Дистанционно обучение за учениците-Teмa 6

  • 27 273
  • 767
  •   1
Отговори
# 195
  • Мнения: 2 135
Току що чета, че в Торонто маски са задължителни от 4 г нагоре. Ако родител откажел, детето се мести в друга стая. Който не искал така - учи онлайн. При нови случаи 2,5 пъти по- малко от нашите на 1 млн. население.

# 196
  • Варна
  • Мнения: 25 845
Т.е. в Канада ИМА опция за ДО? Ами значи далеч не е като България, където ти казват"длъжна си да си пуснеш детето присъствено, на нас ни е през онази работа, че го смяташ за опасно". И аз съм втрещена от това безумие, просто не мога да повярвам, чета и не вярвам на очите си. Това не е нормална държава.

# 197
  • Мнения: 2 135
Мисля, че толкова "никакви"  мерки няма никъде. На практика МОН нищо не е предприело. Чакат да видят какво ще стане. Клекнаха пред невежеството.

# 198
  • Мнения: X
Т.е. в Канада ИМА опция за ДО? Ами значи далеч не е като България, където ти казват"длъжна си да си пуснеш детето присъствено, на нас ни е през онази работа, че го смяташ за опасно". И аз съм втрещена от това безумие, просто не мога да повярвам, чета и не вярвам на очите си. Това не е нормална държава.
Оказва се, че винаги я е имало. За деца, които не желаят да се обучават домашно , но са със слаба имунна система.

Но как се оказва, че деца без проблеми, могат тази година да я ползват , ми е интересен феномен.
Явно под влиянието на общ натиск и предстоящите местни избори, някои неща са се променили в последните дни. Не мога да наваксам с промените всеки  ден, по лъжичка.

Отделно никоя друга година не е имала такива ежедневни статистики за това колко деца са избрали ДО и колко домашно обучение тази година.

# 199
  • Майничка
  • Мнения: 13 892
Днес официално френският образователен министър излезе с изявление, че училищата почват присъствено. Делене на класове няма да има, препоръчително е максимално разреждане на местата в класните стаи, но еднометровата дистанция не е задължителна там, където условията не го позволяват. Водещият принцип е всички деца да влязат в училище.
Задължителни маски, покриващи носа и устата, за децата над 11г. Ако в класните стаи и навън са на над метър разстояние, могат да ги махнат (както и учителят), ако не - ще си ги носят.
Деца с противопоказания за носене на маска се освобождават след лекарско мнение. Маски в предучилищна не се носят, в начален курс - също, освен ако детето не покаже симптоми на ковид, тогава слага, докато родител дойде да го вземе.
Малки групи в столовата, миене на ръце при влизане в училище, преди всяко ядене, след тоалетна. При придвижване в училището и извън него, маските се носят.
Проветряване минимум 3 пъти на ден, през 3 часа, по 10-15 мин., миене на под и големи повърхности поне веднъж на ден, дезинфекция на най-контактните повърхности (пр. дръжки на врати ) - пак толкова.
Към детските надбавки за началото на учебната година се добавят 100Е за маски, работодателят осигурява по 2 маски на отработен учебен ден на училищния персонал.
Не се ограничава изрично смесването на групи ученици, но е препоръчително да се предотвратят струпванията и засрещането на потоците.
По отношение на здравословното състояние, родителите имат грижата да не пускат дете с Т 38+  или със симптоми на ковид на детето или член на семейството.
При усложнена епидемиологична обстановка предвиждат локално или национално преминаване към ДО, според случая. За целта усилено се създават дигитални учебни материали и помощни такива за учители, ученици и родители. Междувременно до декември се предвижда допълнителна работа с деца, които имат нужда от образователна подкрепа.
От тукhttps://www.linternaute.com/actualite/guide-vie-quotidienne/1243 … n-michel-blanquer

# 200
  • София
  • Мнения: 17 663
ти нищо с камера ли не ползваш? Нито скайп, нито зуум, нищо?


О, напротив. Ползвам камера - за домашни видеоклипове, които евентуално обработвам и записвам на отделен физически носител. Ползвам и фотоапарат - за снимки, които евентуално обработвам, отпечатвам и поставям в албумчета. Ползвам и телефон - за телефония, евентуално за календар. Ползвам и часовник - за показване на часа и, евентуално, датата. Ползвам и десктоп, и лаптоп, и нетбук (да, представете си!) и таблет. Според основното предназначение на всеки. Не изпитвам особена нужда да смесвам и заменям предназначенията им - всяко си е най-добро именно там, където е най-добро по основно предназначение и... не, не публикувам никакви лични снимки никъде - не изпитвам нужда от това. На домашни шунки, хлябове и чорапи - да. О, и сакйп не ползвам от години - от как майкрософт го купиха. Ползваме аналогична програма, разработена от съкровището за лична употреба в семейството - за нас е по-функционална и определено по-удобна и безопасна.


Кати, един уважаващ себе си университет има много електронни ресурси и не е нужно студентите да киснат в библиотеката постоянно. Към всеки курс преподавателите дават в електронната система и електронния ресурс, който е нужен за предмета, има и много други ресурси към самите електронни копия на университета и абонаменти към други библиотеки. Въпрос на пари и организация. Отдавна обучението на студентите не е това, което ние си мислим, аз самата се възползвам от електронните ресурси на университета, така че говоря от личен опит и то без да има епидемия. И в момента библиотеката физически е достъпна, просто трябва да се спазват мерките и хората да са с маски.

Не знам защо смесвате публикуването на снимки в социалните мрежи и това да се ползва камера при обучение. За мен е доста изостанало това да се пазим от камерата при ДО, все едно преди десетилетия да не се ползва телефон или радиостанция заради неистов страх от подслушване, а хората в други държави отдавна са измислили дистанционното обучение, още преди интернета, когато радиостанциите са били единственото достъпно средство.


1. В повечето случаи (допускам да има изключения, макар на мен лично да не са ми конкретно известни) достъпът (абонаментен) до научните списания е само през ип-тата на съответната институция.
2. Не всичко изобщо съществува на електронен носител, не съм убедена, че можеш да разгледаш подробно фототипно копие на 1-вото издание на сонетите на Шекспир през интернет и да го сравниш с, примерно, следващото. Или да сравниш 1-во издание на ... нещо си ... с допечатка на същото издание. Или да разгледаш начина на полагане на мазките на Майстора.
3. Не ми е известен изобщо начин да направиш дистанционна аутопсия, или качествен елементен анализ на непознат разтвор, или да сглобиш радиотрансмитер, или да поставиш абокат, или да навигираш кораб до пристан.

Общо взето, единствените области, в които изцяло дистанционно обучение във ВУЗ е принципно възможно, за които се сещам, са математика и програмиране.




Скрит текст:

Не ги знам тях, но бих се учудила, ако дават всякакви междинни изрази... не ми звучи смислено - т.е. не зная каква е целевата им аудитория, разбира се, но за човек, който просто има желание да си спести време и да ползва резултата би било доста безсмислено...

Дават междинни изрази, да. Дават цялото решение стъпка по стъпка.


А, мерси. Може да хвърля поглед някой път, ако имам време... кое точно е удобно? Не е много вероятно,но все пак.
[/spoiler]

Да се огледаме как процедират на Балканите - образованието в Турция започва дистанционно, в Македония са обявили, че цялата година ще е дистанционна, само ние правим чудеса от храброст. Все едно системите ни на образование и здравеопазване са достатъчно гъвкави, за да понесат евентуални предстоящи вълни на вируса. Не разбирам защо сега се разпускат мерките. След като болните се увеличат, пак ли ще връщат КПП-тата, пак ли ще затварят градовете? Нелогични решения, граничещи с пълен абсурд. В някои части на европейските страни почват присъствено, да, но техните образователни системи са несравними с нашата, могат веднага да преминат в дистанционна среда, могат да пренасочат учебни материали така, че да не се създава стрес на ученици и родители.

Няма какво да се лъжем, страните на Балканите не могат да се сравняват все още със Западна Европа по много критерии, но дори някои от съседките на нашата страна са разбрали, че тази година, поне зимата, която и по думите на премиера ще бъде тежка, трябва да бъде дистанционна. Догодина, живот и здраве, ако ситуацията се подобри, може да се върнем присъствено, но така да се бърза, просто няма смисъл, защото ще излезе, че живяхме половин година в изолация напразно. Нали ни уверяваха, че всичко досега се прави с мисъл за обществото? Нещо почвам да се съмнявам предвид решенията, касаещи формата на обучение. Simple Smile


Андреа, в твоето училище са осигурили качествено ДО. В твоето училище. Истината е, че не навсякъде беше така - всъщност на повечето места НЕ беше. Дори там, където учителите се стараеха в някаква степен и имаха отношение.

Последна редакция: сб, 22 авг 2020, 02:23 от katiABV

# 201
  • Майничка
  • Мнения: 13 892
Кати, не така с лошо, филологии, лингвистики, философии, психологии, социологии, право, педагогики... къде ни забравяш?😉

# 202
  • София
  • Мнения: 17 663
Кати, не така с лошо, филологии, лингвистики, философии, психологии, социологии, право, педагогики... къде ни забравяш?😉


Психологията без достъп до пациенти е безсмислена. Педагогиката, предполагам, че може да се учи така, както и ще се прилага (тежко им и горко на нещастниците - ученици, дето ще са подложени хем на ДО, хем на студенти - практиканти), философията, предполагам, че също не изисква непременно някакви особени ровения в оригинални текстове, за лингвистиките и филологиите просто не знам - може да е нужно, може и да не е.
Извинявам се ... там просто нямам достатъчни познания за процеса на обучение. Предполагах, че все пак може и да е нужно сверяване с по-стари (оригинални или фототипни) източници.

# 203
  • Мнения: 4 983
Моля модератор да премахне постовете, неподчинение на темата. Тя е ясна - става дума за ученици!

# 204
  • София
  • Мнения: 62 595
Психологията не е медицина, че да трябва да са с пациенти постоянно. А и в медицината е по-лесен достъпът до пациенти, студентите винаги са на групи, а пациентите са с физически заболявания. Никой терапевт няма да пусне първокурсник или второкурсник по психология в кабинета си, за да има достъп до пациентите му. Аз дори като родител хич не бих искала студенти по психология да ми се мотаят с децата още от първи курс и да си правят измислени тестове. Има си време за практика, защото "бъркането в душата и мозъка" е по-деликатно от това да видиш апедницит. Аз също няма да пусна кой да е студент да работи децата и изобщо с хората, с които аз работя, защото тук става въпрос за доверие и неща, които са в ума и душата.  Иначе разбирам защо се хващаш за точно тези аргументи като за аутопсии, това че университетите са абонирани за ресурсите и т.н. - не харесваш използването на технологии за комуникация при обучение онлайн (независимо какво явно), нещо те притесняват и ги избягваш.

Размиваш отговора си за камерата - аз говоря за камера по време на комуникация на живо с някакви хора, а не за обработка на снимки и публикуване в социални мрежи - затова уточних за приложения като скайп и зуум (и други, но тези ми хрумнаха на момента) - тяхната функция е комуникация лице в лице в реално време, плюс една камара други функции, и са доста добри за провеждане на обучителен процес, срещи и т.н-

Аз съм безкрайно доволна, че ги има всички тези ресурси в университетите, защото това ми прави живота, обучението и всичко много по-лесни. А понеже имам двама студенти - много са доволни от ДО, при това си ползваха пълната гама електронни достъпи и ресурси, имаха онлайн лекции и упражнения, правиха си проекти и всичко. Но това е защото имаха достъп до всички тези ресурси и всичко това с ресурсите е традиция от доста години, не е на юруш. Когато хората искат, има добра организация и достатъчно пари, нещата вървят.

# 205
  • Мнения: 8 581

Някой беше написал, че през зимата прозорците няма как да се отварят толкова, колкото сега, през лятото - абсолютно съм съгласна. Лятото е време, през което помещенията и коридорите могат да бъдат проветрявани редовно, но зимата... при отрицателни температури, леко невъзможно ми се струва. Дезинфекцията на класните стаи също ми е под въпрос, по простата причина, че не във всички училища е осигурено достатъчно време между двете смени. В училището, в което аз учех през изминалите пет години, в някои дни се е случвало да имаме 5 минути разлика между смените, които не са достатъчни на чистачките дори да изметат стаята отгоре-отгоре, а камо ли и за някаква по-обстойна дезинфекция с препарати.

