Американски колеж - деветнадесета тема

  • 49 200
  • 786
  •   1
Отговори
# 255
  • Мнения: 6 333
Решенията за след 7 клас според мен е неразумно да се вземат само на базата тази тема или Бг-мамма. Или на база поведение на конкретни потребители/родители. Аз тази грешка я свърших в избор на училище. Та сега от позицията на "парен, каша духа" да кажа, че всички крайни примери и поведение ги игнорвам когато взимам решение за каквото и да било. И отрицателно крайни като Ежа, и положително крайни като Данибон. Примерни са имената.

Ползвайте си информацията от тук. Много е полезно как всяко училище се справя в различни ситуации. Не само в настоящата. Отчитайте, че има и момент на реклама дори и от родителите. От време на време се появяват с единични постове и други родители освен постоянно пребиваващите с които се знаем добре. Информацията от тях е доста ценна.

И смятам, че всяко дете ще си намери мястото. Особено тези на по 13-14 години, които вече си имат личното мнение и виждане за предпочитанията им къде да учат.
И не на последно място. Няма перфектно и идеално училище. Всяко има дефекти. Важното е да имаме реална представа за тях и да се вземе информирано решение. Нещо, на което тук се пречи постоянно.

П.С. И наистина не може да се сравняват деца в гимназия с такива в прогимназия. Нали в крайна сметка идеята е да се научат сами да се оправят в този живот. Не можем постоянно да сме до тях и да ги придържаме.

# 256
  • софия
  • Мнения: 5 147
Аз мисля, че е изключително неправилно в свободен форум да се сърдим на някой за неговите мнения. Смятам, че е нужно елемантарно уважение към пишещите, с което да защитавам правото на свобода в изказа, което обаче не би ми попречило да изразявам аз личното си мнение.
Мисля, че в темата има достатъчно примери за различни позиции, гледни точки и изобщо разсъждения и изводи за различните теми.
Пример от скоро е различният ни подход с Фран по отношение на времето преди приемния изпит. А Фран е потребител, който много уважавам и различно мнение не може да събори уважението ми.нали така се обогатяваме и учим.
Ежко е един от всички събеседници, чието мнение може да не съвпадат с моето, твоето, нашето, но човека си го има и толкова. Разнообразни мнения.
Придавате му излишна тежест с това "няма да си играя с теб". Както се вижда на него му се общува. Защо пък не?
Не сме пораснали достатъчно за да извличаме полезното, да уважаваме събеседника, да задаваме конкретни въпроси?

Почти обидно е присъствието на хора с деца знаещи много за колежа (без да са в колежа). Няма лошо, че знаят и си дават мнението. Лошото е, че голяма част читатели предпочитат да чуят тях, а не нас, чиито деца са на отворените врати и ви правят добро впечатление.
Няма как да не съм с розови очила при положение, че детето ми идващо от много малко училище още в 8 клас успя да се сблъска с толкова много неща, че аз изпитвам респект към знанията и уменията които натрупа, погледа, който обогати до степен "не могат да и стъпят на малкия пръст". Не защото е от малко училище, а защото колежа провокира и дава, обогатява.
В едни други години бих изредила много примери и подрбно разказала за емоциите...
Сега няма да го направя, не защото Ежко ми пречи, а първо защото знам, че темата е силно воаьорска и второ - заради неприятното усещане на подигравка в стил "секта". (само почакайте да видите как сега ще се появят няколко човека, а ако не го направят ще е от проблясък на разум)
Как да обясня, така че да съм ви полезна, без после да ми се налага да си ближа раните? Аз да не съм някакъв садист? Пък и нашия избор е направен, защо трябва непременно да настоявам за нечий друг избор. Ама както желате, моля ви! Никой в нищо не задължава.

Лично се обръщам към Мария - наистина ли искаш евентуални проблеми точно във форум да бориш? Ще се изненадаш на какво различно ниво се общува с ръководството на колежа. Дори би могла да си направиш експеримент и да ги помолиш за среща. Поговори си стях за евентуалните ти притеснения, за плюсове и минуси в колежа и сподели своите опасения, колебания и т.н.

Понякога има подскачания, има дори бих казала яростни възмушения, но отнесени на правилното място биват "отиграни".

