СЕДМИ клас 2019/2020 - Второ класиране - (20.07. - 26.07)

  • 87 748
  • 2 099
  •   1
Отговори
# 1 815
  • София
  • Мнения: 2 162
Аманада, не се притеснявай за английския. Като те слушам, синът ти ще се справи и без да го учи в гимназията. Очевидно има интерес към езика. Както и той ти е казал школите му помагат да си изясни и структурира теоритично познанията, които натрупва сам. Най-голямото ми момиче е същото, даже и на школи не е ходила, английският й е втори език в училище и на олимпиадите се представя повече от добре. Просто си е любов към езика. Това, че от 8 клас ще започне да учи друг език изобщо не означава, че ще изостави английския. Ще видиш.
С наборката е доста по-различно. Тя не харесва английския и си трябват целенасочени занимания. За нея определено ми е притеснено, че ако ги спре, заради новите езици, които й предстои да почне, ще изпозабрави всичко на английски.

# 1 816
  • Мнения: 7 677
Аманда, аз не се съмнявам в думите ти. Просто ти казвам, че не е нещо естествено и често срещано едно 13 годишно да чете старогръцките митове на АЕ.
Ния чете последните книги на Скълдъгъри на АЕ, но защото вече не ги превеждат. Ако ги имаше на бг щеше да предпочете варианта на бг. Говори с лекота на АЕ, предпочита филмите да са в оригинал, а не дублирани, субтитри не сваля, но за четенето все още предпочита бг издания.

# 1 817
  • Пловдив
  • Мнения: 3 567
Peve, НВО по чужд език в 8 клас вече няма - мисля, че преди 3 или 4 години беше последното. Освен това смятам, че доста години резултатът от него беше просто текуща оценка.

# 1 818
  • Мнения: 3 483
Още едно мнение, че децата не са толкова напред с английския, колкото изглежда.
Наистина лексиката, която са срещали към момента си е като за тяхната възраст. Отделно моят син беше на курс две лета и  мина последните два учебника на система, твърдяща че извежда до B1. E да, ама липсва в пълния курс граматика, без която според мен не може да се говори за B1. Не знам дали всички системи са така, ама това видях с очите си.
Аз и на детето казах, че от нивото на владеене да гледаш клипове в you tube и да се разбираш с играчите в чуждите сървъри до това да учиш на езика, на работа да създаваш документи и да участваш в сложни дискусии има космос разлика.
И накрая поне при моя син покритата граматика не е вкарана в оборот, така да се каже. Едно е да направиш упражненията за дадената граматика, където знаеш какво се очаква от теб, друго е да я вложиш в свой текст. Тия помагала дето попълват по една дума, вместо да преписват целите изречения много ме дразнят.

# 1 819
  • София
  • Мнения: 3 307
Изчетох с 300 зора всичко. 😂

Аманда, честно да ти кажа, силно ме съмнява тази история, дето ти я разправя детето? Ти видя ли го, чули го, че гледа/слуша тези всичките неща на английски?

Както казва един колега, синът му е във 2 АЕГ, когато отиде два месеца в Лондон да мие чинии и да го разбират, и той тях да разбира, тогава може да дойде да ми се похвали, че знае английски.
Абсолютно е така - докато не отидох в Германия да се потопя в живия език, да вдигам телефона и да говоря свободно, не се получи. Ама два кашона учебници и граматики на немски съм изтъркаляла иначе. 😂 Пък сертификати, чудо.... И като ми заговориха баварките и мигах на парцали, тоя език в учебниците не го пишеше. 😂
Та толкова за знаенето на който и да е език, особено на 14 години, айде моля.

Не страдам от това какви кабинети съм имала аз по ДБТ, пък сега нямало такива, голямо чудо. Хоби ми е кулинарията, с кабинет или без, който да си развива хобито, ще си намери начина.

Тия истории с глад да дърводелци и комбайнери... Аз дете нито за дърводелец имам, нито за комбайнер, пък ако ще комбайните да са космически кораби.

Да, подредбата ни беше и пи критери Среда. За мен е от изключително значение.


Познавам децата от ред 8, 9 и 10. Сияна беше в нашето училище в Бургас, а Ванеса мисля в съседно, Петър е син на мой бивш колега. Много се радвам за всички тях! Наистина, както казва Мария, винаги на челните места по състезания бяха. Петър е и във Фондация Димитър Бербатов, което е наистина страхотно. Обиколи толкова много по света с математиката, браво! Това наистина са талантливи деца! Дори 100 точки са им малко, това за тяхното ниво сигурно е да съберат 2+2.

Прекрасна събота ви желая! 😊

# 1 820
  • Мнения: 543
Peve, НВО по чужд език в 8 клас вече няма - мисля, че преди 3 или 4 години беше последното. Освен това смятам, че доста години резултатът от него беше просто текуща оценка.
Големият ми син завърши и сега е студент във Физическия факултет. Когато беше 8 клас имаше външно оценяване по език за езиковите гимназии. Въпреки че повечето деца бяха учили английски до 8 клас, включително и на курсове по английски, единици изкараха над 5.50. Това е в подкрепа на казаното от мен, че нивото на децата по английски в 8 клас не е толкова високо, колкото се коментира. Въпреки че Стоян беше ходил на курсове от 2 ри до 7 ми клас и цяла година учиха почти само английски, изкара 5,60 на този изпит и това беше от най-високите оценки в училището. В никакъв случай не е бездействал в 8 клас. Напротив, изключително бързо стигнаха до материал, който налагаше да учи. Със сигурност му е било по-лесно от децата, които не са учили езика, но мисля, че и тези които са учили имат голяма полза от интензивната година в 8 клас. Попълват пропуски, затвърждават наученото и най-вече, говорят, четат и пишат цяла година само на английски. Трудно е в школа да се вземат толкова много часове, в които да се говори и слуша само на езика. А както казах, още в девети клас започват предмети на езика. Натрупва се огромен запас от думи в различни области.

# 1 821
  • София
  • Мнения: 12 887
Е, не мога да разбера....как може да му се учи хем немски език, хем да го влече математиката с английски...Или желанията сте ги определяли по друг критерий?
На Николета и бяха точно това двете първи желания. На първо място СМГ с АЕ, защото не иска в математическа гимназия НЕ интензивно и смята да си продължи с немският отделно. Тъй като не харесва поради нейни си причини НПМГ  ако не стане в СМГ на второ място вече беше посочила НЕГ и след това 73-то с НЕ. Тоест ако не става математика в СМГ следващият и вариант вече беше НЕ, но в езикова гимназия, като това за нея обаче си беше компромис.
В понеделник ще изтегляме документите на Ваня и ще подаваме за трето класиране, макар че девойката изобщо не се включва за да подредим наново паралелките и малко ми вдига нервичките.

# 1 822
  • Мнения: 50 745
Мани Лондон, като бяхме в Кардиф, се чудих дали не сме в Китай Joy
Имам и колеги англичани, понаучихме се да ги разбираме и те нас Joy

# 1 823
  • Мнения: 3 483
Да не забравяме шотланците. Grinning
То не да го разбереш, ми изобщо не разпознаваш езика. Очакваш английски, пък то звучи като да няма нищо общо с него. Joy

# 1 824
  • Мнения: 2 818
Истината за добро усвояване на език е в среда, разбира се и човек трябва да има нагласата да учи език.
Синът ми от съвсем дребен виси по компютри, гледа разни неща, които са му интересни във времето, играеше на игри, които бяха над възрастта му и на 4-5 годишна възраст с изненада установих, че абсолютно сам се е научил да чете на английски език. (На български език се научи да чете на 3). От първи клас тръгна на школа, в която един от сроковете им преподаваше нейтив учител. През този период и произношението му се подобряваше, и лексика, и изказ и всичко. Сега говори и чете свободно за възрастта си, бих казала доста над средното ниво.

Сестра му, сега е на 9, никога не съм мислила, че може да научи английски език. Тя по същия начин започна да играе игрите, които брат ѝ играеше, да гледа клипчета, които са ѝ интересни и много бързо взе да напредва. В първи клас я записах на курс, където преподавателката каза, че е много над това ниво и си губи времето. Тази година или ще прескача ниво, или ще пропусне курса. Не съм решила още.
По време на ДО по цял ден говореше с братовчед си, който е на нейната възраст и отказва да говори български език (живее в САЩ). За няколко месеца толкова много напредна, че направо ми е трудно да повярвам, че може да се постигне такъв резултат. В момента говори по-добре от брат си на английски език.

Практикуването на даден език води до научаването му, по мое мнение и опит.

# 1 825
  • София
  • Мнения: 6 656
относно степента на владеене на езика, нека не забравяме, че езиковите способности включват няколко компонента - четене, слушане с разбиране, писане, говорене. само един от тях не е определящ за достигнатото ниво.

най-трудно е активното ползване на езика - било то в активен разговор, било в създаване на собствен текст.
гледането на филми без субтитри е много полезно за развиване на слуховото възприемане, но не е мерило за владеене на езика, както не е и четенето на адаптирани текстове. от игри никой не е научил език.

не мисля, че общото ниво на владеене на английски език на учениците след 7 клас е високо. по-скоро всеки си преценява конкретно за неговото дете, защото знае как и колко е учило езика, а тук пишат основно хора с грижа, отношение и амбиции към децата си, та е нормално тукашната извадка да е с по-високо средно ниво на владеене на английски език. иначе, да - всяко първо 14-годишно си изпъстря речта с актуални думички на английски, но това абсолютно нищо не значи.

# 1 826
  • Мнения: 3 491
Helene, може и да послъгва:grinning: Но у нас по принцип се слуша само английска реч. По цял ден са включени канали на английски, защото баща му се занимава с преводи и иска да е в езикова среда. С триста зора отвоювам понякога сутрешни блокове.
Леля му пък има школа по английски и също може да прецени. Аз не съм критерий, за мен всяко ниво над моето е високо.
С френския обаче не знам как ще е.

# 1 827
  • Пловдив
  • Мнения: 3 567
Peve, не коментирам нивото на децата, а това, че последното НВО по чужд език беше през 2016/2017. Т.е. този показател за определяне на нивото им вече го няма. По мое време - преди 25 години, изпитът беше писмен и устен, а оценката директно се пишеше като годишна.

# 1 828
  • Мнения: 2 182
От доста добри училища в 7 клас излизат деца с приличен немски и 0 английски. Вероятно са "похарчили" високите си балове, за да научат и АЕ, а НЕ да продължат като 2-ри и в школи.

# 1 829
  • Мнения: 543
Peve, не коментирам нивото на децата, а това, че последното НВО по чужд език беше през 2016/2017. Т.е. този показател за определяне на нивото им вече го няма. По мое време - преди 25 години, изпитът беше писмен и устен, а оценката директно се пишеше като годишна.
Не споря за изпита, не знаех, че са го махнали. Големият ми син завърши преди 2 години 7 СУ. Това означава, че този изпит е съществувал преди 7 години. Той беше обективно мерило за нивото на знания на децата в края на езиковата година в 8 клас в езиковите гимназии.
Редактирах поста си, за да не обърквам потребителите, че изпитът още съществува.
Следя темата с притеснение, защото малкият започва 6 клас тази година и като гледам как се увеличават баловете всяка година, и как почти всички училища, освен най-високобаловите езикови гимназии махнаха квотите, не знам какви ще ги свършим след две години.

Последна редакция: сб, 25 юли 2020, 11:19 от peve

Общи условия

Активация на акаунт