МОН - промените продължават (4)

  • 61 057
  • 754
  •   1
Отговори
# 645
  • Мнения: 135
Здравейте! В понеделник отидох до МОН и потърсих някой, който да може да ми даде информация по моя случай. Отново ме свързаха с Дирекция "Организация и контол на средното обазование" , а от там ме помолиха да изчакам, за да се консултират с човек, който е участвал в писането на наредбата и промените в нея. В крайна сметка ми обясниха, че наредбата и промените са направени така, че децата да имат възможност на няколко етапа да поправят оценки и изобщо идеята е да се дават, а не да се ограничават възможности. Сигурно четири пъти попитах, за да не би да не съм разбрала правилно, дали след 10 клас (примерно 11 и 12 клас) могат да се явяват на изпити за повишаване и четири пъти ми беше казано, може. Даже ме питаха защо бързам. Казаха също, че щом детето е с профили биология и химия, именно те ще се вземат предвид като балообразуващи, дори и тази година да не е така. Посъветваха ме синът ми да не се явява на матура по биология и химия, а да наблегне на ученето в профилите. На практика не получих аргумент срещу мнението на директорката, дори напротив, получих уверение, че ще имаме възможност да повишим оценките. Не съм съвсем спокойна, но щом тези, които са писали наредбата, я талкуват, би трябвало да им се доверя. Не знам дали на някого ще е полезна тази информация, но това е.

# 646
  • Мнения: 4 396
Eulalia, защо не напишете официално писмо, за да се чувствате по-сигурна?
Писмен отговор обвързва повече.

# 647
  • София
  • Мнения: 12 047
И като се яви в 12-ти клас да поправя оценки от първи гимназиален етап, ново удостоверение за завършен първи етап ли ще му издадат?
Откъде знаят какви оценки ще взимат за балообразуването университетите след две години, при положение, че има академична автономия и това хич, ама съвсем не зависи от МОН?
Страшни глупости са Ви наговорили, според мен. И аз бих направила официално писмено запитване, цитирайки релевантните нормативни разпоредби и с включен първия ми въпрос. Вторият е риторичен.

# 648
  • sofia
  • Мнения: 8 938
Убедена съм, че отговорът на писмено запитване по темата ще е съвсем различен! Щото тогава се замислят за ситуацията в детайли.
Пиша го от позицията на работил в администрацията на университет дълги години и любима реплика е "ама на мен така ми казаха"... ми който ти е казал, той да свърши работата/издаде документа/или каквото е там. Като този, който така е казал, също е служител на въпросния университет, не е външно лице.

# 649
  • София
  • Мнения: 62 595
Точно така. Напиши официално писмо, поискай писмен отговор, който можеш да представиш на дирекнора. Или искане младежът да се яви на повишаване, а ако откажат, да се аргументират писмено със съответните нормативни документи. В общи линии всичко трябва да минава писмено, иначе дума дупка не прави. Сега опитай да говориш с директорката, може и да не се стигне до размяна на документи, а да се задейства и да разреши съставянето на комисия за повишаване на оценката. Винаги трябва артументи на база нормативен документ - един или повече. Може директорът или да не е наясно, или да му е по-лесно да не се занимава, а да отказва.

# 650
  • Мнения: 21 455
Сигурно четири пъти попитах, за да не би да не съм разбрала правилно, дали след 10 клас (примерно 11 и 12 клас) могат да се явяват на изпити за повишаване и четири пъти ми беше казано, може.
Сигурна ли си, че са те разбрали правилно?
Защото ученикът наистина може да се явява на изпит за промяна на оценката в 11. и 12. клас, само че става дума за промяна на годишна оценка в съответния клас. Може да се яви и на изпит за промяна на окончателна оценка при завършване на втори гимназиален етап.
Не съм юрист, но за мен текстът е недвусмислен.
Изпитите за промяна на окончателна оценка при завършване на първия или втория гимназиален етап се провеждат след приключване на учебните занятия съответно за Х клас или за ХII клас.
Когато повдигна въпроса тук, поразгледах из Гугъл. Има училища, които са обявили възможността за такъв изпит. Срокът за подаване на заявлението беше до днес включително, ако не се лъжа.