                    По този повод си мисля,че има добър опит! Китайски! Децата сами си почистват работните места,а и са научени от малки да се грижат за чистотата в помещенията. Чух по ТВ-то,че в Китай за деня нямат нито един положителен тест на ковид.Мисля си ,че за това има голям принос личното отношение и хигиена.Не виждам проблем големите ученици сами да дезинфекцират собствената си стая през всяко междучасие и да си отворят прозорците за проветряване,като се облекат добре.Аз не бих разчитала на чистачката в подобна ситуация.Имам спомен,че по едно време в у-ще сами се грижехме за стаята ,в която учехме.Даже си боядисвахме чиновете и си спомням колко плаках ,когато си изцапах белия чорапогащник с боя. Yum Кой и защо беше въвел това условие вече не си спомням,но помня колко много искахме нашата стая да е най-красива и чиста.
                    Що се касае за събирането на пари и тестване на съмнителните деца - просто няма как да се случи.Това зависи от родителите на децата и ако не са съгласни никой няма право да ги принуди.Практиката показва,че и при   опит да дадеш съвет на родител за елементарно заболяване /хрема например/ срещаш ожесточен отпор,а за тестване ...дори не ми се мисли какво ще ти се изсипе на главата.

# 206
  • Мнения: 2 094
                   Що се касае за събирането на пари и тестване на съмнителните деца - просто няма как да се случи.Това зависи от родителите на децата и ако не са съгласни никой няма право да ги принуди.Практиката показва,че и при   опит да дадеш съвет на родител за елементарно заболяване /хрема например/ срещаш ожесточен отпор,а за тестване ...дори не ми се мисли какво ще ти се изсипе на главата.
 
Не съм запозната с новото законодателство за закрила на децата но помня протестите заради това че се дава повече власт на институциите под претекст че действат в интерес на детето, а не се изтъква то като част от семейството. Наскоро прочетох дискусия между майки в UK (както знаете там учителите докладват на социалните служби) и те притеснено обменяха  следната информация, която някой разпространяваше.

 
Скрит текст:
Скрит текст:
FOR ALL THE CARING PARENTS OUT THERE WHOS KIDS MAYBE GOING BACK IN SEPTEMBER...
YOUS NEED TO READ THIS.

Headteacher: sorry we have had to take your child to a testing centre as they were showing symptoms of corona (that means they could have a cold, a temperature - a cold)

Parent: right so where is my child

HT: I'm sorry I cant disclose that information

P: is my child ok?

HT: I can assure you your child is in safe hands in the mean time you need to self isolate with your family for 14 days

P: No I'm coming to get my child now

HT: I'm sorry but if you arrive at the school we will have no choice but to call the police and have you removed from the premises

P: is this a joke? that is my child

HT: I'm sorry but under the new covid act we have the power to remove your child without your consent if we feel the have symptoms.

P: So when will I see my child next

HT: We will have a child service officer contact you.

Now imagine this was a call from your Childs Headteacher

I suggest every parent on my facebook gets off there arse and does some real research on the legislation of the covid act 2020 regarding the laws for children in school!!!!
They are stripping your rights as a parent.
AND NO this is not a conspiracy theory this on the GOV website. Your rights gone!!!

I've seen the new legislation which were rushed through parliament while everyone was enjoying lockdown....
Превод с Гугъл

ЗА ВСИЧКИ ГРИЖИ РОДИТЕЛИ, КОИТО ДЕЦАТА МОЖЕ ДА СЕ ВРЪЩАТ НА УЧИЛИЩЕ ПРЕЗ В СЕПТЕМВРИ ...
ТРЯБВА ДА ПРОЧЕТЕТЕ ТОВА.

Главен учител: съжалявам, че трябваше да заведем детето ви в център за тестване, тъй като те показваха симптоми на корона (това означава, че може да има настинка, температура - настинка)

Родител: точно така къде е детето ми

НТ: Съжалявам, че не мога да разкрия тази информация

П: детето ми добре ли е?

HT: Мога да ви уверя, че детето ви е в сигурни ръце в средното време, което трябва да се самоизолира със семейството си в продължение на 14 дни

П: Не, сега идвам да си взема детето

НТ: Съжалявам, но ако пристигнете в училището, няма да имаме друг избор, освен да се обадим в полицията и да ви извадят от помещенията

П: Това шега ли е? това е моето дете

НТ: Съжалявам, но според новия законен акт ние имаме силата да изолираме детето ви без вашето съгласие, ако почувстваме симптомите.

П: Така че кога ще видя детето си следващо

HT: Ще се свържем с вас служител за обслужване на деца.

А сега си представете, че това беше обаждане от вашия директор на деца

Предлагам всеки родител да направи някои истински проучвания относно законодателството на covid act 2020 относно законите за децата в училище !!!!
Те ви отнемат правата като родител.
И НЕ това не е теория на конспирацията това на уебсайта на GOV. Вашите права изчезнаха !!!

