Частни училища-информативно-дискусионна тема 41 - ваканционна

  • 40 133
  • 852
  •   1
Отговори
# 480
  • Мнения: 207
На снимката на Криси къщата  на Maple Bear изглежда голяма. Има ли спортна площадка, салон за спорт ? Може пък да е  разположена някак навътре в двора и само малка част- гърбът й да е към панорамния път. За въздуха...  Не знам защо  нови училища все си избират неподходящи места (ето и  Св. Георги  защо избраха тоз булевард за  прекрасната си  сграда) Още повече , че Maple Bear  са верига и се предполага, че няма да пестят от първоначална инвестиция- не е  като някой местен бизнесмен да е решил, че има много пари в ЧУ, ама с трици маймуни...
Харесва ми сайта. Май е единственият сайт на ЧУ от който веднага  може да разбереш колко пари ще ти струва.  Не знам защо за останалите е толкова скрита тази информация -ровиш, ровиш , а за някои даже липсва. Може би се срамуват от размера й....

# 481
  • София
  • Мнения: 2 924
На мен пък ми се стори един от най-омотаните сайтове Joy Може и защото гледах през телефона. Там също не им работят фрагментите и се налага да скролваш. За много училища просто няма информация за таксите, а някои преди имаха, а сега не.

Иначе, може и да са верига, но дали не е решил местен бизнесмен да се пробва... Доколкото им видях условията за отваряне на училище, май сам си финансираш начинанието.
Фенси, като се върнеш от море ще ни светнеш ли кой стои зад този проект?  Simple Smile

# 482
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 641
Доколкото разбирам мапъл беър са франчайз. Пожелавам им успех! Пишете повече за материали, униформи, ядене Simple Smile учители.
След сградата на ТЕ под далекопровод на кръстовището цар Борис и Никола Петков, това ми се струва на горска поляна, а Руски паметник - в градския парк Simple Smile

# 483
  • Мнения: 9 050
На мен пък ще ми е интересно каква е програмата в новото училище? Как тази програма е адаптирана с програмата на МОН? Как точно си набират персонал? Как и къде този персонал е научен да работи с тази програма? Защо това училище започва развитието си в Европа от Турция? Какъв е опита му в Румъния? И разни ей такива неща Simple Smile

Относно ЧГ и аз не съм склонна да вярвам, че ще се развият много в бъдеще. Тоест че ще обхванат по-голям диапазон деца. Родителите залагащи на ЧУ не са толкова много. И не вярвам да скочат драстично в бъдеще.
Към днешна дата повечето гимназии са с запълнени класове. Увекинд тази година имаха 13-15 абитуриенти за разлика от по миналата с 5-6-7.  Наясно съм, че родителите залагат на ЧУ в по-малките класове, защото за гимназия детето вече е по-разумно, по-организирано и има нужда от повече социални контакти. За частните гимназии е по-трудно да обособят различни профили в 11-12 клас. А за съжаление това ще е важен фактор за следващите години.


Между другото Simple Smile следя седмокласната тема втора година.  Родителите адски се вълнуват от втори и трети профилиращ предмет. Та да попитам имате ли идея какво е нивото на вторият език в ЕГ. Аз лично съм завършила АГ с втори език френски. Добре, че баба говореше у дома на френски - та в училище ме ползваха за грамофон. От АГ нямам никакви знания по френски.

# 484
  • София
  • Мнения: 20 102
Предполагам чисто математически знаете какви резултати се крият зад бал  450, 430, 420 и т.н. Да , такива деца  не са попаднали в най-високобаловите училища, но средата им в училища като 32-ро, 133-то, 35-то, 22-ро всъщност е пак по-компактна и еднородна , отколкото в едно ЧУ с десетина деца във випуска. И си мисля, че точно това е причината (или поне една от тях) родители с деца в дадено ЧУ до 7 клас, което има и гимназиален курс, да поемат след това съвсем  целенасочено в друга посока. Не че имат нещо толкова против училището, притеснява ги средата - малоброен випуск, нещо което за мен е позитив само при малките, но не и при социалните тийнове, и отделно нейната безспорна разнородност - може да е решило да остане най-добре справилото се дете на НВО в 7 клас, най-знаещото, да, но  може да дойде ( и всъщност идва) дете/деца с бал мнооооого по-нисък от този, за който ти плашиш, че ще информираш седмокласните майки. И ножицата става твърде широка..Да не говорим пък и за упоменататото от Хоуп... Проблеми с напасването на профилите за 11 и 12 клас има в училища с огромни випуски, където могат да се сформират цели класове с еднкава насоченост, какво остава при такива с 8-9 деца. Нима някой ще се занимава  цели две години индивидуално с  двама в профил биология-химия, с други трима във физика-математика, с един с история и БЕЛ и с още двама с география... Едва ли ще се случи. А това  носи след себе си и други опасения с оглед хорариум за  кандидатстването в чужбина например..

