Изгубено обикновено писмо ,,безследно изчезнало''

  • 4 952
  • 127
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 339
Аз съм длъжна да си платя, ама те не са длъжни да свършат това, за което им плащам и не носят никаква отговорност, ако стане проблем.
Ако наистина е така, тези си плачат за КЗП отвсякъде.

# 16
  • Мнения: X
Кое точно от пратката не се проследява не разбрахте? Не бъркайте пощите с частен куриер. БП не са частен куриер. Платено е за услуга возене. Не е платено за услуга проследяване. При БП винаги е имало такова разделение, но все ще се намери някой хитрец да плати малко, въпреки че знае историите, и после ще пита ма що стана сега така. Наистина не разбирам кое не е ясно. С БП съм пращала препоръчани писма, лепват им баркод и с него се издава, приема и проследява пратката. Такова нещо при обикновена пратка няма.

# 17
  • Велико Търново
  • Мнения: 7 703
Как ще докажете че писмото не е доставено, а не търсите просто компенсация от бг пощи?

# 18
  • Варна
  • Мнения: 25 236
Точно. Пуснато е в някаква пощенска кутия и край. Нито има доказателство, че е пуснато, нито има доказателство, че не е доставено. Недоумявам какво ще представите пред КЗП като документация.

# 19
  • Мнения: 40 833
Когато си купите сушилня и тя ви развали някоя дреха, понеже се е счупила, продавачът е длъжен да ви компенсира само за сушилнята, не за последвали вреди, пропуснати ползи и пр. Е, за една пратка за левче, каква компенсация смятате, че е дължима? Може вътре да е имало диаманти, ама по всички търговски правила можете да разчитате на възстановяване на сумата на марките. И до там. Да не говорим, че няма как да се докаже, че след като са купени марки писмото е изпратено изобщо, че някой не го е откраднал от пощата и прочее. Разбирам, че ви е гадно, ама често евтиното излиза скъпо.

П.П. Някога много отдавна бях чела, че диаманти се изпращали с обикновена поща:flushed: Разбира се, много пратки на относително малка стойност. Оказало се, че големите пратки с охрана и всичко са по-неефективни ценово, а и привличат едри крадци, докато анонимните писма пристигали с огромен процент успешни доставки. Разбира се, не става дума за БП Wink В Англия или Германия хората ще се учудят, ако поискате да изпратят препоръчано писмо, понеже иначе нямало да пристигне. Как така няма да пристигне? Защо да не пристигне?

# 20
  • Мнения: 339
Аз пък си мислех, че се плаща за доставка, а то било за возене.
След като е платено за дадена услуга е редно този, който я извършва да докаже, че я е извършил, за да не може да има претенции отсрещната страна.
За КЗП се предоставя това, което е дадено при изпращане на пратката. Най-малко касов бон трябва да предоставят за платена такса в пощата.
И тук не става въпрос за сушилня. Става въпрос за платена услуга, която БП да докажат, че са извършили. Няма значение какви пари са платени за нея.
Ако аз искам да си раздавам парите безвъзмездно и благотворително няма да ги дам на БП.

Последна редакция: пт, 03 юли 2020, 10:16 от Cheburashka

# 21
  • Мнения: X
Мисля, че наистина не се разбира, че услугата е различна.
Замислете се - обикновено писмо със Спиди е 3 лв офис-фис, с Еконт същото е 3.50-4 лв, с БП е 1 лв. Сериозно ли някой смята, че разликата от 3-4 пъти за най-евтината услуга е само защото БП са държавни?
Не знам в Англия какви са обикновените писма и какво е включено в цената.

Чебурашка, не е така. Ти имаш претенции за недоставена пратка, ти трябва да докажеш, че не си я получила. Това е едно от първите неща, които учат младите юристи. БП си дават касов бон, не можеш да ги барнеш по този параграф. И аз да питам, на какво основание ще се оплачеш, че не си получила пратка, която е непроследима?

# 22
  • Мнения: 11 970
И аз имам такъв проблем. През май, точно преди празничните дни жена, с която разменяме стикери на Била праща две обикновени писма със стикери - едно до Русе и едно до Пловдив. Това за Пловдив пристига на другия ден, това за Русе така и не се появи. Не е пуснато в пощенската кутия, защото за получаване е  подаден пощенски клон и е до поискване. Т.е реално услугата не и завършена и писмото не е пристигнало в пощенския клон. Проверката в централна поща показа, че и там го няма. Та или е изгубено по трасето Варна-Русе, или е изпадало някъде в централна поща, или просто е присвоено от някоя недобросъвестна служителка по веригата. Аз също не пращам обикновена поща по тази причина, но хора, които рядко ползват бг пощи все още пестят левчето за препоръчано писмо и пращат обикновена поща.

# 23
  • Мнения: 19 007
Това значи ли, че е възможно да се появи дори след месец и половина?

Да, възможно е, със сигурност. Случвало ли се е малка пратка да се бави много.

# 24
  • Мнения: 339
Непроследими пратки няма. Има хора, на които не им се занимава да ги търсят.
При подаване на рекламация са длъжни да проверят случая и да излязат със становище.
Описва се кога е изпратена пратката, от кой клон, прилагат се копия на това, което има. Дамата каза, че са и ги пратили снимани.
Може да ги разпечата и да ги приложи.
Важното е сигнала да е писмен и да е заведен. Така само с ходих и питах в пощата и казаха, че няма пратка за мен,  нищо няма да стане.

# 25
  • Мнения: 40 833
Да, бе, за някакви стотинки и ДАНС да повикат, а? Не знам заблудена ли си, или се опитваш да се заблуждаваш.

# 26
  • Варна
  • Мнения: 25 236
Снимка на касова бележка за марки какво точно доказва и как може да се проследи пратката чрез нея?

# 27
  • Мнения: 19 007
Това, че е ниска цената, не значи, че нямат отговорност пратката да стигне до получателя...

# 28
  • Варна
  • Мнения: 25 236
Хайде пак... Как се доказва, че такава пратка съществува? И тогава да говорим за отговорност.

# 29
  • Куциндрел
  • Мнения: 24 542
Подателят може да предяви претенции. Може да пробва първо н мейл, да прикачи каквото има като документ. Рекламация мисля, че се прави, ако до месец не пристигне пратката. Поне за чужбина е така.

Общи условия

Активация на акаунт