

# 710
  • София
  • Мнения: 7 676
Мария е абсолютно права, според мен.
Но и аз съм пристрастна, де.
Ако НВО в 7 клас се провежда с целите на НВО в 4 клас, то е предостатъчно да се отчитат само основни умения. Предвид това, че се използва за изпит/селектиране на деца, то е редно някак да има разслоение. Не е проблемът само за децата, които искат да отидат в СМГ, а за всички високобалови училища.
Не може да се извършва селекция на базата на елементарни знания.

# 711
  • Мнения: 8 910
Не може, Мария, знаеш защо.
Заради несъпоставимия брой часове в МГ и в останалите училища.


Така е. Реално учениците отново не са при равни условия. Синът ми има 4 + 1.5 часа по математика. Няма как да се сравнява с тези, които имат 7+ седмично. И другото е селекцията. По един начин се работи с деца подбрани с изпит, по друг с деца, събрани на случаен принцип.

# 712
  • София
  • Мнения: 7 670
При нас часовете са 4.
Цифром и словом.

# 713
  • Мнения: 5 446
И аз не искам централизирано класиране. Защо не го направят както е във ВУЗовете. Може с оценка от ДЗИ, в случая НВО, а може и с оценка от изпит, като се умножава с тегловен коефициент  по-голям от единица. Така хем ако изтървеш НВО ще имаш шанс за добро училище, хем ще се отсеят математиците/ биолозите и тн.. Е ще има и места само с НВО, но и континентът няма да е топ

# 714
  • Мнения: 7 674
Последно от мен по темата, защото спорът е излишен. В допълнителните часове на МГ се учи: комбинаторика, теореми на Минелай и Чева, метод на Хорнер и какво ли още не, което и до 12ти клас другите няма да учат. Такива задачи на нво няма. Ния не ходи на школа по мат, не ходи по състезания, дори на ном не отиде, не учи състезателна математика, а само училищна и отново успява да реши ПИ на Междучасие, та не е до състезатели, просто има деца, които с малко математическо мислене и много труд успяват да изкарат 100 на ПИ Междучасие и без школи. Проблемът на тези деца, е че техните знания и труд са обезценени. Тези, които на лесно нво изкарват 30, на трудното ще изкарат 25 и пак ще са съпоставими знанията им.

Последна редакция: пн, 24 фев 2020, 22:12 от maria77bg

# 715
  • Мнения: 3 491
И при нас са четири.
Триша казва, че имат 50 задачи за домашно..При нас не знам дали се събират толкова за седмица... Естествено, че трудът има значение..
Да ви кажа честно, аз предпочитам цялото НВО да е със задачи като от втория модул. Десетина такива. Не знам по-лесно или по-трудно е това, но предпочитам по-малко задачи като тези от първи модул. И да има точки за стъпките на решението.
Децата омаловажават тези в първи модул, не ги проверяват, бързат.

# 716
  • Мнения: X
Последно по темата, защото спорът е излишен. В допълнителните часове на МГ се учи: комбинаторика, теореми на Минелай и Чева, метод на Хорнер и какво ли още не, което и до 12ти клас другите няма да учат.
Е, до 12 клас ще го учат и други, не само учениците в МГ.
Ами така ще е докато СМГ не си направи самостоятелен изпит, или да се вземат точки от олимпиада.
Към настоящия момент нормативната уредба не позволява това да се случи. Не и ако изпитът и олимпиадата са по математика.

# 717
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 179
На Ема резултатът от Междучасие е само от първи модул. Втори модул не е зачетен, защото не бил взет материала.
Второто изречение не го разбрах. Какво значи не е зачетен? Решила си е задачите, но точките не са отчетени, тъй като материалът не е взет? Къде не е взет?

Тъй като изпитът е правен от Симеонов, той не е отчел, че другите групи не са взели материала по геометрия от 2 модул, затова преподавателката на Ема е смятала на децата само 1 модул. Втори модул все едно не се е състоял.

# 718
  • Мнения: 8 910
И аз предпочитам изпитът да е с 10-15 задачи като от втори модул, но това си е чисто егоистично. Просто моят син като правило се справя по-добре с такъв тип задачи и се дъни почти редовно на М1.

# 719
  • София
  • Мнения: 6 655
Ми няма как да ме разберете, това го разбирам. ПИ на Междучасие по мат е САМО с училищен материал. Децата от мг то решават за 30 минути дори. Та за 60 минути трябва отличниците от училище да могат да го решат. Щом и едните, и другите имат по 50 точки от годишните оценки, редно е по-знаещите по предмета да имат предимство.

Аз съм ЗА, но да направят същото и с изпита по БЕЛ Simple Smile Нека да е много труден, за да отсее по-добре децата с езикови заложби и хуманитарна нагласа на ума, които да имат предимство за ЕГ като по-знаещи и можещи.

Общи условия

Активация на акаунт