Дистанционно обучение за учениците-Teмa 5

  • 23 439
  • 762
  •   1
Отговори
# 270
  • София
  • Мнения: 62 595
А защо да се връща изобщо някой назад? Все едно преди трийсет години някой да резне кабела на телефона и единственият начин за връзка да бъде да ходиш до пощата.

# 271
  • Мнения: 6 764
Мама Ру,
Относно Германия. Доколкото разбрах, седмицата вкъщи въобще не е имало ДО. Както писах, дават им задания, проекти, тестове и разни материали да работят сами и изпращат за проверка. Изпитване на когото е нужно- следващата седмица.
Това за конкретна провинция в Германия. Май и юни.Сега как е, не зная. Не съм се чувала с нея.
Ще попитам при удобен случай, но каква полза. По-добре МОН да бяха разучи ли европейските практики.

# 272
  • София
  • Мнения: 210
Ще има месечна помощ за родителите на деца до 14 години. При ДО до колкото разбирам аз. Минимална разботна заплата за хора, които не могат да работят дистанционно.

# 273
  • Мнения: 2 094
Електронизацията е неизбежна, тя е естествена част от технологичното и техническото развитие. И добре, че я има тази електронизация, че иначе щяхме да се чудим как да работим и какво да правим през ИП. Икономическите, здравните, образователните и психологическите щети щяха да са много по-големи. Ако не друго, поне хората можеха да се виждат през екрана на смартфона, а не като не се виждат разстоянието и изолацията да им изглеждат ужасни. Готова съм да се хвана на бас, че ако утре експериментално те оставим без тази електронизация, ще изпаднеш в много по-тежко положение, отколкото сега си мислиш, че си ти и децата и всички.
Електронизацията е удобство и трябва да си остане такова по-желание. Образование и медицина не трябва да се пипат до ниво да се премахне човешкия контакт. Както безумната идея за дистанционни прегледи на хронично болни която чух наскоро.
Да не навлизаме пак в конспирации, но училищата са разход, ако успеят да напраят така че дистанционната форма да се хареса, перото образование ще стане доста по-евтино, няма поддръжка на сгради, няма транспорт за малките населени места, няма организирано хранене, даже обучението може да стане от типа на уча се. Гледане на видеоурок и тест, няма да има нужда от учител. След такова обучение обаче децата според мен няма да имат достатъчен социален опит във формална среда, мотивация от авторитет, комуникация с връстници и т.н. като видях празните стаи взимайки нещата на детето сърцето ме сви.
И все пак има вирус, дали нарочно пуснат за да се отворим към тотална електронизация или двете неща са независими не знам

# 274
  • Мнения: 1 295
Ще има месечна помощ за родителите на деца до 14 години. При ДО до колкото разбирам аз. Минимална разботна заплата за хора, които не могат да работят дистанционно.
А защо не пратят социален работник да обучава детето и да се грижи за него? Защото няма да иска за минимална заплата. А аз трябва да съм съгласна да си гледам детето и да го обувчавам за тези пари. От къде на къде?
Да ми плащат моята заплата!
И сравненията с европейските практики не вършат работа при нас. Там социалната политика е такава, че хората се чувставт сигурни. Тук ти обещават някакви помощи, ама върви та оцелявай с тях!

А и вероятно в България трябва да отговаряш на 100 критерия за да получиш помощ. Едва ли ще е за всички.

# 275
  • София
  • Мнения: 62 595
Човешки контакт има, защото хората се виждат, чуват се. Няма споделяне на едни и същи кубически метри въздух между четири стени.
От учител винаги ще има нужда, защото самообучението е трудна работа дори за много зрели, знаещи и можещи възрастни. Така, както не можеш да научиш език само с клипчета и учебници, без да контактуваш с хора, така е и с ученето - трябва учител. Какво щеше да правиш, ако детето беше в някое забутано ранчо в Австралия, щеше да го возиш с часове до най-близкото училище и обратно ли? Отдавна са измислени и телемедицината и телеобучението, ама ние тук сме още доста назад като мислене. Като бабите с телефона - недей да говориш дълго по телефона, защото то жицата те облъчва.

По този повод се сетих преди малко за интервюто по Хоризонт с един лекар, представител на пациентска организация май беше - той говори за това, че в момента дистанционната консултация със специалист не е регулирана, на практика хората не могат да се ползват официално от нея. А аз се сетих как по другите държави оперират през конферентна връзка, дори имаше един случай робот-оператор задвижваха пак през конферентна връзка, не помня какво оперираха.

Последна редакция: ср, 12 авг 2020, 16:23 от Andariel

# 276
  • Мнения: 16 987
Ще има месечна помощ за родителите на деца до 14 години. При ДО до колкото разбирам аз. Минимална разботна заплата за хора, които не могат да работят дистанционно.
Значи ме лишават от заплатата и ми дават месечна помощ - минимална работна заплата. Е, все е нещо, стига да не се гледат доходи назад, а ситуацията в конкретния момент. Подозирам обаче, че пак ще има условия, на които реално почти никой няма да отговаря. Не помощи с хиляди условности, а реално право на платен отпуск за гледане на дете (90%) от заплатата, от която те лишава ДО. Защото разликата между това, което обмислят като помощ и това, от което ме лишават е огромна за мен - предлагат ми под 60% от това, което получавам като заплата и то под формата на помощ, което значи условия.

