Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 22 май 2020, 16:09 ч.

Дистанционно обучение за учениците- Тема 3

  • 13 925
  • 576
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 410
Аз затова смятам че ако училището не може да съществува в нормалния си вид за по-малките ученици по-добре без него. Изприщвам се от лозунгите за дигиталните деца, които попивали по-добре пред екраните. Това може да е добре за разработчицте на софтуер, които гонят своите печалби и внушават че това е бъдещето, но е вредно и престъпно към децата, особено по-малките.

# 31
  • Мнения: 3 108
Хиляда пъти ви казаха, че розработчиците на софтеур не печелят нищо от това онлайн обучение. Платформата е безплатна. Даже търпят загуби, защото повечето трафик означава повече сървъри за тяхна сметка.

Относно питането на Зелено човече. Да, на никого не му е комфортно от ситуацията - нито на първолаците, нито на семействата с повече деца, нито на тези, които не могат да стоят в къщи. Аз съм с едно дете и не мога да си представя да имам три деца и да ходя на работа, не само в това положение, а по принцип.

# 32
  • Мнения: 410
Хиляда пъти ви казаха, че розработчиците на софтеур не печелят нищо от това онлайн обучение. Платформата е безплатна. Даже търпят загуби, защото повечето трафик означава повече сървъри за тяхна сметка.

Относно питането на Зелено човече. Да, на никого не му е комфортно от ситуацията - нито на първолаците, нито на семействата с повече деца, нито на тези, които не могат да стоят в къщи. Аз съм с едно дете и не мога да си представя да имам три деца и да ходя на работа, не само в това положение, а по принцип.
Не е въпроса в това дали платформата е безплатна, а дали е необходима на тази ранна възраст. Децата свикват с противоестествени неща, като стоенето пред екраните вместо контакта с живи хора. После на този фон разработчиците ще имат благодатно поле за изява. Говоря за малки деца, начален курс. Всички родители на малки деца с които обсъждаме при личен контакт са втрещени как се очакваше от малки деца да абсорбират поднесена по този неестествен начин информация и да я поднесат в добър за оценяване вид, и във всички без изключение родителят спаси положението. За големите е друго, те са към края, но за малките е престъпно, да не разводнявам пак темата.

# 33
  • София
  • Мнения: 4 564
Изприщвам се от лозунгите за дигиталните деца, които попивали по-добре пред екраните.
В интерес на истината, при сина ми точно така се получи /3-ти клас/. Всички учители го забелязаха - много по-концентриран е в час пред екрана, отколкото в присъствен час в училище, къдeто всяка муха е в състояние да привлече интереса му. Joy По време на ДО, много разсеяният ми син забелязваше дори една дума да изпусне учителя и веднага го поправяше. Много по-концентриран беше и на тестовете, като грешките от невнимание бяха напълно елиминирани /на присъствени тестове рядко има пълно 6, защото я елементарна изчислителна грешка ще допусне, я ще препише грешна цифра от условието, я ще прочете "кое е", вместо "кое НЕ е", я няма да извърши последното действие от уравнението, защото, някак си, е останал с впечатлението, че го е довършил Joy / Та, от гледна точка концентрация в час и представяне на тестове, ДО се оказа много подходящо за него. Никакъв проблем с усвояването на новия материал не е имал също. Това съвсем не означава, че го предпочитаме пред класическото присъствено обучение - не го предпочитаме, разбира се, нито той, нито аз. Но при ситуацията в последните месеци, то беше единственото възможно и трябва да признаем, че като цяло нашите училища и учители се справиха много добре. В САЩ и много европейски държави не успяха да го направят. Не виждам ДО да е увредило с нещо децата или да се е отразило на желанието и способността им за жив контакт с хора. Наясно съм с непреодолимото желаниe на българина вечно да критикува, но малко в повече се драматизира в случая.

Последна редакция: нд, 31 май 2020, 16:30 от sanaka

# 34
  • Мнения: 3 108
Sparkles, като развалена плоча си. Едно и също вече от 20-30 страници. Разбрахме всички тезата ти, спокойно. Като повториш едно и също нещо 150 пъти няма да убедиш хората с различно от твоето мнение.

# 35
  • Мнения: 410
Sparkles, като развалена плоча си.
Явно дразня като развалена плоча, мило сравнение. Хубаво че не съм само аз на това мнение, много повече сме.