Последна редакция: чт, 19 мар 2020, 10:38 от Амели

# 257
  • София
  • Мнения: 16 513
...
Да, променям си мнението, обясних защо, И защото няма подкрепящо родителско общество. В СМГ такова има, поне в нашия випуск. И ако някой има проблем той се обсъжда в родителска група и се входира в училището. Тук оставам с впечатление, че родителят се оставя сам да си се бори с проблема. Не съм прочела да има родителски групи. Шеф на руа до м.г. беше Ежко. Ми как да очаквам, че ще се съдейства, а няма да ми се скарат, че имам проблем? Вече има друг председател, което е доста оптимистично. И отново, аз си казвам довод защо се отказвам и отново съм категоризирана като неразумен човек, защото се впечатлявам от родител в темата. Ми не е само заради това, но пък защо да не ме укориш?

Шарки, не разбирам как едно дете може да повлияе на решение за 200 деца. То ако си е напреднало, ще си учи в класа с напредналите и защо ще налага как да учат в класа на децата с нулево ниво на АЕ в началото на 8 клас? Какво го вълнува него, че да издейства промяна?

По първия абзац: Всъщност има. И прави точно това, което смяташ, че не прави, защото не размахва входирани писма из форума. Понеже не чета темата за СМГ, там публикуват ли ги във форума? Толкова по тази тема. Ако ти приемат детето и се престрашиш да го запишеш, заповядай наесен, живот и здраве (never been more relevant)  на отчетно-изборното събрание на РУА и ще видиш како правим.

По втория абзац: за да се стигне дотам, по мое мнение роля е изиграла "политически коректната" парадигма - да не обидим, да не нараним, да не се почувства някой по-глупав. Сработило е. Дали резултатът е ефективен? Мое лично мнение е, че не, но не съм аз тази, която ще мери резултата. Аз меря други работи Simple Smile.

# 258
  • София
  • Мнения: 5 454
Взеха да се появяват видеа по някои предмети /учителят преподава урока, решава задачи/. За мен това е най-желаният вариант на онлайн обучение - гледаш, когато решиш, ако ти трябва - отново гледаш, ако тези неща си ги знаеш - пропускаш. Дано повече учители се включат.  Има предложения и за индивидуални онлайн консултации. Радвам се, защото май доста ще се проточи тази работа.

# 259
  • Мнения: 5 425
Да, не бях прав за нивото. Ето и официалните отговори (по Фейсбук) на въпроса от колежа:
"- Здравейте, от кое ниво започва изучаването на английски в колежа в подготвителната година (8-ми клас), моля?
- Здравейте и благодарим за интереса! В осми клас /подготвителната година/ учениците започват да изучават английски език от ниво В2. За учениците, чието ниво не е В2  има организирани допълнителни часове по английски език, където те получават по-подробни разяснения и още упражнения върху изучавания материал. В началото на годината темпото на въвеждане на нов материал е по-бавно, за  да може нивата на учениците да бъдат изравнени, а през втория срок осмокласниците вече участват в дебати и пишат реферат на английски език. С пожелания за здраве и безопасност!
- Благодаря за информацията! Означава ли това, че ученик с ниско ниво на Английски език ще получава лоши оценки, поради по-високото ниво на преподавания материал (и съответно на тестовете)?
- Нивото на учебния материал е съобразено с възможностите на учениците, затова в началото на годината темпото е по-бавно. Освен това, тестовете и другите изпитвания са върху материал, който е преподаден в часовете, така че всеки ученик има потенциала да получи отлична оценка на всяко изпитване.
"
Мисля, че това е и правилният начин за търсене на информация по спорните въпроси.

# 260
  • София
  • Мнения: 5 454
Ежко, тук никой не търсеше информация, хората си знаеха. Ти внесе дезинформация и оттам тръгна спор.

# 261
  • София
  • Мнения: 16 513
Във вихъра на спора забравих да кажа: Борис Джонсън  снощи отмени А-левълите и държавните им изпити за тази учебна година: https://www.theguardian.com/politics/live/2020/mar/18/uk-coronav … ackage-not-enough

А с нашите (американски) изпити ситуацията е "почесвам се по главата" за САТ-а, за АР-тата има вероятност да се провеждат от къщи: https://pages.collegeboard.org/natural-disasters   https://apcentral.collegeboard.org/about-ap/news-changes/coronavirus-update

Последна редакция: чт, 19 мар 2020, 12:08 от Sharky*

# 262
  • Мнения: 1 550
Ежко, тук никой не търсеше информация, хората си знаеха. Ти внесе дезинформация и оттам тръгна спор.
Така де! От къде накъде ще вярва нас, осмокласниците, които в момента се печем на този огън Wink

