СЕДМИ клас 2019/2020 - тема 15

  • 25 765
  • 750
  •   1
Отговори
# 465
  • София
  • Мнения: 7 672
Дъщеря ми се оказа тип "златна среда". Често се включва, но едно такова спокойно. Не е на живот и смърт да блесне.
Всъщност първите две седмици мъжът ми ходеше до офиса си сутрин, и двете с дъщеря ми си съжителствахме чудесно по диагонал на масата в хола. Като сме тримата, явно ставаме много, и тя си отива в стаята.
Аз пък разбрах, че тая муха с НПМГ, дето ми се беше завъртяла в главата, няма да я бъде. С какъвто и да е профил, включващ биология, просто не.
Седим си значи по диагонал на масата (по начина описан по-горе), и изведнъж чувам "Лошо ми е, ще повърна, ще повърна." Вдигам очи - верно не изглежда добре. Викам си - край, #коронавирус. Да, ама не. Правела презентация за плоски червеи. И едвам издържа вече горката. Помоли ме да ѝ намеря изображение на тения. Ма разбира се, няма проблем. Гугъл - тения - изображения. Е, светкавично затворих всичко. И на мене ми стана лошо. Та накрая  делегирахме това удоволствие на баща ѝ. Гледах го крадешком, ми и той си влоши вида, докато търсеше. 🤣

Последна редакция: чт, 02 апр 2020, 22:03 от Red

# 466
  • Мнения: 2 182
maria77bg, ако имаш възможност, отдели детето да учи в отделна стая. Притеснението когато сте заедно, е тройно - от една страна се притеснява да не се изложи пред теб, от друга - пред учителя, пред класа също. Според мен ще е много по-спокойна, ако не й дишаш във врата постоянно. Не става въпрос само за твоето дете, повечето се държат много по-спокойно и по различен начин когато родителите не са наблизо. Допълнително притеснение й е и какво ще чуеш от останалите деца и от учителите. Много неща са се насъбрали, за които да мисли и е изпаднала в криза.

# 467
  • Мнения: 119
ston, явно при момчетата е така...Моят е с крака върху бюрото и все по-често научавам от баба му, че закусва "в час"..става 15 мин преди часа...Тази вечер жестоко се скарахме точно заради загубата на мотивация и огромното му самочувствие и увереност...Не съм го видяла нищо допълнително да учи, като се върна от работа или дружно гледат филм, или играят игри...К'во съм се филмирала, само  "споко, споко" чувам...Като взема да му говоря, че както я е подкарал, няма да го приемат в ПМГ, дежурният отговор е "ми супер, няма да стане на твоята"..Е, тази вечер не издържах - виках, виках от рода на "аз ще те изтрая още 5 годинки, ама после няма да ми се оплакваш от живота, които сам си стъжни и съсипа"...сега не му говоря....
Ние сме в подобно положение
Мотивация за учене нулева цел нямапредпочитания никакви. Когато го попитам какво иска да прави занапред редовния отговор е "незнам". Направо ме побърква

# 468
  • София
  • Мнения: 7 672
Мария, това някога и някъде по трасето ще се израсте. Характер е. Много ще е хубаво да попадне сред себеподобни твоето дете в ключовата гимназиална възраст.
Ей така станахме най-прекрасният клас на света навремето. Бяхме се събрали отличници, малко плахи, не много популярни... Водихме общи битки, някакви си наши, и израснахме много силни и уверени.

# 469
  • София
  • Мнения: 9 515
Мария и аз щях да кажа, че може от теб и присъствието ти да се притеснява, а не по принцип. Може да подпиташ учителите дали е така и в присъствените часове. Иначе според Оги във вашия клас имало много нахални, дето човек не можел да се включи от тях Stuck Out Tongue Winking Eye .

# 470
  • у дома
  • Мнения: 7 976
Аз да се включа,макар и по нощите...
Имам си едно копие на Ния-само че е 11 кл-умно,съзнателно,учещо редовно,мънкащо при изпитване и без грам самочувствие,въпреки всичките си постижения. Наборът е другата крайност-на всяко гърне мерудия,на всяка цена всеки трябва да го забележи има отговор на всичко,въобще нямам думи...Мечтая си за нещо по средата,ама явно няма..а по принцип са възпитавани еднакво,но всичко е характер според мен.

# 471
  • София
  • Мнения: 7 672
Е аз не смятам за особено смислено да се раздава акъл от разстояние, при това на хора, които не познаваш (най-вероятно) лично.
И без това е ясно, че децата ще си пораснат и ще се изградят като личности не благодарение, а по-скоро въпреки нас родителите. 😊
И напомням, че сме тук, за да можем да си споделяме и разни бодливи мисли.

