СЕДМИ клас 2019/2020 - тема 11

  • 28 063
  • 835
  •   1
Отговори
# 750
  • София
  • Мнения: 1 922
Децата от смг са много ощетени Joy преподават им най- елитните преподаватели по математика. Едно е да ти преподават в смг, друго е учител в 900 СУ. Не е от значение само броя часове и решени задачи. Не знам кой е ощетен още от 5 клас. И е пълно с трудолюбиви деца и в обикновените у-ща. Какво ви кара да мислите, че само в смг учат по пет часа на ден? Тези деца какво са виновни, че в училище не ги подготвят добре за нво и че съществува смг като безплатен трамплин за успешно нво.

# 751
  • София
  • Мнения: 7 675
МОН няма интерес от трудни изпити и може би ще сваля още летвата, защото трудните изпити правят разделението още по-очевАдно.
Не случайно, след 4 ти клас в София, за всички амбициозни родители настъпва истерия по кандидатстване в СМГ, ПЧМГ, 107 и 125. Колкото повече се обезличава разликата между тези училища /разликата не е само в математиката/, толкова по-безсмислено ще стане бутането след 4 клас в тях.
Ако не можеш да разрешиш един проблем, просто гледаш да го омаловажиш.
Иначе, да! Децата нямат никаква вина за това, че в масата училища образованието е сведено до критичен мининмум, не защото децата нямат желание, по-скоро няма мотивирани учители.
Въобще, отдавна сме ударили дъното, а искат още по-необразована нация да ни направят!

# 752
  • София
  • Мнения: 3 809
maria77bg, аз отлично разбирам твоята гледна точка. Синът ми беше в 125то, тук има други родители, чиито деца също са там със същия хорариум като в СМГ. Фактите персонално за моето дете са, че пресата в подобен тип училища не го мотивира, подигравателното отношение от учители го срива. Ако той е в положението на детето с 93т, получило 5ца, на следващия тест ще има 70, защото ще се е разочаровал от първия и ще го усетил като назидание.

# 753
  • Мнения: 3 491
Аз смятам, че е необходимо да решават логически задачи, задачи от практиката, такива, които ще им помогнат за разрешаването на ежедневни казуси. Но намирам за ненужно решаване на безброй задачи за разлагане на многочлен и т.н Особено за деца, които няма да продължат по този път.
Смятам, че ученето се случва и извън училищните дисциплини и децата трябва да имат време да гледат филми, да слушат музика, да четат по темите, които са им интересни. Да спортуват.
От последните дискусии разбрах, че детето има най-добра преценка за типа училище, което иска, или по-скоро не иска.

Последна редакция: вт, 25 фев 2020, 08:45 от Amanda.D

# 754
  • София
  • Мнения: 254
От много места чувам, че искат да ни направят неграмотна нация. Чудя се кой го иска това? Или просто така е думата, а случаят е, че като цяло обществото ни запада, губи интерес към образованието, защото се насочва към по-практични неща. Вече е очевидно, че не са най-учените хора, които са с най-много пари, и то не само в България. МОН си търси лесното, много ясно, те там даже не знаят къде се слагат запетайки в собствените им заповеди. Освен всичко останало, сме общество пълно с противоречия - едните си искат Вазов и Ботев, другите ги мразят, а институциите трябва да изравнят нашия материал със средно европейския материал, за да стане стандартно оценяването за ЕС. И като на никой не му се замисля как най-добре да стане това, става по най-скалъпения начин.

# 755
  • софия
  • Мнения: 30 308
НВО е много по-трудно от изпита за АК.
Моето мнение е, че двата изпита не могат да бъдат сравнявани, защото са различни.
След месец СМГейци ще отидат и ще разбият нашите семпли деца с ниво по-ниско от 95 точки и ще се (само)докажат колко са самоамбициозни от малки. Голяма част от тях самоцелно ще отидат да видят "`Къв е толкова тоя изпит." с ясното съзнание, че няма да учат там, но ще имат минимум 95%.

С поглед към 7те години, в които детето ми учи в 900 СУ оценявам колко всъщност е хубаво това училище. Ходи с удоволствие, има чудесни нормални деца, които си позволяват да имат 3ки и 4ки по мат, бел и всеки друг предмет в 7ми клас и не са главозамайно амбициозни, ще кандидатстват в Класическата или имат желание да останат в същото училище, защото има атмосфера. Деца, с които учителите говорят за различни неща, вкл. за "Моята борба", защото някой от тях си е позволил да занесе тази книга в училище и чиито родители не са се взрели във всеки един урок по всеки един предмет. Голяма част от учителите са нормални и по-скоро се опитват да ги научат нещо или поне да не ги стресират допълнително, а не да ги мачкат. Със сигурност благодаря на нормалните родители от класа на детето ми и на 133 СУ за нормалността, и за "лесните" задачи на класните и контролните.
Скрит текст:
Не знам какво дава право на някои родители да определят, че деца с резултат по-нисък от 95 точки нямат лична мотивация и не трябва да са доволни от по-ниския резултат. Как определят какви точно усилия са положили децата и каква лична мотивация седи зад резултат 80, 70, 92? И всъщност какво точно измерва това? Роптае се срещу безумното учебно съдържание и в същото време детето ми трябва да има над определен резултат на изпит на същия този материал. Въпросите ми са риторични.

Последна редакция: вт, 25 фев 2020, 09:10 от zvаnchе

# 756
  • Мнения: 4 903
Че има крещяща нужда от преработка на материала и начина на поднасянето му, има.
Предната година дъщеря ми подготвя и история за НГДЕК. Трябваше да обхване съдържанието на всички издадени учебници по история за 7-ми клас. Ако знаете какви фактически противоречия имаше в отделните учебници и каква мъка беше да се изчисти концепцията от нелепици. Не интернет, а специализирана литература дойде на помощ. Недопустимо е една и съща комисия /предполагам, че е така/, да одобри за едновременно ползване учебници с толкова различно фактическо съдържание. Следва, че не се чете или не се чете от достатъчно квалифициран колектив, преди одобрението на учебниците ан блок.

Друг проблем е забиването на децата в ненужни подробности. Помня биологията от 7-ми клас. Пълна с термини, които децата биха запомнили за тест и забравили седмица след него. Добре е в неспециализираните училища да се дават базисни /в същинския смисъл на думата/ познания, а на тези, които специализират в съответна област /НПМГ напр./ да се предоставят детайлни разработки.

В този смисъл /писано е многократно/ изпитът за СМГ не следва да е НВО. Има голяма ножица между децата с началносъществуващо и доразвито математическо мислене и децата, с други силни качества. Изравняването на двете групи води до негативи за всички.

# 757
  • Мнения: 7 674
Идеалната среда е някъде по средата. Но няма такова училище. Защо? Защо няма училище, в което домашните да са по 10-15 задачи само на училищна подготовка, така че да се усвои напълно материала? Защо децата ходят на частни уроци, където се прави точно това?

Звънче, имам усещането, че не си ме разбрала правилно. Извинявам се стократно! С нещо съм те засегнала, не съм искала и е станало неволно. Написах, че Ния не успява да изкара по бел над 92 и това я тормози. Не съм искала да прозвучи, че всеки с под 95 е зле. И не е честно да си го изкарваш на децата от смг, те са чудесни и също имат разностранни интереси и говорят за различни книги (за Моята борба не съм чула, но не това е определящо предполагам). Изкарвай си го на мен, но не на децата, те нямат вина, че аз съм писала нещо, което те е засегнало.

# 758
  • Мнения: 569
Simple Smile

Миналата година ако си имал 93 по бел и 93 по мат, нямаше да можеш да влезеш където си поискаш. Съвсем логично е 93т да не е 6 в училището, за което не ти стигат.

Казах ви аз, че ще съжалявам, че ще си напиша мнението и вече съжалявам.
Извинявайте, че така разбуних духовете. Не съм искала да засегна никого, нито пък да изтъквам смг, защото това не е училище изключение. ПЧМГ, 107, 125, СС и всички МГ в страната, а вероятно има и други си подготвят така децата за нво. Лошото за мен е, че са малцинство. Странното е, че желанието на родителите и мон е не да станат повече такива училища, а да стане по-лесен и по-малко материала, което ще се случи предвид анкетата на мон от миналата седмица. Споделих една различна гледна точка, разбрах, че не е добре приета.
Успех на всички деца желая!
Мария, не се засягай. Аз пък си мисля, че всички родители искат децата им да учат в училища, в които да се преподава на ниво, но за съжаление в момента това е невъзможно. Моето дете учи в едно от училищата в София, които се тупат в гърдите, че са в топ 10 на училищата и искам да ти кажа, че е направо трагично. толкова съм разочарована, не само от преподаването на 2/3 от учителите, а и от почти всичко. Май единствения + ще си остане локацията.
Няма как с това ниво на преподаване (има и изключения) в повечето училища да изискваш много трудно НВО. Аз също бих се радвала на трудни задачи, тъй като моето дете се справя, но се справя защото 4 души в къщи обясняват сложните задачи, защото ходи на школа и т.н.
Ако по БЕЛ не беше тръгнала на школа още миналата година щеше да е пълна дупка, въпреки че детето е отговорно и си учи.
Колко поста изписахме за куриози с преподаватели, за учители мотивиращи децата с нестандартни похвати, но за съжаление моето наблюдение е че такива учители не се толерират, напротив - отхвърлят ги.
Та затова писах, че формата на АК не ми се струва приложим в момента. Ако се промени схемата на преподаване обаче ще е перфектен.

