Ръчка срещу автоматик

  • 19 642
  • 342
  •   1
Отговори
# 105
  • Мнения: X
Да. Всеки делничен ден ако не са затворили всички възможни пътища. Това проблем ли е? Joy

# 106
  • Варна
  • Мнения: 38 500
Е, с какво да тръгне, трактор ли да си купи?

# 107
  • София
  • Мнения: 3 058
Да. ...  Това проблем ли е? Joy

За теб явно не е, но за тези, които ще тръгнат да те търсят и отриват може и да е...

П.П. Всъщност, живо ме интересува що за марка и модел лек автомобил се справя с 50 сантима току що навалял мокър сняг и най-вече с какви гуми е обут?

Последна редакция: сб, 15 авг 2020, 18:10 от Mунчо

# 108
  • Мнения: 2 864
Писах и аз по-рано за това, но не ме отрази господина понеже явно не знае какво да отговори. Това е лоша преценка, не проблем каква е скоростната кутия.
Ако пътуваш 99% от времето си при лоши условия, черен път, сняг или каквото и да е друго, си купуваш подходящ автомобил и го оборудваш за условията. Не можеш да очакваш примерно от Тико (нали така се казваха онези малките) да пори метър преспи, няма да има никакво значение с каква скоростна кутия си. Избираш подходящ автомобил, подготвяш го за условията и си го караш с кеф.


Веднага давам пример, налага ми се около 40%от времето да НЕ карам по асфалт. Карах нисък хечбек, ами не е като да не го мога да го мина трасето, но това не е кола за такъв път. Никога обаче не ми е хрумвало да плюя по марката и модела, че не става за каране, 'щот опира долу примерно.
Продадох я, купих висока и сега хич не се замислям как и откъде минавам.

# 109
  • Мнения: 52 375
Грандоманията по многото коне винаги ми е била непонятна. Да, 75 коня се движи, че даже и успява да си носи пътниците и нещата им. И е идеална в града. В интерес на истината, аз лично ако имах джоба да я платя, бих избрала малка електрическа градска кола, не повече от 75 коня. Останалото, освен ако човек не използва колата за работа и да пътува всеки божи ден стотици километри, е излишно фукане.

И на мен ми е непонятна гонитбата на +200 коня, но 75 наистина са малко в днешно време. Като я натовариш, като качиш няколко човека и пуснеш климатика и си до там с динамиката (доколкото я има изобщо). Сигурно зависи и от скоростни кутии, от теглото на колите и т.н. Някога колите над 100 коня бяха лукс, а съм карала Голф 2 със 75 коня и беше голяма резачка. Днес обаче тези коне са нефункционални. И точно в града също ти трябват повечко коне за да можеш да ускориш бързо и да изпревариш, да се включиш в трафика и т.н.  
при електрическите коли нещата са съвсем различни - електродвигателят може да развие 100% момент и на ниска скорост, а и даже да има голяма номинална мощност не харчи много, ако не е натоварен, но си имаш резерв.

За мен лично всичко с ускорение под 10,5 - 11 секунди за достигане на 100 км/ч е приемливо.  А под 7 секунди вече са изгъзици за маниаци, майстори, фукльовци или комплексари.

Автомати, ръчка, предно, задно, 4х4, кола, СУВ - нямаш ли хубави гуми, по-добре си остави колата вкъщи. Особено зимата!
Това е истината Simple Smile

+1
От масло и гуми не се пести. Сменям зимни на 3 години и летни на 4, нищо че изглеждат като нови, ако се гледа грайферът. И купувам винаги премиум гуми. Не разбирам логиката на някои " ми тя колата ми е стара и не е скъпа, защо са и скъпи гуми". Ми защото стара или нова, спирачният път и стабилността са еднакво важни.

# 110
  • Пловдив
  • Мнения: 2 164
И за мен поддръжката на колата е по-важна от това дали е автоматик или ръчка. Хубавото масло препоръчано от производителя, сменено навреме, новите гуми, изправността във всички системи на колата..... това прави кефа от шофирането. Най-важно обаче е задкормилното устройство, защото то ако няма мозък за 5 стотинки ако ще златна ръчка или автоматик да има все тая.

# 111
  • София
  • Мнения: 6 426
Баси забавната тема. Посмях се. Simple Smile

Тройка не съм правил, ма съм чувал, че не е нещо особено. Joy Други, пък викат, че било екстра. Laughing

Карал съм предостатъчно и като години и като километри и от двете. В момента, а и в последните години карам автомат. И двете имат плюсове и минуси. Автомата е по-удобен в много отношения. Но едно е вярно. Някой, учил се и карал само автомат, много трудно би се справил с ръчна. Оттам вероятно идва и "меренето", между двете. Simple Smile

Мощността има значение, да, но не е ок за отправна точка. Достатъчно е да знаеш какво може да си позволиш със съответният автомобил, като клас, мощност, пътно поведение, съобразено и с уменията ти като шофьор. Е, повечкото мощност дава и някои предимства, като нямам предвид перчене и малоумни изпълнения. Ако колата ми е с повечко мощност, дай да я върна, че да не ме вземат за гъзар. Laughing


П.П. Всъщност, живо ме интересува що за марка и модел лек автомобил се справя с 50 сантима току що навалял мокър сняг и най-вече с какви гуми е обут?
Случвало ми се е, неведнъж. Справя се отлично. Гуми - максимално добри. Simple Smile

П.П. Ако не се лъжа, 2017 беше, падна голяям сняг, особено в североизтока. Точно тогава, в най-голямата гаднотия ми се наложи да мина от Варна, през Исперих, към Главиница. Не можах да се върна, нито към Разград, нито към Шумен и някак "пробихме" през Кубрат, та излязохме на пътя Силистра-Русе. Там се траеше. Simple Smile

# 112
  • София
  • Мнения: 8 636
Не знам какво да ти кажа. Имам близък служебен досег с доста коли автоматици, всичките Мерцедеси, всичките над 200 коня, всичките след 2010 година и всичките C, E и S класи, безупречно поддържани и обслужвани ... и всичките стоят по гаражите до април Simple Smile със сигурност задното предаване има значение тук, като цяло за мен най-лошата комбинация автоматик+задно предаване, не бих си купила такава кола. Мои познати и приятели с автоматици - ами нали съм се возила, нямам добри впечатления, за хората, които не могат да си позволят кола за 30 - 50 000 и търсят нещо по-бюджетно, тоест малко по стара и малко по-малко коне - определено автоматиците не са опция. Не съм имала антоматик и няма и да имам, затова нямам собствен опит, но както казах, примери от приятели - на -10 отказва да превключи и просто си ръмжи, не ускорява добре, на 2 пръста сняг и вече се движи като шейна (предно, ситроен)... мога да изброявам но и преди мен са писали доста подробно за недостатъците.
Обобщено казано: не ми харесва това, което съм видяла от автоматиците, затова и мнението ми е такова
Като човек, който кара автоматик 4х4 и друг автоматик със задно, да ти кажа, че престоят в гаража няма общо с  автомата, а с вида задвижване - пробвала съм и двете. БМВ автомат ММ го кара цяла зима из града вместо Субару 4х4. Аз обаче си обичам Скуби и зимно, и лятно време (спокоен шофьор съм, а за забавление препдочитам офроуд трасета и пътища без активен трафик). Харесвам автоматика не защото не мога да карам ръчка (предните ми 3 коли бяха все ръчки с различна мощност), а защото карам активно в града и ми е по-удобно, оосбено на левия крак.
Немощен автоматик със сигурно би било мъка, но нашите стари и не скъпи два броя се справят съвсем добре с предназначението си (БМВ-то вози чудесно на дълъг път, Скуби е перфктен за борба със всевъзможните софийски улични предизвикателства; и двете стават за градско и извънградско). С условието обаче, че са достатъчно мощни.
Някои тук казват, че не разбират защо човек би счел мощна кола за необходимост. Е, аз съм минала през Сеат 60 коня, Хонда 90 коня, Ауди 190 коня и сега карам автомата (май към 160-170 коня в момента). Да шофираш активно в града с 60 коня кола за мен е твърде висок риск. Твърде много джигити, чиито простотии понякога не можеш да избегнеш възможно най от рано заради липса на мощност. За мен това е най-големият плюс на една идея повечко коне под капака (иначе има и други).

Mr.Smith, мислиш ли, че със Субару Форестър автоматик зимно време нещо освен гладък лед може да ме спре, (е, и ако не се набия някъде на екстремен офроуд из горите)? Пиши по-отговорно, моля ти се - какво общо има автоматика с неправилно избрана мощност и задвижване, неправилно "обута" кола, неправилно преценени шофьорски умения и изобщо с някаква поредица от грешки?  Никой не казва, че ръка е лошо, просто и автомат не е Simple Smile

Аз също съм на мнение, че човек карал курс на автоматик не трябва впоследствие да кара ръчка. Опасни водачи на пътя има достатъчно.

Последна редакция: пн, 17 авг 2020, 13:54 от ToniShu

# 113
  • Варна
  • Мнения: 38 500
Субаруто е друга бира Simple Smile Толкова много ги харесвам, че ако ми падне някое, което е автоматик, заради него ще се прежаля 😋

# 114
  • София
  • Мнения: 8 636
Не е случайно това със Субару "сектантите", готини коли са си. Имат си специфики, но като всички коли, ако се поддържат правилно са прекрасни (и евтини за употреба).
Но не са друга бира, никак даже - имат ръчки, имат и автоматици. А тук генерализациите относно автоматиците бяха без оглед на марка, модел и т.н. И ръчки, и автоматици може човек да намери непригодни, ако не си е преценил правилно желанията и възможностите.

# 115
  • Мнения: 44
Аз от почти една година карам автоматик. Никога вече не бих си взела ръчка.

# 116
  • София
  • Мнения: 3 058
Аз от почти една година карам автоматик. Никога вече не бих си взела ръчка.

Голям залък лапни, голяма дума не казвай Joy  И  аз така си казах преди 7 години, но в началото на 2019-та си взех Хонда ръчка, защото (естествено по мое виждане) комбинацията от двигател с малка кубатура и малко коне с автоматик е мъртвородена по начало. Карал съм и вариатори и роботизирани кутии - не са моите варианти в категорията до литър и половина и 150 коня. Сега ги менкам с автоматика, когато ми трябва по невзрачна кола за из града. Не е най-приятното преживяване, но се свиква Joy

# 117
  • Мнения: X
Ужас, трябва да изменят правилника, че автоматик с малко коне му е забранено да изпреварва поради повишена опастност за ПТП.  Joy Тази тема е за смешките.

# 118
  • гр. София
  • Мнения: 4 996
Кои кутии са роботизирани? Как да разбера на нашата кола роботизиран ли е автоматика - Форд, 125кс, 1.6, 6 степенна, Powershift.

# 119
  • Мнения: 2 998
Сетих се за една много стара реклама на новата, тогава, автоматична скоростна кутия на VW, беше ми любима. Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт