Дистанционно обучение за учениците-Teмa 5

  • 19 432
  • 762
  •   1
Отговори
# 735
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
И как точно ще го изпиташ този от ДО, без да има възможност да чете?
В училище не се ходи само да се преподава.

# 736
  • Варна
  • Мнения: 25 254
Много точно казано. Общи приказки, общи приказки, чии очи се мъчат да замажат с тях не знам.

# 737
  • Мнения: 3 887
И как точно ще го изпиташ този от ДО, без да има възможност да чете?
В училище не се ходи само да се преподава.

Не разбрах въпроса. Може ли да обясниш, моля. Какво да чете и защо да не може да бъде изпитан някой, седейки вкъщи?
Цял втори срок ги изпитваха в ДО. Кой писмено, кой с тестове през платформи, кой устно.
Какво пречи да бъде изпитван наравно с останалите?
Когато се прави тест-едните си пишат на хартиен носител теста, другия си го прави в системата, то е на един клик на учителя това. Освен, ако учителят не умее да борави, естествено.

И за какво друго се ходи в училище, освен за преподаване/учене?
Само не ми спрягайте отново социализацията, това е изтъркано. 11 клас се социализират прилично. Основно извън училище.

Последна редакция: ср, 19 авг 2020, 12:18 от фаастък

# 738
  • Мнения: 9 883
пише се "бумаЩина", а не "бумаШТина"
И тази документация отнема твърде много време на повечето учители, тъй като те не са достатъчно бързи с компютрите, тоест - много им куца компютърната грамотност. Онова, което на мен ми отнема 2 минути, заедно с принтирането и сглобяването на листите с телбод, на дамата от съседното бюро й отнема поне 20 минути. Ма много ясно, че ще мрънка с пълна сила. Аз как не мрънках? Това, за което плащат 4-5 учебни часа за "административна работа" ми е отнемало точно 15 минути на месец. За какво ми е да лъжа, аз повече пари няма да взема?

С всяко нещо е така. Дори с печатането на дипломите на учениците - двама оправни хора за 2 дена могат да принтират дипломите на едно средно голямо училище. Знам какво може да се постигне като работиш бързо и съсредоточено, и какво се постига като се мотаеш като муха без глава.

# 739
  • Майничка
  • Мнения: 12 584
Фаастък, Лиляна имаше предвид неравнопоставеността при изпитване на деца присъствено и онлайн. При изпитване на дете в стая учителят има някакъв контрол в/у опитите за преписване, поглеждане и подсказване. При изпитване на дете онлайн няма, дори при включена камера, защото има достатъчно начини нещата да се случат зад камера, дори ако устройството, на което детето в ДО работи, да позволява блокиране на функцията за отваряне на нови прозорци. Това априори създава неравнопоставеност при изпитването.

Синхронното преподаване с лаптоп, насочен към дъската, също не е устойчива опция, заради яснотата на образа, чуваемостта и еднаквата възможност да се задават въпроси. Дори при свързана система, при която ученици на дистанция виждат материала на споделен екран, а тези в клас - прожектиран на дъската и учителят е с микрофон, пак има проблеми със звука и нееднаквост на връзката при всички участници. Говоря от опит поне година преди ИП, при това с мотивирани и технически подготвени ученици. За 3-4 пъти става, компромисно, за дълъг период -не.
Една идея по-функционална е същата схема при обърната класна стая - новата информация е изпратена предварително за самостоятелен прочит, а в реалния час тя се доизбистря и дискутира (не се изпитва). Така вече са допустими и повторения, и прекъсванията не са фатални, но топката вече се прехвърля към чувството за отговорност на учениците да бъдат готови да питат и да коментират върху материала, в т.ч. и да кажат "Не разбрах това и това" (а не "Нищо не разбрах", когато изобщо не става ясно дали са го чели).
 Но този принцип не е подходящ за началните класове и  учителят следва да обясни предварително подхода на родителите, за да не останат те с впечатлението, че им прехвърля неговата работа.

# 740
  • Бургас
  • Мнения: 6 906
И как точно ще го изпиташ този от ДО, без да има възможност да чете?
В училище не се ходи само да се преподава.

