Предстои ли нова икономическа криза и заради коронавируса? - 2

  • 275 234
  • 5 315
  •   1
Отговори
# 5 025
  • София
  • Мнения: 18 273

Andariel, това с пушенето на всеки час по 15мин къде си го гледала?
В няколко фирми съм работила и почивките са били строго рекламентирани и нито един служител не е излизал да пуши извън тези почивки.
Ако е някоя държавна аминистрация, предполагам там това евъзможно и редовна практика.
В частна фирма обаче, не виждам как точно ще се случва и кой управител, шеф, ще го позволи.

 
Има го и в частните фирми, повярвай. Но ако пушачите напр. в счетоводството са от приближените на шефката - няма проблем. На всеки час демонстративно навирили чаши слизат 4 етажа до двора. Там обменят клюки с приближени на други шефове и се връщат гордо. В 17.25 ч. същите особи са на старт да си тръгнат. Имало е случай на паднали по стълбите. Асансьора идва пълен от 12тия етаж. Имаше система за контрол на достъпа и карти, чекират ги и продължават.
Не, че се оплаквам, но не бях от приближените, назначена бях по обява. Ами на мене ми се правеше забележка защо докато вървя към общия принтер говоря по тел. с дъщеря ми.
Много мога да пиша как едни и същи 10 г. постоянно излизаха за ин витро изследвания. А на нас с порасналите деца ни се вземаше по 1 ч. от отпуската за зъболекар 2 -3 пъти годишно. Да спомена ли как не можах да отида за раждането на внука, отпуска повече от 4 дни - не ми се полага защото .... Всичко това в голямо акционерно дружество с близо 4000 служители в цялата страна и огромна сграда с ръководство. Заплата - моята 3цифрена, на приближените - двойни. Така беше като не ходя да и гукам  на ушенце на гл. счетоводителка.

# 5 026
  • Мнения: 50 694
Цялата дискусия е кокошкарска Simple Smile за някакви минути Simple Smile По принцип става въпрос за политика на компанията Simple Smile И да, в България сме още век-два назад Simple Smile. И софтуер има, и варианти, и закона позволява Simple Smile. Дори има работодатели, които искат работното време на служителите нарочно да се разминава, например едната рецепционистка от 8 до 17, другата от 10 до 19, за да покрият повече работно време и ако някой има нужда от нещо, да има човек. Simple Smile
За графици, контрол на достъп и работно време си има достатъчно софтуер, хардуер и законодателство. Но в България просто някои неща не се ползват и, четейки настройките, няма да се ползват скоро Simple Smile
Андариел, с най-добри чувства, не си мениджър, нито ЧР Simple Smile Хубаво е, че имаш позиция, но защо искаш да я наложиш? Просто така? Нека всички сме равни? Няма нужда всички да сме равни. Нека всеки мениджър отговаря за своя екип и определя сам известни свободи или ограничения. Обикновено той е човека, който има наблюдение над хората, комплексно. Дали човека злоупотребява, дали някой има нужда от дребна отстъпка с работното време, друг се справя добре и заслужава бонус и т.н.

# 5 027
  • София
  • Мнения: 6 103
Лисера ще гледа за свършената работа и ползите от рабоника, шефът ще гледа минутите. Аз за 7часа свършвам двойна работа на колегата ми и за това имам свобода на работното време. Реално се гърбя с повече работа, но няма проблем да закъснея, никой не ми гледа минутите и часовете,мога и по рано да си тръгна.
Гъвкавостта е важна, от нея произтича и мотивацията. Мога и да стимулирам работа 10ч,но мога и да свърша същата за 2-3.

# 5 028
  • София
  • Мнения: 62 595
Хората имат вътрешно усещане и желание за справедливост. Не да са равни, а да не се прецакат, най-общо казано. Не обичат и привилегиите, когато те стават съвсем очевидни. Така настават миниреволюциите и саботажите в рамките на един екип. Неслучайно казах за групите при децата - при възрастните е същата динамика, просто възрастните се изразяват по-сложно. Но е същото - всички знаят на кого учителката опрощава магариите, на кого пише по-високи оценки и кой е вечният виновен. Децата най-много уважават учителите, при които има относително усещане за справедливост. При възрастните в един екип е същото.

Недей да бъдеш толкова сигурна, че не ти гледат минутите и закъсненията, а само работата. Ще се намери някой, а често може и да е шефът, който ще обърне внимание. В момента се прави, че не забелязва, защото има изгода от теб. В следващия палачинката може да се обърне.

# 5 029
  • Мнения: 50 694
Така е, като децата е, ок. Но както при децата, трябва и някакъв стимул, не може само наказание. Мотивацията обаче е сложно нещо. Не само парите са мотивиращи. Времето, властта, позицията, вътрешни убеждения, много много фактори влияят. Възрастта на персонала, особености на сектора, абе страшно много неща. Така че пренебрегване на гъвкавостта на работното време, особено в някои бизнеси и фирми, е грешка. В крайна сметка хора сме. Преди всичко. Всичко се случва. Не случайно обаче работодателите правят такива отстъпки, не само от добро сърце. Понякога малка отстъпка се отплаща добре. Има си достатъчно теория, пък и практика по въпроса.

# 5 030
  • София
  • Мнения: 62 595
Да, информирана съм с теорията и практиката. Гъвкавостта е хубаво нещо, но да не се превръща в деформация.