# 759
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 177
Zvanche, съгласна съм, че изпитът за АК и НВО са много различни, но доколкото мога да съдя от примерите, които самият колеж е пуснал на сайта, за мен да се влезе в АК е много по-лесно. И СМГ-гейци изкарват най-високи резултати, без да се затруднят. Друг е въпросът защо им е като не се записват да учат там.

# 760
  • София
  • Мнения: 7 670
За всички, които се чувстват онеправдани понеже децата им са в МГ, искам да дам следния пример (за да разберете какво ни е на нас останалите).
То е все едно както си учите математика до откат, да въведат приемен изпит за гимназии с балет. Ма не там някакво си жалко па-дьо-дьо, разбира се, а сложен танц два часа и половина.
Успоредно с това тези от балетното училище ще настояват за все по-трудни и по-трудни танци, щото нали то всичко опира до количество положен труд.

# 761
  • софия
  • Мнения: 30 308
Zvanche, съгласна съм, че изпитът за АК и НВО са много различни, но доколкото мога да съдя от примерите, които самият колеж е пуснал на сайта, за мен да се влезе в АК е много по-лесно. И СМГ-гейци изкарват най-високи резултати, без да се затруднят. Друг е въпросът защо им е като не се записват да учат там.

Родителите, родителите... Този безкраен състезателен дух, който доказва колко е умно моето самоосъзнато амбициозно гардже Simple Smile
Изпитът не е по-лесен, по-различен е. Оценява различни умения и придобити знания, част, от които, не са в програмата на 900 СУ.
А по-лесно се влиза само поради наличието на бариера "платено образование" Simple Smile

Все ми е едно дали ще е труден или лесен НВО. Трудното е трудно за всички, лесното - лесно за всички. Както написа Веси
Детето с 3-те задачи за домашно реално никога няма да изкара на НВО точки, колкото това с 30-те задачи. Дори и с годишна оценка 6, то няма как да се конкурира с другото.  Така че, честните и трудолюбивите се конкурират с други честни и трудолюбиви, ...
Дано детето ми постигне достатъчен резултат, за да отиде да учи там, където иска. И не ми дреме дали ще са 95, 92, 80 точки. Знам, че полага усилия, че е отговорно. Е, не е най-амбициозното на света, пести си усилия, но и аз не съм от родителите, които зорлем ще го натискат. Само ще продължа да му помагам, да го обичам и да се опитам да му вдъхвам някакво самочувствие, че знае и може.

Последна редакция: вт, 25 фев 2020, 09:28 от zvаnchе

# 762
  • София
  • Мнения: 476
Опитах се да ви изчета и да проследя сюжетната линия.....само ще добавя, че детето с бал500 от миналата година е момиче и учеше в училището на наборката - обикновено столично училище, даже е основно, а не средно. И се записа в 1 АГ, а не в СМГ.

# 763
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 177
Може би заради различния формат на изпита ( и това че не е упражняван) се смята, че е по-труден и е "престижно" да докажеш, че можеш да се справиш с него. А всъщност задачите не са по-трудни, да не кажа, че някои са елементарни.

# 764
  • София
  • Мнения: 6 557
Мария, не приемай нещата толкова лично. Ти искаш да разслоиш децата в горния регистър, но какво ще се случи с тези, които са в средния и долния? А те са мнозинство. Имайки предвид средните резултати от НВО в предишни години, явно изпитът не е толкова лесен за повечето деца. Това включва и моето, което тази година ще се явява. На последния ПИ изкара 41т,което два пъти повече от първия. Та на такива като мен страданието от "само" 93т ни е далечно. Ами ясно ми е от 1ви клас, че математик от него няма да стане. Ама трябва ли да се чувства тъп, ако съвсем пък нищо не може да реши на НВО? За сравнение- големият ми син влезе в АК с 14ти резултат на изпита, във времето, когато почти никой не се отказваше, ако са го приели, защото таксата беше ниска и постижима за много хора. Учеше в частно училище, а тогава се смяташе, че там им подаряват оценките, защото родителите плащат.

Общи условия

Активация на акаунт