Не разбрах въпроса. Може ли да обясниш, моля. Какво да чете и защо да не може да бъде изпитан някой, седейки вкъщи?

Ей, за тази изостаналост говорех в предните страници. В България все още образованието се състои в изпитване посредством говорене от ученика на наизустен текст с точките и запетайките и варденето от учителя да не би ученика да чете от някъде или да му подсказват.

# 741
  • Мнения: 7 391
пише се "бумаЩина", а не "бумаШТина"
 
                        Първо  "Ш"и"Щ" са една до друга на клавиатурата и в бързината съм чукнала "Ш" и второ - като няма какво съществено да кажете се захванете за поправка и преценете кое е техническа грешка и кое правописна.
                        Не коментирам вашите публикации и грешки! Smiling Imp И не само правописни!

# 742
  • София
  • Мнения: 62 595
Ш и Щ са едно до друго, но Т няма как случайно да попадне до Ш в дума като "бумаЩина".

# 743
  • Мнения: 2 022
Хора, дете, което не си е научило урока, даже няма да знае къде да чете, а ако не е учило няколко седмици, дори няма да знае къде да отвори. Всеки преподавател с поне малко опит веднага ще разбере за какво става дума на първата минута.

# 744
  • Майничка
  • Мнения: 12 584
Irene Adler, не е само до наизустяване. Имам познат университетски преподавател по руска литература, който периодично "забива" студенти с въпроси от типа на "Спала ли е Татяна с Онегин?", "Кои са мъжете на  Наташа Ростова?" и подобни. Обикновено верните отговори са 4-6 от 10. Тази година (онлайн, за време) - 10/10.

# 745
  • София
  • Мнения: 1 326
Да продължим разговора в НОВАТА ТЕМА

# 746
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
И как точно ще го изпиташ този от ДО, без да има възможност да чете?
В училище не се ходи само да се преподава.

Не разбрах въпроса. Може ли да обясниш, моля. Какво да чете и защо да не може да бъде изпитан някой, седейки вкъщи?
Цял втори срок ги изпитваха в ДО. Кой писмено, кой с тестове през платформи, кой устно.
Какво пречи да бъде изпитван наравно с останалите?
Когато се прави тест-едните си пишат на хартиен носител теста, другия си го прави в системата, то е на един клик на учителя това. Освен, ако учителят не умее да борави, естествено.

И за какво друго се ходи в училище, освен за преподаване/учене?
Само не ми спрягайте отново социализацията, това е изтъркано. 11 клас се социализират прилично. Основно извън училище.
Когато се изпитва, може да прочете отговорите на въпросите, да намери решения и изобщо изпитването не е равнопоставено на децата, които са в класната стая. През ИП просто закърпихме положението. И за миг не съм си помислила, че проведените изпитвания през ДО са дали реална представа за знания и умения.

Извинете, видях, че има нова тема, но бях започнала да пиша

# 747
  • София
  • Мнения: 1 570
Аз съм била на обучение, в което част са присъствено, част от хората ДО. Ами много си неравнопоставен в ДО. То дъската отразяваше и не се виждаше, то заглъхваше понякога. А камерите бяха такива, че се насочваха към шума. Ако пита нещо някой, камерата се насочва към него, а аз пък не съм дописала нещо от дъската. Не че не се обучих, ама по-трудно ми беше, отколкото , ако бях на място.
И хайде, аз съм възрастен, казвам си - не виждам дъската, не чух, моля, повторете, но едно дете дали би си казало?

Последна редакция: ср, 19 авг 2020, 14:09 от bazel

# 748
  • Мнения: 7 391
Ш и Щ са едно до друго, но Т няма как случайно да попадне до Ш в дума като "бумаЩина".
                  Даааа! Хвана се .....думата " бумаЖтина"  се пише с Ж. Допуснала съм грешка ,но не с Ш ,но и ти явно допускаш същата грешка. Yum

# 749
  • София
  • Мнения: 62 595
За пръв път чувам, че е бумаЖтина. Защо е с Ж?

Общи условия

Активация на акаунт