Частни училища-информативно-дискусионна тема 41 - ваканционна

  • 40 157
  • 852
  •   1
Отговори
# 420
  • Мнения: 2 182

А това нормално ли е? Кое частно място би търпяло загуби. Или казано по друг начин би търпяло да не върви още по-напред!
Кои пък са тия ЧУ дето вървят още по-напред? 😂 По-напред в кое?

# 421
  • Мнения: 20 049
ДО в НЕГ започна трагично именно зради скапаната директорка. Но се окопитиха и влязоха в релси, макар и със закъснение. Взеха си осмокласниците материала, че даже навлязоха и в деветокласен, до последно учеха, имаха домашни...  Страхотно ДО по литература за 12 клас, преки отзиви имам  от близки деца,  а не в стил ЕЖК, резултатите на ДЗИ го показват.
То не закъснение, ами не знам какво беше. В темата се писа един месец, след като беше започнала ваканцията.
Аз  имам отзиви, че деца не са си знаели оценките до последно. Накрая получаваш някаква оценка, ама дали си я очаквал, дали не, твой проблем. Имам и отзиви, че домашни не се връщат и не се проверяват по някои предмети. Както искаш, така си разбирай и коригирай грешките.
А те наистина са..Защо са толкова "глупави" според теб да изберат въпреки това НЕГ, че много от тях дори и за вторите си деца..
Защото нямат избор. Ако на нас ни стигне балът, сигурно и ние ще я изберем или НПМГ евентуално, което изобщо не е сигурно още, тъй като интересът към природните науки едва сега се заражда. Няма алтернатива с немски и лайстунг.
А други, които са доволни от НЕГ, просто нямат база за сравнение до седми клас.
Ако дъщеря ми имаше интерес към СМГ и бал разбира се, никога нямаше да изберем НЕГ с тази директорка. С нов директор-да.

За СМГ не съм много съгласна с Мецан, а за другите езикови нямам наблюдения.

Последна редакция: вт, 21 юли 2020, 16:40 от Дъждец

# 422
  • София
  • Мнения: 16 349
Така де, средата е най-важна и за мен. Но кое определя средата, как се гарантира по-добрата среда и кое определя концентрацията на по-добра такава? Пълни гаранции няма, но къде е по-вероятно да има по-добра среда - там, където има голям интерес и лимитиран прием на база резултати, или там, където приемът е достъпен за всеки? /Отделен въпрос е доколко можем да говорим за среда при випуск от 20-30 ученика./ Та, в този смисъл, чакам Мецан да обясни как средата в Златарски и Апостолов е по-здравословна от АЕГ. Simple Smile В ЧУ по принцип има, или поне би трябвало да има /защото и това не винаги е факт/ по-дорба организация, по-голяма ангажираност на ръководството, по-добра комуникация с ръководство и учители, по-добър подбор на учители /последното също често не е така в нашите условия, въпреки че би трябвало да бъде/, поради което аз чакам и вече ми се изчака чакалото, ЧГ да стигнат ниво, при което ще могат да осигурят среда от предимно мотивирани, целенасочени, будни деца и родители, за които образованието /а не само дипломата/ е ценност и която надхвърля 20-30 човека на випуск. Обаче интересът към ЧГ продължава да е същият, като преди 8 години и ... продължавам да чакам.

За да съм малко повече по темата, не ми харесаха профилите в Апостолов. Първо, на сайта няма учебен план, което е малко... хъм и не дава възможност за пълна информация, но:
- за профил СХН, като профилиращи предмети са посочени информатика, ИТ и английски. Мъглява информация за някакви избираеми часове по математика. Това означава, че тези деца вероятно ще имат голям проблем за прием в технически спациалности в чужбина по отношение на математиката - и като хорариум, и като знания.
- профил Природни науки - не виждам инфо за трети профил,
- профил Езиков - два чужди езика и бел - освен филология /и други хуманитарни специалности в България/, не виждам какъв друг избор за висше ще имат тези деца.

# 423
  • софия
  • Мнения: 5 148
Хайде, Амели, да не  се  закачаме пак. Че за друго, знаеш,  съм ти толкова благодарна и трогната, та не ми се иска да кръстосваме шпаги. Аз никъде не съм отрекла негативите на НЕГ, който е чел теми разни - знае. Който не е , само напада. Но при все нагетивите съм убедена, че интеерсът ще си остане същият... Времето ще го покаже.

