Отговори
# 525
  • Русе
  • Мнения: 12 214
Лишаването от възможност за дистанция и не гарантирането на задължителност на предпазни маски е в противоречие и на препоръките на СЗО ,и на редица международни закони,които страната ни е ратифицирала.
Това е колосално престъпление срещу децата ни,срещу семейстава ни и срещу самите нас.
Не знам на кои международни закони противоречи , но за мен носенето на маски по 8 часа на ден от деца в затворено пространство е не по-малко опасно. Не държа да ми вярваш. Дишането е един от най-важните процеси и за да се включа в патетичния ти тон - най-малкото, неправилното дишане смъква имунитета и прави детето податливо на зарази, които маските не могат за предотвратят до голяма степен. И не е само това.

  Нямам против включването на ДО при нужда. Училищата имат свобода да преценяват според ресурсите и възможностите си. Нека директорите заслужат поста си и бъдат по разчупени,гъвкави и концентрирани в работата си, точно както се налага на всеки специалист в частния сектор

# 526
  • Мнения: X
Едно интервю на зам. министър Михайлова.
Без прегръдки и размяна на чипс в училище - всички на една ръка разстояние
 Съдейки по прочетеното, вероятно и днес няма да видим нищо конкретно. " Мерките в момента се доработват".

# 527
  • София
  • Мнения: 17 652
Разбирам родителите на особено палави и непослушни хлапета ,но повярвайте ,ако се окажете в процента пострадали ,няма да ви бъде по-леко.
А защо реши, че родителите на послушните хлапета са неизменно за ДО?


Мисля, че по-скоро имаше предвид обратното - че не могат да се справят (родителите) на въпросните непослушни хлапета (това категорично НЕ е моя теза! Звучи ми абсурдно... родител да не може да се справи със собственото си отроче само понеже са си у дома и няма "помощ отвън") и затова предпочитат присъствено обучение, та дано учителите да направят някакво чудо... или поне те (родителите) да не си пилят нервите с неуспехите си.

# 528
  • София
  • Мнения: 7 368
Скрит текст:
Разбирам родителите на особено палави и непослушни хлапета ,но повярвайте ,ако се окажете в процента пострадали ,няма да ви бъде по-леко.
А защо реши, че родителите на послушните хлапета са неизменно за ДО?


Мисля, че по-скоро имаше предвид обратното - че не могат да се справят (родителите) на въпросните непослушни хлапета (това категорично НЕ е моя теза! Звучи ми абсурдно... родител да не може да се справи със собственото си отроче само понеже са си у дома и няма "помощ отвън") и затова предпочитат присъствено обучение, та дано учителите да направят някакво чудо... или поне те (родителите) да не си пилят нервите с неуспехите си.

Не знам - на мен ми прозвуча сякаш хората, които искат ДО, са някакви с особено палави и непослушни хлапета и затова искат ДО.

# 529
  • Най-красивата страна
  • Мнения: 13 146
Докато децата учеха дистанционно нямахме проблеми нито със спорта,нито със социалните контакти,нито с школата по английски.
Излизахме заедно с още две майки и три деца-всички с велосипеди или ролери.
Дъщеря ми ходи на конна езда-всяко дете отива да язди с треньора си.
Родителите чакахме-всеки в колата си.

Школата по английски-преподавателката е англичанка,която има опит с дистанционното обучение.Уроците бяха онлайн.През почивните дни-по 2 часа на скайп.По 4 деца в група.Доволни сме.

За ДО-бяхме много доволни,но класната ни и останалите две госпожи се справиха чудесно.
Но тази година децата ще имат нова класна и нови учители.
Не знам как ще се получи.

Въпреки това съм за ДО.
Защото за мен здравето е приоритет,а в училище няма как да се осигурят безопасни условия.

И като знам колко деца ходят на училище със сополи,кашлица и температура ,как родителите им дават Нурофен пред оградата на училището....и въобще не съм спокойна..,
Надявам се поне да има по-строг медицински контрол.



# 530
  • София
  • Мнения: 17 652
Едно интервю на зам. министър Михайлова.
Без прегръдки и размяна на чипс в училище - всички на една ръка разстояние
 Съдейки по прочетеното, вероятно и днес няма да видим нищо конкретно. " Мерките в момента се доработват".


