Отговори
# 90
  • Мнения: 9 115
Месечинка, защото съм прост човек, вероятно, затова ми звучи объркващо за 5ти клас.

Фифиана, това лесно се доказва. Височината е една от съответния връх към съответната страна.

# 91
  • Мнения: X
Във всички задачи с избираем отговор можете да използвате основните задачи наготово. Няма значение как си стигнал до отговор А.

# 92
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 182
Здравейте. Може ли помощ за няколко задачи за 7 клас, по-скоро са логически:

1. Едно дете става на осем години и празнува първия си рожден ден. През коя  година може да е родено детето?
А) 1196
В) 1596
С) 1896
D) 1996
E) 2396

2. Иван отишъл на риболов и хванал само една риба. Негов приятел го попитал колко тежи рибата. Иван отговорил така: Опашката тежи 540 грама. Главата тежи колкото опашката и половината тяло, а тялото тежи колкото главата и опашката заедно. Колко тежи рибата?

3. Петър обещал на Краси след всяка игра на карти да удвоява сумата, с която Краси разполага. Една вечер след 3 игри, във всяка от които Краси загубил по 8 лева, той се оказал с празни джобове. Колко лева е имал Краси в началото на злополучната за него вечер?

4. В един клас от 25 ученика на контролното по математика имало "само" две задачи.18 от учениците решили вярно първата задача, а 17 - втората. Колко най-малко работи трябва да провери учителят, за да е сигурно, че ще напише поне една шестица? ( Шестица се пише само при две вярно решени задачи.)

Благодаря

# 93
  • София
  • Мнения: 762
2. Иван отишъл на риболов и хванал само една риба. Негов приятел го попитал колко тежи рибата. Иван отговорил така: Опашката тежи 540 грама. Главата тежи колкото опашката и половината тяло, а тялото тежи колкото главата и опашката заедно. Колко тежи рибата?

Тази задача лесно ще се реши ако се избере неизвестна величина (Х) за тежестта на главата. Тогава тялото тежи (Х+540). Съставяме уравнение с другата част от информацията: главата тежи колкото опашка и половин тяло, тоест
Х=540 + (Х+540):2

4. В един клас от 25 ученика на контролното по математика имало "само" две задачи.18 от учениците решили вярно първата задача, а 17 - втората. Колко най-малко работи трябва да провери учителят, за да е сигурно, че ще напише поне една шестица? ( Шестица се пише само при две вярно решени задачи.)

Тази според мен се решава с кръгове на Ойлер - ако има 18 решили първа, а 17 - втора и общо 25 (а не 35) деца в класа, следователно 10 са решили двете задачи (18+17-25=10). Съответно точно някоя от тези 10 работи трябва да провери учителят. За да е сигурен, че е стигнал до поне една от тях, трябва да провери 16 работи (защото има 25-10=15, които не отговарят на условието - следователно при 16 проверени, дори да е пълен карък, ще е писал една шестица Simple Smile

Трета задача не разбрах като механика на самата игра на карти, но и не вникнах много. Обаче първа силно ме озадачи. Трябва да е свързано с високосните години, но пък всички числа се делят на 4, дали не е нещо свързано с период, в който един път не е имало 29 февруари? Или съвсем забих в грешна посока?

Допълвам: 1900 е била такава година, която не е високосна, въпреки, че отговаря на условието - следователно детето е родено 1896. Ето тук източник https://www.nationalgeographic.bg/?cid=120&article=4033

Последна редакция: ср, 29 апр 2020, 10:28 от Dandelion

# 94
  • Варна
  • Мнения: 25 823
Мда, първа и според мен е свързана с високосните години, но само дотам стигнах. Това предполага и някакви исторически знания, а не просто математика. Освен дето едната година все още не е настъпила, а три от останалите са прекалено отдавна... Но пък дете, родено през 1996 не виждам какво му пречи да празнува през 2000-та...
За рибата тръгнах по подобен на твоя начин:
о=540
г=540 +1/2т
т=г+о=540+540+1/2т
От там намирам тялото и т.н.

# 95
  • Мнения: 9 115
За първата отговорът трябва да е 1896, защото 1900 не е била високосна. Високосна е година, която се дели на 4, но за годините на стотици трябва да се делят на 400. От дадените само 1900 не се дели на 400.

Последна редакция: ср, 29 апр 2020, 10:40 от Dincho

# 96
  • Мнения: 1 904


Задачата е за 7 кл. Предварително благодаря.

