Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 22 май 2020, 16:09 ч.

Дистанционно обучение за учениците- Тема 3

  • 13 926
  • 576
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 499
За малките ученици не знам.За по-големите от 7 до 12кл.масово преписват и така си изкарват по-хубави оценки.Да не говорим,че всякакви начини се намират.Къде микрофон не работи,къде родата решава задачи в час и т.н.Не ми се изброяват всякакви шашми.Говоря за гимназистите.Смятам,че ДО  за временно става ,но да се възхвалява за големите не съм съгласна.Защо не включиха материала от ДО за матурите или НВО 7кл?

# 46
  • Майничка
  • Мнения: 8 347
Защото имаше, макар и не много, ученици, които изобщо нямаха достъп до техника и за тях ДО се изразяваше в размяна на хартии.

# 47
  • shumen
  • Мнения: 14 345
ДО е добре за деца със СОП.

# 48
  • Мнения: 9 498
Миналата година бяхме на едни служебни обучения със задължителен характер. Ходихме два пъти седмично след работа. Една колежка получи някаква травма и не можеше да идва. Беше включена в онлайн обучение заедно с нас, докато се възстанови.
Така че, не е толкова сложно да се води он и оф лайн обучение едновременно, ако се налага за такива деца
Най-банален случай-детето се разболее, не ходи на училище. Първите 1-2 дни едва ли му е до учене, но на 3 ден, когато примерно се подобри, но не е още за излизане, защо да не бъде включено в часа. Имала съм проблеми, когато  детето е боледувало, понякога и домашното няма кой да каже какво е, а и не е по силите да се научи самостоятелно всеки нов урок.

# 49
  • София
  • Мнения: 654
Светкавица каза това, което и аз си мисля от няколко дни. Какво пречи в присъствения час да има включен 1 таблет в Тиймс или Зуум и децата, които не са на училище реално, макар и по-ограничено, да участват. Могат да слушат, да задават и отговарят на въпроси.
И нека не прокарваме мнение, че ДО е подходящо само за децата със СОП. Всички могат да имат полза от него. Шашмите могат да се ограничат с изискването за включена камера (на телефона)

# 50
  • Мнения: 7 196
Учителите няма да искат някой да ги слуша от засада всеки ден и час

# 51
  • София
  • Мнения: 654
Учителите няма да искат някой да ги слуша от засада всеки ден и час
Не е нужно да ги слуша някой, различен от детето. Вече родителите са на работа.
А и да ги слуша, какво? Кой какъвто е в реалността, такъв е и във виртуалната реалност

# 52
  • Мнения: 3 108
И аз си мисря, че учителите няма да искат. Първо че доста ще им се разклони вниманието, а и ще губят време за технически проблеми само заради 1-2 деца от класа.
Според мен ако има такова нещо трябва да е отделно. Например да обхване всички деца на ДО от града или областта. Т.е. един вид отделен клас.

# 53
  • Мнения: 410
Учителите няма да искат някой да ги слуша от засада всеки ден и час
Не е нужно да ги слуша някой, различен от детето. Вече родителите са на работа.
А и да ги слуша, какво? Кой какъвто е в реалността, такъв е и във виртуалната реалност
С риск пак да досадя, аз пък не искам да закача камера за наблюдение към детето си и в дома си, ако някой смята че трябва нещо да му се преподава и ме задължава да му осигури условия.

# 54
  • Мнения: 3 108
Никой с нищо не ви задължава. Говорим хипотетично за родители, които искат това. Моля, да не изпадате в теории на конспирациите.

Последна редакция: вт, 02 юни 2020, 10:42 от Irene Adler

# 55
  • Мнения: 1 160
Факт е, че доста от децата със СОП, поради неврологични причини, се чувстват много по-добре и повече научават от дома.  Сигурно родителите им ще са 100 пъти по-доволни да имат камера и децата да продължат да учат така, отколкото да ги влачат в училище и да треперят това как ще им се отрази, ще ги издразни ли някой, ще посегнат ли на някой..
Хич не им е до конспирации ще ги следят ли, ще ги дигитализират ли насилствено ..

# 56
  • София
  • Мнения: 5 289
С моят син използване само микрофон.Още в началото ни казаха да спрем камерите,т.к.много се влошава връзката,а и учителите му нямат(не са им осигурени от училище).Някой път предлагам на ресурсната да направят видеочас през телефоните,но тя ми каза,че им е забранено,а също и да ползват вайбър,фейсбук и други платформи освен гугъл клас руум и служебните лаптопи,които са получили.

# 57
  • Мнения: 410
Факт е, че доста от децата със СОП, поради неврологични причини, се чувстват много по-добре и повече научават от дома.  Сигурно родителите им ще са 100 пъти по-доволни да имат камера и децата да продължат да учат така, отколкото да ги влачат в училище и да треперят това как ще им се отрази, ще ги издразни ли някой, ще посегнат ли на някой..
Хич не им е до конспирации ще ги следят ли, ще ги дигитализират ли насилствено ..

  Не съм специалист, но тези деца също имат нужда от социализация, дори и средата в училище да не е перфектна, все пак е нещо, иначе проблемите им може да се задълбочат, най-добре за тях е да не са изолирани а да са в среда съобразена с техните нужди . В същото време малките деца без СОП при такива обстоятелства ще се превърнат в социопати. Големите са по-устойчиви а и вече имат своя среда. Въпросът е да не е норма за всички. То и затова има толкова различни мнения тук, защото всеки гледа от своята камбанария.

# 58
  • Мнения: 3 108
Чак пък да се превърнат в социопати. Познавам социопати, дето са ходили на градина, училище и университет. Училището не е някаква панацея по отношение на социализацията. Някои деца със СОП не се чувстват добре в училище, точно заради отхвърляне от другите деца и учителите, подигравки и унижаване. Някои ходят в дневни центрове, където се чувстват по-добре, отколкото в училище. Всеки родител на такова дете трябва да реши сам според техния случай къде детето му се чувства по-добре.

# 59
  • Мнения: 9 498
Вниманието на учителя няма да е разклонено.Урокът си върви, детето, което е у дома просто слуша и ако е по силите му- участва.Понякога се взема  много набързо нов материал и дори да ходят на училище, пак не успяват да разберат,а какво остава като загубят няколко дена поради болест.

Камери въобще не са задължителни и при моя син не се ползват. Някои учители показват нещо написано върху дъска, други направо говорят, децата не включват камери,а  микрофон включват само ако трябва да отговарят.

Никой не спори,че по-пълноценно е обучението и общуването "на живо".Но ДО дава големи възможности, както се видя-потръгна на повечето места. В определени ситуации е много по-ценно, отколкото например: "Днес нямаме парно,часовете ще са намалени"-хем разкарване, хем студуване,накрая и толкова им е ученето.

Общи условия

Активация на акаунт