# 263
  • Мнения: 18
Знаете ли дали АК има намерение да потърси обратна връзка от учениците (и/или родителите) за ефективността на т.нар. електронно обучение, което бе въведено? Допитване в стил какво работи и какво трябва да бъде подобрено?
Моята дъщеря е 10 клас и наблюденията ми са че не става от компютъра по цял ден (и до сред нощ) и въпреки това не и стига времето за разлика от преди. Задачите които преди са правили в клас, за да се предаде и обясни урока сега просто се изпращат, заедно с рефенции към материала който трябва да се прочете, а този тип самоподготовка отнема много време, за да може да го разбере и след това тепърва да започне да пише домашните. Обемът на материала, който изучават по предметите (както знаете и както самите преподаватели споделят) е огромен. И така по 12 - 13 предмета. Има предмети до които изобщо не успява да стигне тази седмица защото други са и по-важни. Друго което виждам като промяна в негативна посока e че сега преподавателите всеки ден качват домашни по своя предмет, докато преди обикновено само в деня когато са имали часове по предмета, което помагаше за планирането и приоритизирането.
Искам да избегна дребнавото заяждане в темата. Също съм наясно с безумията на МОН но съм разочарована защото очаквах доста повече от АК - най-малкото видео уроци (в обикновеното ДУ на малкия син който е 7 клас също имат такива), също система или график между катедрите по кой предмет какъв обем задания ще се дава на седмица. Децата са големи и сами се организират и оправят както могат. Но според мен стоенето в къщи пред компютъра ден след ден, без да можем да излизаме и само да получават още и още домашни за самоподготовка в стил изолирано учене не се отразява добре нито на мотивацията, нито здравословно нито е ефективно.
Обръщам се към другите родители с деца в колежа - бихте ли споделили дали имате подобни наблюдения? Как се справят с разпределението на времето вашите деца? Благодаря предварително за надявам се конструктивните и обективни коментари.

# 264
  • Мнения: 5 425
Бих предложил да не чакате колежът да поиска фийдбек, а да им го предоставите. Имате имейлите на ръководството на страницата на колежа.

От своя страна бих споделил как се справя малкият ми син със ситуацията - с режим:
1. Става от сън по същото време, както и преди. Прави си гимнастиката, мие се и закусва.
2. Проверява зададените в класруума за деня неща в 9:00 сутринта
3. Съставя си план, кое кога да свърши, с оглед на обема и кога са обявените от различните учители часове за консултации он-лайн. Опитва се да спазва режим на работа и почивка, близък до учебните часове отпреди карантината. Оставя и два часа за раздвижване на слънце и един за обяд.
4. Обикновено свършва около 17:30 с горното.

Да, дистанционното обучение излиза доста по-неефективно и това е очаквано. Някои ученици (с предимно визуално възприемане на информацията) са засегнати по-малко, докато тези с кинестетично - далеч повече. Вижте кой е стила на учене на вашето дете и се допитайте до учителите какво може да се направи в негов интерес.
Що се отнася до синковеца, трудностите в живота му предстоят и гледам на сегашните като на подранила подготовка за идващите.  Мисля че положените повече усилия ще са му от полза ако/когато стане студент.

# 265
  • София
  • Мнения: 5 454
Darina,
Напълно споделям. Вчера се писаха домашни до среднощ, започнати в 07.30 сутрина, с общо около 4 часа пауза през деня за хранене и разходка и въпреки това останаха домашни и за днес. А днес дойдоха нови задания. Цитирам по-долу поста си от вчера.
Не съм чула за допитване. Всеки родител, който вижда проблем, може да пише до декана Stephen Morison, съгласно писмото, което получихме за дистанционното обучение. Не знам дали това натоварване е само за 10 клас, но там виждам нужда от промяна. Подобни са впечатленията и на други съученици.

Да си кажа и аз мнението за "онлайн" обучението - не е това, което очаквах. Има предимства, но, ако го запазят в този вид, се надявам да намалят обема на заданията. Времето не стига, защото това си е самоподготовка - да изчетеш сам уроците по предметите, да си четеш анализите по БЕЛ, да четеш теория по химия или физика, за да си направиш опитите, да огледаш и презентациите, да попълниш разните хендаути, да си направиш  и опишеш опитите, да си решиш сам задачите, без да са били показани в час /тук малко теоретично ги коментирам нещата/. По предмети, в които се правят интересни дискусии, като АЕ и БЕЛ /обсъждат се все пак литературни произведения/ се надявам да се въведе някаква онлайн форма.  Същевременно тийнът няма проблеми с този формат, най-вече в социален план усеща липси, и се радва на свободата да определя дневния си режим, макар да е много натоварен. Май обаче занапред това ги очаква като студенти, ако съдя по разговори с познати с по-големи деца.

