СЕДМИ клас 2019/2020 - Първа изпитна седмична тема - (15.06 - 21.06)

  • 97 874
  • 2 346
  •   1
Отговори
# 1 125
  • Варна
  • Мнения: 78
Някой ако открие задача подобна на 22ра в някой учебник за 7 клас, евала... Идеална задача за отсяване в СМГ.
Точно така, само че масово децата не кандидатстват за СМГ.

# 1 126
  • Мнения: 24 467
За аптеките фармация се иска. Grinning

О, те нещата се промениха с ковида. И още ще се променят по вълните му. Laughing Сега трендът е такъв - към опростяване.

Хубаво да има една по-завъртяна задачка, за отсяване на истинските математици. Който иска по-сложно - и вчера писах, да лобира за отделен изпит или за трети модул с много трудни задачи. Това за нематематическите училища изобщо не е нужно, обаче.
Лично ние вкъщи никога не сме били с претенции за 100% решени задачи. Нито ни е нужно, нито полагаме усилия в такава посока.
И геометричната е хубава.
И другата с уравненията.
За мен и по математика МОН се справиха добре тази година. Както и по БЕЛ.
И времето, пак лично мнение - и за двете части е достатъчно. Който може - ще се вмести.

Последна редакция: ср, 17 юни 2020, 14:56 от Judy

# 1 127
  • София
  • Мнения: 19 979
Много си е добре вторият модул,  защо да не е решавана такава задача никога? Изразяват единия път, втория път и след това само моделират уравнение S на Иван +150 = S на Стоян. Получават се 29 литра за единия и 58 за другия.

# 1 128
  • Мнения: 8 559
Направих си труда да разделя времето 90 мин на 3 задачи с по 4 подусловия и се получи 7.5 мин на условие.Да ме извиняват,но ние все пак сме си пратили децата там,а не калкулатори или електронни изчислителни машини. Smiling Imp Като се отчете фактът,че не всички си мечтаем за СМГ и НПМГ,а даже и за паралелки с 2-ри профил МАТ,става ясно ,че просто се изгавриха с децата ни.Не оспорвам задачите ,но оспорвам времето за решаването им.Аз на прима виста се сетих за решението /без да съм математик/, но за изчислението на прословутата 22 задача ми трябват повече от 30 мин.Все пак се изисква подробно описание на решението.Излиза,че за всяка задача от втори модул са отделени по 30 мин,което според мен не е достатъчно.Като се включи и построяването на чертежа ..... времето не стига от никъде.Изключвам от общата бройка на децата тези,които имат особен интерес и талант към математиката и от 1 клас се занимават основно с нея.Говоря за повечето деца,които изобщо нямат никакъв интерес към МАТ и се занимават с нея ,защото е задължителен предмет.В крайна сметка не всички ще стават математици,но за това пък с този изпит им разбиха психиката и ги лишиха от увереност в себе си и в знанията си.Зачеркнаха с лека ръка труда им и то труд в ИП и изолация.

# 1 129
  • Варна
  • Мнения: 78
Аз 22 задача я решавам като система с две неизвестни - едното е х, а другото е километрите, които са изминали. Това обаче не сме го решавали с детето и не мога да измисля в момента как да се реши с техните познания. Някакви идеи?

(х+15)*100/8=(2х-10)*100/12+150

# 1 130
  • Мнения: 5 486
A кофти номер са им извъртяли с 22 задача, че е е по-трудна от 23
Част от децата не са стингали до 23, други направо са се отказали, защото са решили, че тя е още по-трудна..
А на един от пробните учителката им по математика точно така ги беше подредила, че даже беше дала най-трудна 21 задача .. още тогава имаше деца висяли 1,5 ч на нея
Кога излезе темата по БЕЛ в понеделник на сайта на МОН? Няма вече търпение да провери дали всичко е направил от първи модул, уж е проверявал два пъти и как е пренесъл и какво е решил .. , но той доста често се влияе от първото си решение и не пререшава, а само проверява решенията

# 1 131
  • София
  • Мнения: 9 516
Сигурно и в министерството не могат да решат 22-ра и затова бавят задачите с отговорите Stuck Out Tongue Winking Eye .

# 1 132
  • София
  • Мнения: 19 979
Кичке, я не лази по нервите на хората..

Не сте прави, мами,  с една пропорция за всеки от двамата братя се изразява пътят. И после уравнението.. Такава задача, макар и с конкретни числа, имаше и през 2014. А и не е редно средно да пресмятате по колко време отива на задача от втората част, те не са арвностойни. Две от трите уравнения в 21-ва ежегодно се срещат още в 1 модул..

# 1 133
  • Мнения: 11
Някой ако открие задача подобна на 22ра в някой учебник за 7 клас, евала... Идеална задача за отсяване в СМГ.

Задачата не е трудна. Даже в това какво се търси като подусловие  а и б , са им задали пътя , по който се решава задачата. Един вид подсказали са им. Подобна задача има в тест 12 от еди сборник с тестове...мисля, че беше на Регалия.

# 1 134
  • София
  • Мнения: 6 661
Някой ако открие задача подобна на 22ра в някой учебник за 7 клас, евала... Идеална задача за отсяване в СМГ.

чудно е, да.
но трябваше и на изпита по БЕЛ да има една такава, за да може да се отсеят малко и децата за ЕГ Simple Smile

# 1 135
  • Мнения: 8 918
Браво на Недко, ще го дам за пример на моя мързеливец, да се научи и той.
Аз ще изчакам пдф файла и да се прибера вкъщи, за да разглеждам задачите. На телефона не щъ да се зверя.

# 1 136
  • Мнения: 11 073
Задача 21:

А. Отговор 1
Б. Отговори.  1 и -3
В. Отговори пак 1. И -3
Г. По този начин, отг. Г е, че уравненията от Б и В са еквивалентни.

Ще видя другите сега

# 1 137
  • Мнения: 354
Някой ако открие задача подобна на 22ра в някой учебник за 7 клас, евала... Идеална задача за отсяване в СМГ.

Задачата не е трудна. Даже в това какво се търси като подусловие  а и б , са им задали пътя , по който се решава задачата. Един вид подсказали са им. Подобна задача има в тест 12 от еди сборник с тестове...мисля, че беше на Регалия.

аз си мисля, че на спокойна глава повечето деца, които са ходили на уроци (дайте да не се лъжем, колко са решавали в клас такива....) ще могат да стигнат поне до половината задача.

Явно това е отсяването...

# 1 138
  • София
  • Мнения: 16 237
Кичке, я не лази по нервите на хората..

Включване на Кичка ли изпуснах? Пу, да му се невидяло! Frowning1

Последна редакция: ср, 17 юни 2020, 14:31 от sanaka

# 1 139
  • у дома...
  • Мнения: 3 675
Не мисля, че децата са ощетени. Моята нематематичка е имала време и да си провери задачите от втори модул. Не казвам, че са ѝ верни, но е решавала и трите задачи.
Мое скромно мнение - тази година тестовете бяха справедливи за всички. Лесни части по силите на всички. И достатъчно трудни за да няма случайно попаднали в СМГ, ТУЕС и останалите от елита.
Да, на всеки родител му се иска детето му да е по-по-най-мега-хипер, но трябва и малко реализъм да има в цялата ситуация.

Общи условия

Активация на акаунт