Отговори
# 75
  • Мнения: 3 367
..по примера с обрива от 1ва страница-за мен това е демонстрация на интеграция; детето пита,отговаря му се,идва да играе; аз гледам децата ни без табута,ния знае какво я чака ако не си мие ръцете и има Т,насоро я чух да юрка приятелката си да иде 1во в банята и после да играят,детето дойде да ме пита защо,обясних просто,благодарих и за загрижеността,край на темата..
и друг път съм казвала че хората не са а приори лоши и негативни (още по-малко простаци и измет) ,просто не знаят,наша задача е да говорим,да си водим децата навсякъде,да демонстрираме че другото е друго,но не по-лошо..с добро става,с лошо-не,макар че всеки си има избора..

# 76
  • Мнения: 159
Темата е много подходяща не само за семейства с болни рожби, ами и за семейства със здрави деца. Но се учудвам, че бързо са се изчерпали коментарите по нея. Това, което аз ще коментирам по темата е, че не болните, а здравите имат нужда от интеграция. Хора, които имат достатъчно интелект и сърце, няма да се замислят дали да интегрират дете с увреждане или не. Те естествено ще се приобщят към детето, приемайки го като равен и ще направят така че, да се улесни живота на детето. Факт е че в България т.нар. интеграция на хората с увреждания е на нулево ниво, ясно показва на какво интелектуално равнище сме, независимо от по-високия ни интелектуален коефициент. Мнението ми е, че отличниците и интелектуалците не са в елитните ни школски институции, а са сред хората, където има грижи, обич, взаимопомощ.   

Последна редакция: пн, 19 май 2008, 02:34 от kamscho

# 77
  • Враца
  • Мнения: 871
Темата въобще не е изчерпана..но както изглежда..във България интеграция няма ..а дали ще има..май никой не знае.. newsm78

# 78
  • в полите на Балкана
  • Мнения: 3 462
Приятели вижте на какво попаднах докато разглеждах страницата на СИБ. Вярно,че се отнася за възрастни с увреждане,но повечето неща са приложими и при децата ни. Peace
 
Когато общувате с човек с физическо увреждане:

·            Добре е да го гледате и да говорите директно с него, а не с придружителя му, ако човекът е на инвалидна количка. Осигурете достатъчно място в стаята за маневриране на количката;

·            Опитайте се да не говорите от високо, а да застанете на едно ниво с него, т.е. да седнете и вие;

·            Не настоявайте човекът с физическо увреждане да седне на посочен от вас стол (диван, табуретка). Може да го затрудните при сядане на неподходящо за увреждането място. Посочете неопределено няколко места за сядане и го запитайте къде предпочита да се разположи;

·            Не бързайте да подавате ръка, ако човекът има двигателен или козметичен дефект, който не би искал да изложи на показ.
 
Когато общувате с човек с увредено зрение:

·            Трябва да изчакате той да подаде първи ръка, а вие да я поемете;

·            Старайте се да не правите дълги паузи, които може да се изтълкуват различно;

·            Когато разговаряте с човек със зрително увреждане, гледайте и говорете директно на него, а не на или чрез придружителя му;

·            При започване на разговора се представете на събеседника си, като представите и всички присъстващи на срещата. При разговор с група хора назовете името на човека, който е взел думата.

·            Предупреждавайте за евентуални препятствия (прагове, стъпала, предмети), ако разговаряте в движение. Мислете изпреварващо за насочването на вашия събеседник.

Когато общувате с човек с увреждане на слуха:

·            Регулирайте тона си, в съответствие с това дали събеседникът ви носи слухов апарат или не;

·            Най-добре е събеседникът ви да подскаже колко високо би искал да разговаряте;

·            Ако той предпочита четене на думите по движението на устните, застанете в неговото полезрение, за да не го затрудните;

·            Когато искате да привлечете вниманието му, докоснете го леко с ръка или вдигнете вашата ръка;

·            Не ръкомахайте при разговор с човек с увреден слух, защото ще насочвате вниманието му към тълкуване на фиктивни (за увредения човек) жестове;

·            Ако човекът с увреден слух, но със запазен говор, заговори с необичайна интонация, не променяйте в никакъв случай вашия тон. Присъствуващите на разговора може да изтълкуват това погрешно;

·            При общуване с  човек с ментални увреждания водете разговора максимално естествено, повтаряйте и задавайте въпросите, докато се убедите, че са ви разбрали;

·            Дайте достатъчно време на събеседника си да се изкаже спокойно, а ако е превъзбуден – да се успокои;

·            Не довършвайте думите вместо него и не го поправяйте при езикови грешки;

·            Можете да му помогнете като задавате въпроси, изискващи кратки отговори, включително с “Да” или “Не” или поклащане на глава;

·            Не бързайте да коментирате въпроси, които нямат отношение към производствения процес и трудови спорове, без да изслушате всички страни извън системата “работодател – човек с увреждане”. Постигането на консенсус извън тази система ще гарантира комфорт за работодателя по въпросите на инвалидността и на тяхното постепенно решаване, съобразно възможностите на стопанската структура.

Общи условия

Активация на акаунт