Частни училища - информативно-дискусионна тема 37

  • 33 717
  • 756
  •   1
Отговори
# 90
  • София
  • Мнения: 62 595
Нали прочетох какво е казала учителката. Нима искаш да кажеш, че тя ти е казала, че детето трябва 30 минути да мълчи? къде това? Дори възрастните не могат да мълчат 30 минути, затова при разни лекции обучителят винаги дава време за дискусия, за въпроси.

# 91
  • Мнения: 852
Да, де, ама това не следва ли да е някакъв вид предупреждение след определена ситуация, а не още преди да са се записали? Ако така се опитват да прогонят своеволните, разбирам, но някак грубичко ми се вижда още преди самия прием.

Ама някой директно ви е изгонил или просто хората си били честни и откровени? Wink

Цитирах mimikona, мен още от никъде не са ме изгонили. Ако цитираното е 1:1 с действителността и са казали, че всяко недоволство се посреща с посочване на вратата, не ми е ОК нито за ЧУ, нито за ДУ, нито за кварталната баничарница.

# 92
  • Мнения: 6 395
Т.е. пак работим с думичките ако и хопитези?

# 93
  • Мнения: 852
Е, с нея ли да ходя като дори не я познавам? Нали се дискутира поднесената в темата информация? Откъде мога да знам на 100 % кой козва истината и кой украсява?

# 94
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 637
Напълно вероятна ми звучи тезата “всяко недоволство се наказва и се посочва вратата” що се отнася до ТЕ. Те преди го комуникираха кротко, сега ако имат достатъчно желаещи може да са станали по ербап. За прогресивно миналата година имаха подобни изяви дори към твърди поддръжници. Те напуснаха. Вероятно никой ме иска питащи и търсещи отговори клиенти.
За КО не мога да коментирам. Имала съм разговор с тях, доста откровен, с коментар на + и - конкретно за мен и моето дете.
Освен това много зависи емоционалната оценка на ситуацията, контекста и пр.

# 95
  • София
  • Мнения: 375
В последните месеци имах възможността да посетя 5-6 училища за информационни срещи, касаещи начален етап. Наистина мога да ви гарантирам, че хората много са си повярвали. За мен нещата надхвърлят границите на нормалното, последните ми подобни срещи бяха преди две години, но сега е несравнимо. Опити за гонене на рейтинги, запълване на пазарни ниши, нива, класации, състезания, сертификати и и и........Ушите ми чуха и очите ми видяха гръмки идеи програми, надграждания, концепции.... Видях потресени от огромното самочувствие и гръмките думи родители, които се отказваха още преди края на презентацията.  Високи базови такси, повишаващи се ежегодно с извън пазарни темпове, допълнени с безброй доплащания и такси. И никой не спомена децата. Те трябва да могат всичко. И на 5, и на 6, и на 7 години.... Във втори клас да вземат първия си кеймбридж сертификат, а в 6 клас - proficiency, да учат изпреварващо.....и.т.н. За деца ли говорехме или за космонавти?
Скоро също имах възможността да разговарям с детски психолог по същите теми и с учудване разбрах колко много пациенти(клиенти), деца и техните родители, има от почти всички реномирани топ училища.
Попитах една от директорките....кому е нужно всичко това и тя ми отговори.....няма как да изоставаме от пазара. При разговора ми с една учителка тя ме попита....наистина ли искате да причините на детето си и на вас този стрес, освен ако детето ви не решава всеки ден задачи по няколко часа.... Ами не решава, обича да играе и да кара колело, защото е дете.
У мен остава усещането за една луда надпревара, криворазбрана елитарност, която струва много скъпо, в много отношения, а резултатите на практика често са неясни.
И да, потвърждавам случай на директор, хвърлил безцеремонно заявления за напускане на цял клас родители, опитали се да разговарят по възникнали проблеми,  с мотива че има опашка от желаещи за прием в училището.
Мен лично всичко това много ме притеснява.

