Отговори
# 150
  • София
  • Мнения: 7 378
Приятел ми прати писмото на Фицджералд, не знаех, че е фейк. Испанският грип обаче, не е, а от това, което съм чела, доста сходни са били препоръките тогава.
Важен е смисълът. Голяма работа, че е фейк!

# 151
  • Мнения: 7 683
Точно така!

# 152
  • Мнения: 6 416
Особено ми хареса за брендито😀

# 153
  • София
  • Мнения: 16 334
На мен най-достоверно ми звучи реакцията на Хемингуей, когато му казали, че баровете трябва да се избягват. Joy

# 154
  • София
  • Мнения: 1 780
Добър ден с моите 2 стинки мрън по темата. Макар да приемам и разбирам довода, че дребосите (ПУК и първи клас) са малки да висят много на комп, не мога да се съглася, че е съвсем оправдано цялата тежест за онлайн обучението да се прехвърля на родителите. Моята Фръцльона досега е имала три live урока с класната по няма и час всеки от началото на грипната. По английски най-напредналата версия е госпожата да се запише и ние да пускаме видеото и да дообясняваме. За проверката на написаното, преписаното, направеното от децата пак сме отговорни изцяло родителите. Добре, че мъжът ми е без работа да поема голяма част от следенето, че инак нямаше начин да се справя и с моята работа, и училището, и къщната.
Напълно съм наясно, че в тази ситуация всеки полага повече усилия, адаптира се в движение и т.н. Не съм и от дежурните мрънкалници (сума родители наскачаха, че нямали принтери вкъщи, та да спре госпожата да праща такива задания - wtf, ве, майна?!? Даваш 12 к за образование на детето си и ти е проблем да си вземеш принтер ли?...),  знаете, че винаги съм имала особено силен пресантиман към професията на учителя, ценя изключително много учителите на детето и това, че тя и другите деца в класа явно ги обожават, но не мисля за правилно трета седмица тежестта да пада на 90% върху родителите и да не се работи в посока поне малко връщане на баланса. Щом по-големите си имат и “нормални” часове с учители защо това да не се въведе и поне веднъж дневно за по час-два от по 30 мин и за дребосите?

# 155
  • Мнения: 9 050
При нас е горе-долу положението. Но да си призная че и повече не мога да искам.
По Мат и БЕЛ уроците са на видео връзка в 99% от случаите. За мен това е най -добрият варианат. Домашните се предават с поставен краен срок. Един пише в класрума друг в листа TO-Do. Tа там малко се замазват нещата. Ако качи учителката линк с поправката на домашното със сигурност си трябва възрастен за да го открие. По другите предмети си е чиста загуба на време. Поне за сега. Гледат клипчета и презентации. В голямата част безинтересни. Надявам се, че с всяка изминала седмица нещата ще се подобряват.

# 156
  • София
  • Мнения: 7 378
Миленита, аз те подкрепям напълно. И аз имам едно малко вкъщи, което е оставено изцяло на домашни, всякакъв род презентации и ютюб клипове, но за обучението се разчита на родител. Това не е ОК за такса от 1000 лв. месечно (без транспорт), според мен.  Някак си не мога да преподавам повече и най-вече да държа интереса на детето буден към процеса.

# 157
  • Мнения: 7 683
Ами при нас аз почти не се занимавам с детето, сутрин имат онлайн часове и го оставям напълно сам да се оправя, и в момента той си има час, а аз щракам тук. От тази сутрин и гимнастика правят, всеки пред екрана, води я професионалист, а следобед имат онлайн консултации по желание. Вчера в консултацията по математика решаваха състезателни задачи за втори клас, присъстваха само децата, които имат интерес.
За домашните ние се свързваме по Скайп с един негов съученик и заедно ги пишат под контрола на майката на другото дете, аз съм шапка на тояга 😄😄. Хич не се занимавам с нищо и не уча с него, той си учи в онлайн часовете.