# 5 031
  • София
  • Мнения: 19 462
Факт е, че малко работодатели в България предлагат раздвижено работно време и освен производството и някои търговски обекти, които са на смяни, останалите са от 9 до 5-6.
Титина VPI е 135 долара на човек, на година, в чиято цена е включена поддръжката. VPN е още по-евтин, а офис 365 пък съвсем.

# 5 032
  • Мнения: X
а, ми щом не работите в Бг, ами в чужбинско - защо не го казахте това по-напред? Ей на, Уиш си мълчи и само дава акъли. Без да каже каква е ситуацията. Ми то е възможно твоят помагач да е някой от чужбина, който има конкретно предимство на конкретно място. или да познава конкретни хора и да ти е много удобен в случая. И - ти щеш, не щеш, ще го търпиш - защото накрая ще си на плюс.
Работя за германска компания. Личният ми бизнес е в България. Друго какво искаш - ЕГН, БУЛСТАТ, ГФО?

# 5 033
  • Мнения: 3 654
а, ми щом не работите в Бг, ами в чужбинско - защо не го казахте това по-напред? Ей на, Уиш си мълчи и само дава акъли. Без да каже каква е ситуацията. Ми то е възможно твоят помагач да е някой от чужбина, който има конкретно предимство на конкретно място. или да познава конкретни хора и да ти е много удобен в случая. И - ти щеш, не щеш, ще го търпиш - защото накрая ще си на плюс.
Работя за германска компания. Личният ми бизнес е в България. Друго какво искаш - ЕГН, БУЛСТАТ, ГФО?
Ноу хау за просперитет.

# 5 034
  • Sofia
  • Мнения: 4 385
Кодексът на труда, колкото и да не е съвършен предлага достатъчно възможности за работа на 4, 5, 6 и 7 часов работен ден. Какъв е проблемът въпросната служителка да се преназначи на 7 часов работен ден, заплатата се редуцира - няма сърдити, нито обидени, ощетени или поощрени.

# 5 035
  • София
  • Мнения: 31 397
Ковидът ще заличи един вид проблеми, а ще отвори друг вид проблеми. Но - реално - основният ще е същият: доколко е качествен персоналът и какъв му е селф-мотивейшънът
Скрит текст:
(и тук заради форумната коректност - доколко е качествен работодателят Wink )
В моя конкретен проблем - не е хоум офисът основната спънка, а човекът, който е хоум офис. /Не си съчинявайте, моля, неща по мой адрес отново. Защото нито ме знаете, нито ме познавате, нито имате основание да защитавате човек от солидарност, когото не познавате. В общи линии си дрънкате на клавиатурите./
Докато си бяхме присъствено, нито отсъстваше, нито й се случваха някакви неща. Когато преминахме онлайн - това рязко се промени.

За мен, този човек не е подходящ да работи онлайн. Има твърде много разсейващи го фактори. И при нас няма да може, и никъде няма да може - докато не си оправи нагласата в главата си, че хоум или нехоум - основното е "работа". Понеже е със средно образование, и уменията и качествата й са ограничени до локален пазар на труда. А никой, който не е интернационален и позволява да се работи едновременно в три часови зони, няма да търпи този вид трудова дисциплина. Вие може би сигурно познавате 20-30 такива работодатели?? , обаче аз не познавам нито един.
Използвам поста ти за размисъл. Преди време си мислех какво ме мотивира през годините. Отначало възможността да упражнявам това, за което съм учила, с времето заплатата се увеличи, после човек се качва по йерархичната стълбица, започва да цени много и средата, в която работи. За всеки човек и период в живота мотивацията е различна, но е много важно да я има. Работната среда в БГ определено се подобрява с времето.

# 5 036
  • Мнения: X
Ноу хау за просперитет.
Първо правило - не отнасяй с работниците си като гъз. Simple Smile

# 5 037
  • При семейството си
  • Мнения: 7 875
Ковидът ще заличи един вид проблеми, а ще отвори друг вид проблеми. Но - реално - основният ще е същият: доколко е качествен персоналът и какъв му е селф-мотивейшънът (и тук заради форумната коректност - доколко е качествен работодателят Wink )
В моя конкретен проблем - не е хоум офисът основната спънка, а човекът, който е хоум офис...
Докато си бяхме присъствено, нито отсъстваше, нито й се случваха някакви неща. Когато преминахме онлайн - това рязко се промени.

Ако основният ти проблем е единствено качеството на персонала и само заради форумната коректност добави качествата на работодателя, то повярвай имаш И други сериозни проблеми (преди и несвързани с Ковид).
Не ти ли хрумна, не отчете ли факта, че хоум офисът съвпадна с промени в много аспекти от ежедневието на всички или го свърза само с некачествения работник?

# 5 038
  • София
  • Мнения: 6 103


Недей да бъдеш толкова сигурна, че не ти гледат минутите и закъсненията, а само работата. Ще се намери някой, а често може и да е шефът, който ще обърне внимание. В момента се прави, че не забелязва, защото има изгода от теб. В следващия палачинката може да се обърне.
От 11г съм във фирмата, от втората имам тази "привилегия". Кога да очаквам обръщането?!

# 5 039
  • София
  • Мнения: 62 595
Когато станеш неудобна или неизгодна.

Общи условия

Активация на акаунт