# 36
  • Мнения: 17 249
Може много хора да споделят твоето мнение, но поне не го повтарят постоянно от месеци насам в тази тема.

# 37
  • Мнения: 1 155
Sparkles, моля те, спри си детето от онлайн обучението и го остави да повтаря класа. Спаси ни от тая мъка да обясняваме, че ДО няма да измести класическото училище, а беше единствен вариант за да няма нулева година

# 38
  • Мнения: 646
Честито на завършилите малчугани! Весело и безгрижно лято(хм, до колкото е възможно, предвид обстановката Grinning)
За утре, успех на зрелостниците, дано  с ДО  да са успели да се подготвят добре. Стискам палци на всички форумски деца явяващи се на ДЗИ

# 39
  • Мнения: 971
Повечето от работещите възрастни сме 8+ часа пред екраните. Вероятно в бъдеще ситуацията ще се промени още повече в полза на дигитализацията. Струва ми се по-вероятно от това да се върне назад.
Предвид това ми се струва доста особено да искаме образованието да бута назад, вместо напред.

От колко време не сте писали текст на ръка? Месеци, години...А децата ни пишат ли, пишат - 12 години!

Ковида имаше положителни страни, си мисля. Една от тях беше да покаже на всички, че дигитализацията на образованието е напълно възможна и то с тези учители и при тази материална база. Пък с реална целенасочена подготовка може доста да се доближи до живото обучение.
Помислете също за отдалечени места, малки селца, за деца с увреждания - каква възможност е това за качествено образование. Ковида просто приближи бъдещето с няколко стъпки.

# 40
  • София
  • Мнения: 5 062
Как си представяте началното обучение на един първолак във формат на дистанционно обучение?
Не си го представям. Притеснявам се от същите неща като теб. А съм със само две деца - ще бъдат втори и осми клас. Не се и опитвам да си представям какво би било с три деца.
Някак избутахме ДО, но ще бъде истински кошмар ако това продължи наесен.
Опитвам се да съм оптимист и вярвам, че това няма да стане. И мисля краткосрочно. Сега да избутаме матурите на 7 клас (без карантини, разболявания, паника и др. подводни камъни). После ще гледаме наесен какво става.
За работещите родители ще е невъзможно справянето с ДО при малките (до 4 клас), което и до момента беше основно на техните плещи.
Май не те успокоих, но пак казвам, вярвам, че ДО няма да бъде допуснато за старта на новата учебна година.

# 41
  • София
  • Мнения: 5 285
А на моя син този вид обучение му се отрази изключително  положително.Драстично си вдигна успеха,пак е разсеян, но в значително по-малка степен.И понеже е със СОП обмисляме с екипа от училище дали при него да не се запази тази форма.Сега е 4 клас,от ноември почти не стъпва в училище,само в сряда ходеше и с ресурсната учителка три часа седмично,а от както минаха на ДО кара всички часове наравно с класа и съм много доволна,че не изостана.В пети клас ще е по-трудно,но този вариант ще му е от голяма полза.Няма да го има стресът от постоянно обикаляне по стаите,от тичането из коридорите.А и няма да трябва някой да ходи с него постоянно...

# 42
  • Мнения: 646
ДО е много подходяща форма на обучение за деца със специални потребности, а дори и на често боледуващите  деца. Но не зная дали ще продължат да го прилагат и когато няма ИП или друг вид неприсъствена форма.

# 43
  • Мнения: 3 108
Да, ДО е много подходящо в това отношение. Но има един проблем. Когато децата се върнат в училище, учителите няма да могат да отделят време за ДО във вида, в който е сега. Няма как да се карат паралелно оф- и он-лайн часове. По скоро за тези деца ще има някакъв компромисен вариант, при който учителката изпраща някакви материали, а родителите преподават. Освен ако не се организира специално онлайн училище, което да обхваща тези деца от областта или страната.

# 44
  • София
  • Мнения: 5 285
Съгласна съм да му преподавам,така или иначе през тези 4 години основно аз го правя с помощ и насоки от ресурсната и класната.Не знам обаче дали на всеки един учител ще му се занимава,а от само себе си е ясно,че след ИП няма как да се запазят така нещата...

Общи условия

Активация на акаунт