СЕДМИ клас 2019/2020 - Второ класиране - (20.07. - 26.07)

  • 87 811
  • 2 099
  •   1
Отговори
# 1 800
  • Мнения: 3 491
Спомням си, че в училището ми до 8 клас имахме страхотна база по трудово обучение. Беше в отделна сграда с оборудвани кабинети по всичко. Преподаваха ни мъж и жена. Учителката ни занимаваше с готварство, шиене, плетене. Преподавателят с дървообработване, електротехника.
Аз пък се питам защо повечето деца, които избират езикови гимназии /извън двете най-добри английски, защото там е сякаш по- обяснимо/, предпочитат първи английски. Баловете за първи английски в 31-во, 22-ро са по-високи от тези за първи немски и испански. Вероятно заради ситуацията с коронавируса... Или защото децата вече са разбрали, че харесват този език... Моята първоначална логика беше такава, но после си дадох сметка, че поне година и половина ще си е губене на време.

# 1 801
  • Мнения: 12 910
поне година и половина ще си е губене на време.
Губене на време - от гледна точка на родителите Simple Smile
Айляче - от гледна точка на децата Simple Smile

# 1 802
  • Мнения: 7 680
Всъщност много малко деца са с високо ниво на АЕ на тази възраст. И аз мислех, че всички са с високо ниво, но се оказа, че съм в грешка.

# 1 803
  • Мнения: 3 491
В грешка съм за 31-во - там паралелката с испански е с по-висок бал....
Явно при доста деца усилията през годините са били по БЕЛ и математика, като целта е била хубава езикова гимназия след седми клас.

# 1 804
  • София
  • Мнения: 9 021
Beauty, много деца не са ориентирани, понякога искат повече от едно нещо и не могат да преценят как да ги подредят. Родителите също са объркани, защото те също може да имат колебания - това което сега иска, ще си запазили интереса,... няма ли да е по добре другото,.. да не го объркам/подведа
При номер 1: бяха колебанията АЕГ с Х+Б или НПМГ Б+Х/Х+Б как да подредим...
При номер 2: предстоят нещата - харесва математика, география, история, но го има въпроса "какво ще правя с това, ако го уча", езици ли ще са, физика, информатика ?! (поне НГДЕК отпадна като вариант)

Всъщност Мария може и да е права, ако се "претеглят" всички части от един изпит за ниво по АЕ, може да се окаже че не им е толкова високо.

# 1 805
  • Мнения: 3 491
Не се знае наистина какво е точно нивото. Аз се успокоявам от това, че вчера ми каза, че си чете за кеф само на английски. Старогръцката митология също на английски я бил чел, сега се вълнувал от самураи, пак чете само на аглийски. Спорихме около необходимостта да се чете задължителната литература и ми разказа какво и на какъв език чете. Да не съм си мислела, че само лежи  до обяд с телефона....

# 1 806
  • гр.Пловдив
  • Мнения: 349
Ами има много деца, при които нивото по АЕ е ниско. Моята девойка е от тях. Причината на първо място може би е при мен, че досега не е ходила на уроци и школи по езика. Училищната им подготовка беше под всякаква критика. Само ще кажа, че 5-7 клас смениха 5 учителя. До този момент, най-важна за мен беше подготовката по БЕЛ и МАТ и другите общообразователни предмети и то не само заради НВО, а защото е важно да знаят на първо място Български език. От класа й само 2-3 деца по нейни думи са по-добре по АЕ, защото ходят на школа, останалите са даже по-зле и от нея. Това са си мои си мения и решения.

# 1 807
  • гр.София
  • Мнения: 4 597
Аманда,не ни стигат силите за първите английски.(Във 2-ра е на 1 точка)
Девойката ходи в 1 и 2 клас в Алианс, после и две лета на ускорен курс.В училище-пълна скръб,смениха куп учители.
Така че съвсем целенасочено търси АЕ.
Според мен език се учи с много натрупване-дълго и напоително.
Гледа някакви сериали на АЕ, но това,че разбира, не значи,че владее езика.
Големият пък едва след гимназия стигна ниво да чете, говори,пише,слуша, учи и държи изпити на АЕ. Въпреки,че и той има 6 години в Алианс.
Но пък в темата има наборче с национален кръг на Оли.  Случаи-разни.

# 1 808
  • Мнения: 7 680
Ми нашият клас имаше един (може и два да са) истински час (блок) по АЕ в ДО. За останалите часове не ми се разказва, не ме питайте. Казвала съм ви, че сме в едно общо помещение с Ния и всичко се чува. В този блок тя им даваше упражнения от учебника и ги караше устно да отговарят на свободен въпрос и човек може да добие много груба представа за ниво. Значи грубо 5 деца бяха много, много напред, още около 15 да са си на нивото за училище или малко отгоре. Другата половина от класа много ме впечатли (I is, he do - фундаментални неща, въпрос зададен на АЕ го разбират, но отговарят на бг). Просто явно не е масово ходенето по школи на АЕ и последните 3 години в училище като не са го учили на ниво, това е нормален резултат.

Дълбоко се съмнявам, че Ния може да прочете старогръцката митология на АЕ. А мисля, че е над училищно ниво по АЕ.

# 1 809
  • Мнения: 5 165
То и аз чета и гледам филми на английски, но не всичко разбирам Stuck Out Tongue Winking Eye

# 1 810
  • София
  • Мнения: 3 809
Има хора, на които им върви с лекота ученето на чужди езици. Имах един такъв колега в университета. Аз, като знам какъв мазол имам на едната ръка от писане на думи по АЕ, изпитвах истинска възхитa да го слушам. Да ви кажа завършил беше квартална гимназия, но е човекът с най-доброто произношение, който познавам, а как помни думи...

# 1 811
  • Мнения: 5 018
И ние писахме предимно паралелки с водещ английски, но и някои с водещ испански. Гледа филми и клипчета без субтитри, може да води разговор, но мисля, че е далече от задълбочено познание на езика. А английският си е английски, трябва да се знае добре, не само горе-долу. Затова предпочетохме английски език като водещ. Взех под внимание и ДО, разбира се, въпреки че не беше това основната причина. Девойката също го предпочете, вероятно заради това
Айляче - от гледна точка на децата Simple Smile

# 1 812
  • Мнения: 3 491
Мария, така твърди, не мога да бъда сто процента сигурна, защото не съм го видяла с книгата на английски в ръце. Свалял си някакви файлове и чете. Според него на английски му било по-приятно да чете, както и да гледа филми. Питах го за Жокера къде го е гледал и има ли със субтитри, а  той ми каза, че никога не търсил филми със субтитри.

# 1 813
  • Мнения: 543
Ето моята причина да запиша първия си син в гимназия с английски и нядавам се и втория - след 2 години:
Заблуждение е, че в края на 7 клас децата имат много високо ниво на владение на езика. То е високо за възрастта им, но не и спрямо нивото на възрастен човек, говорещ свободно езика. Нивото им е ограничено до темите, с които са се сблъсквали до тази възраст.
Когато големият ми син беше в 8 клас, след езиковата година, правиха външно оценяване. Малко деца изкараха отлични оценки, въпреки езиковата година и курсовете преди това.
Богатство е да учиш география, биология, физика, история и английска литература на английски.
И двете ми деца харесват английския език и са съгласни да го учат интензивно.
Език се учи с натрупване. Спирането на изучаването или ползването на езика връща нещата назад.
Освен този език смятам, че е добре да се насочат и към някакъв различен предмет, който да е вход към университета. Ако искат това да е вторият език - ще го развиват с курсове и уроци. Ако искат друг предмет - също. Добрата им подготовка по английски в края на 7 клас и интензивното му изучаване в следващите години е предпоставка за постигане на отлично ниво по английски без курсове и уроци, поне по този предмет.
Отлично ниво на езика може да се получи не само в Първа и Втора АЕГ, а и в другите училища с интензивно изучаване на езика.

Последна редакция: сб, 25 юли 2020, 11:16 от peve

# 1 814
  • гр.София
  • Мнения: 4 597
Аманда,твоят младеж ми скри шапката!

Общи условия

Активация на акаунт