СЕДМИ клас 2019/2020 - Втора изпитна седмична тема - (22.06 - 28.06)

  • 116 732
  • 2 581
  •   1
Отговори
# 960
  • София
  • Мнения: 16 209

Едва ли иде реч тук за отчилно владеене на езика, разбира се.
Ами, аз точно така го разбрах, защото въпросът беше защо да се инвестират 5 години, като се учи за 3 месеца? Т.е. за три месеца се постига нивото на владеене, което се постига и за 5 години.

# 961
  • София
  • Мнения: 1 924
Аз навивам моята дъщеря за испански. Пускам й клипчета, в които говорят испанските принцеси Леонор и София Joy

# 962
  • Мнения: 24 467
Това е много относително - няма спрямо какво да се съизмери, тъй като тук се говори само за време, не и за конкретно ниво.
Аз затова описвам горе-долу каква функционалност постигна моят син, конкретно за определено време, като акцентирам на липсата на цел да учи точно език и малкото часове.
Съвсем друго би било, ако човекът е по принцип лингвист, целИ изучаване точно на езика, учил е сходни езици /италиански бе посочен/, има ежедневни занимания от по няколко часа и т.н.
Лично аз не мисля, че за 3 месеца дори този език може да се направи на едно високо ниво, напр. С1, но защо да не може при интензивно обучение да се атакува едно В1 или дори В2? Помня навремето една моя учителка по математика го учи за точно 3 месеца лятото в ИЧС /Института за чуждестранни студенти - мисля, че и тогава така се казваше/ интензивно, постигна доста добро ниво, за да преподава с него математика в чужбина.

# 963
  • София
  • Мнения: 6 655
модата с испанския тръгна от София заради реномето на 164-то училище ("първа испанска") като подбрана среда, дисциплина, учене и добро ръководство (което май вече не било съвсем така).
интересът се развиваше с годините и накрая първопричината остана на по-заден план, а на преден излезе търсенето на езика. понеже не могат всички да влязат в "първа испанска", се нароиха втора, трета, паралелки с испански, че да задоволят глада и търсенето. в останалите градове явно следват модата, наложена с годините в София. иначе, няма никаква особена практическа логика и полза от избора за изучаване на този език.

# 964
  • където и да е,само да не съм сама
  • Мнения: 618
zvаnchе, вероятно не си го прочела цялото. Точно с отпадане на излишна фактология и понятия ще се започне.
Четох аз, но може би не съм се изразила добре. Дори и да отпадне част от материала, начинът на представяне също не е много ок. Липсва взаимовръзка. Историята, която харесвам и ми е интересна, нямало да бъде променена. Тя е представена по безумен начин - дати, личности, събития. И точка. Нищо друго, всеки урок за себе си. Може би разчитат на учителя в час. Нямам идея, но съдържанието е безумно и според мен промяната не може да е само въпрос на отпадане на фактология.
Ще поживеем и ще видим, но се радвам, че няма да се налага детето да минава през това.
Години наред повечето деца харесват историята в нашето училище, заради учителя си.
Преподава различно, увлекателно и учебникът е помощно, а не основно средство за учене.

Преди 3г.много деца от випуска на дъщеря ми като ги питах защо искат в Испанската, отговаряха само "Деспасито".
Прекрасен език - звучен, топъл, държава слънчева, но наистина не знам колко приложим.
Тези дни, обаче, ми стана любопитно и разгледах сайта на гимназията - подробен, подреден, с актуална информация и ми стана много приятно, защото това е като визитка на самото училище.
Можело значи, но не на всички Топ Сф училища е така.
Ако детето е изучавало до 7 кл.друг език, защо да не запише например испански с френски и първият език да си го доучи на курс?

# 965
  • Мнения: 3 491
Моето не следва никаква логика при желанията. Не чертае планове с по- дълъг хоризонт от до днес следобед и изобщо не съм наясно защо иска испански. Немски поне малко е учил...

# 966
  • София
  • Мнения: 1 491
Моето би учило с удоволствие испански. Логиката е, че английският вече е на високо ниво и вместо да скучае една година, по-добре да научи нещо ново. Обаче резултатите няма да стигнат за испанската. Та, френски надяваме се. Немският го отхвърли категорично. Съгласна е дори и на руски.