Но да кажеш, че заслугите са само на немски отдел - извинявай.. Лайстунг е създаден, издействанс натиск в МОН, пуснат като пилотен проект преди години  единствено и само от бг учители. Ами да дерзаят частните и да направят същото. Ама нещо не им се получава. Нямат дори нейтив...Wink А детео се вика дори Германия д ен им отпсука такъв, с приходите могат да си го позволят, нали...
Русалке, две неща: никога не съм искала да кръстосвам шпаги и дори и най-лютите ми спорове и разговори винаги са били с изцяло добронамерено отношение.
Скрит текст:
(и към теб съм с особено топли чуства, знаеш)
Второ - аз успеха на НЕГ не отричам, но много се ядосвам, когато се примиряват хората поради липсата на избор заради несменяеми хора обслужващи апарати на ключови места. Просто това поставяне в невъзможен полезен ход ме кара да беснея. 
Не казвам, че заслугата е само не немския отдел. Смятам, че заслугата е комплексна, но също така смятам, че наличието на немския отдел е голямата разлика крачка напред.
За мен дали частните ще направят като немската не е важно - те са си частници - могат да правят каквото си искат и даже и да си се провалят сами. Въпросът е защо не се последва примера на немската от другите държавни.

За изместването - не знам, и на мен ми се струва, че няма да е изместена скоро НЕГ от първото място. Но си задавам и въпроса как пък така стана, че за няколко години испанската постигна толкова предна позиция?  Определено мисля, че е зарди мерака на децата да учат испански - отиват силните, но после какво се случва и колко е елитно елитното е друг въпрос. (дайте да не раздробяваме на лични примери картинката, знам че на Санака детето е там и съм абсолютно сигурна, че е много страхотно и умно, но аз говоря за цялата картинка. познавам и други деца и дори и учители. Всички са готини, лошото е, че заради тъпата система и усещането за непринадлежност, корумприан и съшит държавен апарат, училищата и случващото се в тях страдат от примери като "кофти директор', "немотивиран екип", 'енерция" "липса на бюджет" " десетки вратички" "умора'" и т.н.

да предупредя  - на мен не ми се води този разговор - мисля, че перфектно може да сложите името на което си искате училище вместо НЕГ и Испанска, пак става ясно какво мисля. Не ги приемайте тия споменати училища лично.


А това нормално ли е? Кое частно място би търпяло загуби. Или казано по друг начин би търпяло да не върви още по-напред!
Кои пък са тия ЧУ дето вървят още по-напред? 😂 По-напред в кое?
Уоруик, представи си колко по-напред можеше да бъде НЕГ с готин и деен директор. По друг назин казано - ако вървиш пеш, ако караш колело, качиш се на автомобил или вземеш самолет....(понякога се чудя наистина ли толкова не разбираш или просто те кефи да си говориш) По-напред сравнено със самото себе си. Само да надскача успеха си, не да тъпче на едно място.

# 424
  • София
  • Мнения: 20 102
Дъждец,  как да нямат избор ... Нали затова спорим в  последната страница. Ей ги на с немски  са Веда, Ерих Кестнер, Уве, Дойче Шуле (последното хем и с немска диплома само), средата в тях като частни е по-здравословна (каквото и да значи това), управата си е на място? Къде е проблемът? Защо не отиват масово деца там? И така е години наред, промяна няма. Не е и заради финанси, повярвай ми, в НЕГ и 73-то изобилства на хора с възможности.

Амели, пак те питам същото. Следвайки твоята логикав обръщението ти към Уоруик, защо частните с немски не вървят напред, не надскачат себе си дори  с мъничка стъпка нагоре под формата на един нейтив дори?

Последна редакция: вт, 21 юли 2020, 16:48 от пенсионирана русалка

# 425
  • Мнения: 6 429
Защото може и така😀

# 426
  • Мнения: 20 049
Значи аз не съм избрала въпросните училища до 7ми клас, не знам какъв избор могат да са ми след 7ми. За мен няма голям избор. Единствено 73то. Ако ги бях избрала до 7ми, сега нямаше да му мисля толкова и бих пробвала АК.
Само немска диплома не знам струва ли си да коментирам, след като съм сигурна, че Русалка е много наясно, че това не е никакво предимство.

