СМГ "Паисий Хилендарски" - тема 12

  • 89 496
  • 769
  •   1
Отговори
# 180
  • София
  • Мнения: 1 111
Аз имам проблем с писането на домашните при единия близнак. В интерес на истината така беше и на школата в СМГ в 4- ти клас и въпреки това успя да влезе с резултат сред първите 20. Да, но тук вече липсата на труд и постоянство и каза думата и ще завърши 5 ти клас с петица по математика. По другите предмети някак успява. Брат му пък си е бързак по природа и успява почти незабележимо да напише всичко, без да се налага да пише с часове. Имат по-голяма братовчедка в СМГ, за която знам че е писала по нощите в 5-ти клас, за да смогне. Различни са децата, но много важна е мотивацията и развиването на умение за самоконтрол. В нашия случай и ДО изигра много негативна роля. Предполагам и при други деца е така.
 За спорт ходят на различни занимания извън училище по-скоро за разтоварване.
Само единия посещава школата по програмиране, а другия категорично отказа всякакви допълнителни онлайн активности. Ако са присъствени догодина ще се включат със сигурност поне в школата по състезателна математика.

Последна редакция: ср, 09 юни 2021, 15:29 от miramar

# 181
  • Мнения: 35 860
Моят син догодина ще се пробва за СМГ. Голямото ми притеснение е, че е разсеян и пренебрегва някои задачи, дори не чете условието до края....уф! Кажете някой трик за постигане на по-добра концентрация.... Иначе като цяло се справя със задачите.

# 182
  • Мнения: 13 001
И аз бих искала да знам за такъв трик. Simple Smile

# 183
  • София
  • Мнения: 3 729
А защо е питането за домашните? Някой ще се откаже от СМГ заради домашните или ще ги напише предварително?

# 184
  • Мнения: 2 285
А защо е питането за домашните? Някой ще се откаже от СМГ заради домашните или ще ги напише предварително?
Не че Ви влиза в работата, но детето ми не се явява по състезания с идеята да учи някъде.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Благодаря на всички, споделили тук личния си опит. В момента наистина ми е много полезна всяка информация. Flowers Hibiscus

# 185
  • София
  • Мнения: 1 134
За моите деца 7ми клас беше най-тегав. Усещането за напрежение, натиск и умора беше доста интензивно през втория срок, съчетано с ДО. Беше гадно. 5ти и 6ти клас им беше добре, харесваше им всичко и се чувстваха добре. Тази година не знам къде да я класирам. На дъщеря ми ДО й се отразява много зле, т.е. липсата на реални контакти със съучениците и учителите силно я демотивира и я направи инертна. Сега, като са реално на училище, нещата се подобряват.

# 186
  • Мнения: 7 348
През моята призма на родител на спокойно, обстоятелствено и по-бавно дете, до стрес и неестествено натоварване не се стигна. Може би, защото хареса всички учители, които ги поеха. Не се е налагало да се включваме с помощ по нещо.
Докато бяха присъствено и в началото на учебната година имаха повече задачи, но еднотипни и за създаване на рутина. Което обаче през първия срок не попречи на нито едно следобеда излизане да се разходи с кучето.
Продължи си курса по английски, който повече беше времеви ангажимент. Записа 3 школи, но след 2 месеца се наложи да откаже математическата лингвистика. Школата по математика не произвеждаше тежки домашни. Провежда се за двата класа на учителя по математика. Информатиката я записа от абсолютна 0, но заради прекалено големият интерес към групата на Явор Никифоров, премина при по-спокойната група и без особени състезателни амбиции на Величка Велкова. Хареса й и там остана.
При ДО  някак съвсем между другото домашните се правеха през междучасията и с това се изчерпва хубавото на ДО, не че учителите не се справят чудесно при всякакви ситуации, но от един момент насетне и при тях ми се струваше, че искат да виждат децата в реална среда. А на мен просто ми е хубаво да  виждам живец и емоции у детето си.
В шести клас ще видим какво ще се предложи като школа по програмиране в училище. За съжаление изборът между важното и по-сложното за децата сигурно ще повлияе на КМ, но допълнително учене по БЕЛ мисля да го оставя едва в седми клас. При евентуално НВО с интегрален тест за този набор ми се струва, че по всички предмети подготовката си им е достатъчно качествена. Ангажирани са.