Амели, разбира се, че ще се дава пример с ПЧМГ, за  доста по-малко време от това в цитираните училища с гимназии вече от 22, че и повече  години, тя успя ако не да се наложи, то поне да даде сериозна заявка за това. Нещо, което друга частна не успява да направи.. И ако випуските й са понякога с една паралелка, то това е заради математическата й насоченост. По-малко деца се справят  и имат интерес към мат, още по-малко се справят така, че и да покрият минимума, необходим за прием, тъй като  изпитите (виждала съм ги/решавала съм ги) не са със сложността на НВО.

В общия случай при такива заложени нива по втория език няма да се научава кой знае какво, може да се окаже и нищо..

Последна редакция: ср, 22 юли 2020, 12:57 от bubanka

# 485
  • Мнения: 6 429
Децата с мноооого по-нисък бал излизат с диплома 6,00 от Дорис например.

# 486
  • София
  • Мнения: 62 595
И пак стигаме до това, което го приказвам от поне няколко години, но доста хора тук ми се сърдеха - основно хората са готови да платят първо за начално, а после и за основно образование. За началното е заради това, че е "всичко в едно" и на човек му отпадат ангажиментите, свързани с държавните училища - осигуряване на частна занималная или човек, който да се занимава с детето, извънкласни занимания и среда. Финасново разбито, горе-долу излиза една и съща сметката. Допълнителен катализатор е проблемът с влизането в малкото останали читави държавни училища за първолаците.
За основен курс също е горе-долу така, макар децата да са по-самостоятелни, пак чисто ежедневно и логистично проблемите като в началните класове си остават - не можеш да го оставиш да е половин ден самО вкъщи, така или иначе трябва да е на някаква частна занималня и някой да го храни, да го води и прибира от извънкласни, да се занимава с него по материала. Плюс това, че не е много удобно да се мести детето, вече е свикнало, родителите също са свикнали.

Проблемът за ЧУ идва в гимназиален етап, когато гимназистите могат сами да се гледат, а и на човек вече му идва вповече да плаща, има и по-малки деца, трябва да започне да мисли и за университет и издръжка на студент. Това откъм чисто финансови и ежедневни причини. Затова повечето деца в седми клас се готвя активно за влизане в държавните, пък ако не стане в някоя от топ, вече могат да останат в частния сектор. Малко са гимназиите, които могат да конкурират топ-10 държавните, каквото ще да си говорим. И каквито и проблеми и скандали да текат в някоя от държавните, в които са отличниците, пак сметката излиза на печалба, защото децата правят средата и се преглъщат неуредици или някой слаб учител. Накрая дори самият факт, че дипломата е от конкретна гимназия, вече е доста добра визитка за младия човек, още преди да си е казал и една дума на интервюто. Пак въртим имената на едни и същи ЧГ, които държат фронта, а останалите доста хляб имат да изядат, докато настигнат конкурентите си.

# 487
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 641
Доста неща ще се променят в следващите три години, Анди. Това, което сме обсъждали преди две години е било извън контекста на много сериозна криза, която започна.

# 488
  • Мнения: 6 429
Лейка, в София криза няма😊 Милиардите идват.

# 489
  • София
  • Мнения: 20 102
Децата с мноооого по-нисък бал излизат с диплома 6,00 от Дорис например.

Нали не си вярваш, точно ти конкретно Wink,  че там  тооооооолкова са дръпнали тези с бал 250-260 примерно, че  да станат на финала  пълни отличници? С магическа пръчка  в Дорис са запълнили сериозните им пропуски примерно по мат.. И най- страхотното училище на такъв образователен етап не е в състояние да направи такова чудо. Разни единици от разни училища, събудили се след  7 години нищоправене, с индивидуални занимания с учител успяват да дръпнат и пак така и  не достигат нивото на своевременно усвоявалия материала в периода  до 7 клас техен набор.