# 967
  • Мнения: 1 795
За 31-во от няколко места чух добри отзиви. Там има испански + англ.

# 968
  • София
  • Мнения: 299
Моят ми призна "Аз имам 6 по немски,но нищо не знам,мамо.Не го харесвам"...а аз-честно си признавам-харесва ми испанския по звучене,като сантимент,както и италианският....Сега се опитвам да навия синът ми да запише 2 чужди езика,тъй като доколкото четох тук вторият език се учи много слабо в уч-ще.Тоест при втори език английски няма да научи нищо,а ще си осигури сигурна 6.😏

# 969
  • Мнения: 42
Говорете ми, говорете ми за желания - сега от нищото се появиха 73то и IIАЕГ и това, докато аз проучвам прословутия японски. Успях да изнамеря във фейса бъдещите учителки по БЕЛ и математика за 18то и тъкмо се успокоих. Айде сега ново 5... За 73то не беше чувал, дори не сме го обсъждали, но най-добрият му приятел натам се е запътил. IIАЕГ все още не знам как влязла в главата му. Някъде, междудругото, отново сподели притеснение, че може  математика и физиката да не са неговото нещо за цели 5 години.
Някога аз бях толкова определена къде искам да уча, буквално от 5 клас. Това лашкане сега доста ме изнервя, но си викам ООООммммм.

# 970
  • Мнения: 24 467
модата с испанския тръгна от София заради реномето на 164-то училище ("първа испанска") като подбрана среда, дисциплина, учене и добро ръководство (което май вече не било съвсем така).
интересът се развиваше с годините и накрая първопричината остана на по-заден план, а на преден излезе търсенето на езика. понеже не могат всички да влязат в "първа испанска", се нароиха втора, трета, паралелки с испански, че да задоволят глада и търсенето. в останалите градове явно следват модата, наложена с годините в София. иначе, няма никаква особена практическа логика и полза от избора за изучаване на този език.

Дано, поне, като са се нароили тияпаралелки, да са си намерили и добри преподаватели за тях..., че с езиците е като с ИТ и сродни.

# 971
  • софия
  • Мнения: 30 322
Скрит текст:
zvаnchе, вероятно не си го прочела цялото. Точно с отпадане на излишна фактология и понятия ще се започне.
Четох аз, но може би не съм се изразила добре. Дори и да отпадне част от материала, начинът на представяне също не е много ок. Липсва взаимовръзка. Историята, която харесвам и ми е интересна, нямало да бъде променена. Тя е представена по безумен начин - дати, личности, събития. И точка. Нищо друго, всеки урок за себе си. Може би разчитат на учителя в час. Нямам идея, но съдържанието е безумно и според мен промяната не може да е само въпрос на отпадане на фактология.
Ще поживеем и ще видим, но се радвам, че няма да се налага детето да минава през това.
Години наред повечето деца харесват историята в нашето училище, заради учителя си.
Преподава различно, увлекателно и учебникът е помощно, а не основно средство за учене.
Не смятам, че качеството на съдържанието на предмета следва да бъде въпрос на късмет с учителя.
В нашето училище децата също много харесват учителя по история, но когато попитам детето за връзка между определени събития и причини, то няма идея за тях, а много добре знае фактологията.

Последна редакция: чт, 25 юни 2020, 14:08 от zvаnchе

# 972
  • Мнения: 42
До някаде ви завиждам за лашкането на децата моята от 5 кл.само за 2АЕГ говори.Няма др.училище за нея.Вече съм отчаяна

# 973
  • Мнения: X
Като стана дума за испански, на sanaka отдавна съм й обещала една снимка. Simple Smile

Скрит текст:

# 974
  • Мнения: 50 720
То децата, дето ще се изнасят в чужбина, обикновено учат немски или английски. Аз пък се чудя защо италиански остана толкова назад и слабо застъпен. Доста познати имат интерес и си ги учат самички.

Общи условия

Активация на акаунт