Последна редакция: нд, 01 мар 2020, 01:46 от bamboo.ag

# 96
  • Мнения: 72
Всичко ще се намести (вкл. и цените), когато дойдат по-малобройните набори. Дотогава - кураж! Hug

# 97
  • България
  • Мнения: 240
В последните месеци имах възможността да посетя 5-6 училища за информационни срещи, касаещи начален етап. Наистина мога да ви гарантирам, че хората много са си повярвали. За мен нещата надхвърлят границите на нормалното, последните ми подобни срещи бяха преди две години, но сега е несравнимо. Опити за гонене на рейтинги, запълване на пазарни ниши, нива, класации, състезания, сертификати и и и........Ушите ми чуха и очите ми видяха гръмки идеи програми, надграждания, концепции.... Видях потресени от огромното самочувствие и гръмките думи родители, които се отказваха още преди края на презентацията.  Високи базови такси, повишаващи се ежегодно с извън пазарни темпове, допълнени с безброй доплащания и такси. И никой не спомена децата. Те трябва да могат всичко. И на 5, и на 6, и на 7 години.... Във втори клас да вземат първия си кеймбридж сертификат, а в 6 клас - proficiency, да учат изпреварващо.....и.т.н. За деца ли говорехме или за космонавти?
Скоро също имах възможността да разговарям с детски психолог по същите теми и с учудване разбрах колко много пациенти(клиенти), деца и техните родители, има от почти всички реномирани топ училища.
Попитах една от директорките....кому е нужно всичко това и тя ми отговори.....няма как да изоставаме от пазара. При разговора ми с една учителка тя ме попита....наистина ли искате да причините на детето си и на вас този стрес, освен ако детето ви не решава всеки ден задачи по няколко часа.... Ами не решава, обича да играе и да кара колело, защото е дете.
У мен остава усещането за една луда надпревара, криворазбрана елитарност, която струва много скъпо, в много отношения, а резултатите на практика често са неясни.
И да, потвърждавам случай на директор, хвърлил безцеремонно заявления за напускане на цял клас родители, опитали се да разговарят по възникнали проблеми,  с мотива че има опашка от желаещи за прием в училището.
Мен лично всичко това много ме притеснява.
Всичко това си има цена и я плаща само и единствено детето.

# 98
  • София
  • Мнения: 7 378

При разговора ми с една учителка тя ме попита....наистина ли искате да причините на детето си и на вас този стрес, освен ако детето ви не решава всеки ден задачи по няколко часа.... Ами не решава, обича да играе и да кара колело, защото е дете.
Щом си впечатляваш от такива мнения на учители, най-чистосърдечно препоръчвам училище до обяд и без домашни за следващия ден или поне без успоредно изучаване на чужд език. В повечето ЧУ има поне 6 учебни часа общо всеки ден по трите предмета (БЕЛ, МАТ и ЧЕ) - т.е. няма как да се избегне фокусираната подготовка - нов материал, ежедневни листове със задачи, седмични тестове и т.н. Отделно има други предмети, проекти, клубове и т.н. Може да пробвате ДУ + лежерен следобед (или сутрин). Никой никого не може да кара насила детето му да е в ЧУ.

# 99
  • София
  • Мнения: 62 595
Чакайте малко, някои се оплакват, но всъщност родителите искат всички тези неща, особено по отношение на чуждия език, тук малко ли е ставало въпрос за това кое училище кой по-висок сертификат дава още преди завършване на четвърти и седми клас!  Дори очаквания към българския и математиката не съм срещала като родителски очаквания, колкото към чуждите езици. А сега  - изненада, ама искали децата да знаят много още преди ПУк! В крайна сметка училищата се водят по родителските очаквания, не си измислят свои ей така. Дори т.нар. лежерни се водят по пазара - има родители, които не искат напъване - получават обещания за липса на напъване - после защо имало пропуски. Има родители, които искат наука и звезден прах - ето наука и звезден прах - но после защо не наблягали на чуждия език! Иска се шампион по математика и български - после защо учели толкова много! Кеф ти кюфте, кеф ти соя! Ако презентациите са умерени, тогава ще изглежда постно, ако са уау - напомпани.

