Изгубено обикновено писмо ,,безследно изчезнало''

  • 6 271
  • 127
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 346
Според мен след като не може да се изпълни една услуга, тя не трябва да се предлага. Още по-малко, когато изпълнителя официално заявява, че не носи отговорност при неизпълнението й.
Куриерските фирми също губят пратки, но в такива случаи се прави разследване, проследява се пътя на пратката, вижда се къде последно е обработена и се намира виновен служител, който не си е свършил работата и се глобява.
С какво леличките от пощата са повече, че да имат право да си присвояват безнаказано тези писма, които си харесат?
Баркода не гаранция.Той може да се отлепи и да падне. Тогава много трудно се намира пратка, но не е невъзможно.

# 61
  • Мнения: 50 797
Някой не иска да разбере, че всички екстри струват пари:
- събиране
- сортиране
- разнасяне
- описване
- проследяване
- отпечатване на баркодове
- ....
Е, БП са орязали всичко възможно, за да докарат цена от 65 стотинки. Да не мислите, че служителите получават пачки пари? Кютат там на нещо около МРЗ. Но затова пък за повечето хора, които изпращат картичка с поздравления или писмо с информация за родата, сигурността не е толкова важна, колкото да е евтино. И такава услуга се предлага. И като цяло писмата пристигат. Вие казвате - ми да не я предлагат... Ама защо? Тя се търси точно такава. И който изпраща нещо ценно има други опции.

# 62
  • Мнения: 346
Това не са екстри.
Това са нормални етапи от придвижването на 1 пратка от подател, до получател.
Без тези неща няма как да се разнасят пратки.
Екстри ще са, ако можеш да си следиш сам пратката, ако получаваш смс за нея, ако можеш да си я пренасочваш или отлагаш, ако ти връщат обратна разписка за нея.
Това, че хората там са на минимална заплата не означава, че имат право да не си вършат работата и да не носят отговорност за действията си.

# 63
  • Варна
  • Мнения: 25 817
Оф, голямо нищене на тоя тъп казус, чак смешно става. ТРЯБВАЛО да си вършат работата. Ми те си я вършат. Обикновено писмата стигат където трябва. Едно от хиляда се загубило. Ми... Пише си черно на бяло, че не носят отговорност. Някои хора обаче продължават да им я търсят. Отгоре на какво? Морал и етика? Ми търсете си я, но законово основание няма. Преглътнете го най-накрая.

# 64
  • Мнения: X
Това не са екстри.
Това са нормални етапи от придвижването на 1 пратка от подател, до получател.
Без тези неща няма как да се разнасят пратки.
Напротив, точно екстри са. Това, че днес има частни куриери, които ги предлагат като част от собствената си стандартна услуга, не ги прави по-малко екстри. Прави само хората да изглеждат, все едно не неразбират разликата, и да тропат с краче как при Пешо Експрес може, пък при пощите за 5 пъти по-евтино не може.
Все пак, който смята тези неща за стандарт, е свободен да прати с Пешо Експрес на съответната цена или пък да ползва БП, добавяйки въпросните екстри. Ама тогава цената на писмото с БП подгонва Пешовата тарифа.

# 65
  • Мнения: 1 010
Някой не иска да разбере, че всички екстри струват пари:
- събиране
- сортиране
- разнасяне
- описване
- проследяване
- отпечатване на баркодове
- ....
Е, БП са орязали всичко възможно, за да докарат цена от 65 стотинки. Да не мислите, че служителите получават пачки пари? Кютат там на нещо около МРЗ. Но затова пък за повечето хора, които изпращат картичка с поздравления или писмо с информация за родата, сигурността не е толкова важна, колкото да е евтино. И такава услуга се предлага. И като цяло писмата пристигат. Вие казвате - ми да не я предлагат... Ама защо? Тя се търси точно такава. И който изпраща нещо ценно има други опции.