Последна редакция: пт, 20 мар 2020, 05:34 от Prizma

# 266
  • Sofia
  • Мнения: 691
Аз пак изчитам всичко със закъснение, просто не мога да смогна дори в теми с приоритет за мен Sad...
Както и да е, за разлика от друг път реших и аз да отговоря на въпросчетата, нищо че връщам доста назад Simple Smile

Аз не съм български възпитаник от гимназията до края на официалното ми обучение и съм благодарна за това. Родната ни система все още създава ситуации, които тежат повече от колкото обогатяват, които не позволяват да имаш лично мнение и да го отстояваш, а те уеднаквяват и като цяло следват два подхода: сухата пунктуалност или безхаберието... субективизмът се вихри повече от всичко и прочие неща, с които гледах как хората около мен се борят и страдат...

В колежа припознах нещо от моето обучение, нещо, което търсех и за децата си, но ми беше по-важно да видя как детето ми ще го почувства - мястото, хората, поднесената информация... атмосферата е всичко. Тя сама се запали, въпреки че беше преднамерена от споделеното до момента от "хората"... Тя го поиска и ние ще я подкрепим, защото:

Борим се да възпитаваме самостоятелно, социално и будно дете. Искам да можем да поддържаме желанието й за живот, любопитството й към всичко около нея, стремежът да търси, да спортува, да бъде добра с другите, но и със себе си като се отдава на книга или музика, искам да може да почива, но и искам и да гони, но разбирате ли - ТЯ да го иска.

Всеки човек има своя потенциал, но родителите са вредни, особено амбициозните, които не дават гръб, а посока. Искам детето ми да го е поискало, искам да бъде себе си и да се чувства добре в своята кожа, искам то да се бори за своите цели. Аз се борих и ще се боря да му давам гръб. И така по две Simple Smile, защото има и сестра. Съпругът ми, баща им - също.

Не съм идеалист. Всичко има навсякъде и не живея в заблуда, но... това, с което се сблъсквам досега, не ме/ни устройва. АК е възможността удома в страната според нас. Та... така... затова АК. Simple Smile

Дали ще се справи, дали ще бъде поканена - ще ви кажа като знаем резултатите, ако може да се яви, то... в днешно време, след всичко... знае ли човек... и тогава няма да гледам под лупа, а ще я учи да взима най-доброто, както досега. Това, което не й харесва е също урок, също опит.
Ако не получи покана, предвид начина на избор (другото нещо от особено значение за мен - избира се по критерий, който е трудно да се дефинира...нещо като .."по усет" в търсене на комплексна личност) - ами значи детето ни не е за там - ок, приема се! За всеки има място под слънцето, защото всеки е богоизбран Simple Smile и еднакво специален за неутралните. А ние сме пристрастни...

Бъдете здрави и малко по-позитивни. Много товари четенето във форума, не знам защо така се получава... и не е от вируса...

# 267
  • София
  • Мнения: 16 513
Всъщност, повечето пишещи в тази тема сме единомисленици Simple Smile, може да не личи на пръв поглед, но всички искаме същото като теб. И сме позитивни, и проактивни. Успех на изпита, когато и да е той.

# 268
  • Sofia
  • Мнения: 691
Шарки, аз затова не се разколебавам и не разубеждавам дъщеря ми. Защото откривам сходство... другото ще стане ясно... "когато и да е той"

# 269
  • Мнения: 18
Благодаря на родителите, които отговориха на въпросите ми по-горе! Преди да пиша на АК исках да проверя дали проблема с ефективността от онлайн обучението е в "моя предавател", сиреч моето отроче.

Ще се радвам ако повече родители с деца в колежа се включат с обективни коментари.

Смятам че живеем в безпрецедентни времена, които изискват гъвкавост и безпрецедентни мерки далеч от сухото пращане на материали от АК, което е най-лесно за преподавателите и най-трудно за учениците.

Споделям мнението на други родители, че житейската ситуация пред която сме изправени като общество (и дори човечество) е много по-ценна за децата отколкото което и да е домашно или изучаван предмет.  Това е урок по отговорност, самодисциплина и човечност - само ако сме заедно и единни можем да се справим. Тези ценности бях разпознала в АК когато кандидатствахме преди 3 години и много искам и аз и децата ми да продължим да вярваме в тях.

Радвам се че я има тази тема и се надявам повече родители с деца в АК да се върнат да споделят в нея, за да има полза, пък дори и мненията да са различни. Приятен петък на всички:)

Общи условия

Активация на акаунт