Най-субективно си признавам, че като родител съм повече фен на училищата, в които много се учи. Затова, ако някой родител вижда, че детето му не е готово психически за голямо учене, по-добре да не се натиска точно за такова училище, защото още на изпитите идва първата граница, откъм подготовка. Затова, ако някого не са го приели в някое от зубраческите училища, и той самият вижда, че детето не е съвсем готово, услуга са му направили, защото после ще е по-трудно справянето сред цял клас деца, които са напред с материала.

Последна редакция: нд, 01 мар 2020, 07:57 от Andariel

# 100
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 208
Вчера случайно разбрах къде се намира ТЕ, минах оттам и го видях....нямам думи...Как е възможно да има пазар за подобно училище? Разбирам, че образованието все пак е най-голямата ценност, ама не живеем във времето на килийните училища. Това е ЧУ все пак.

# 101
  • София
  • Мнения: 10 825
Всичко ще се намести (вкл. и цените), когато дойдат по-малобройните набори. Дотогава - кураж! Hug
Във Видин или в Силистра вероятно. В София - не

# 102
  • София
  • Мнения: 19 710
На мен тоя драматичен пост ми идва пълна измислица за разбутване на кошера. Като статия от ПИК. Пък 5-6 училища, пък те как пък всички от един калъп ,после една учителка каза, после един психолог каза..... Драма! Че децата учат в училище!
Има премного ЧУ, в които не се учи толкова, ако родител търси това като ценност, защо не е на техните презентации? Все едно аз да искам опел, да ида на тест драйв на рено и да пиша възмутено тия хора акъл имат ли да продават рено.
Имаме в класа преместено дете, било е в Артис, после в Светлина. Майката доволно каза след първата седмица - Еее, най-сетне да сме в училище ,където се учи. Така че, давам жокер, за който иска да избяга от академичните ужаси, тези две училища.

Последна редакция: нд, 01 мар 2020, 08:51 от Бърди

# 103
  • Мнения: 9 050
Аз пък наистина се чудя колко народ вярва, че ученето за Кембридж сертификата е чудо невиждано. Или че програмата на МОН е нещо фантастично.
Детето ми се справя със сертификати на Кембридж без да си дава зор. Ученето в къщи е сведено до 10 -15 минути на седмица. Със сигурност ако гонеше максимален резултат трябва да полага повече усилия. Ама кара колело, играе в квартала, ходи на спорт...и разни нормални неща.
Но вече е научено да се отнася отговорно към ученето. Може да си разпредели времето. И се справя съвсем само а домашните.
Това няма как са се случи ако не е било контролирано и не е имало такива по-рано.
И не ученето не го изискват родителите. Изисква го времето в което живеем. Ако един човек не ее адаптивен и не може да мисли е загубен. А мозъка точно като тялото изисква тренировка. И ако тази тренировка я оставим на ниво МОН. Ще имаме една послушна рая след 12 години.

Честита Баба Марта! Здрави и щастливи!

Последна редакция: нд, 01 мар 2020, 09:55 от Hope for Two

# 104
  • София
  • Мнения: 7 378
Да де, Бърди, и аз щях да предложа Светлина или Артис, но като се замислим - там също сигурно са с дневен хорариум "3х2" (трите предмета по 2 часа занимания дневно) - което според "една учителка" скапва децата. Та затова си мисля, че ЧУ въобще не са подходящи за такива родители...

Аз пък наистина се чудя колко народ вярва, че ученето за Кембридж сертификата е чудо невиждано.

Честита Баба Марта! Здрави и щастливи!
Абсолютно не е. Децата имат тест по английски всяка седмица така или иначе. Един път тестът е просто Кембридж и те си го правят като останалите тестове.

Честита Баба Марта Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт