Отговори
# 135
  • Мнения: 8 571
Абсолютно никаква хигиена няма по заведенията и аз спрях да ходя. Последно което посетих го бях описала в темата: Чакаме за маса. Настаняват ни на една, на която преди това стояха група младежи и видях, че едното момче се изкашля доста сериозно поне 2-3 пъти. Сервитьорката с маска под брадичката избърса масата с парцал (предполагам мокър) без да дизинфекцира масата с нищо. След този случай повече не съм ходила на заведение (кафе), защото масово са така. А са длъжни да дезинфекцират не само масата, но и дръжките на столовете (поне), според предписанията на РЗИ.
А РЗИ спи, не проверява, не глобява. Има правила на книга, но никой не ги спазва, нито следи за тяхното изпълнение.

# 136
  • софия
  • Мнения: 4 180
Вите,не е баш така за РЗИ. Поне не винаги. Бях пуснала сигнал до тях за заведението на Аладин Фудс в Дъ мол. Там хем работят с храна за директна консумация персоналът все е или без маска или с маска,свалена под брадичката. Седмица по-късно получих мейл от тях,че е извършена проверка в няколко от обектите им и е установено,че наистина не се спазват наложените мерки,в резултат на което са наложени глоби. И в действителност оттогава не съм виждала в обекта им в Дъ мол да са без маски или със свалени такива. Така че за такива случаи според мен е добре да се подават сигнали. Едва ли всеки път ще има ефект,но пък брз проверки със сигурност няма да има.

# 137
  • София
  • Мнения: 16 103
И аз имам оплакване от обект в Дъ Мол -офиса на Пощенска банка.
Миналата седмица бях там за внасяне на  пари в кредитна карта.
Видях няколко служители със смъкната маска. Касиера - младо момче се разсипа да плюнчи парите и да ги върти насам-натам. Накрая ми даде разписката и личната карта със същите оплюнчени пръсти.
Дядката-бодигард  явно недочува. Лепна се за мене без дистанция да пита какво ще правя в клона. Какво да правя с маска и очила освен обир?
Не ми се занимава с оплаквания до банката или РЗИ. Просто вече няма да използвам този клон.

# 138
  • Мнения: 1 011
И аз имам оплакване от обект в Дъ Мол -офиса на Пощенска банка.
Миналата седмица бях там за внасяне на  пари в кредитна карта.
Видях няколко служители със смъкната маска. Касиера - младо момче се разсипа да плюнчи парите и да ги върти насам-натам. Накрая ми даде разписката и личната карта със същите оплюнчени пръсти.
Дядката-бодигард  явно недочува. Лепна се за мене без дистанция да пита какво ще правя в клона. Какво да правя с маска и очила освен обир?
Не ми се занимава с оплаквания до банката или РЗИ. Просто вече няма да използвам този клон.
Все пак ще е по-добре да подадете оплакване. Как да се променят нещата, ако не се предприемат действия, а те се взимат след сигнал. И за заведения, и за други институции чувам или чета, че в един клон се спазват мерки, в друг не, т.е. може би има желание от страна на централното ръководство, но на конкретни места не спазват мерките. Защо ръководството да не бъде уведомено и да реагира? Те могат да отчетат, че в определен клон намаляват клиентите, но нямат магическа топка да установявт защо - трябва клиентите да подават сигнал защо не са доволни.

# 139
  • Мнения: 8 571
Моите наблюдения, че нарушенията са масово. По скоро спазващите изискванията са изключеня.

# 140
  • Countryside
  • Мнения: 11 635
Браво, Дари!

Хора, не ви се занимава, ама скоро навсякъде ще стане така. Както знаем в България 90% от нещата са проформа, същото е и с мерките, на хартия идеално, на практика клони към нула. РЗИ няма как да проверяват всички, по сигнал им е най-лесно. Сигнали се подават и онлайн. Затова подавайте сигнали, аз пък се радвам като има ответна реакция, особено адекватна такава. На запад и в частност Америка с доста жалби, оплаквания и дори съд са се докарали до някакво приемливо ниво на обслужване. Никой не се е загрижил за обществото ей така, ако не ги дресират от малки да се грижат най-вече за собствените си права и да изискват от другите да ги спазват. И яко ги закелеймяват и глобяват ако не спазват (като ги хванат).