# 187
  • Мнения: 4 577
При нас тази година не беше особено натоварена за единия близнак, другият доста се стресна в началото, но сега свикна и си пише домашните, най-вероятно с 6 ще завърши. Догодина 6 клас и двамата ще ходят на школа по БЕЛ, а единият има желание да се запише и на школа по Информатика извън училището, та ще видим докъде ще стигнат нещата. В школата по Математика ходят всички деца от класа. За движение през седмицата записахме баскетбол в училището през новата учебна година и 2 пъти по 2 часа физическо (госпожата е много дейна) и вървене пеш до училище всеки ден.

# 188
  • Мнения: 383
искрено благодаря за споделеното и аз, много ценно за нас ⚘

# 189
  • Мнения: 35 860
Това, че има допълнителен спорт в училището е чудесно. Как е съчетан с часовете, т.е. трябва ли да се изчаква много или е веднага след часовете?

# 190
  • Мнения: 7 348
Всъщност спортът е в модул. Не е във вида на допълнително занимание.
Да, учителката на випуска на сегашните петокласници дори по време на ДО правеше много пълноценни тренировки и се лееше пот.

# 191
  • Мнения: 108
Здравейте,
Искам да споделя моя опит по отношение на СМГ. И двете ми деца бяха приети в 5 клас в СМГ без да ходят на школа или частни уроци. Подготвихме ги в къщи, така че, ако има родител, който да се занимава с детето, е напълно постижимо.
И двете ми деца в 7 клас ходиха на частни уроци по БЕЛ, а по математика подготовката в СМГ беше напълно достатъчна за изпита. И двамата след 7 клас останаха да учат в СМГ.
По отношение на тези, които се колебаят, дали детето им е достатъчно добро по математика и дали ще се справи с натоварването в училище – не е необходимо детето да е супер по математика, все пак в СМГ не всички са състезатели по математика. Средата е много добра, нивото на останалите деца като цяло, не само по математика, е също добро. Така че, препоръчвам училището като цяло. В училище се подготвят отлично не само състезатели по математика. Има състезатели на национално и международно ниво и по химия, информатика, физика, биология, лингвистика, които след СМГ отиват в топ университети.
В СМГ има място и се чувстват прекрасно и деца, които не ходят на състезания по посочените дисциплини. Едното ми дете се занимаваше усилено с математика, ходеше на школа в училище, състезаваше се. Другото ми дете – не. То никога не е ходило на школа по математика в училище – даже в 5-ти клас само то и още едно дете не ходеха на школа по математика, всички останали бяха на школа (това го отдавам по-скоро на ентусиазма на родителите, отколкото на децата). През всичките години в СМГ не отиде на състезание по математика. Та така- второто ми дете се чувстваше много добре в училище сред своите съученици и не е имало проблеми по математика. Имаше време и ходеше на уроци по езици, танци, рисуване, плуване.
Така че, подгответе детето си, ако има желание да учи в СМГ, нека да кандидатства и да опита. Пък, ако го приемат и след това се окаже, че това не е неговото училище, винаги може да го преместите.

# 192
  • Мнения: 4 577
Само да добавя, че доста смг-ци остават и в София да учат след 11 клас.Издръжката по топ университетите е една доста голяма сума и не всички могат да си го позволят.

# 193
  • Мнения: 383
kate_d благодаря за споделеното. А курсовете по БЕЛ в 7ми клас са ги посещавали защото нивото по БЕЛ не е пак толкова добро ли?

# 194
  • Мнения: 7 688
kate_d благодаря за споделеното. А курсовете по БЕЛ в 7ми клас са ги посещавали защото нивото по БЕЛ не е пак толкова добро ли?
Защото хората се презастраховат, не смеят да рискуват. Аз реших, че ще се доверя на училищната подготовка. Може и късмет да е било с г-жа Михова като учител по бел, но само с училищна подготовка при нея дъщеря ми изкара 99т на нво бел.

Общи условия

Активация на акаунт