Дъщеря ми не иска да учи, как да постъпя?

  • 25 111
  • 384
  •   1
Отговори
# 150
  • София
  • Мнения: 62 595
Когато човек не може да си позволи да плаща, се захваща сам, ако трябва наново математиката ще научи. Разбирам, че всеки е изморен след работа, иска да си почине, има и домашни задължения, но няма друг начин.  Щом веднъж е успял сам той да научи математиката и да вземе диплома за средно образование, ще се хване и ще я преговори и донаучи заради детето си. Дори може да се окаже, че ще се сближат по този начин с детето, ще му подейства мотивиращо заедно с мама или с тати да се учат как се решават задачите. Така родителят ще покаже, че всичко може да се научи, дори на стари години, че се старае да помогне. Понякога проблемите могат да се обърнат в повод за извличане на ползи за всички.

# 151
  • Мнения: 1 153
Цитат
Когато човек не може да си позволи да плаща, се захваща сам, ако трябва наново математиката ще научи.

Това дори няма какво да се коментира. Горе-долу като Щом знаеш какво е ток, ще си прекараш ел. инсталация.

# 152
  • Мнения: 51 136
А не, говорим за пети клас. По-скоро е "щом знаеш какво е ток, ще успееш да сглобиш светеща лампичка от крушка, жици, ключ и батерия".

Последна редакция: пн, 06 юли 2020, 18:38 от Черна станция

# 153
  • Мнения: 274
Със сигурност това,което е било едно време в училищата,и това,което е сега, не е едно и също. Математиката си е математика,и материалът не се изменя,поне не до такава степен, но не виждам как понеже родителят е взел диплома преди десетина години(най-малко) може да седне да препродава математика на детето,или да учи я наравно с него всеки ден. Разликата с братовчед ми е 4г. и един път ме попита дали мога да му обясня нещо по математика и се мъчих 2 дни с едни задачи и не успях. А беше материал,на който имах хубави оценки и тогава съм разбирала. Да,ама тогава ми е бил обяснен. Като седнах да чета наново сама не беше същото. И  сега само някой да не каже "ами толкова и си го била научила", ами не чертая пирамиди и отсечени конуси да им меря външните височини всеки ден,така че повечето от материала по математика се забравя,защото не се ползва в ежедневието. Особено геометрията и стереометрията. Представям си ако бях родител, вечер след работа да седя наново да уча и решавам задачи по математика,когато явно не ми се отдава..ами има много по-приятни занимания за прекарване на пълноценно време с детето от това да се мъчим заедно над урок,който не е достатъчно обяснен в училище. Не се изпитва всеки час, ако видимо не остава време да се предаде урока,тогава трябва да се направят промени в програмата.Един учебен час само за изпитване, а следващите два за предаване на урока. Да не забравяме и консултациите,които учителите трябва да предлагат винаги и са безплатни.Ако някой  просто го мързи да гледа винаги ще си намери оправдание да не си свърши работата,но в такъв случай няма място като учител.

# 154
  • Мнения: 51 136
Като седнах да чета наново сама не беше същото. И  сега само някой да не каже "ами толкова и си го била научила", ами не чертая пирамиди и отсечени конуси да им меря външните височини всеки ден,така че повечето от материала по математика се забравя,защото не се ползва в ежедневието. Особено геометрията и стереометрията.

Може ли да напомня, че говорим за петокласник с предполагаеми пропуски във 2, 3 и 4 клас?

И аз бях забравила историята, но когато човек знае как да учи, осмисля и анализира му трябва половин час за да се подготви за учителка. И не става дума за всеки ден, всеки ден ли им преподават нов урок по математика? Или веднъж, най-много два пъти седмично. Като се знае, че математиката е слабото място, може в събота сутринта да се седне на свежа глава и за половин - един час да се обяснят пропуските. Но трябва системност. И аз съм си играла да измислям задачки, защото учебният материал беше прекалено елементарен и скучен. Не съм се преуморила от това. И да, помня, че ми се струваше безумно затъпяващо тъпчене на място - първо смятат до 10, после почват до 20 - голям скок. После, о ужасТ, до 100, направо да си умреш от качествения скок в трудността...За таблицата за умножение бяхме скалъпили едно екселче, което светваше зелено или червено, като напишеш отговора в матрицата за съответното умножение.

Последна редакция: пн, 06 юли 2020, 18:47 от Черна станция

# 155
  • Мнения: 1 153
Не припомняй. Това, че делиш, умножаваш, събираш и изваждаш, не означава автоматично, че ще можеш да решаваш дроби.

