Отговори
# 675
  • Мнения: 763
Ще отида на среща и ще дам обратна връзка. Детето се класира за мат паралелка, но като попитах каква им е концепцията за нея , казаха, че щели да наблегнат на качеството, а не на количеството. Което какво би трябвало да значи...
Има стипендии за първите трима - 75, 50 и 25%.
Разбира се, искат да подпишеш договор преди да са излезли резултатите за мат паралелки в ДУ.

# 676
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 208
Мак, паралелката след 4 клас или след 7-ми?

# 677
  • Мнения: 763
След 4-ти.

# 678
  • София
  • Мнения: 62 595
Да, щом има родители, които ги устройва то "европа на различни скорости", си е тяхна работа. За мен е пълна загадка как така индивидуален напредък - превеждам си го по простонародвому "колкото - толкова, няма да го мъчим я, толкова си може". Мен като родител не би ме устроило, но свят широк.

# 679
  • София
  • Мнения: 2 924
Анди, ти правилно си го превеждаш. За съжаление доста родители си го превеждат точно обратното - нещо като му върви на моето, ще го развиват, ще го занимават повече и допълнително и то ще разцъфти Simple Smile И така идват разочарованията...

# 680
  • София
  • Мнения: 16 334
Даам, често се изпуска момента, че това, че нещо му върви, съвсем не означава, че ще има желание да го развива допълнително. Smirk

# 681
  • Мнения: 6 393
Отделно не е ясно как ще се мерят резултатите накрая. Какви са заложените цели за изпълнение и по какви критерии ще се мери успеваемост.

И драма няма всъщност. За тези, които мислят за образованието от позицията на търсене и предлагане.

# 682
  • София
  • Мнения: 62 595
нали са им казали - програма миминум е да покрият изискванията на МОН. Макар че покриването на изисквания на МОН е много неясно казано, защото и с тройка покриваш изискванията на МОн.

# 683
  • Мнения: 9 050
Oтносно математическата паралелка проведох разговор по телефона с преподавателя преди време.
Идеята ми хареса, учителя е завършил в Англия и мисля че неговата визия клони ,че решаването на хиляди задачи от сборници не е актуално към днешна дата.
Ще ползват много проекти, платформи чужди и наши свързани с математиката. Разбира се идеята е едно по-високо ниво. За мен Джъмп мат е математика за деца които не се справят и им е трудно.
Като цяло идеята за новата математическа паралелка ми хареса. Изрично попитах дали искат за вземат IB, защото голяма част от представеният ми проект ми биеше в тази посока. Каза ми ,че да това е идеята.
Този човек има изключително близък контакт с децата и познава психиката на тези 11 годишни изключително добре.
Притесни ме факта ,че ръководството на това училище не ми е на сърце  и ако този един учител напусне - какво се случва с цялата идея? Притесни ме факта, че успеваемостта все още не е ясна а НВО - чука на моята врата. Не бих желала да се окажем в училище в което в 7 клас нямаме избор.

Пипи вие какво избрахте?
Иначе IB, стандартна математическа паралелка - категорично не се връзват с Прогресивното.

Колкото до залагането на IB - Увекинд нон стоп го рекламират и считат за основа в тяхното обучение.
И след като няколко години ДЗИто им беше доста надолу, към днешна дата се хвалят с 5 място на втората матура. Далеч от идеята за IB.

# 684
  • Мнения: 763
Точно затова попитах за нивото. Учителят по математика е млад и мотивиран, но ако обучението по останалите предмети е компромисно, не съм сигурна, че БШ е добър избор. Именно защото ''какво правим, ако той напусне''....

Видях, че и той и директорката идват от Заедно в час - вероятно се познават отпреди и работят добре заедно.

Последна редакция: пн, 22 юни 2020, 10:42 от Мак

# 685
  • София
  • Мнения: 62 595
Всъщност пак се решават хиляди задачи, защото трябва да автоматизират алгоритмите. А родителят може да приеме думите като "аха, значи няма да решават елементарните задачи 3+4 по хиляди пъти, защото са по-умни и нямат нужда". Е, да, няма да решават 3+4, но пак ще решават доста задачи, защото така се поставя основа. Като при спортистите, танцьорите и всички хора, които тренират тялото си - правят се упражнения за автоматизиране в различни варианти, за да се сглоби после танцът или съчетанието. Колкото по-нависоко отивват като ниво, толкова по-сложни стават съчетанията, но пак имат "досадни" упражнения.

Последна редакция: пн, 22 юни 2020, 10:58 от Andariel

# 686
  • София
  • Мнения: 2 302
И аз чух за математическата паралелка в БШ тези дни - оказа се, че приятелско дете е прието там. Още не са го записали, защото първото желание на семейството е ПЧМГ и БШ е по-скоро резервен вариант.
Не съм ги разпитвала подробно, но ако запишат детето там, ще ми е интересно да проследя как се случва обучението. Досега не съм имала познати с деца в това училище.

# 687
  • Мнения: 9 050
Точно затова попитах за нивото. Учителят по математика е млад и мотивиран, но ако обучението по останалите предмети е компромисно, не съм сигурна, че БШ е добър избор. Именно защото ''какво правим, ако той напусне''....

Видях, че и той и директорката идват от Заедно в час - вероятно се познават отпреди и работят добре заедно.
Може ли линк където е видно от къде е учителя?

# 688
  • Мнения: 763
Точно затова попитах за нивото. Учителят по математика е млад и мотивиран, но ако обучението по останалите предмети е компромисно, не съм сигурна, че БШ е добър избор. Именно защото ''какво правим, ако той напусне''....

Видях, че и той и директорката идват от Заедно в час - вероятно се познават отпреди и работят добре заедно.
Може ли линк където е видно от къде е учителя?

https://zaednovchas.bg/en/our_team/ivan-petrov/

# 689
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 208
Програмата минимум за прогресивните паралелки не е да се покрият изискванията на МОН с 3 или 6, а да се усвои материалът по програмата на МОН. Да кажем заложено е, че в края на 4 клас детето трябва да знае какво е А, Б и В, значи залагат като минимум това да е усвоено. А децата, които искат, ще имат възможност да научат и Г, Д и Е. И продължавам да се чудя защо ги бистрим тия прогресивни паралелки като нямаме интерес да си записваме децата там. Само да цъкаме колко са странни и лоши ли?

Общи условия

Активация на акаунт