МОН - промените продължават (4)

  • 67 333
  • 754
  •   1
Отговори
# 435
  • European Union
  • Мнения: 1 967
Утопията на Sparkles е невъзможна, защото пише изхождайки от нейния опит и собственото ѝ дете. Образователната система обаче е за всички деца, а поне 1/4 от тях никога няма да имат старта и възможностите на нейното и на моето. Някой трябва да мисли и за тях. Друг е въпросът, че само имитираме, че ни е грижа, ролята на училището се измести и в момента трудно обслужва нуждите и на едната група, и на другата.

*ashley*, може би думата "иновативно" е неточна. Прочети какво включват "иновациите" в едно ромско училище например. В никакъв случай "иновация" не е равно на "дигитализация".

# 436
  • Мнения: 2 094
Базата Е еднаква за всички и тя се поставя от учебните програми по класове и по предмети. Как се изпълняват тези програми вече зависи от конкретното училище и конкретният учител. Поради което нивото не е и няма как да бъде еднакво. Когато има човешки фактор в даден процес - учители, директори, дори и ученици, ако щеш, няма как нивото на резултатите да е еднакво. И никога не е било, включително по време на соца, когато уравниловката беше политическа цел. И еднаквите учебници никак няма да променят това.
Но сега се дава свобода именно на този човешкият фактор за "иновативни" практики и експерименти с децата, понякога реализирани от млади и неопитни учители, които хукват презглава в синхрон с новата иновативна тенденция да засипват учениците с плява взаимствана оттук-оттам, копирайки чужди модели и експерименти, вместо просто да си вършат работата, базовата важна учителска работа по преподаване на знания. Сега съвсем ще се скапе образованието.
Аз съм се обаждала в РУО да протестирам че няма изискване за ергономично учебно място съобразено със здравето на децата. Нашата иновативна учителка, млада и нахъсана в първи клас ги нареди по шест на маса и въобще не я интерсуваше как стоят спрямо дъската. Така бяха и все стоят така вече 3 години. Хвалеше се със снимки за своите иновации, бъркаше слаймове и правеше безсмислени 'проекти" а някои деца сричаха в края на първи клас. Много несериозно отношение. А това не беше клас с деца от малцинствата.
По време на дистанционното обучение вече в ново училище, едно дете даде правилна обратна връзка на госпожата как се справят. Написа: "Госпожо, моля не ни изпращайте толкова видеоуроци и презентации, които повтарят нещата в учебника защото не успявам да ги прочета и не искам да стоя толкова време пред екрана." Не беше моето дете, но съм 100% съгласна.
На вчерашната дискусия за иновациите едва се чуваше говорещия по микрофона и той постоянно си го наместваше да оправи качеството на звука, интерсно ми е ако тези същите хора трябваше да учат на микрофон през интернет във виртуална класна стая и имаха избор да са в клас пред учителя, как щяха да чуват по-добре и кой вариант щяха да сметнат за правилен. Отделно че пандемията е страшна а всички бяха без маски. Посланието каквото и да е то не беше много убедително.

Утопията на Sparkles е невъзможна, защото пише изхождайки от нейния опит и собственото ѝ дете. Образователната система обаче е за всички деца, а поне 1/4 от тях никога няма да имат старта и възможностите на нейното и на моето. Някой трябва да мисли и за тях. Друг е въпросът, че само имитираме, че ни е грижа, ролята на училището се измести и в момента трудно обслужва нуждите и на едната група, и на другата.

*ashley*, може би думата "иновативно" е неточна. Прочети какво включват "иновациите" в едно ромско училище например. В никакъв случай "иновация" не е равно на "дигитализация".
Може би имаш предвид ромската общност, те са отделна общност и вместо да ги смесват с другите и да промнят нивото на всички деца трябва да се насочи специално внимание към тях, в техни училища, ако те искат да се образоват разбира се. Имаше едно време опит за съжителство с тези общности  като ги разхвърлиха в блокове в различни квартали в нашия град, масово се наблюдаваха неща типичини за тяхната култура, шумни веселби, танци и маанета и постепенно заради напрежението пак се изолираха в един квартал и сега всички да доволни.

Последна редакция: сб, 18 юли 2020, 13:17 от Sparkles

# 437
  • София
  • Мнения: 1 939
Sparkles, много добре написано и аз съм на твойто мнение. Но се оказва в живота,  че ляляджийте и презентаторите се котират по-добре.

