МОН - промените продължават (4)

  • 61 005
  • 754
  •   1
Отговори
# 345
  • София
  • Мнения: 8 280
12часа седмично език и накрая Б1 Flushed, че децата преди гимназиален го имат това ниво, някои и по-високо .... приятелско дете - 2 ч./седмица АЕ втори език за 5-7 клас. Никога не ходило на уроци, се яви в началото на 9 клас (в 8 клас не учи АЕ) за определяне на ниво и записа Б1.2, предлагаха и Б2.1, но не посмя

# 346
  • Мнения: 21 455
12 часа са само първата година. После намаляват.
Но това е за всички. И децата, приети след 4 клас в МГ, ПМГ или сериозни математически паралелки в СУ със сигурност имат много високо ниво по математика, но  това не е причина учебният план и програма да са по-наситени и с по-висока степен на трудност.

Последна редакция: ср, 01 юли 2020, 22:20 от Дидева

# 347
  • Мнения: 912
На мен не ми стана ясно това 32+1 седмици за първи-трети клас поредното удължаване на учебната година ли е? Преди има-няма 3 години от 24.05 стана на 31.05 (1 седмица удължаване), сега като гледам това е до 07.06 някъде. Общо взето на всеки 4 години има нова промяна в закона, която предполага нови учебници ама със старото съдържание (околен свят=родинознание). Целта явно е да приберем едни  пари.
Идеята за интегриран изпит за 7ми клас щеше да е много хубава, ако преди да въведем изпитите, се вземе да се реши какво ще измерваме с тези изпити и как ще бъде сведено до учениците това знание и умение, че то нещо като с PISA (все нещо подобряване и все на опашката си стоим, защо ли). И все повече се забелязва, че достъп до качествено образование имат единици и то само в големите градове, ако извадят късмет, но пък часовете, прекарани в училище се увеличават всяка година. Чудя се как съм успяла да завърша с по 25 часа седмично в 5ти клас и 27 или 28 бяха в 7ми клас, а сега дете в 3ти клас има поне по 29 часа седмично. Масовите училища в малките градове и села продължават да показват средни резултати от -2 по всяка една стандартна световна скала, където се иска  минимум 50+1% покрити знания и умения, но нашата статистика отчита колко добре се справяме. ДО с изключение на местата, където учителите принципно са си отдадени и работят с хъс и желание и в клас, е пълна пародия, но МОН отчете, че е било успешно, че даже и ще го залагат в реформата.  Късметлии са всички деца, които успеят да минат през системата на българското образование и неговите постоянни реформи с минимални щети.

# 348
  • София
  • Мнения: 1 570
Ама то училището вече стана с функцията на място за отглеждане на деца,  докато родителите са на работа. А те са на работа цял ден.

Последна редакция: чт, 02 юли 2020, 22:17 от bazel

# 349
  • Майничка
  • Мнения: 12 582
AsitaNew, зависи кога сте завършили. Когато аз бях 5 и 7 клас, учехме и в събота по 5ч. Сестра ми е 5г. по-малка и си караха по 6-7 часа в прогимназиален етап, но учеха по 5 дни.

# 350
  • Мнения: 912
AsitaNew, зависи кога сте завършили. Когато аз бях 5 и 7 клас, учехме и в събота по 5ч. Сестра ми е 5г. по-малка и си караха по 6-7 часа в прогимназиален етап, но учеха по 5 дни.
Ами сигурно след това ще да е било, в началото на 90те вече бях в езикова гимназия с целодневно обучение в подготвителен клас (нулева година), но в 7 клас  имам  2 дни с по 6 часа, другото е по 5.

# 351
  • София
  • Мнения: 2 718
От МОН обмислят вариант за частично присъствие в клас
http://bgnesagency.com/bulgaria/%D0%BE%D1%82-%D0%BC%D0%BE%D0%BD- … %BE-%D0%BF%D1%80/
Решението ще бъде взето малко преди 15-ти септември в зависимост от епидемичната обстановка у нас и броя на заразените. Сценариите засега са три. Най-добрият вариант, разбира се, е учебната година да започне нормално – с всички ученици и учители. А най-лошият вариант е първият срок да стартира така, както приключи миналата учебна година – изцяло онлайн. От МОН обаче работят и по компромисен вариант – при него часовете ще се редуват – част от тях ще са дистанционно, а други – присъствено.

# 352
  • София
  • Мнения: 2 141
Изобщо не разбирам каква е логиката 4 дни да ходят на училище, а на петия ден да са онлайн /или някакво друго подобно разпределение/. Като ходят - да ходят постоянно, едва ли точно в този 5-ти ден вирусът ще споходи училището. Rolling Eyes

# 353
  • Мнения: 3 877
При хибридното вероятно ще са разделени на две групи за да не се събират много деца, престоят няма да е 6 учебни часа, а ще е само за най-важните предмети и то не всички часове, а ФВС, ИИ и музика ще са си онлайн

# 354
  • Мнения: 9 873
При този начин на посещение на училището - пак си е "проформа" това предпазване. Защо само ни губят времето с недомислени тъпотии, не знам. Не им ли писна вече, да се спрат.

# 355
  • Мнения: 774
Шумят,че работят от МОН.Как ще кажеш на един учител да си седи вкъщи,а другият да тича по градския транспорт в София.То от три варианта най-накрая суматоха и нищо друго.Горките родители на малките ученици,кой ще ги търпи на работа да се съобразяват с вариантите на МОН.Много варианти много нещо.

# 356
  • Мнения: 47 981
И като сменят по две превозни средства до училище, голяма файда...

# 357
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Най-лошият вариант е това, което мислят - да бъде смесено.
Докато при ДО работехме тройно, сега ще стане десеторно. И на училище да ходя, и онлайн да бъда, и самоподготовка, и проверка на работи на ученици, накрая качеството ще бъде занижено, защото не сме роботи и няма да издържим.

# 358
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 300
Ще издържите, Лиляна. Както издържат лекарите, фармацевтите, продавачите, и др. Ситуацията няма да стане по-добра.

# 359
  • София
  • Мнения: 62 595
Проблемът като всеки път ще се окаже организацията. Нещата още на високо ниво не се дообмислят, а се шляпва нещо и "вижте там, нещо с подръчни средства, оправяйте се".

Общи условия

Активация на акаунт