Дистанционно обучение за учениците- Тема №2

  • 34 364
  • 793
  •   1
Отговори
# 510
  • София
  • Мнения: 62 595
Имаше дори един случай, вече не помня дали с първото или с второто дете, когато ми се изправи косата - въвеждам номера на детето и отсреща ми се мъдрят някакви ужасни оценки от сорта на тройки или четворки. Само  инфаркт не получих - не вярвах на очите си, ние бяхме сметнали възможните грешки още след изпитите, дори най-песимистично трябваше оценките да бъдат доста над петици. И изведнъж - бум! Гледам в седмокласната тема - не била само при нас, доста хора пропищяха, други се радваха. Вдигна се пушилка, раззвъняха се хора и след няколко часа оправиха системата. После се оказа, че системата се е бъгнала, явно е заредила оценките от миналата година. Представяте ли си какво щеше да се случи, ако всичко беше останало ей така, без да се вдигне пушилката, че нещо не е наред! Добре, че нямаше инфаркти и инсулти от притеснение.
А ако просто нещо забие по време на онлайн матури?

# 511
  • Мнения: X
Андариел, случаят беше през 2014. Знам, защото го преживях лично.
Системата през последните три години се държи повече от прилично. Даже и сайтът на МОН удържа, когато качат изпитните варианти с ключа. Друг въпрос е, колко класирания имаха сегашните деветокласници например.
Онлайн изпити в настоящия момент, дори за ограничен брой ученици, биха били най-неподходящото възможно решение.

# 512
  • Мнения: 667
Проблемът е, че до сега само са се усвоявали разни средтсва, а сме в нулева готовност за ДО. Тук-там и криво-ляво някъде върви някак си. Ок, все ще бъдат оформени и без един тест или домашна.
Когато иде реч обаче за провеждане на матури, нещата са коренно различни. Или на изпит, от който ти зависи как ще продължиш. За да бъде приложена такава система, следва да е добре "продухана" и това не става за месец-два. А толкова остава до матурите реално.

# 513
  • Мнения: 10 136
Андариел, случаят беше през 2014. Знам, защото го преживях лично.

Потвърждавам, беше ужасно. Пазя си скрийншотовете още..

Не мога да си представя как би могла при днешното състояние на цялата образователна система да се рискува да се проведе матура онлайн, но пък съм изцяло за централизирани изпити тип външното оценяване.

# 514
  • European Union
  • Мнения: 1 997
Аз говоря за хипотетични изпити онлайн. За матурите на 12 клас се говори от дни, че ще са в училищата.
Явно трябва да се отпиша от темата, защото ставам враг на нахъсани потребители само като спомена, че съм учител.

# 515
  • София
  • Мнения: 62 595
Дори не съм разбрала, че си учител. Гледам на мнението ти неутрално. Кое точно ни е нахъсаното? Да, аз съм от амбициозните родители, и в работата си съм амбициозна откъм постигане на резултати.

# 516
  • Мнения: X
Направо като ви чета се благодаря, че детето ни не се обучава в България. Колкото и да ми се иска да са една идея по- малко лежерни, толкова и това, което описвате не е по-добрият вариант.

При нас, както вече писах, учебната година е официално приключила и всичко е по желание.
Учителите спускат задачи за седмицата в последните 5 седмици и чак сега направиха един час с разговори по Таймс в сряда и се разбраха да имат един час седмично така за чат и разговори как са и общи неща. Няма формално ДО с учител пред екрана и всичко е преговор с малко надграждане.

Най-лошото е , че както се говори за връщане през Септември то така се говори и за евентуално обучение по 2-3 дни седмично само или онлайн до Декември или докато отмине 2рата вълна заразени.

Университетите почти минават само на ДО и у-щата говорят, че учителите ще си преподават от вкъщи и децата да минат на домашно обучение и да не ходят на училище до средата на другата учебна година, което ще е ..нямам думи просто.

# 517
  • European Union
  • Мнения: 1 997
Андариел, аз също съм амбициозен родител. И не визирах теб, нито по-голямата част от пишещите в темата. Все пак всички пишем за доброто на децата ни.
Моето дете е още в начален курс. С учителката им работят в Гугъл, с другата - от занималнята - в Тиймс, а по английски си изпращат упражненията на имейл. Оправя се перфектно сама. А аз гледам на това като на нещо положително. Много по ценно от цялото компютърно моделиране, което не учат в условията на ДО. Но за други това е ненужен товар. Въпрос на гледна точка.

# 518
  • София
  • Мнения: 62 595
Честно да ти кажа, хич не ми дреме за компютърното моделиране. Каквото и да става - дистанционно или не - накрая винаги опираме до българския и математиката. Разбирам, че е много впечатляващо оправянето с платформите, децата изглеждат така супер-хипер-оправни, но не могат да карат така дълго време. Живият контакт при споделяне на едно физическо пространство  има своето предимство.

# 519
  • Мнения: 2 182
Разбирам, че е много впечатляващо оправянето с платформите, децата изглеждат така супер-хипер-оправни, но не могат да карат така дълго време. Живият контакт при споделяне на едно физическо пространство  има своето предимство.
Кой ти каза, че не могат? Ще карат така докато им разрешат да се върнат в училище.
А предимствата ги знаем, но в момента това няма значение.

# 520
  • София
  • Мнения: 62 595
Учебната година почти свърши. Наесен всички в училище. А дотогава вероятно децата ще са по занималните през част от лятото.

# 521
  • Мнения: X
Има два месеца до края на учебната година за учениците от седми до единадесети клас.

# 522
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Май има много празници, после ще има 4 дни за ДЗИ и НВО и то не останало.

# 523
  • Мнения: 2 182
Андариел, пусни някой ден телевизора бе, жена. Какви занимални, какви 5 лева?! А и никой не знае какво ще е положението наесен. Само ти де. 😉

# 524
  • пак там
  • Мнения: 2 892
Точно за летните занимални го обясни министърът по телевизията. Аз, дето рядко пускам новините, го чух. Учудва ме, че вие не сте го чули. Обяви го заедно с новината, че заради к-вируса остава ДО до края на годината.

Така че малко по-спокойно.

Общи условия

Активация на акаунт