Да са си направили сметката. Не я разбирам тази логика - ако не платиш за "екстри", нямаш право да очакваш да изпълнят вече заплатената услуга. Опитайте да приложите тази логика към други услуги и вижте на колко красива картинка ще заприлича животът Ви. Както написах и в преден коментар, получават толкова, защото за толкова вършат работа. Никой не ги насилва да са там. Но истината е, че повечето ги мързи и не стават и за чеп за зеле. Просто трябва да бъдат разкарани, а на малкото хора там, които и сега вършат цялата работа, да им се увеличат заплатите. Липсата на навалица от безделници и крадци сигурно също би им помогнала в работата.

# 66
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 056
Изпращайте по БП само препоръчани пратки и искайте и такива да ви пращат. Не е скъпо, около левче допълнително за България и около пет лева допълнително за чужбина.
Много по-евтино излиза да получиш нещо по БП даже и с допълнително заплащане на тракинг номер. Имат на страницата си тарифен калкулатор.
Последно пратих в България до познат пратка с тракинг номер за под 2 лева, това по Еконт излиза над 4 лева.
П.п. наложен платеж има и в БП.

# 67
  • Мнения: 1 153
Не пиша за препоръчаните, а за обикновените писма. Да се печатат пликовете направо с бар код. И дори 1 на 10 000 писма да се загуби, това означава, че някой по веригата не си е свършил работата или краде. И двете са наказуеми.

# 68
  • Мнения: 50 797
Ама не са само те. Електроснабдяване също не гарантира непрекъснато подаване на електроенергия. Имат право с часове да спират тока и не носят отговорност. Който не иска така, си плаща и му се правят екстри. Ски лифтовете също не носят отговорност - ако задуха вятър и лифтът спре, духаш супата и пари не връщат. Нито ти компенсират загубения ден. И влакът не носи отговорност, че ще стигне навреме, нито даже самолетът, ако ще да изпуснеш сделката на живота си. В един от световните концерни, в които работех, бяха съвсем като БП - ти поръчваш 1000 бройки от нещо, но те имат право да ти доставят 1000 +/- някакви проценти. И за закъснение не носят отговорност. Вярно, такива неща се случват много рядко, ама то и писма не се губят всеки ден. И като сме се опитвали да се караме, понеже някоя доставка ни е важна, отговорът е бил "Правим всичко възможно да ви обслужваме по най-добрия начин, но нашият заложен процент неточни доставки е 0,5%, а ние се движим около 0,3% и затова сме бели и красиви, а вие си духайте супата". И това световен концерн, а вие за БП искате да е като DHL???

# 69
  • Мнения: X
Не пиша за препоръчаните, а за обикновените писма. Да се печатат пликовете направо с бар код. И дори 1 на 10 000 писма да се загуби, това означава, че някой по веригата не си е свършил работата или краде. И двете са наказуеми.
И защо да ги печатат с баркод, тези пликове не е казано, че ще се ползват за пратка. Сещаш ли се какво ще стане, ако някой за играта цъкне такъв плик, после си го занесе вкъщи да си подреди касовите бележки, а към БП подаде жалба, че пснал писмо до Пенка, а Пенка не го е получила?
А колко рядко се ползват опаковки на куриера - дали защото са скъпи, и/или си имаш у вас кашон - това знаеш ли?
Баркодът е товарителница, а товарителницата при частния куриер първо се генерира на момента, а не е предварително отпечатана, и второ - товарителницата е пореден номер на пратка, а не на някакъв си там плик, държан на склад.

# 70
  • Мнения: 1 153
Такъв плик ще се "цъка" като отидеш да подадеш писмото. На гишенцето, където безотговрните служители ще го "цъкнат" и ще ти дадат номерче, че изпратил писъмце. Обикновено, не с обратна разписка.

