Дистанционно обучение за учениците-Teмa 4

  • 23 206
  • 770
  •   1
Отговори
# 510
  • Мнения: 16 980
Вероятността аз да се заразя от някой гимназист е по-голяма отколкото детето ми в начален курс да се зарази в училище.
Малкият от два месеца ходи на ДГ  и ще продължи да ходи. Та защо за него да е по-безопасно, а за кака му и мен - не?
И все пак на някои хора им се налага да работят въпреки рисковете, такива професии сме си избрали или пък няма кой да ни издържа, за да си позволим лукса да не работим.
Рискове има и винаги ще има. Не мисля, че онлайн обучението скоро ще измести присъственото обучение. За седмица-две по време на грипна ваканция е решение, но за по-дълъг срок - едва ли.

# 511
  • Мнения: 1 747
Аз пък тогава се чудя, защо за грипните епидемии като единствена и достатъчна мярка се обявява грипна ваканция. И тогава обикновено всички родители или поне повечето винаги се оплакват, че е закъсняла. Но пък откакто имам дете в училищна възраст спира разпространението на грипа. ДГ не си спомням да си ги затваряли по време на грипва епидемия.

# 512
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Има възможност за консултации. А това с избора е невъзможно. Няма как аз да преподавам и присъствено и ДО. Имаш ли идея откъде ще се вземат учители и пари за заплатите им, че да имаш възможност да си избираш?
Щом повечето искат да присъстват, къде е проблема да се съберат сборни класове от няколко училища? Изобщо не говорим за назначаване на два пъти повече учители, нито за взимане на два пъти повече часове. Говорим да се организира по едно дистанционно училище за всяка област, примерно. В което дори не е задължително преподавателите да са от същата област. Все ще се намерят и желаещи учители да взимат по няколко часа седмично отгоре, включително и по специални предмети.
Какъв е проблемът ли, голям е проблемът. Няма как да стане. Различни са програмите, предметите, учебниците.
А за теб какъв е проблемът да си запишеш детето в неприсъствена форма?

# 513
  • Мнения: 24 598
Вероятността аз да се заразя от някой гимназист е по-голяма отколкото детето ми в начален курс да се зарази в училище.
Малкият от два месеца ходи на ДГ  и ще продължи да ходи. Та защо за него да е по-безопасно, а за кака му и мен - не?
И все пак на някои хора им се налага да работят въпреки рисковете, такива професии сме си избрали или пък няма кой да ни издържа, за да си позволим лукса да не работим.
Рискове има и винаги ще има. Не мисля, че онлайн обучението скоро ще измести присъственото обучение. За седмица-две по време на грипна ваканция е решение, но за по-дълъг срок - едва ли.

Ами не, не е имало винаги такива рискове и се надявам, че не винаги ще има.
Тази фаталистка позиция не съм я очаквала от учители, даже предполагах че упражняват натиск върху принципала си за някакви мерки извън чистене с парцала два пъти на ден вместо един.

Както и да е, явно нещата пак ще се решават в крачка.

# 514
  • Мнения: 50 637
Защо пак противопоставяне Simple Smile Аз знаех, че топката ще е пак у родителите
Значи не могат да се сменят програмите, в условия на пандемия, дето всяка година ги сменят
Но единствения друг вариант е връщане в училище, все едно нищо няма
Или индивидуална форма
Чудно...

# 515
  • Мнения: 6 760
Има възможност за консултации. А това с избора е невъзможно. Няма как аз да преподавам и присъствено и ДО. Имаш ли идея откъде ще се вземат учители и пари за заплатите им, че да имаш възможност да си избираш?
Щом повечето искат да присъстват, къде е проблема да се съберат сборни класове от няколко училища? Изобщо не говорим за назначаване на два пъти повече учители, нито за взимане на два пъти повече часове. Говорим да се организира по едно дистанционно училище за всяка област, примерно. В което дори не е задължително преподавателите да са от същата област. Все ще се намерят и желаещи учители да взимат по няколко часа седмично отгоре, включително и по специални предмети.

Не е нужно и да се събират училища.Ако има 4 паралелки,например,какъв е проблемът 1 да е ДО, 3 присъствено?
 Има деца с хронични заболявания. Ако трябва,ще им осигурят консултации.

# 516
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
В нашата гимназия са 4 паралелки и четирите с различни профили.
Един въпрос задавам в няколко поста, никой не отговаря. Защо така?

# 517
  • Русе
  • Мнения: 12 207
Има възможност за консултации. А това с избора е невъзможно. Няма как аз да преподавам и присъствено и ДО. Имаш ли идея откъде ще се вземат учители и пари за заплатите им, че да имаш възможност да си избираш?
   С камера да се следи урока по време на часа .
   Или с публикуване на плана и материалите за урока.

# 518
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Само че работата на учителя не е само да преподава. Той трябва и да проверява знания.

# 519
  • Мнения: 24 598
Не, няма да си прехвърлим децата в индивидуална форма на обучение. Това е глупава идея и никъде не се практикува. Бас държа, че я няма и в европейските препоръки, които се обсъждат в момента в министерството, да се предлага на "който иска да се пази".

Самите обстоятелства ще принудят дори и най неглижиращите учители да се съобразят с реалността. А който не може да се справи с ДО просто няма да си е на мястото. Както се получи и пролетта. Имаше учители, които три месеца не разбраха как да водят онлайн уроци, да проверят присъствие на децата, да им направят тест в реално време, да направят обратна връзка.
 Слава богу при нас не бяха много.

# 520
  • Русе
  • Мнения: 12 207
Само че работата на учителя не е само да преподава. Той трябва и да проверява знания.

  Задания  с повече индивидуална работа. Крайно време е да не се залага на практиката за оценяване кой какво може да възпроизведе в реално време. Последното ДО, накара синът ми да учи доста по-задълбочено и много от заданията му бяха такива, че интернетът не даваше лесни отговори и трябваше много повече внимание да събере и анализира данните, за да си подготви заданията.Сам каза, че досега никога не е учил толкова

# 521
  • Мнения: X
Естествено, че учителят нищо не може да направи от разстояние и е нужно родителят да контролира процеса по някакъв начин. Естествено, че има много минуси ДО. Но отново да повторя за амнайсти път - ние не искаме ДО, защото е по-лесно или защото е по-успешно, а защото е по-безопасно. Защо постоянно се пропуска причината изобщо да се говори за ДО??? Ей това не мога да разбера! По никакъв начин. Ама разсейвали се децата, ама не внимавали, ама не се мотивирали, ама... от триста кладенеца вода. Да, обаче не са в стаята с 25 други, които дишат и кашлят по цял ден в затвореното помещение. Рискът от заразяване намалява многократно! Това е важното и това е огромното предимство на ДО.
Веднъж не прочетох защитниците на присъственото обучение да обяснят как виждат нещата с контролирането на заразата - не им пука, не вярват във вируса, не вярват, че може да е опасен, вярват, че в училищата е безопасно и мерките са достатъчни или... нещо друго, за което не се сещам. Постоянно обяснявате защо присъственото е по-добро. Всички знаем защо е по-добро и никой не го отрича. Обаче веднъж не обяснихте как виждате минимизирането на рисковете при присъствено обучение.
Аз смятам домашното обучение за по-добро от ДО. Не ми виси преподавател с измислен график на главата. Щом ще трябва да помагам на детето ще е с моя ритъм и ще е на място където е полезно за него, а не пред компютъра. Трябва да има и такава опция за всички, които не искат натрисането на класната стая в дома им. Доскоро мислех такива хора за малко хахо, но при сегашните обстоятелства съм склонна да се присъединя към тях.
При нас е регламентирано и законно като вариант, но си признавам, че не се чувствам като капацитет да съумявам да помагам така.
Над 40% от родителите я избират и минават децата им на домашно или ДО, а другата часът ще се върнат в у-ще.


Аз работя от дома си със 7 деца  ( от 1 до 6 годишни, за да могат майките им, които са всички учителки да отидат на работа) и дори и моето дете да си остане у дома, аз не мога да преподавам по френски език, математика, физика и инструмент примерно.

Частните у-ща в нашия регион са проверени още преди 7 години, като търсехме място за 1ви клас и не са опция.
 
Ако работя от вкъщи, офисна работа, то ще мога да помагам и наблюдавам, но докато се занимавам изяло с обгрожване на малки деца по 9 часа дневно, без почивки, смятам, че ДО е опция, която ако се наложи ще се справим и с нея.

Не смятам, че риска от зараза е по-голям с този вирус, от нормалното всяка есен и зима.

Последна редакция: чт, 06 авг 2020, 19:15 от Анонимен

# 522
  • Мнения: 1 977
А за теб какъв е проблемът да си запишеш детето в неприсъствена форма?
Проблем ще ми е да вадя всеки месец  няколко по сто за частни уроци. Аз педагог не съм. Т.е. или ще плащам на някого, или детето ми ще има липси. А държавата, която уж трябва да му осигури образование в безопасна среда, ми казва да си рискувам живота, или да има липси. Така ли трябва да бъде?

# 523
  • Русе
  • Мнения: 12 207
То всъщност повечето родители и досега в присъствена форма плащаха за частни уроци. Не знам защо се смята ,че в часовете децата всичко да разбрали и са изяснили. Като се започне от дисциплината, която е проблем в голям процент от класовете и  материалът, който не се усвоява в часа по ред причини.

# 524
  • Мнения: 4 505
Да обърнем нещата наопъки: аз работя във високорискова среда, с потенциално заразени. Аз не знам дали съм
 вирусоносител, да речем, без клинични прояви, или не. Детето ми е контактно с мен. Няма как да разбера дали детето ми също не е вирусоносител без клиника. Уважаеми госпожи педагожки, ОК ли сте да общувате с детето ми с неясен статус на носителство всеки божи ден, по 5-6 часа, в едно и също помещение, без маски?

Общи условия

Активация на акаунт