# 277
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
На въпроса докога да е присъствено, според ситуацията в населеното място и конкретното училище. При установяване на единични случаи, да се спре клас а за до 2нсесмици, но ако е с много случаи в училището и в населеното място, то цялото училище да минава на ДО за 2 седмици или докато намалеят случаите. В момента има градове с трайно нула случаи и такива с 2-3, смятам, че там спокойно може да се мине на присъствено при спазване на засилени хигиенни мерки.
Към мерките по принцип още смятам, че могат да се намалят часовете като продължителност, а някои като ИИ, музика, извънкласни занимания, да се прекратят.

# 278
  • Мнения: 2 094
Според моят зъболекар, синът му е на 14г.  ДО е по-добре. Даже повече технологии трябало да има, по-иновативни да били. Според него учителите били посредствени и не допринасяли особено за обучението и нямало нужда да ходи лично да се среща със съученици защото и те не били основната среда на сина му. При нас пък сега се поставят основите, ДО в лектронна среда за деца начален курс ми изглежда налучничаво след като аз не смятах да отпускам детето с технологиите поне до 13 г., някак ми го натресоха много нахално.

Последна редакция: ср, 12 авг 2020, 16:27 от Sparkles

# 279
  • Мнения: 1 295
Аз бих разграничила ДО след 5ти клас и ДО в начално образовение.
Според мен двете групи имат коренно различен начин на обучение и дацата са с много различно самосъзнание и умения.

# 280
  • Мнения: 2 134
Човешки контакт има, защото хората се виждат, чуват се. Няма споделяне на едни и същи кубически метри въздух между четири стени.
От учител винаги ще има нужда, защото самообучението е трудна работа дори за много зрели, знаещи и можещи възрастни. Така, както не можеш да научиш език само с клипчета и учебници, без да контактуваш с хора, така е и с ученето - трябва учител. Какво щеше да правиш, ако детето беше в някое забутано ранчо в Австралия, щеше да го возиш с часове до най-близкото училище и обратно ли? Отдавна са измислени и телемедицината и телеобучението, ама ние тук сме още доста назад като мислене.

Има предмети в прогимназиален и гимназиален етап, в които в електронна среда уроците могат да се превърнат в приключение и изживяване, но ние си държим да учим като в 19 век и се тюхкаме, че няма как да стане онлайн. После защо училището не вдъхновява децата. Това са други деца, не са тези преди 200 години. Това доста извън темата, но не съвсем.

Последна редакция: ср, 12 авг 2020, 17:16 от Cygnus

# 281
  • Мнения: 2 094
Човешки контакт има, защото хората се виждат, чуват се. Няма споделяне на едни и същи кубически метри въздух между четири стени.
От учител винаги ще има нужда, защото самообучението е трудна работа дори за много зрели, знаещи и можещи възрастни. Така, както не можеш да научиш език само с клипчета и учебници, без да контактуваш с хора, така е и с ученето - трябва учител. Какво щеше да правиш, ако детето беше в някое забутано ранчо в Австралия, щеше да го возиш с часове до най-близкото училище и обратно ли? Отдавна са измислени и телемедицината и телеобучението, ама ние тук сме още доста назад като мислене.



Като бабите с телефона - недей да говориш дълго по телефона, защото то жицата те облъчва.

Има предмети м прогимназиален и гимназиален етап, в които в електронна среда уроците могат да се превърнат в приключение и изживяване, но ние си държим да учим като в 19 век и се тюхкаме, че няма как да стане онлайн. После защо училището не вдъхновява децата. Това са други деца, не тези преди 200 години. Това доста извън темата, но не съвсем.
Не смятам технологиите от типа електронан среда за полезни, трябва да се използват кратко за удобство и продължително, ако е неизбежно. Това с вдъхновяващото изживяване ми напомня на идеите на Мъск как ние възрастните в смарт градовете освободени от работа благодарение на изуствения интелект ще си прекарваме свободното време с изживявания във виртуална реалност и играене на игри? Що за инфантилна идея? Съвременните деца са достатъчно обсебени от техника, че и образованието да вкараме в схемата.

# 282
  • Мнения: 2 134
Спаркълс, май не ме разбра. Вече в интерактивна среда са разработени невероятни визуализации на явления и процеси с високо качество. Точно с образователна цел в рамките и за целта на образователния процес.
А срещу Мъск да тичаме не можем да го стигнем 😀

# 283
  • Мнения: 2 094
Спаркълс, май не ме разбра. Вече в интерактивна среда са разработени невероятни визуализации на явления и процеси с високо качество. Точно с образователна цел в рамките и за целта на образователния процес.
А срещу Мъск да тичаме не можем да го стигнем 😀
Сега разбрах, но това не изисква целия процес на обучение да се дигитализира, такава дигитализация прегръщам с две ръце Simple Smile

Последна редакция: ср, 12 авг 2020, 17:00 от Sparkles

# 284
  • Бургас
  • Мнения: 8 499
Сравнявам и ще сравнявам. В класа на дъщеря ми са 24 деца, в групата на сина ми - 31. Тя си е в нейния клас с едни деца, него го събират на сборни групи с други деца. Тъй като е на 6 години подлежи на задължително предучилищно обучение. И какво става - ние с каката у дома, а той на градина и в контакт с деца, чиито родители работят, някои и в рискова среда. Смисълът, моля? А да, той ще е нахранен и на топло (26°) в ДГ, ама ако имам пари да платя таксата.

Ако вие с каката сте у дома защо ще пускате малкия на градина, а не седи в къщи с вас?

Общи условия

Активация на акаунт