# 97
  • Мнения: 9 115
Намирате ъглите на четириъгълника.
А=С=90
В=105
Д=75
Триъгълник АВD - правоъгълен и  равнобедрен. О е средата на BD. BO=AO=DO.
Ъгъл АВD=ADB=45. От тук ъгъл BDC =75-45=30
Триъгълник BCD правоъгълен BО=CO=DO
Триъгълник BOC - ъгъл ОВС=60 (105-45). Ъгъл ВСО = 60 (90-30). Следователно е разностранен и СО=ВС=16
Триъгълник АОС равнобедрен - АО=СО. Ъгъл АОС = 150 (360-90-120)
Следователно ъгъл САО=АСО=15
Триъгълник АОС е съставен от два еднакви правоъгълни триъгълника с ъгли 90, 75, 15. Височината към хипотенузата е 1/4 от нея. Хипотенузата е 16, височината 4. Лицето на всеки от тях е 1/2 от лицето на АОС. Следователно лицето на АОС=2*(16*4/2)= 16.4=64

# 98
  • Мнения: 2 616
Здравейте, математици!

Моля за помощ с три задачи за 7и клас.

1 зад. Отсечката BL(L∈ AC) е ъглополовяща в триъгълника ABC , в който ∠ACB = 90° . Ако AC = BL , то вярно е, че:

 а) ∠ABC < 30°
 б) 30° < ∠ABC < 45°
 в) 45° < ∠ABC < 60°
 г) ∠ABC > 60°

2 зад. Върху страната BC на триъгълника ABC е взета точката M такава, че 1/3 CM = CB.
Ако ∠CAM =15° и ∠AMB = 60° , то градусната мярка на ∠ABC е: ?

3 зад. В една сладкарница поничките се сервират в порции от по 5, по 7 или по 11. Мартин си поръчал общо 92 понички. Какъв брой порции е възможно да си е поръчал Мартин?

 а) 8
 б) 9
 в)10 
 г)11

Благодаря!

# 99
  • Мнения: 28
Задача за 7 клас

# 100
  • Мнения: X


Задача за 7. клас, трябва ми решението на подточка б). Благодаря предварително!

# 101
# 102
  • Мнения: 980
Здравейте, математици!

Моля за помощ с три задачи за 7и клас.

1 зад. Отсечката BL(L∈ AC) е ъглополовяща в триъгълника ABC , в който ∠ACB = 90° . Ако AC = BL , то вярно е, че:

 а) ∠ABC < 30°
 б) 30° < ∠ABC < 45°
 в) 45° < ∠ABC < 60°
 г) ∠ABC > 60°

2 зад. Върху страната BC на триъгълника ABC е взета точката M такава, че 1/3 CM = CB.
Ако ∠CAM =15° и ∠AMB = 60° , то градусната мярка на ∠ABC е: ?

3 зад. В една сладкарница поничките се сервират в порции от по 5, по 7 или по 11. Мартин си поръчал общо 92 понички. Какъв брой порции е възможно да си е поръчал Мартин?

 а) 8
 б) 9
 в)10 
 г)11

Благодаря!



2. От условието следва, че CM > CB, т.е. точка М е външна за отсечката ВС, но не става ясно дали В е между С и М или С е между М и В. Дайте пояснение.

Възможно ли е условието да бъде ⅓ СВ = СМ (а не обратното) и тогава ∠АВС = 75°.

3. Отг: в) 10.

Нека порциите от по 5, по 7 и по 11 понички, които Мартин е поръчал са съответно x, y, z, където x, y, z са цели неотрицателни числа, т.е. Мартин е поръчал общо x + y + z порции.

Тогава,
5x + 7y + 11z = 92
11x – 6x + 11y – 4y + 11z = 92
11(x + y + z) = 92 + 6x + 4y = 2(46 + 3x + 2y)     (1).

От (1) следва, че числото x + y + z e четно и може да бъде или 8 или 10.

Ако x + y + z = 8, то 5x + 7y + 11z ≤ 11x + 11y + 11z = 11(x + y + z) = 88 < 92
и следователно, този случай е невъзможен.

Ако x + y + z = 10, след заместване в (1) се получава, че 3x + 2y = 9, което води до решение x = 1, y = 3, z = 6.

Действително, 5.1 + 7.3 + 11.6 = 92 и 1 + 3 + 6 = 10.

# 103
  • Мнения: 2 616
Благодаря, Аnt, за решенията. И според мен има нещо гнило в условието на зад. 2. Няма как точка М да лежи на страната и 1/3.СМ=СВ. Ще помоля преподавателят, дал задачата, да уточни.

# 104
  • Мнения: 980
Благодаря, Аnt, за решенията. И според мен има нещо гнило в условието на зад. 2. Няма как точка М да лежи на страната и 1/3.СМ=СВ. Ще помоля преподавателят, дал задачата, да уточни.

Общи условия

Активация на акаунт