Дистанционно обучение за учениците-Teмa 5

  • 23 440
  • 762
  •   1
Отговори
# 285
  • Мнения: X
Съжалявам, но не е работа на обикновения родител да измисли как да се случи комбинираното обучение. Нито съм наясно във всяко едно училище как се процедира, как се смятат хорариуми и т.н., нито ми е работа да съм наясно. Моята работа е безопасността на детето ми и съм просто длъжна да тропам с крак и да изисквам реални мерки за безопасност, а не половинчати недомислици.
Да де, ама искате и учител да ви предподава докато седите от страх в къщи, няма кой да изпълни това.
СФО е алтернативата и за противниците на ДО и за противниците в момента на присъствено заради страх.
Разликата Ви с мен е че ако детето стои в къщи и не ползва предимствата на присъственото обучение -пряк контакт с педагог и връстници във формална среда, не ми трябва в дома ми да навлиза училището с елктронен график  и изискване да плащам за разни неща като устройства и интернет без да са ме питали искам ли детето ми да учи в електронна среда. Аз искам семейна без електронна среда. Искам само да ми дадат учебници, да осигурят периодични  консултации (може и дистанционни) и тестове за оценка (срочна или по-често). За това как здравословно времето детето да прекара деня си ще се грижа аз. За неговата социализация също.
Това е домашно обучение почти. Не е ли регламентирано законово да имате право да се самообучава детето ви като частен ученик?

И при нас вчера протестите на учители и родители дадоха резултат и въведоха задължителните маски в у-щата от 4 до 12 клас. Разочарована съм.

Последна редакция: ср, 12 авг 2020, 17:49 от Анонимен

# 286
  • Бургас
  • Мнения: 8 499

Има предмети в прогимназиален и гимназиален етап, в които в електронна среда уроците могат да се превърнат в приключение и изживяване, но ние си държим да учим като в 19 век и се тюхкаме, че няма как да стане онлайн. После защо училището не вдъхновява децата. Това са други деца, не са тези преди 200 години. Това доста извън темата, но не съвсем.

Напълно съм съгласна. Понякога децата не могат да си изградят представа за някои неща само от илюстрациите в учебника, ако ги има изобщо. Сухата материя много трудно се учи. Ако уроците са подкрепени с филмчета, картинки, интерактивни 3д модели, графики, симулации и т.н., се получава една по-цялостна представа.

# 287
  • София
  • Мнения: 62 595
Образованието, ако иска да се развива, трябва да е в схемата. Иначе си оставаме на ниво двайсти век. Ако по мое време имаше такова ниво на технологиите като сега, със сигурност щеше да ми е много по-лек животът откъм обучение и вероятно щях да зная и да мога повече. Сега виждам по моите деца, които все пак като поколение позакъсняха с използването на тези технологии - едно, че в университета така си изкараха учебната година, а и кеф им да се включат в този убинар, кеф им в друг. Невероятно е, можеш да си онлайн и да се обучаваш онлайн от и с хора, които са в различни точки на света. Направо сме си изостанали откъм мислене, за мен е почти като в Средновековието това да не вкарваме образованието онлайн и да не го дигитализираме. От това повече губим, отколкото да спечелим.

Вече почти се навих да дойда при вас, щом маските стават задължителни в училище. Ще се работи къде-къде по-спокойно за всички.

Последна редакция: ср, 12 авг 2020, 18:03 от Andariel

# 288
  • Мнения: X
Да, нашето дете имаше по час на компютър всяка събота и неделя за кодиране, анимация и Скрач кодиране, преди ДО. Няма смарт телефон и лаптоп.
 Има таблет, който й купихме преди 1.6 години за домашните им които са в сайт по математика и които прави още в у-ще. От дете, с ограничено време на компютър стана дете, което по 3-4 часа на ден трябва да учи всичко виртуално.
Не съм очарована от тази перспектива въобще. Но  дори и сега частните учители преподават само ДО.

В у-ще са имали няколко часа седмично на компютри и в 5ти и 6ти клас са учили неща, които ние сега работим с тях като Ексел, Офис 365, Пауър Пойнт и т.н. Прави такива презентации, че съм възхитена, но не искам да учи ДО постоянно и не смятам, че ако ни затворят пак това ще е по-добрият вариант.

Аз съм бивше Сендовче и там учихме ИТ, кодиращи програми и два езика от 1ви клас още и пак съм доста назад от нейните години, а сме били с компютър вкъщи от 1990.

Андариел, при нас ли?