# 158
  • Мнения: 6 390
Миленита, впечатлението ми до момента е, че зависи от конкретния учител. До сега съм супер доволна единствено от английския. Почти няма намаляване на капацитета. Всички други по основните предмети търпят критика. Училището въведе някаква схема на работа, която не се спазва от някои учители. И докато едни имат възрастово оправдание, на други просто трудно вече им възприемам комуникацията. Стреса се прехвърля на децата.

# 159
  • София
  • Мнения: 1 780
Аш, то е комплексно - моето не мога да опиша как грейва, като си види класната на екрана. Всичко му се променя - поведение, отношение, после поне два часа няма нужда да й се виси на главата, сама се оправя, учи, пише. Направо си е като магическо въздействие. На маймуни да се обърнем, не можем това да го постигнем, а то е най-ценно и трайно като резултат и ефект. Аз и затова днес вече изревах. Защото по половин час на ден дори да е само контактът с професионалиста, ефектът за деня ще е десеторен, отколкото, ако родител като Мунчо се опитва да даскалува задание по задание, урок по урок.

Да, Fancy, и моето усещане е малко като за абдикация от контрол и управление на процеса.  И, когато мрънкалниците-родители се обърнаха директно да помолят за домашни и задания БЕЗ принтене, за да им се угоди, започнаха да се дават само упражнения от мон-ския учебник и тетрадка, което, знаеш, е една малка част от "нормалния" учебен процес в училището, та така съвсем се смарангяса "пейзажът" Sad

# 160
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 637
Е не могат ли да попълват домашното директно в пратения файл? Без принт?

# 161
  • София
  • Мнения: 7 378
Аш, то е комплексно - моето не мога да опиша как грейва, като си види класната на екрана. Всичко му се променя - поведение, отношение, после поне два часа няма нужда да й се виси на главата, сама се оправя, учи, пише. Направо си е като магическо въздействие. На маймуни да се обърнем, не можем това да го постигнем, а то е най-ценно и трайно като резултат и ефект. Аз и затова днес вече изревах. Защото по половин час на ден дори да е само контактът с професионалиста, ефектът за деня ще е десеторен, отколкото, ако родител като Мунчо се опитва да даскалува задание по задание, урок по урок.
И аз го разбирам по същия начин. Детето някак губи мотивация вече Sad

# 162
  • Мнения: 7 683
Да, мотивацията наистина се губи с времето, в началото им беше интересно, но става все по-трудно да си задържат вниманието. Още месец онлайн няма да е хич добре.
Аз също не мога да принтя, защото се развали принтера, а не мога в тази ситуация да го нося на ремонт. Но то не ни и трябва, те си пишат в работните тетрадки, снимам с телефона и пращам на учителя, той връща обратно снимка с поправките и оценка, примерно "Браво", не цифрова оценка.

# 163
  • Мнения: 207
В нашия Пук имаме по график  всеки ден 30 минутен онлайн урок- в понеделник и сряда- английски, вторник и четвъртък- с класната.За петък няма нищо конкретно/ извън графика е/- ето този петък ще си представят проектите по английски.
Класът е разделен на групи по 4-5 деца и за 30 мин. успяват госпожите да работят с всяко дете и да проверят какво са направили, дават насоки за само-подготовката и  изпращат задължително  допълнителните листчета -изпълнението се проверява на по-следващия ден.
 Миленита,  вярно че са малки и са много по-напред  от децата в другите училища, но е чудно как само материали от учебника-че то обучението в нашето училище е изцяло базирано на "листчетата".

# 164
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 637
Ние имаме видеовръзка с всички учители. А по физическо - видео за уъркаут. Пише домашното и качва в мудъл. А ако нещо не става - праща по мейл на учителя.
Всеки ден коремни преси и 10-минутното физическо, готвена храна, салата. От една гледна точка по-здравословно отколкото в училище, където ден не минава без вид джънк...

Общи условия

Активация на акаунт