# 427
  • София
  • Мнения: 20 102
Защото може и така😀
А защо може и така... Не значи ли това, че точно средата на мотивирани ученици и изискващи родители бяга нещо по тъч линията, демек няма я....И училището се възползва от тази пасивност. Точно този подход трудно ще изкара дадено частно училище напред до степен да изпревари ДГ.

Разбира се, че не е никакво предимство като диплома сама по себе си, Дъждец, но именно този факт превръща училището  в частно, НЕподчинено по никакъв начин на МОН, основния дразнител в родното образование. Тоест е избор, който ще ти гарантира раздялата с  МОН, РУО и сие..

Последна редакция: вт, 21 юли 2020, 17:25 от пенсионирана русалка

# 428
  • Мнения: 20 049
Русалка, мен основният дразнител ми е директорката Joy

# 429
  • София
  • Мнения: 20 102
Русалка, мен основният дразнител ми е директорката Joy
С това няма как да не се съглася... Wink

# 430
  • Мнения: 6 429
Защото може и така😀
А защо може и така... Не значи ли това, че точно средата на мотивирани ученици и изискващи родители бяга нещо по тъч линията, демек няма я....

Разбира се, че не е никакво предимство като диплома сама по себе си, Дъждец, но именно този факт превръща училището  в частно, НЕподчинено по никакъв начин на МОН, основния дразнител в родното образование.

Не бяга по тъч линията, нарежда се някакси в ДГ. Ако пуснат още два класа в НЕГ и 73-то, вероятно ЧГ с немски ще трябва да ги закрият. Пък и не знам дали интересът към НЕ не е константа и да няма увеличаване търсенето.

# 431
  • София
  • Мнения: 20 102
Е, разберете се, де.. Мецан твърди, че скоро ще бъдат изпреварени държавните с тези изненадващо добри матури на частните, а ти, Нотарис, че  може и да ги закрият последните, ако някое от държавните с немски открие още една-две паралелки..Laughing Последно къде е  истината?

Прогнозирам доста засилен интерес към немския всъщност, понеже владеенето му осигурява  евтини дестинации като Германия и Австрия за следване, търси се често за работа и тук.  Холандия е малка, няма да понесе осезаемо по-големия поток с английски, който ще се пренасочи към нея след променените условия за Англия и Шотландия. СМГ с немските си паралелки го доказва този интерес, приемът на деца в 35-то на 1 класиране  с бал, стигащ иначе за други езикови без НЕГ, 73-то и 164 ГПИЕ -също, пълните с ученици от разни училища курсове за ДаФ в ТУ и в Гьоте - също. Един частен урок по немски в момента върви около 50-60 лева за час и половина... Ако нямаше интерес към езика, особено от гимназисти, ,кой щеше да ги плаща тези суми.. А предлагането е такова, респективно цените са толкова високи, защото има търсене.

Последна редакция: вт, 21 юли 2020, 17:28 от пенсионирана русалка

# 432
  • София
  • Мнения: 9 090
Ако правилно се ориентирам от програмата на ПЧМГ, имат само по една гимназиални паралелка 8-12 клас. Тази имат прием за 3 паралелки (ако трите профила са 3 паралелки) предходните обявяваха по 2, но явно не събират достатъчно деца. Преди 2 г. се говореше, че са 18 децата (имаме познато дете, което предпочете СМГ пред ПЧМГ - възпитаник на ПЧМГ 5-7 клас, но не помня дали то участваше в тази бройка. отписаха го от ПЧМГ, за да отиде в СМГ) . Има ли информация колко са приели миналата?
Утре е последния ден за записване, интересно е тази година дали ще има промяна.
Рано е да се говори за изпреварване.

# 433
  • софия
  • Мнения: 5 148
Дъждец,  как да нямат избор ... Нали затова спорим в  последната страница. Ей ги на с немски  са Веда, Ерих Кестнер, Уве, Дойче Шуле (последното хем и с немска диплома само), средата в тях като частни е по-здравословна (каквото и да значи това), управата си е на място? Къде е проблемът? Защо не отиват масово деца там? И така е години наред, промяна няма. Не е и заради финанси, повярвай ми, в НЕГ и 73-то изобилства на хора с възможности.

Амели, пак те питам същото. Следвайки твоята логикав обръщението ти към Уоруик, защо частните с немски не вървят напред, не надскачат себе си дори  с мъничка стъпка нагоре под формата на един нейтив дори?
Частните училища не са алтернатива на хора, които ползват държавно образование. Много бавно се променя нагласата на "имам го безплатно за какво ми е друго".  

НЕГ е лидер, това никога не съм го отричала,  ползва се с добро име, има установени успехи и не виждам защо някой ще му отрича позицията. Но ако обърна внимание - идеята която споделям е, че децата правят средата. Испанската е пример за това...Кой беше чувал за нея преди 10-на години. Какво е променило управлението, че да е станало толкова примамливо училище изведнъж... Просто испанския се настани като нов интересен избор и постепенно набра скорост.
Мога да направя аналог с училищата по рисуване - всички са толкова запленени по гръмката "анимация", че откровено огромни таланти отиват там оставяйки свободни места в силни училища. И какво се случва - едно ново на хоризонта училище обира силни ученици и дръпва напред в класации..... Определено расте рейтинга му, продължава да обира всяка година силни кадри..... Дали това е достатъчно?
 Вариантите са два - или се променя кардинално отвърте и започва да работи с висока летва и качество или след няколко години ще наблюдаваме обратния му път надолу. Да, училището дърпа силните кадри и има висок бал. С нещо го е заслужило - не... Да заповяда следващото модерно...

А относно въпроса ти - за мен надскачането се състои не в един, двама, пет нейтива. Нейтивите са само едно средство към определена цел. надскаченто за мен е да си по-добър от вчера. Поне да опитваш да се състезаваш със себе си. Може и да се надскачат, не зная, а може и да си стоят и дремят и толкова да им е потенциала. И на едните и на другите. Кой колкото са му силите. Ама нали целта е да се движим, да се развиваме, да ставаме все по-добри? Как това се случва в ДУ, ако чакаме да се отлепи най-накрая някой директор от стола? В частните ясно- там работи принципа на пазарна икономика - не е много романтично, признавам, но е достатъчен аргумент ако един частник иска да съществува.
Просто казвам, че на едните (ДУ) им е сложена пръчка в спиците на колелото и им пречи, междувременно (тук съм съгласна с Мецан) ЧУ имат възможността да изпреварват. Дали ще се справят и колко от тях е друг въпрос! Реално погеднато ЧУ са съвсем от скоро, погледнато глобално те сега прохождат. Мисля си, че след 100 години ще има такива в пъти по предпочитани от ДУ и такива кротко същесвтуващи си невидими от повечето хора. Къде е разликата със сегашно време - мисля, че ще има по-широко потребление.

Какво всъщност бистрим?

# 434
  • София
  • Мнения: 16 349
Частните училища не са алтернатива на хора, които ползват държавно образование. Много бавно се променя нагласата на "имам го безплатно за какво ми е друго". 
Ох, Амели, аз не съм с такава нагласа, точно обратното /дори преди много години, с първото дете, си мислех, че никога няма да погледна към ДУ/, но и за мен не са алтернатива в гимназиален етап. Joy В списъка ми е само АК и с надежда гледам към ПЧМГ.
А за един не малък период от време, през който наблюдавам училищата, нито едно ЧУ не е надскочило себе си. Добрите си държат нивото, слабите - също.
А за Испанската не е като никой да не е чувал допреди 10 години. Не знам защо си с такива впечатления. Доброто име и интересът към гимназията не е от вчера. Това е топ 50 по приемен бал през 2007г.:
Скрит текст:
ТОП 50 НА УЧИЛИЩАТА С ПРИЕМ СЛЕД VII КЛАС*
Град, училище   Профил   Среден бал