# 472
  • Мнения: 3 484
Мария, за Ния Flowers Hibiscus Flowers Hibiscus Flowers Hibiscus

# 473
  • София
  • Мнения: 255
Днес младежът много се разочарова от удължаването на ИП. И заплаши: "Ще видите, аз ще изляза, ако трябва без разрешение ще отида на училище!" Simple Smile
Много ми стана мъчно, казва, че е много уморен от ИП вече. А мотивацията за учене стремглаво се срива от ден на ден ...

# 474
  • Мнения: X
Заповед № РД09-704/ 31.03.2020 г. на министъра на образованието и науката относно организацията на обучение в електронна среда и възнагражденията на учителите

Извадка: При обучението по т. 2 не се извършва текущо оценяване по смисъла на Наредба № 11 от 01. 09. 2016 г за оценяване на резултатите на учениците. За резултатите от обучението от разстояние учителите водят бележки върху ангажираността, активността, резултатите от работата и напредъка на съответния ученик, без учителят да нанася в периода на обучението оценки в училищната документация

# 475
  • Мнения: 7 680
Да, масово така правят, но тази заповед за мен не е ок. Защото учителите си изпитват, както е по заповед и си записват оценки в тефтерите, но дете и родител нямат обратна връзка. Какво си е записал като оценка учителят не е ясно. И съответно дали трябва да си оправяш оценката или през май ще си изненадан. Та не разбирам забраната. Мисля си, че всеки учител трябва да има свободата да поставя оценка щом може адекватно да изпитва. Но все тая. Така решили, така заповядали.

# 476
  • Мнения: 24 467
Сетили се да го облекат в заповед. Колко е законна - друг въпрос. Нищо изненадващо - поредното недомислие от страна на едни не особено адекватни хора.
Защо, пак питам, да няма оценки? Нали учат? Учебен процес се води, при който, по закон, има и текущи оценки. А те са обратната връзка и тя трябва да се дава навреме. Не след месец - два. Ако не учат - да излизат в отпуски и ваканции, тогава.

Ще си ги наваксат тия оценки преди НВО. А това е невероятна глупост. Ще съсипят децата от контролни и изпитвания. Понеже не пише, че след преустановяване на ПИ ще се нанесе това, което го има по нечии неофициални бележки. Един ще нанесе, друг - не. А със заповед да се дерогира нормативна уреда е страшно. Това не е Закон за здравето, все пак с правомощия на МЗ.
Също толкова алогично е това, колкото играта с дати за ДЗИ и НВО при липса на ясен край на ИП и с идеята за разлика от по-малко от 5 дни. Цялата им работа - такава. Дилетантска. Каквото МЗ, такова и МОН.

Последна редакция: пт, 03 апр 2020, 09:30 от Judy

# 477
  • Мнения: 8 917
Значи, моите и двамата имат оценки, които знаем, но на онлайн тестовете. При тях всъщност оценката така или иначе се вижда веднага след завършването на теста. За останалите виртуални изпитвания, младежът каза, че учителите си водели бележки и си ги записвали някъде. Това обаче не е нещо ново при нас. И преди много рядко са им писали оценка от единично изпитване. Правят така обикновено в края на срока при оформяне. Обикновено имат някакви натрупвания с плюсове и минуси от поредица препитвания, участие в час и прочие и при определен брой от тях, пишат официална оценка. По този начин вече три години процедират с устните изпитвания, при дребния е по същия начин.
Честно казано оценките не ме касаят особено за нито един от двамата. На набора ще му трябват математика и физика за кандидатстване и евентуално ИТ. Така или иначе аз по математика си го тормозя подобаващо.

# 478
  • Мнения: 24 467
Дори и за сложените по хвърчащи тефтери плюсчета моят си знаеше. Сега е тъмна Индия.
Едни работят, други - не, а министърът официално не признава нормативни актове, дори без мотивация да изложи.
И всеки го касаят някакви оценки. Както и кашата, която се забърква за пореден път от МОН, без да има нужда. При това положение няма как да не ме притеснява какво ще се случи след отмяна на ИП. Особено след такова дългогодишно наблюдение на недомислиците им.

# 479
  • у дома
  • Мнения: 7 976
Да кажа защо лично аз не съм съгласна да се пишат оценки-не ангажирам никого,даже и не искам да влизам в спорове.При нас се мятат файлове в школо с план на урока и какво да се направи за домашно - преди имаше указание какво да се гледа в уча се,но сега като е платено и това няма Жива връзка няма.Не знам какво пречи в дискорд например да се разказва по история или география урока и децата да задават въпроси,по литерагура също. Ами не съм съгласна детето ми да бъде изпитвано на нещо,което си е научило сам само.По тази логика дай да закрием училищата-това ще бъдат спестени милиони левове от заплати и децата да си се учат сами и да правят онлайн тестове за оценки. За съжаление ще ме разберат само тези,при които ДО се провежда проформа както при нас.

Последна редакция: пт, 03 апр 2020, 12:59 от svetlaem

Общи условия

Активация на акаунт