С други думи казано - точно както и очаквахме - ще има някакви мерки на хартия и ще разчитаме вирусите да бъдат така добри да посещават вирусно училище, където да се учат да четат, за да ги разберат (мерките, де)... от хартията. Grinning

# 531
  • Мнения: 1 796
Манжелка много хубави неща написа, но важат за нейния случай. Имаше деца до края на ДО без микрофон, за камера да не говорим. Имаше деца, които ги изхвърляше платформата. Една майка ми обясняваше, че няма как да пиша 2 на дъщеря ѝ, която месец и половина не ми беше представила нито едно домашно, защото в къщи се борели със смъртта, нямали достатъчно бюра, бащата бил пратил домашните и др. такива. Не всички родители могат да помагат дори и до 7 клас. А темата за тестовете и преписването няма да я коментирам. Ако си мислите , че е лесно да се измислят тестове, които да отговарят на много изисквания, жестоко се лъжете. Съгласна съм, че имаше учители , които претупаха материала. И не е все едно дали преподаваш на живо или ДО. Да кажеш, че проверката кой е на линия е защото учителят нямал какво да каже , е супер тъпо.

# 532
  • София
  • Мнения: 19 932
Ами да, примери дал господ в различни посоки... Никой от тях не е показателен за цялостната картина на ДО. Някъде е било супер, на други места трагедия, на трети - някъде по средата.. Има хора с по 3 деца в училищна възраст, които за нещастие се падат и една смяна. Имам такава позната - с  деца  в 1-ви,  в 7-ми и в 9-ти клас през изминалата учебна година. И трите втория срок бяха 1 смяна. Трябва да е било небивала лудница у тях, не искам да си представям - 3 отделни стаи осигурени, 3 компютъра, необходимост от помощ за дребното, допълнително и онлайн частни уроци за седмокласника. Викнаха си баба за помощник (при това компютърно грамотна), ама който си няма такава, какво прави..Ами ако нямат и толкова техника налична... Или да не са ги  създавали/раждали тогава, така ли? Бащата в случая е лекар, та най-малко те подценяват ситуацията. Но ей на, твърдо искат присъствено обучение за децата си. Аз разбирам идеално хората, искащи ДО, особено когато децата им са  рискови заради разни заболявания,  и не ги окачествявам с никакви определения, но не приемам за редно и да се дефинира другият лагер от родители като безотговорен и нехаещ за здравето и на собствените си деца, и на околните хора.

И един пример с по-голями деца - студенти. Те като цяло са по-съвестни, по-изпълнителни, особено пък избралите тежки специлности и влезли в тях след подбор. Масово също се оплакваха и те -  както за тук,  така и за чужбина предимно от негативи на  ДО. При това в държави с опит в тази посока и преди пандемията..

Последна редакция: вт, 25 авг 2020, 13:34 от пенсионирана русалка

# 533
  • Мнения: 19 999
Ами да, примери дал господ в различни посоки... Никой от тях не е показателен за цялостната картина на ДО. Някъде е било супер, на други места трагедия, на трети - някъде по средата.. Има хора с по 3 деца в училищна възраст, които за нещастие се падат и една смяна. Имам такава позната - с  деца  в 1-ви,  в 7-ми и в 9-ти клас през изминалата учебна година. И трите втория срок бяха 1 смяна. Трябва да е било небивала лудница у тях, не искам да си представям - 3 отделни стаи осигурени, 3 компютъра, необходимост от помощ за дребното, допълнително и онлайн частни уроци за седмокласника. Викнаха си баба за помощник (при това компютърно грамотна), ама който си няма такава, какво прави..Ами ако нямат и толкова техника налична... Или да не са ги  създавали/раждали тогава, така ли? ..
Ами нали затова родителите настояват за право на избор между ДО и присъствено. Не знам защо постоянно се изтъква как някой не може да си гледа децата, няма лаптоп, стая и пр. Това него няма да го засегне по никакъв начин. Децата му ще ходят на училище присъствено. Просто ще има друга група деца, която ще учи онлайн.

Както и преди Ковида. Имаме тежести, ластици, топка, велоергометър вкъщи. Ходим и на планина.
С това целодневно училище е истинско мъчение зимата да ходим някъде след училище. Задръствания, не остава време за почивка и лични занимания. Беше просто отврат.
Е децата от вкъщи не могат ли да слушат урока, който се преподава в класната стая?
Ама никой не го позволява в момента.
Аз дори съм ок да има присъствени изпитвания, ако някой толкова се притеснява, че детето ми ще преписва.

# 534
  • София
  • Мнения: 19 932
Да, Дъждец, и има предостатъчно хора, които идеално разбират това тяхно настояване за наличен избор и не му се противопоставят по никакъв начин, независимо че често същите тези хора  определено предпочитат децата им да ходят на училище присъствено. Последното обаче не е повод за квалификации по техен адрес за проява на безхаберие,  безотговорност, нехайство и елементарно желание да се "отърват" от буйните си деца в училище, още повече пък, ако няма и кой да ги гледа етзи непослушковци  у дома. Доста елеменатарна и обидна е подобна нападка.