# 71
  • Мнения: X
Виждам, че много те радва да ги наричаш безотговорни, но не са точно такива. Обслужена ли си? Обслужена си. Взели ли са ти писмото? Взели са. Издали ли са ти бележка за платеното? Издали са.
Ок, да приемем, че стане както ти искаш и няма недобросъвестни Пенчовци и Пенки, които цъкат писмо и после не го изпращат, но търсят обезщетение. Значи, пощаджийката цъка тоя баркод, изпратен от бай Х, София, за бай У, Сунгурларе. Пликът пристига в Сунгурларе, тамошната пощаджийка го цъка и тамошния пощальон го отнася и пуска в кутията на У. Кутията обаче е във вход с 50 апартамента и едно пиянде на трети етаж вляво, което бърка в кутиите.
У не получава писмото, въпреки че е цъкнато и на двете места, пътувало е нормално, но не му е платена препоръка за лично предаване. Кой е безотговорен в случая? Пощенските служители или бай Х, че е решил да мине евтинко?

# 72
  • Мнения: 1 153
Галинор, с детенце ли си пиша? Може би 3 годишно? Какви смешни примери даваш. Естествено, че в описания случай БП са си изпълнили задължението, но могат и да го ДОКАЖАТ, а не да вдигат рамене със стандартното МИ ДЕ ДА ЗНАМ.

# 73
  • Мнения: 14 227

Баркода не гаранция.Той може да се отлепи и да падне. Тогава много трудно се намира пратка, но не е невъзможно.
Повярвай, не може да падне. Отпечатани са на много качествени самозалепващи се хартии. Нали трябва през електронен четец да минат. И то не един път само.

Когато описваме служебната поща, за чувала с който изпращаме и получаваме поща, всяко препоръчано, независимо дали е с обратна разписка или не е, се записва в описа. Като изредиш всички баркодове, пишеш и 30 обикновени писма, примерно. Имало е спор с пощаджиите, дали са 30… 29… или 31, но това е било по-скоро заради сумата, накрая във фактурата, в края на месеца. Има съдебна тежест, изпратено препоръчано с обратна разписка писмо. Подписът на обратната разписка е доказателство, че документите в плика са връчени, на съответната дата. Така, че за Български пощи, хляб винаги ще има, но ние искаме да минем тънко. И от това тънко, ако може и за без пари, почти.

Плащайте си за баркода и ще ви е мирна главата. Не ви трябва обратната разписка, само препоръка е достатъчна. И с нея е пак на 1/3 от куриерската услуга.

# 74
  • Мнения: X
Галинор, с детенце ли си пиша? Може би 3 годишно? Какви смешни примери даваш. Естествено, че в описания случай БП са си изпълнили задължението, но могат и да го ДОКАЖАТ, а не да вдигат рамене със стандартното МИ ДЕ ДА ЗНАМ.
Тея, това, че ти не можеш да разбереш колко безумно глупава е идеята ти с баркод върху самия плик, и минаваш на лични нападки, не прави идеята ти по-работеща. Това не е шоколад Милка, да го маркира лелката и готово.
Още по-глупава изглежда покрай факта, че явно не можеш да измислиш кое точно е лошото на най-евтините пратки и да отговориш на наистина простия ми пример какво правим с изрядно маркирана пратка, която все пак не е стигнала до бай У.
Проумей, че идеята ти с баркода е некомпетентна. Смесваш супермаркет с пощенска услуга. Въпреки баркода пак няма да има реална проследимост, а само ще се цъкне, че това писмо е било в някакъв пощенски клон и дори у пощальон в някакъв момент, но не и дали реално е стигнало местоназначението си.
БП предлагат и куриерски услуги, но понеже там има ценова разбивка, на авантаджийчето му се струва, че го цакат, и избира по-евтиното. Проблемът не е предлагането на такава услуга а търсенето. Ако не се търсеше, нямаше да я има. Дори в БП са го схванали този пазарен принцип. Нали не мислиш, че и те са така некомпетентни, не искат повече приходи и няма да им е по-лесно да направят система и всичко да минава по метода на частника? Ама тогава писмото няма да е шейсет и пет стотинки и да се възхищават хората от евтината услуга, а ще струва два лева.
Впрочем, вижда се ясно кой в тази тема тропка с краче искамискамискам като 4годишно, тъй че си спести намеците и вложи този плам да обиждаш в мислене.

Общи условия

Активация на акаунт