1. София, 91-ва немска езикова гимназия   НЕ, АЕ   34,09
2. София, 164-а ГПИЕ "М. де Сервантес"   ИЕ, АЕ   33,839
3. София, I АЕГ   АЕ, НЕ   33,661
4. София, 164-а ГПИЕ "М. де Сервантес"   ИЕ, ФЕ   33,589
5. София, 164-а ГПИЕ "М. де Сервантес"   ИЕ, ПЕ   33,536
6. София, I АЕГ   АЕ, ИЕ   33,375
7. София, 73-о СОУ "Вл. Граматик" (втора немска гимназия)   НЕ,РЕ   33,321
8. София, I АЕГ   АЕ,НЕ   33,286
9. София, 9-а ФЕГ "А. дьо Ламартин"   ФЕ, АЕ   33,214
10. Пловдив   ЕГ "Пловдив"АЕ   33,196
11. Стара Загора, ГПЧЕ "Р.Ролан"   АЕ, НЕ   33,178
12. Стара Загора, ГПЧЕ "Р.Ролан"   АЕ, НЕ   33,054
13. София, 91-ва НЕГ "Проф.К. Гълъбов"   НЕ, АЕ   33,053
14. София, I АЕГ   АЕ, ИЕ   33,035
15. Варна, МГ "Д-р Петър Берон"   Информатика/АЕ   33,0185
16. Пловдив, ЕГ "Иван Вазов"   ИЕ   33,017
17. София, 9-а ФЕГ "А. дьо Ламартин"   ФЕ, НЕ   32,999
18. Бургас, ГПАЕ "Гео Милев"   АЕ   32,982
19. Варна, Първа езикова гимназия   ЧЕ/АЕ   32,929
20. Бургас, МГ "Акад. Н. Обрешков"   Математика, АЕ   32,9205
21. Пловдив, ЕГ "Иван Вазов"   АЕ   32,911
22. София, 9-а ФЕГ "А. дьо Ламартин"   ФЕ, ИЕ   32,911
23. Бургас, ГПНЕ "Гьоте"   НЕ   32,786
24. Пловдив, ОМГ "Ак. Кирил Попов"   Програмиране, АЕ   32,785
25. Стара Загора, ГПЧЕ "Р.Ролан"   АЕ, ФЕ   32,732
26. Ямбол, МГ "Атанас Радев"   Информатика   32,713
27. София, 164-а ГПИЕ "М. де Сервантес"   ИЕ, АЕ   32,697
28. Пловдив, ЕГ "Пловдив"   АЕ   32,679
29. Варна, ГПЧЕ "Й.Екзарх"   ЧЕ/НЕ   32,626
30. София, I АЕГ   АЕ, ФЕ   32,572
31. София, I АЕГ   АЕ, ФЕ   32,482
32. София, I АЕГ   АЕ, РЕ   32,482
33. София, 73-о СОУ "Вл. Граматик"   НЕ; ФЕ   32,464
34. София, СМГ "Паисий Хилендарски"   Природоматематически - АЕ   32,367
35. Варна, Първа езикова гимназия   ЧЕ/НЕ   32,357
36. Варна, ГПЧЕ "Й.Екзарх"   ЧЕ/АЕ   32,339
37. София, 164-а ГПИЕ "Мигел де Сервантес"   ИЕ, ФЕ   32,321
38. София, I АЕГ   АЕ, РЕ   32,321
39. София, II АЕГ "Томас Джеферсън"   АЕ, ИЕ   32,251
40. Бургас, ПМГ "Акад. Н. Обрешков"   Информатика с АЕ   32,215
41. София, НФСГ   Икономика и мениджмънт/ АЕ   32,1695
42. Хасково, ГПЧЕ "Проф. Д-р Асен Златаров"   АЕ   32,144
43. Пловдив, ГХП "Св. Св. Кирил и Методий"   Хуманитарен, АЕ   32,142
44. Пловдив, ОМГ "Ак. Кирил Попов"   Математика, АЕ   32,125
45. Пловдив, ЕГ "Пловдив"   НЕ   32,125
46. София, 7-о СОУ "Свети Седмочисленици"   АЕ   32,089
47. София, II АЕГ "Томас Джеферсън"   АЕ, НЕ   32
48. Добрич, ЕГ "Гео Милев"   АЕ   31,947
49. София, НТБГ   Банково дело, АЕ   31,9465
50. Благоевград, ПМГ "Акад. С. Корольов"   Инф, М, АЕ   31,911
50. София, II АЕГ "Томас Джеферсън"   АЕ, РЕ   31, 911
50. София, 164-а ГПИЕ "М. де Сервантес"   ИЕ, ПЕ   31,911
50. София, 35-о СОУ "Д. Войников"   НЕ; РЕ; БЕЛ   31,911

Общи условия

Активация на акаунт