# 438
  • София
  • Мнения: 1 408
Темата се превърна от информативна, в говорилня.
Трудно се отсява съществената информация от "размислите и страстите" на няколко потребителя.
Нека се придържаме към споделянето на новостите в областта. За личното мнение има други теми.

# 439
  • София
  • Мнения: 1 939
Така е, но не пускат нищо ново от МОН. Blush

# 440
  • София
  • Мнения: 3 374
Едно интересно мнение
„Образование 2030 – унищожение на училищата, учителите, учебниците и оценките“?
https://petkohinov.com/archives/3821

# 441
  • Мнения: 2 094
Едно интересно мнение
„Образование 2030 – унищожение на училищата, учителите, учебниците и оценките“?
https://petkohinov.com/archives/3821
Това мисля е руския проект Форсайт 20-30, бях писала за него. http://www.memoriabg.com/2016/04/09/ideolozite-na-transhumanizma … alno-obrazovanie/ Дано си остане само утопия, мисля че разумните хора са много повече от колкото могат да си представят. Не намирам подобен документ в сайта на нашето МОН, попаднах на Рамка за действие „Образование 2030”: Към приобщаващо и равноправно качествено образование и учене през целия живот за всички което на бърз поглед звучи съвсем нормално и няма ръзка с горната утопия. Може ли линк има ли такъв документ и визия при нас?

Последна редакция: сб, 18 юли 2020, 22:55 от Sparkles

# 442
  • Мнения: 11 100
Извинете, в кое училище в края на 1 клас няма сричащи?? Моите и двамата си сричаха, като почнаха да четат гладко къде-къде в 4 клас. Сегашният ми четвъртокласник, макар да срича, прави такива литературни анализи и решава такива увъртяни задачи по мат, че да се чудиш? Но си срича.  За мен е нормално, нали затова имат предмет "четене" цели 4 години?😃

# 443
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Sparkles, много добре написано и аз съм на твойто мнение. Но се оказва в живота,  че ляляджийте и презентаторите се котират по-добре.
Извинявай, но местоимението за среден род от твое членувано става твоето, не следва от мъжки род твой, като членувано става твоя или твоят. Също така в множествено число няма съществителни с окончание -ий, затова лаладжия става лаладжии. Това се учи в началното училище и все още не е променено.

# 444
  • София
  • Мнения: 3 374
https://www.standartnews.com/balgariya-obrazovanie/v-uchilishche … asiya-430879.html
Учениците ще влизат с маски в училище, а междучасията могат да са по различно време за отделните класове, за да няма струпване. Това са някои от мерките, които МОН готви за началото на учебната година. Тя ще започне присъствено, съобщи зам.-министърът на образованието Таня Михайлова в интервю за бТВ.



Относно "Образование 2030”
тези идеи не се ли препокриват с  предложенията на ОИСР?
https://www.oecd.org/education/2030-project/
Не съм разглеждала подробно сайта - но на пръв поглед модерни думи (компас), картинки ...

# 445
  • Русе
  • Мнения: 12 237
Да стоиш 8 часа всекидневно с маска е ...... Много думи ми идват на ума, но ще наруша допустимия тон.

# 446
  • Мнения: 986
https://www.standartnews.com/balgariya-obrazovanie/v-uchilishche … asiya-430879.html
Учениците ще влизат с маски в училище, а междучасията могат да са по различно време за отделните класове, за да няма струпване. Това са някои от мерките, които МОН готви за началото на учебната година. Тя ще започне присъствено, съобщи зам.-министърът на образованието Таня Михайлова в интервю за бТв
Ето  това ми е много любопитно как ще стане за учителите, които не преподават в един випуск?! Аз например преподавам в 6 випуска.

# 447
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Правят ти програмата на решето, през час два. На мен пък ми е интересно как едните ще са в междучасие и ще шумят, а другите ще са в час.

# 448
  • Русе
  • Мнения: 12 237
Най-вероятно Таня Михайлова не се е и замислила за секунда ,когато е изпляскала тази глупост с различните междучасия.

# 449
  • София
  • Мнения: 1 939
Така беше едно време в моето училище. Междучасията на големите и малките се разминаваха. С шума се свиква някак си.

Общи условия

Активация на акаунт