# 289
  • Мнения: 19 996
И аз бих била по-спокойна, ако въведат маски. Всъщност най-много ме тревожи това, че у нас не предвиждат никакви мерки засега.
Храненето в нашето училище също ме тревожи. 3 пъти на ден се събират по над 100 деца в стола.
Забранено е носенето на храна от вкъщи.

# 290
  • Мнения: X
А аз съм твърдо против маските и затворническия режим, който ще се наложи на децата.

6 часа в класната стая, ядене на чина (то там няма промяна де), никакво междучасие навън, маски, мед. бележка за всяко кихане и под карантина със съмнения за 2 седмици, под час до тоалетна (а ако има момиче с менструация и трябва да отиде по-рано за да я смени, не може), пристигане и тръгване от у-ще под строй и с разделечени места в автобусите и всякаки такива предложени практики са жестоки.
Сериозно обмислям някои неща тези дни.

Последна редакция: ср, 12 авг 2020, 19:58 от Анонимен

# 291
  • Мнения: X
При около 680 000 ученици в дневна форма на обучение ще е необходимо сериозно количество маски.

# 292
  • София
  • Мнения: 62 595
При вас, при вас. Не зная за другите неща, но ако си носят маски може и с по-малко дистанции и разделяне по коридорите. Аз не виждам особен смисъл в това по коридора да са с маски, като едно междучасие е 10 минути, а после 40 минути да са без маски по 20-30 деца в клас на затворени прозорци да си дишат хубаво кихането, кашлянето и издишания въздух при говорене.

Майките ще купят/ушият многократни маски и ще перат и гладят. Ако не им се купуват еднократни. Навремето преди памперсите на нас на ден не знам по колко комплекта по 3 пелени са прали и сушили, а сега не може по пет-шест маски на ден да се изперат и изгладят! То не може само да е лесно, ако е за безопасността. Просто не смеят да рекат за маски, че родителите ще зафучат и забучат.

# 293
  • Мнения: 16 987
Сравнявам и ще сравнявам. В класа на дъщеря ми са 24 деца, в групата на сина ми - 31. Тя си е в нейния клас с едни деца, него го събират на сборни групи с други деца. Тъй като е на 6 години подлежи на задължително предучилищно обучение. И какво става - ние с каката у дома, а той на градина и в контакт с деца, чиито родители работят, някои и в рискова среда. Смисълът, моля? А да, той ще е нахранен и на топло (26°) в ДГ, ама ако имам пари да платя таксата.

Ако вие с каката сте у дома защо ще пускате малкия на градина, а не седи в къщи с вас?
Защото е на 6 и подлежи на задължително обучение, затова. Защото когато и той е у дома остава пренебрегнат докато аз се занимавам с кака му, затова. Защото има нужда да е след приятелите си, затова. За да има топла храна и да е на топло, затова. Защото ако аз остана неплатена отпуска няма да има пари за парно, а за храна ще е не повече от 5лв на ден за четирима, затова.

# 294
  • Мнения: 1 977
В миналата тема зададох два основни въпроса, останаха без отговор. Виждам, че и в тази се въртят същите мнения
Затова ще се повторя и аз:
1. Кой ще обезпечи с кадри и средства правото да си избирате ДО и присъствено? До 4нклас може да е само един учител на клас и там могат да се сформират паралелки с ДО, но нагоре в някои училища има само един учител по даден предмет. Как точно си представяте да се случи да си избирате? Да предположим, че се отделят средства, кадрите откъде ще се вземат? Аз след опита с това до, което беше отказвам, да работя допълнително и няма да съм само аз.
2. Докога смятате, че трябва да се ползва ДО? При какви критерии трябва да се възстанови присъственото?

Не е въпроса само да се тропа с крак и да се иска. Трябва и да се помисли за реализацията. Или не ви интересува, важното е да се иска, като тия на протестите.
1. Големите училища преразпределят класовете, под 10-20% са желаещите за ДО, дори в големите градове. Съответно училищата с добра база, специалисти и по 5-6 паралелки могат да съберат 1 паралелка дистанционно, и да съберат останалите деца в другите. Ако са им малко децата, взимат желаещи от другите училища. Някакво проектче с финансов стимул може да направят от МОН, и без това за разни безумни проекти се дават пари. Часовете на преподавателите не се увеличават; презентациите, които готвят за ДО ще ги използват и за присъственото, т.е. и подготовката на уроци остава същата. Водиш си дистанционното от кабинета в училище, училището осигурява интернет, устройства, ръководител ИКТ ще е наблизо при технически проблеми, с които учителят не може да се справи. Примерно.