Виждах новото законодателство, което беше прибързано през парламента, докато всички се наслаждаваха на блокирането ....
Това се разпространява за Великобритания, не знам колко основателно. Проблемът е че ковид дава основание за заобикаляне на основни човешки права заради риска от зараза.

Последна редакция: сб, 22 авг 2020, 12:42 от Sparkles

# 207
  • Мнения: 11 124
Възползват се, Ами
Всеки се опитва

# 208
  • Варна
  • Мнения: 2 484
katiABV, не съм съгласна с някои от твърденията ти:

- по отношение на пуснатите камери - през цялото ДО синът ми имаше часове и контролни с пуснати камери. Не го намирам за намеса в личното пространство, по същият начин по който аз съм задължена да участвам в webex, skype и teams срещи с колеги и партньори, при това от 4 години преди да е започнала Ковид кризата. Дори 3 от 5 интервюта, на които се явявах за настоящата си позиция, бяха чрез онлайн канал с камера - то е ясно, че висшите мениджъри няма да хващат самолета и да минат половината свят, за да избират персонал. А и камерата винаги може да е насочена към ъгъл, който да не показва кой знае колко от дома ти. От друга страна, постоянния достъп до хора, дори на обратната страна на Земята значително улеснява работата ми, отколкото да пиша дълги мейли и после да чакам отговор. А по отношение на ДО, децата бяха предупредени, че когато имат изпитване или контролно и нямат включени камера и микрофон, просто се анулират работите им и получават 2. И аз напълно го подкрепям. По същият начин, по време на тазгодишната кандидатстудентска кампания, за онлайн изпитите по математика към ТУ имаше изискване за включена камера, микрофон и липса на външни лица в стаята. Даже ако почетеш в темата им, ще видиш, че даже имаше случай на анулирана работа, защото по време на изпита някой външен влязъл и излязъл от стаята. И това подкрепям. Знаеш правилата и си носиш последствията. НО не мога да разбера защо учителите в тази тема толкова се плашат от камерите - както поставени в клас, така и у дома в случай на ДО.

- по отношение на библиотеките в университетите - аз съм завършила висшето си образование в далечната 1999 и още тогава библиотеката на университета ми (АУБ) беше член на американското академично общество и цялата научна периодика, излизаща на английски - в САЩ или по света - беше качена на микрофилми и можеше да се търси електронно. Несериозно е някой да очаква, че ще всеки университет ще се абонира за всички излизащи хартиени носители, обаче е евтино и ефективно когато получаваш онлайн файловете на цялата излизаща периодика. Винаги всичко съм търсила онлайн. Сега, 20 години по-късно е много вероятно и българските университети да са еволюирали до електронни бази данни. За тези в Европа е ясно, че са дигитализирани. Така че ходенето в библиотеката отдавна не е физическо присъствие.

- по отношение на симулаторите - несериозно е да очакваш, че студентите по медицина водят практикумите само върху хора. Даже в МУ Варна има няколко симулатора в различни категории, върху които се тестваш доволно количество пъти преди да преминеш към истински човек. Същото е с летците, с някои специалности по икономика в белия свят, с геолозите и много други. Електронните ресурси са неизменна част от нас, само Красимир Вълчев се прави, че те не съществуват, а където ги има - да бягаме по-далеч от тях, щото видиш ли, пречели на детската социализация. А дали му минава през ума, че използвани в училище, ще подобрят визуализацията, ще увеличат практикума по някои предмети (например по химия, биология и астрономия), където няма достатъчно лаборатории, а в други дисциплини - като история, математика, ИИ и др могат да бъдат мощно средство за възприемане на материала, а защо не и начин да симулират какво би станало ако се променят някои изначални параметри в казуса. И именно заради това, грам не намирам, че ДО би могло да ощети децата - тъкмо напротив, поставени в тази ситуация, биха получили много, много повече от стандартното говорене на учителя в час. И затова и не разбирам защо се пънат тия хора, че не го щат.

Последна редакция: сб, 22 авг 2020, 10:47 от Manzhelka

# 209
  • Мнения: 501
Всъщност има ли държава, която планира учебна година като нашата - напълно 100% присъствено с някакви си превключвания, които на никого не са ясни?
Ние ДЪРЖАВА ли сме???

Общи условия

Активация на акаунт