# 651
  • Мнения: 135
Сигурно четири пъти попитах, за да не би да не съм разбрала правилно, дали след 10 клас (примерно 11 и 12 клас) могат да се явяват на изпити за повишаване и четири пъти ми беше казано, може.
Сигурна ли си, че са те разбрали правилно?

Обясних много подробно и ясно. И попитах съвсем конкретно и простичко. Ще поискам писмено да ми отговорят, вярвам, че няма да има проблем, защото бяха много любезни и ми отделиха много време в разяснения.
...
Направих писмено запитване по мейл. Ако е неободимо, ще го внеса физически утре.

Последна редакция: ср, 23 юни 2021, 18:16 от Eulalia

# 652
  • Мнения: 1 144
Не съм проверявала, но щом Дидева казва, значи срокът е до днес. Затова те съветвам да напишеш едно заявление до директорката и да тичаш още сега до пощата да го пратиш с препоръчано писмо с обратна разписка. Така ще си спокойна, че си хванала срока. После можеш да говориш с директорката лично и при необходимост да пратиш официално запитване до МОН .

# 653
  • Мнения: 21 455
Нямам идея дали срокът е определен централизирано. Просто на това попаднах.

# 654
  • Мнения: 135
Не съм проверявала, но щом Дидева казва, значи срокът е до днес. Затова те съветвам да напишеш едно заявление до директорката и да тичаш още сега до пощата да го пратиш с препоръчано писмо с обратна разписка. Така ще си спокойна, че си хванала срока. После можеш да говориш с директорката лично и при необходимост да пратиш официално запитване до МОН .

Ако сме пропуснали крайния срок, то е било защото директорката не е приела молбата, която е носел сина ми. Класният му е бил с него, за да го подкрепи. Ще изчакам писмения отговор и ще отида с него при директорката. Не вярвам да ми откаже, ако не е била права.

# 655
  • оттам, откъдето започва България
  • Мнения: 10 819
Извън системата на образованието работя, с годините ми се наложи и имам наблюдение върху грамотността на млади колеги.
Точно този факт ме мотивира да споделя, че децата на България са неграмотни (с малки изключения).
Възможността да си повишиш оценката не те прави по-грамотен и по-умен. Това е само оценка.

# 656
  • София
  • Мнения: 62 595
Не, не е само оценка, а оценка, която е твърде вероятно да му потрябва като балообразуваща. Тук не става въпрос за грамотност, а за стратегическо мислене. Само оценка е за някой страничен наблюдател, на когото не му дреме. На младежа и на майка му им дреме.

# 657
  • Мнения: 21 455
Тема с продължение за проектите на документи в сферата на образованието, както и за вече утвърдените такива след приемането на Закона за предучилищното и училищното образование.
Добре дошли и нека да не превръщаме темата в образователен спамо-чат.
Знам, че малко хора, да не кажа почти никой, не чете първото мнение в темата, затова си позволявам да го припомня.

# 658
  • Мнения: 1 144
Аз веднъж писах писмо до нашето РУО. Получих отговор след 15-20 дни, в който не беше написано нищо съществено, само двусмислени изречения. Така че не бих разчитала на бързина и от МОН. Направете си сметката доколко един закъснял отговор след приключване на учебната година и след издаване на удостоверенията за завършен първи етап ще ви върши работа.

# 659
  • Мнения: 135
Аз веднъж писах писмо до нашето РУО. Получих отговор след 15-20 дни, в който не беше написано нищо съществено, само двусмислени изречения. Така че не бих разчитала на бързина и от МОН. Направете си сметката доколко един закъснял отговор след приключване на учебната година и след издаване на удостоверенията за завършен първи етап ще ви върши работа.

rebus99, съгласна съм с теб и изобщо много съм  благодарна на теб и останалите, че така със сърце се ангажирате с нашия случай! Надявам се да разрешим проблема още утре.

Последна редакция: ср, 23 юни 2021, 19:23 от Eulalia

Общи условия

Активация на акаунт