Отговори
# 480
  • Мнения: 4 595
Странно ми е, че има хора, които се надяват на ефективни мерки в училище. Най- важните - дистанция и редовно проветряване -  просто не са реалистични, особено със застудяването. Маски в междучасията и придвижване еднопосочно на мен ми се виждат само отбиване на номера. Дезинфекция и миене на ръце са по-скоро съпътстващи и особено в първото не виждам смисъл, ако си говорим за пода, а не за чиновете, вратите и другите повърхности, които се пипат. Истината е, че училищата ще са едни от най-рисковите места за заразяване. Съответно, този риск е приемлив за много от родителите, заради личния контакт с учители и съученици и/или невъзможността да си гледат детето вкъщи (за по-малките). От желаещите ДО едва ли има много, които са мислят, че така се учи достатъчно ефективно или да не отчитат минусите на социалната изолация (дори и при известно компенсиране с ограничен кръг приятели). Просто усещането за риск и обективните дадености в семействата са различни. Но, честно казано, не виждам никакъв смисъл едните да се заблуждават, че може да има действащи мерки срещу Ковид в училище, а пък другите да казват, че ДО е пълноценно и че ще успеят да осигурят на децата си социална среда. И в двата случая има големи компромиси, въпросът е кой вариант е по-рисков за конкретното семейство и затова трябва да има възможност за избор. Аз искам синът ми да е присъствено, но поради риска конкретно за неговото здраве, не мога да си го позволя. Прекрасно знам, че оставането му вкъщи е вредно за психиката,  ученето ще е по-трудно и натоварването за мен ще е доста голямо в съчетание с работа, но това е положението.

# 481
  • София
  • Мнения: 17 652

Няма как да е по-нисък когато си във. Бацилите не излизат - т.е. е равен или по-висок.

Жаргонът си е верен - нарича се негативно налягане.
По-нисък е, но не знам защо. Ще потърся. Има куп указания и препоръки. Даже забраняват сега кавъри, които са с позитивно налягане. Между другото, този спор ми беше много полезен. Не знаех разни подробности. Купища проучвания намерих за хепа филтрите. С ефективност над тази на ффп3.
Може да купим за класната стая? Два броя, с непрекъсната работа.


Да, може. Има такива климатици, даже на старо би трябвало да са читаво работещи, ефективно пречистват въздуха, вкл. от аерозолни вируси - безопасно е, или поне колкото е безопасно пребиваването в самолет. Трябва редовно да бъдат обслужвани, обаче.

Налягането не е негативно, а понижено. Примерно във помещение за работа с особено опасни патогени задължително се използва - но за да се намали рискът от изпускане на патогените извън помещението, а не за по-безопасно за работещите вътре.

# 482
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 611
Разбрах те, Кати. Но се нарича така - стаи с негативно налягане.
Ще потърся инфо като имам време и ще ти го пратя на лични, за да не обременявам темата.
Какво значи да се обслужват? Подмяната на филтрите ли?

# 483
  • София
  • Мнения: 17 652

Не са ми известни подробности - може да се сменят, а може и по някакъв начин да се чистят. ЛЛ ми препоръча да си помисля за такъв в началото на кризата (за дома) - понеже сме рискови. Но пък ние съвсем скоро сложихме климатици и никак не ми е до това да пускам външни хора да идват и да дупчат. Взех ув лампа.

# 484
  • Мнения: X
mamamari, еее, ти пък не разбра ли до сега, че децата са в пълна безопасност,
Това кой го написа? Или, поради липса на аргументи, се налага да се използват фрапиращи малоумия, изсмукани от незнайно коя гънка (не мозъчна такава)?

# 485
  • Варна
  • Мнения: 25 823
Е как кой го написа? Че то това е основният аргумент на МОН за задължително 100%-тово присъствено начало на учебната година. Училищата без маски и дистанция били безопасна среда. Е, на какво отгоре, освен почивайки на факта, че децата не боледуват, не разпространяват вируса, изобщо няма никакъв проблем да учат накамарени едно върху друго, както досега?

# 486
  • София
  • Мнения: 7 676
Еее, стига, де! Това, че една доказала се като некадърна власт, просто избира да кара по пътя на най-малкото съпротивление, не означава, че ние родителите трябва да се държим като сърдити деца!
Благодаря на Кати и Лейка! Нямах досега знания за тези хепа филтри. Дори успях да прегледам в нета и цени. Ако се проучат добре, струва ми се добър вариант, в комбинация с UV лампите.

# 487
  • Варна
  • Мнения: 2 483
Проблемът, Слънце, е че търпим тази некадърна власт и се съгласяваме с всичките й приумици. Аз искам да имам избор, който ми се отнема. Какъв според теб е полезният ми ход?

Продължавам да твърдя, че ДО е най-доброто в тази ситуация, а колкото до социалната изолация - мисля, че тъкмо при ДО в свободните от училище часове децата могат избирателно да общуват с техни връстници, при взети пълноценни мерки, докато в училище са натикани едни 1200 деца, с които нямаш избор да не си. И изобщо не възприемам тезата, че в училище се ходи за нещо по-различно от обучение - социализацията и иху-ахуто се случват на други места. Възпитанието и развлеченията трябва да се организират от семейството. Така и никой не се аргументира защо ДО му се струва неадекватно в обучителен план. Иначе не тая илюзии, че нещо зависи от нас - тук си спорим, а някакви си чиновници гледат само да минат метър и са ужасно далече от загрижеността към децата. Последните разсъждения не са срещу теб, просто ми се е насъбрало и разсъждавам.

Допълвам - УВ лампите застрашават здравето, ако се пускат докато има деца в стаите, а пускането им само нощем не е ефективно. И кой ще ми гарантира, че ще се спират навреме?