На мен Спиди ми отговориха по сигнала, щели да вземат мерки, служителят щял да бъде наказан. Другата седмица чакам поръчка от Спиди, в нашия квартал е все тоя момък, да видим...

# 141
  • Мнения: 8 470
Подавах сигнали за офис на мобилен оператор в един от моловете/ нарочно не пиша кой/ и за пощата в квартала ни. В офиса преподписвах договор и купих телефон с новия план и доста се забавихме. Аз и съпругът ми бяхме с маски, момичето срещу нас ту я смъкваше, ту пак я дърпаше на носа, само един от колегите и беше с някаква полупрозрачна маска, приличаща на тензух, за пръв път виждам такава. Останалите си ги държаха като шалчета. Още същия ден се обадих в РЗИ,  записаха си моя номер и за кои офиси се отнася сигналът. След около седмица ми се обадиха да ми кажат, че уж са проверили и всичко е наред. Не им вярвам изобщо. На едно от следващите посещения надникнах в същия офис, положението беше горе-долу същото. Ако някой иска да сигнализира за груби нарушения все пак номерът е 15 333, избира се директно. Не е лошо да се поразмърдат малко.

# 142
  • софия
  • Мнения: 4 180
Аз ходих миналата седмица във Виваком пак в Дъ мол и с изненада открих,че всички бяха с маски и то правилно поставени. Същото се случи и в магазина на МАС. Но на много други места не се носят или не се носят правилно. Според мен начинът да се промени това е именно със сигнали, защото иначе я проверят я не. То няма как за навсякъде са докладваме,ама има места където неспазването е прекалено.

# 143
  • Мнения: 2 071
Подадох сигнал до РЗИ за неносене на маски в един балнеохотел. Никой от персонала, включително лекарите и физиотерапевтите, не носеше маска. Не дезинфекцираха уредите, хората лягаха един след друг без смяна, без дезинфекция, абсолютно нищо. В ресторанта също не видях никого с маска. За гостите на хотела да не говорим. Потресена съм. Все още нямам отговор от РЗИ, а обещаха да ме информират.

# 144
  • Countryside
  • Мнения: 11 635
Това лекари и медицински персонал да не носят маски не си го обяснявам! Чак ми е странно да са такива непукисти, не всички са вирусолози, но все пак.....и дават мнооого грешен пример.

# 145
  • софия
  • Мнения: 4 180
Но се случва,Букет. Братовчедка ми преди месец роди в Шейново-каза че повечето лекари и сестри са били без маски. Една приятелка роди пак там преди седмица и сподели същите впечатления.

# 146
  • Countryside
  • Мнения: 11 635
Е не, Дари ти уби всичко детско в мен, не  очаквах и в болниците да не носят маски. Пациентите как да е, предполагам им правят тест, но персонала? Когато ми се е налагало да ходя на доктор или зъболекар всички са били с маски.

Аз тогава за какво се пъна на горкия куриер от Спиди....

# 147
  • софия
  • Мнения: 4 180
Надявам се,че не навсякъде е така. Аз съм ходила в Токуда и Вма по време на сегашната ситуация и всички лекари и сестри,които срещнах, бяха с маски. Както е и редно. Но това за Шейново много ме изненада,защото все пак там има много бременни и бебета-би трябвало да е още по-затегната хигиената и спазването на мерките според мен,а изглежда не е така.

# 148
  • Мнения: 8 571
В петък ходих до ЛЛ на децата. Бях безкрайно учудена, че беше с маска под брадичката, а е на 70 години....

# 149
  • Мнения: 7 856
В петък ходих до ЛЛ на децата. Бях безкрайно учудена, че беше с маска под брадичката, а е на 70 години....
Явно доста лекари са последователи на Мангъров за съжаление... Дори след като продължават да почиват техни заразени колеги...
Вчера бях при моята, за да взема медицинско за подмяна на шофьорската книжка. И личната и сестрата надлежно маскирани. За разлика от чакащите в коридора за други лекари (този път само 4) пенсионери. Двете баби с маски под носа, двамата дядовци изобщо без маски, дори по ушите или ръцете. Изобщо в центъра на София точно някои пенсионери се смятат за безсмъртни и не спазват никакви мерки. Без да осъзнават, че ако се заразят и влошат, дори и до болница няма да стигнат, защото никой в тукашните болници не се интересува от възрастни пенсионери.

Общи условия

Активация на акаунт