А милиардите, дето идват, те  попадат не в джоба на хора, които ще запишат децата си в коментираните частни с 20+ годишна история и спорно развитие Simple Smile  Ще използват "постъпленията" за разните там boarding schools навън. Та кризата ще си я има и ще се отрази и на ползвателите на  услугите на ЧУ. И вече даже се усеща, на  челите седмокласната тема сигурно им направи впечатление колко родители с деца, приети в АК и смятащи го за най-доброто училище (тоест не са били на изпита там на Кубертенов принцип), се отказаха от него..

Последна редакция: ср, 22 юли 2020, 12:09 от golden mermaid

# 490
  • софия
  • Мнения: 5 148
Аз нещо се обърках. Защо за сравнението си към силна държавна гимназия използвате слаба частна?  (сега някой да не скочи обиден, че не била слаба слабата, не я познавам, просто за разговора тук като такъв пример се ползва)
Дори в спорта има групи за да се догонят максимално еднородни сили.

# 491
  • София
  • Мнения: 20 102
Аз нещо се обърках. Защо за сравнението си към силна държавна гимназия използвате слаба частна?  (сега някой да не скочи обиден, че не била слаба слабата, не я познавам, просто за разговора тук като такъв пример се ползва)
Дори в спорта има групи за да се догонят максимално еднородни сили.


Може ли да поясниш коя е силната държавна и коя е слабата частна, коментираха се много училища и не става ясно от поста ти? Лично аз сравнявах не на база слаби-силни по принцип, а на база предлагащи еднороден образователен продукт в гимназиален етап - конкретно в случая  гимназии с немски. Понеже ако меракът на човек е немският (след примерно доста високо ниво по английски за възрастта), математиката не му е такава  страст и не му стига за държавните с немски бал, естествено е  (ако ще се ориентира към частния сектор) да  погледне как стоят нещата точно с частните с този език, а не да гледа примерно към това с  програмирането към СофтУни или икономическото "Банкер", или към "Апостолов/Златарски", нали? Тоест няма сравнение на ябълки с круши..

Последна редакция: ср, 22 юли 2020, 11:39 от пенсионирана русалка

# 492
  • Мнения: 6 429
Русалка, приятно е да пишеш тук. Високите дипломи в рандъм ЧГ са факт, просто изискванията за 6,00 са различни, както е факт и че образователният продукт не е баш същия като в АК.

# 493
  • Мнения: 2 182
Golden, съгласна съм с всичко, което си написала. Само за ПЧМГ съм на различно мнение. Има голямо търсене на гимназии с математически профил. В София сериозните ДГ са само 2 + ТУЕС за информатика. Баловете в тях са космически. Подозирам, че единствената причина, поради която в ПЧМГ не откриват 3-4 паралелки след 7 клас, е материалната база.

# 494
  • София
  • Мнения: 2 302
Защо напоследък ПЧМГ е станала дори по-желана от СМГ, особено ако се съди по форума - ето Соник е последния пример. Много други родители в ПЧМГ също казват, че не биха я сменили със СМГ, много от тях въобще не са кандидатствали в СМГ. Ами само преди няколко години това изглеждаше като утопия.
Всъщност не са чак толкова много родителите, които твърдо предпочитат ПЧМГ пред СМГ, а пък тези, чиито деца кандидатстват само в ПЧМГ са още по-малко. ПЧМГ не успяха да запълнят бройките и при второто класиране, та доколкото разбирам от коментари в групата във ФБ има поканени за записван деца с по-нисък бал от първоначално посочените резерви. Докато в СМГ след първо класиране бяха останали само 11 места за попълване.
Та такива като мен, които твърдо предпочитат частното училище, са по-скоро изключение на общия фон - къде поради финансови съображение, къде поради разни скрупули или все още битуващата у много хора представа, че ЧУ са за мамини глезльовци и там нищо не се учи.

Между другото Simple Smile следя седмокласната тема втора година.  Родителите адски се вълнуват от втори и трети профилиращ предмет. Та да попитам имате ли идея какво е нивото на вторият език в ЕГ. Аз лично съм завършила АГ с втори език френски. Добре, че баба говореше у дома на френски - та в училище ме ползваха за грамофон. От АГ нямам никакви знания по френски.
Моят опит с втория език в ЕГ е същият - в английската не научих почти нищо от немския език. Ако не беше ходенето на разни външни курсове, познанията ми по НЕ щяха да са като за втори клас.

Общи условия

Активация на акаунт