Вариант е РУО да организира и координира онлайн платформа тип виртуално училище. Учители, които имат жлание да вземат лекторски ДО, или направо на пълен работен ден, няма да липсват. Проблем е доколко ще се справят от вкъщи, защото въпреки "обучението през целия живот", масово липсват елементарни дигитални умения у учителите. Може би да проведат курс за желаещите как се работи дистанционно, но по възможност не отбий номер да се вземат едни пари и да се раздадат едни дипломи?

2. Най-малко до края на учебната година. Ако даде при желаещите резултати, съпоставими с присъственото, да се въведе трайно ДО като форма за обучение по избор на ученик/родител. Има и много позитиви извън контекста на пандемията. Примерно с изпипано ДО деца от селата ще могат да се обучават с добри преподаватели без да се налага да пътуват ежедневно, или да се отделят от родителите си на 14, за да живеят на самотек в града.

# 295
  • Мнения: X
Андариел, заповядай.

Скрит текст:
Но само да вметна, че за имиграционната програма се чака по 3-4 години и макс брой точки събират  само семействата с деца, и родители, които са под 39 годишни, и с професии в търсените отрасли.
 Моята и твоята не са търсени, но с мъжовата можем да избираме къде да се преместим много лесно из света с работни визи.


Иначе за маските ми е ясно какво ще стане с прането и гладенето, но не е в това въпроса, а в ограничанването на свободите, движението и всички права на учениците докато са в у-ще. Ако са в ДО пък проблемите са съвсем други и пак не е оптималния вариант. Само домашно обучение остава като частен ученик.

# 296
  • Мнения: 2 094
Ох това с маските е пак нож с две остриета. Преподавателите например ако в клас са с маски в междучасието ще излязат сами навън ще подишат нормално, а децата и навън и вътре все са едно върху друго. Това за малките пак важи, те са по неосъзнати, големите сигурно ще гледат да излязат и те навън и ще спазват по-добре. Няколко часа с маска за малко дете се притеснявам да не си навлече проблем заради самата маска, не се диша нормално с маска според мен, а те са толкова разсеяни да ядат даже забравят. Ако ги разредят в класните стаи и проветряват в клас е по-безопасно без маски отколкото в междучасията, през часа стоят всеки в своя периметър. В нашето училище са по едно дете на чин, но за да ги разредят още трябва да разделят класа. Ако сложат и едно параванче като кихне задното да не окиха всички ще са почти добре

# 297
  • Мнения: 16 987
Кроу, не живеят на самотек. Срещу 20лв месечен наем се настаняват в общежитие. Нашето е в сградата на училището, дори не им се налага да си подават носа навън. И имат на разположение нон стоп възпитатели, които помагат за уроци и домашни.

# 298
  • Мнения: X
Ох това с маските е пак нож с две остриета. Преподавателите например ако в клас са с маски в междучасието ще излязат сами навън ще подишат нормално, а децата и навън и вътре все са едно върху друго. Няколко часа с маска се притеснявам да не си навлече проблем заради самата маска, не се диша нормално с маска според мен. Ако ги разредят в класните стаи и проветряват в клас е по-безопасно без маски отколкото в междучасията, през часа стоят всеки в своя периметър. В нашето училище са по едно дете на чин, но за да ги разредят още трябва да разделят класа. Ако сложат и едно параванче като кихне задното да не окиха всички ще сте почти добре
Именно.
До вчера бях 100% за присъственото обучение, без маски и с потенциални междучасия навън, но от вчерашното решение ме втресе. Как може някой да реши, че това ще е по-добре за децата му?

# 299
  • Мнения: 2 094
Ох това с маските е пак нож с две остриета. Преподавателите например ако в клас са с маски в междучасието ще излязат сами навън ще подишат нормално, а децата и навън и вътре все са едно върху друго. Няколко часа с маска се притеснявам да не си навлече проблем заради самата маска, не се диша нормално с маска според мен. Ако ги разредят в класните стаи и проветряват в клас е по-безопасно без маски отколкото в междучасията, през часа стоят всеки в своя периметър. В нашето училище са по едно дете на чин, но за да ги разредят още трябва да разделят класа. Ако сложат и едно параванче като кихне задното да не окиха всички ще сте почти добре
Именно.
До вчера бях 100% за присъственото обучение, без маски и с потенциални междучасия навън, но от вчерашното решение ме втресе. Как може някой да реши, че това ще е по-добре за децата му?
препдолагам се водят от големите ученици, задължителният контакт в часа ще изтърпят, после навън, както би постъпил един работещ човек, задължителният минимум на затворено с маска и всеки друг възможн момент навън да подиша.
Но за малките абсурд, просто си ги представям, кой разбрал кой не, не могат да преценят как

Общи условия

Активация на акаунт