# 156
  • София
  • Мнения: 62 595
Дъ скай и дъ лимит! Щом веднъж си успял навремето да го научиш, значи ще успееш и сега. На всичко отгоре вече  имаи една камара отработени стратегии за учене, също знания от други области, също и емпиричен опит, който можеш да вкараш. Нямаш интелектуални дефицити, че да не можеш да начертаеш конус, да прочетеш урока и да се сетиш как да приложиш формулите. Все пак не е висша математика, никой не те кара да решаваш интеграли. Гледай на тези неща като на повод да научиш и да разбереш това, което навремето не си разбрала, да обогатиш знанията си, на направиш няколко невронни връзки, ей така, за разкош, освен за да помогнеш на детето. Малко и допамин ще ти нахлуе в мозъка при усещането, че преборваш задачата и даваш положителен пример на детето. Ще дойде ден, в който детето ще има свои деца и ще им разказва как баба им му е помагала със задачите. Това са хубави спомени. Може да не помни, че си го завела  на поредната екскурзия, но със сигурност като стане родител ще си спомни за ученето заедно. Ученето с детето Е пълноценно време. А ако един родител смята ученето с детето за пропиляно време, тогава хич да не се учудва, че детето му е с мотивация под нулата, виси на компютъра и е с посредствени резултати - има кой да му каже, че ученето заедно е непълноценно време. Поощрявай го, поощрявай го да е консуматор! После ще се вайкаш защо не учи!

Да, ако знаеш какво е ток, значи можеш да прочетеш един урок, да го поосмислиш и да помогнеш на детето да го научи.

# 157
  • Мнения: 51 136
Не припомняй. Това, че делиш, умножаваш, събираш и изваждаш, не означава автоматично, че ще можеш да решаваш дроби.

А ти не можеш ли??? Дроби, скоби, НОК, разлагане на полиноми може всеки нормален човек, според мен де.

# 158
  • Мнения: 9 116
Не припомняй. Това, че делиш, умножаваш, събираш и изваждаш, не означава автоматично, че ще можеш да решаваш дроби.

А за тези действия калкулатор ли ползваш? Калкулаторът и дроби смята....
Таблицата за умножение забравя ли се?

# 159
  • Мнения: 806
Всеки родител е длъжен да помага на детето си,когато му е нужна помощ в ученето от 1до 12кл.,но не и да учи вместо него.Винаги може родителят да отдели пари за частни уроци ако не владее  материала.Безплатно образование няма,както няма и безплатно здравеопазване.По-добре родителят да даде пари за образование отколкото за някакви битовизми.

# 160
  • София
  • Мнения: 62 595
Няма как родителят да учи вместо детето. После родителя ли го изпитват на теста? Родителят може много да помогне, а математиката поне до пети клас спокойно може да я мине с детето, не е нужно дори да има висше образование.

# 161
  • Мнения: 1 153
Аз какво мога и не мога, не е важно. Калкулаторите са за да се ползват. Изненада - има и компютърни програми, които го правят. Все едно да питаш счетоводител дали на голям чаршаф прави баланса. Беше, едно време, когато го учех. После създадоха програми. Казвам, че като владееш математиката от 1 до 4 клас, изобщо не е задължително да овладееш дробите. Както искате, така го разбирайте.

# 162
  • Мнения: 9 116
Казвам, че като владееш математиката от 1 до 4 клас, изобщо не е задължително да овладееш дробите. Както искате, така го разбирайте.

Нищо не е задължително в този живот....
Програмите и калкулатора някой трябва да ги е направил, за да ги ползваш.
Дробите е срамно да не ги владееш за човек с претенции.
Таблицата за умножение поне знаеш ли? 😋

# 163
  • София
  • Мнения: 62 595
Това са глупости! За да не може да овладее дробите, някой трябва да е с някакво нарушение. Защо направо не си кажеш, че не ти се занимава?  Кои дроби не знаеш, я да видим!

# 164
  • Мнения: 1 153
На мен няма какво да ми се занимава, дъщеря ми тези неща отдавна ги мина. Не ѝ се занимавам и с другите предмети.
  Динчо, не знам таблицата за умножение, даже ми е трудно да кажа колко е 35+20, има калкулатори Simple Smile Представяш ли си, ползвам и линийка да меря, не педи и лакти, стъпки и тем подобни мерки. Ма не мъй срам, начи. Посипах си главата с пепел, че не отмарям със сборник по математика Simple Smile И какви претенции имам? Учила съм каквото искам и в средното, и във висшето си образование, работила съм по специалността си достатъчно години. Сега си седя у дома и гледам как палите и се пените Simple Smile Стига ми.
  П.С. Ако нямаше калкулатори и програми, щях да си наема някой да смята вместо мен, че имам само 20 пръста. Ъъъъъ, правилно ли ги преброих?

Последна редакция: пн, 06 юли 2020, 21:59 от Teya75

Общи условия

Активация на акаунт