Отговори
# 450
  • Мнения: 6 834
Трудна е задачата за 4 клас. Вероятно е от състезание. За ученик с извънкласни подготовка.

# 451
  • Мнения: 28

              за 7 клас

# 452
  • Мнения: 28

 Задача за 7 клас

# 453
  • Мнения: 313

Обиколката е 30 см.
S = (a+b)*c/2
48 = (a+b)*8/2
(a+b) = 12
P=a+b+c+d=12+8+10=30

# 454
  • Мнения: 225
Здравейте, какъв е методът за решаване на такъв вид задачи?

# 455
  • Мнения: 9 125

Отговор А 75.6см, но много ще е странна тази пирамида.
Лице на основата - 6*1.2*1/2=3.6см^2
Околна повърхнина - 6*1.2*20/2=72см^2
Лицето на цялата повърхнина 3.6+72=75.6см^2

# 456
  • Мнения: 6 834
Продължавате да решавате задачите на дамата, която не благодари за загубеното време и положени усилия от непознати за нея хора. Аз не бих. Но може би съм лоша.

# 457
  • Мнения: 9 125
W, не си лоша, имаш различно мнение. Аз решавам за мое удоволствие, Blush

# 458
  • Мнения: 6 834
И аз. Но все пак...

# 459
  • Мнения: 9 125
В този случай, не знам защо, но мисля, че е дете в седми клас, а те утре имат изпит.

# 460
  • София
  • Мнения: 20 049
W, същото като Динчо написах онзи ден по повод Ант и неблагодарността на потребители за страхотните решения. Потребителите никого не могат да заставят да решава, ако самият той не иска. Ако пък иска, последна грижа му е дали някой е благоволил да прояви някакво възпитание и да каже "благодаря". Иначе и аз мисля, че става дума за седмокласничка. Благодарна ли е или не, все тая, съветвам я  най-добронамерено да си легне и да се наспи преди НВО, тази вечер няма да научи нищо повече.

# 461
  • Мнения: 28
Продължавате да решавате задачите на дамата, която не благодари за загубеното време и положени усилия от непознати за нея хора. Аз не бих. Но може би съм лоша.
Когато, прочетох поста останах без думи!
Наистина ли има някой, който смята, че родителите получили подкрепа в решаването на затруднила ги мат. задача не са БЛАГОДАРНИ! Нищо - подобно, Благодаря за труда на всяка от вас за отделеното време и бързината  на решаване на всяка една задача.

Мислех си, че просто всички са като мен, и съм сигурна в това работим, помага ме с каквото можем и не очакваме нищо харесвани да помагаме и толкова.

За дамата написала това мога да кажа, че за ВАС чашата винаги е на половина празна вие винаги ще търсите с нещо да се дразните - за мен чашата винаги, ще бъде наполовина пълна. Търсете красивото в живота и пожелавайте на всички успехи, както правя аз - така ще се почуствате по-добре. Обещавам ви!
Хубав и усмихнат ден!

# 462
  • Мнения: 5 234
Срам - не срам, тормози ме как се решава частта с изпреварването.
Копирам я от 7-класната тема, но я имаше и в листите за преговор от Регалия:

"Параход изминава разстоянието между две пристанища по течението на река за 3ч и 15 мин., а срещу течението за 4ч и 20 мин. Да се намери разстоянието между двете пристанища, ако скоростта на течението на реката е 3 км/ч. За колко секунди параходът е изпреварил танкер, който се е движил по течението на реката  със скорост 15 км/ч, ако дължината на парахода е 25 м, а на танкера 50 м?"

Предварително благодаря!

# 463
  • София
  • Мнения: 20 049
t по течението =13/4 часа
t срещу течението =13/3 часа
v по течението =  х+3
v срещу течението =  х-3

13(х+3)/4 = 13(х-3)3
39(х+3)=52(х-3)
39х+117=52х -156
-13х=-273
х=21 км/ч - скорост в спокойна вода
=>v по течението =  х+3=21+3=24 км/ч
S=13.24/4= 78 km
..........................

S парахода = 2.50 +у+25 = 125 +у мeтра

S танкера = у+50 метра
Тоест параходът изминава 75 м повече за това време.
Нека  р е времето  в секунди.
v на танкера = 15 км/ч = 15 000м/3600 с = 150/36 м/с
v на прахода = 24 км/ч = 24 000м/3600 с = 240/36 м/с

150p/36 + 75 = 240p/36
-90p/36 = -75
p= 30s

Последна редакция: ср, 17 юни 2020, 10:27 от пенсионирана русалка

# 464
  • Мнения: 6 834
Дано нашите седмокласници успешно се справят със задачите! Сега предстоят четвъртокласниците- след седмица "Математика за всеки".

Общи условия

Активация на акаунт