И честно, не мога да разбера родителите, които се мъчат всякак да натирят децата си в училище с истински риск за здравето само заради оправданието, че нямало кой да ги гледа. Варианти и то интелигентни винаги има.

Последна редакция: пн, 24 авг 2020, 20:59 от Manzhelka

# 488
  • София
  • Мнения: 7 676
Полезният ход на всички ни е да се погрижим за децата си възможно най-добре, с предоставените ни опции. Така мисля аз. Мисля, че ако двата лагера спрат да се дърлят, а насочат тази енергия към реални решения, ще бъде далеч по-добре. И не защото, аз искам едно, а друг друго и ще стане на моето! Не! Аз не искам присъствено на всяка цена, в смисъл, не искам моето дете да е застрашаващо живота на рисково такова. Нито пък имам желание той да боледува! Нито искам да носи зарази вкъщи!
Мисля, че всички имаме едно общо желание, а именно да запазим здравето и живота, както на децата си, нашия, така и на близките ни! Полезният ни ход е да се информираме и да инициираме организации в класни стаи и добри практики с децата, които ще ги предпазят. Може и да съм идеалист, наивник, но ми се струва, че най-безсмисленото нещо в момента, е разделянето на родителите на лагери. Като се запънеш, като магаре на мост, с какво помагаш на детето и на общността? Ами това са условията, така ще бъде!
И още нещо, в училищно време, моето дете няма време за социални контакти извън училище. Няма! Има домашни, задачи по няколко предмета, проекти...хем, не е най-голямата читанка!
Да питам, как мислите да процедирате с езиковите уроци/курсове?

# 489
  • София
  • Мнения: 62 595
Освен родителите да дадат на децата си ЛПС - маски, шлемове или каквото там се сетят, друг начин не виждам. Обаче ако повечето не носят нищо, дори съвестните деца ще се откажат, защото няма да искат да са обект на подигравки. Виждала съм по грипно време деца да са с маски, не са им се подигравали, но и тогава нещата бяха нормални, а сега въпросът с маските стана като левски-цска, а то се предава и на децата.

# 490
  • София
  • Мнения: 7 676
Никога не съм си помисляла, че ще  пусна детето без маски и дезинфектант. Всеки ден ще си чета инструктажа, колкото и да ми върти очи и да ми казва, че си знае. Не мисля, че родители ще пуснат децата си без ЛПС. Проблемът ми примерно, е в това, че не си представям, че може да стои от 7.30 до 15 или от 12 до 19.30 с маска, в училище. Това ще е мъчение за децата. Затова и ми беше полезно инфото от Кати.

# 491
  • Варна
  • Мнения: 25 823
Въобще не мога да си представя как се стои 9 часа с маска. Не мога и това е! Просто е абсурдно това да е най-доброто, което може да се измисли.

# 492
  • Мнения: X
И честно, не мога да разбера родителите, които се мъчат всякак да натирят децата си в училище с истински риск за здравето само заради оправданието, че нямало кой да ги гледа.
Що за наглост е да квалифицираш по този начин родителите, които са поставени пред избора дали да оставят малкото си дете само у дома или да изгубят работата си, за да го гледат?

# 493
  • Мнения: 4 595
Слънчевата, ако в един клас само 5-6 деца носят маски, а другите им се подиграват, че са параноици и им ги дърпат, едва ли това би помогнало с нещо. А и смятам, че стоене с маски по цял ден няма как да се получи. Единствената ефективна мярка, която можеха да приложат, е разделяне на класовете на по-малки групи. А това може да стане точно с преминаване на част от децата на ДО. Всичко останало е общо взето имитация.

# 494
  • София
  • Мнения: 19 932
Така и никой не се аргументира защо ДО му се струва неадекватно в обучителен план. .........


Десетки аргументи могат да се приведат срещу ДО след изминалите месеци в обучителен план..
- проформа обучение или изцяло липсващо такова по определени предмети при това  в училища, зовящи се елитни (дори и в това на детето ти... ти беше доволна, да, ама майка с дете в съседен клас - твърдо не)
- липсваща техника при някои деца и/или необходимост от помощ от възрастен в работата с нея при други. Ами ако няма такъв у дома?
- хаотичност на учебния процес
- липсващи компетенции у доста учители за работа в разните платформи и свеждане на ДО до размяна на файлове с учениците по мейла
- неадекватни оценки заради преписване, подсказване, помощ от родители, зад които остават скрити доста пробойни в овладяването на материала от учениците
- скъсяване на времето спрямо това на редовния учебен час и съответно претупване на материала
- губене на ценно време с проверки кой е там и кой не е..Съвсем няма общо с проверката по дневник в редовен час. Станах свидетел на един такъв час - то не беше питане дали Х е там,  дали е на линия У, питания защо чак сега се включва Z и т.н. Мин десетина минути минаха за тази проверка.
- непремерени като обем, съдържанеие и краен срок за предаване домашни
- масова необходимост от уроци в 8 клас за  децата, стартиращи с нов език. Тъкмо са си поели дъх след седмокласната епопея  и хайде пак на уроци..
- натрупана умора (физическа и психическа) от толкова висене пред компа и "изключване" точно тогава, когато трябва да са свежи и да си напишат /научат предаденото..
- непроверени със седмици домашни - ясно е,  че и на учителите им идва много...Оттам и нулева информация за дете и родител дали са овлядяни нещата.

И още много такива. Подчертавам, че просто отговорих на въпроса ти. Иначе твърдо съм на мнение, че подходът на МОН по отношение на мерките от 15.09 е като всичко друго, сътворено от тях, демек калпаво и имитиращо дейност..

Последна редакция: пн, 24 авг 2020, 21:37 от пенсионирана русалка

Общи условия

Активация на акаунт