Отговори
# 420
  • Мнения: 5 234
Благодаря, peneva! Само че след 16 има запетая, а не точка. Сега ще заменя картинката с по-добра, без подчертаването на дъщеря ми.
Но май ще стане по същия метод.
a+b=4
a.b=5

 a2+b2=(а+b)2-2ab=4^2-2.5=16-10=6

Последна редакция: чт, 11 юни 2020, 10:35 от Fifiana

# 421
  • Мнения: 9 514
Благодаря, peneva! Само че след 16 има запетая, а не точка. Сега ще заменя картинката с по-добра, без подчертаването на дъщеря ми.
Решението е абсолютно аналогично...
преобвазуват се
2a.2b=16
2а+b=24.
т.е. a+b=4

(2a)b=32
2a.b=25
a.b=5

и пак се замества в a2+b2=(а+b)2-2ab

# 422
  • Мнения: 5 234
Супер! Много благодаря! А аз със заместване тръгнах. Странно то защо не работи в случая.

# 423
  • на Земята
  • Мнения: 310

Моля, отново за помощ!

Последна редакция: чт, 11 юни 2020, 14:43 от kikitooo

# 424
  • Мнения: 9 514
а) Лицето на околната повърхнина на цилиндър е B=2.π.r.h (заместваш лицето и радиуса и получаваш височината)
50.π = 2.π.5.h  
Като получиш h  замесваш в V = π.r2.h

б) Лицето на околната повърхнина на конус е B=π.r.s . Тук обаче е дадена "повърхнина", т.е. считаме, че е пълната.
S = π.r2 + π.r.s = π.r.(r + s) (заместваш лицето и радиуса и полиучаваш образуващата на конуса)
90.π = π.5.(5 + s)
Височината се намира по питагорова теорема h2 = s2 - r2Като получиш h  замесваш в V = 1/3.π.r2.h

ПП: моля пишете за кой клас е, че да е ясно с какъв материал се решава

Последна редакция: чт, 11 юни 2020, 17:22 от peneva_a

# 425
  • на Земята
  • Мнения: 310
6-ти клас.
Много благодарим!

# 426
  • София
  • Мнения: 20 049
Супер! Много благодаря! А аз със заместване тръгнах. Странно то защо не работи в случая.

Не "работи",  защото сте задълбали в неща, неучени от седмокласник. Wink По начина , по който Пенева е показала, се открива сборът от квадратите БЕЗ да e нужно да се намират поотделно а и b. Не че принципно не могат да се намерят, но за седмокласник е непосилно, защото след заместването на едната променлива с другата се получава уравнение, чиито корени са комплексни числа:  a= 2-i; b=2+i  и съответно a= 2+i; b=2-i.
И после съответно сборът от квадратите е същият, тоест 6:
(2+i)^2+(2-i)^2= 4+4i+i^2+4-4i+i^2= 8+2i^2=8-2=6

Това е само за  родителското тяло обаче Wink, за седмокалсника - само методът, показан от Пенева.

Последна редакция: чт, 11 юни 2020, 21:38 от пенсионирана русалка

# 427
  • Мнения: 434
Здравейте, задачата е за 4 клас, предполагам е от ези, които дават на състезание. Мъчихме се у дома и доникъде не стигнахме. Ето текста:

Един раджа имал 6 дъщери, на които оставил една кутия с перли като заповядал да бъдат разделени по следния начин: „Първата да вземе 1 перла и една седма от останалите, втората да вземе 2 перли и една седма от останалите, третата да вземе 3 перли и една седма от останалите, четвъртата да вземе 4 перли и една седма от
останалите, петата да вземе 5 перли и една седма от останалите и шестата да вземе 6 перли и една седма от останалите.“ Колко са били перлите в кутията и по колко перли е получила всяка от дъщерите? (Индийска задача от XII век)

Как със знанията по математика за 4 клас може да се реши тази задача?  Благодаря предварително!

# 428
  • Мнения: 9 124
Ако приемем, че след подялбата на перлите не е имало остатък, то тогава е бил справедлив баща и всяка е получила по 6 перли. Общо са били 36.
Последната е взела 6 перли.
Преди петата да вземе своите, перлите са били х. Х-5-(х-5)/7=6
Х=12

Четвъртата пак перлите са х.
Х-4-(х-4)/7=12. Х=18

Третата х-3-(х-3)/7=18. Х=24

И така до първата.

# 429
  • Мнения: 982

Един раджа имал 6 дъщери, на които оставил една кутия с перли като заповядал да бъдат разделени по следния начин: „Първата да вземе 1 перла и една седма от останалите, втората да вземе 2 перли и една седма от останалите, третата да вземе 3 перли и една седма от останалите, четвъртата да вземе 4 перли и една седма от
останалите, петата да вземе 5 перли и една седма от останалите и шестата да вземе 6 перли и една седма от останалите.“ Колко са били перлите в кутията и по колко перли е получила всяка от дъщерите? (Индийска задача от XII век)




# 430
  • Мнения: 434
Dincho, Ant12 - много ви благодаря, момичета! Наистина без ваша помощ нямаше да се справим! Simple Smile

# 431
  • Мнения: 5


12 13 14 15 20 ми трябват и не мога да реша

# 432
  • Мнения: 9 124
Аз нищо не виждам и за кой клас са задачите

# 433
  • Пловдив
  • Мнения: 319
Може ли някой да помогне с тази задача,не само ,че ни трябва решение ,но и обяснение как да го направи дъщеря ми,задачата е за 8 клас.Благодаря ви!

# 434
  • София
  • Мнения: 20 049
Начертайте си триъгълник АВС и изберете една точка О, примерно извън него, под страната АВ. Свържете върха А с О, след това продължете правата надолу до точка А1 така, че ОА=ОА1. Същото направете и с точка В , и с точка С. Така ще намерите върховете на тр. А1В1 С1 с използване на централна симетрия. После си сложете правата g, примерно вдясно от А1.От всеки от върховете на тр. А1В1С1 спуснете перпендикуляри към g, след което от другата станата на правата нанесете такива точки А2, В2,С2, намиращи се на съответно същите разстояния от g kато А1, В1 и С1. Така с осева симетрия сте построили триъгълник А2В2С2.

Последна редакция: пн, 15 юни 2020, 17:50 от пенсионирана русалка

Общи условия

Активация на акаунт