Последна редакция: вт, 25 авг 2020, 15:21 от пенсионирана русалка

# 535
  • Мнения: X
В периода 10-11. септември ще бъде проведено семинарно обучение за директори  “Модели на обучение от разстояние в електронна среда в българската образователна система и организация на работата в образователната институция в условията на епидемиологична обстановка“. Вижда ми се доста близо до началото на учебната година. Някои неща мисля, че вече сме ги виждали.
Програмата дава известна представа върху какво се работи в момента.
И май има познали за декларациите.

# 536
  • Мнения: 13 207
В общи линии и реалното образование е някъде супер, някъде трагедия, другаде- по средата. При нас ДО беше супер, с изкл на физ възп, там наистина няма как.
"пред компа" никой не е стоял с часове, имам лични впечатления от дните, в които не бях на работа. Включен телефон като радио, на бюрото тетрадка, учебник. По музика имаше задачи, които и моят музикант се затрудняваше, защото търсенето "в нета" изискваше повече време, отколкото ако сам се напънеш да го измислиш.
За учителите от "старото поколение" - колко старо пък трябва да е това поколение, че да не се справя?
В други професии се справят отлично 60, 70 годишни, учителите, горките не можели. В съда се правят конферентни разпити, вещи лица-лекари, счетоводители, химици отдавна си пишат заключенията на компютър, вкл с РР, Ексел и тн-инженери правят компютърни симулации на аварии, ама горките учители били стари.

Пък за преписването, легенди мога да разказвам в реалното обучение.
Даде се текст за преразказ в А клас, на момента приятели от Б го получават по вайбър за др ден. Решават се задачи по мат, айде отговорите хвърчат където трябва. Това, в 7 клас
И едно, да го наречем, "регламенгирано преписване" деца с 500 км разлика, наистина няма как да се познават, тезите им(на пробни) идентични до запетая. Трябва ли да споменавам,  че са оценени с 6 точки. Ама знание ли е това, умение ли е?
И не само за преписването, а въобще за това, доколко децата получават качествени знания точно от училище. Аз например, от поколението на сина ми, който е бил в три училища не познавам живо дете, което да има отличен(+знания за отличен) по мат и чужд език без поне един ден школа, урок. От три класа и не ми се брои колко класа  от випуска няма едно. Сега знам, че все ще се намери някой във форума са каже"мойто, мойто" ама аз не познавам, пък познавам достатъчно много деца.


Така че, кусури си има и не малко и реалното обучение.

 Но за  мен е изключително несериозно към днешна дата да липсва стройна, ясна, обмислена и оповестена система за обучение при евенгуално кризисно развитие на и без това проблемната ситуация с вируса. И да се свежда всичко до "не си яжте от чипсовете". И да като се иска и налага реално обучение, да няма никакъв "план Б", нито дори елементарен регламент за превенция.

Ама, да, само си дрънкаме и толкова. Какфбеше, делото на давещите се е в ръцете на самите давещи, ако правилно си спомням.

# 537
  • София
  • Мнения: 19 932
Светкавица, няма да споря.. В ТОХ-а в София повече от месец ДО беше просто размяна на файлове по мейла..В елитно столично училище по новия език баш в 8 клас от  старта на извънредното положение при определен учител не е правено НИЩО. И така до края..Чак такова нищоправене в реала не се случва при около 20 часа седмично дори и с най-кофти учителя да си. Нито ще кажа кое е училището, нито кой точно е учителят, достатъчно показателно е това, че родителите скоростно записаха децата си на уроци. Че даже и за лятото, понеже имат много за наваксване на прага на 9 клас. При присъствено обучение едва ли щеше да е баш така предвид факта, че въпросният преподавател се спряга за добър и даващ на децата , при това по мнение на родители на ученици от предишни випуски.

Последна редакция: вт, 25 авг 2020, 16:07 от пенсионирана русалка

# 538
  • Варна
  • Мнения: 2 483
И преди малко излезе новината, че  здравният министър е поискал удължаване на извънредната обстановка до 30.09. Но иначе в училищата вирус няма, мерки няма, освен сапун, (топла ?) вода и прекратяване на прегръдките между учениците и съвместното ядене на чипс в междучасията (последните думи са перифраза на властимащите, взимащи решенията).

А иначе Русалке, ако не ме лъже паметта в това елитно столично школо, една от паралелките винаги е теглила късата клечка с конкретна несменяема преподавателка по езика и децата са били записвани на частни уроци години наред. Нещо не схващам логиката с влиянието на ДО върху този казус.

Днес Данибон публикува една много хубава статия относно "кризисните" мерки (или по-точно липсата на такива) на МОН.

Светкавичке, казала си го много точно, право в десятката относно човешкият фактор! Но докато продължават да приемат с тройки в педагогика, ще сърбаме такива резултати.

# 539
  • София
  • Мнения: 19 932
Не е това училището, Манжелка... при късата клечка в гимназията, която ти визираш, са си имали ДО, при това що-годе сносно по думите на деца/родители. Wink

Общи условия

Активация на акаунт