Отговори
# 45
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
А като минем всички на ОЕСР след месец-два, какво ще е оправданието, Лиляна, че не щеш да преподаваш?
Нещо не можах да разбера, какво оправдание трябва да давам.
Къде сем написала, че не искам да преподавам? Не искам да преподавам допълнително, както и за дълъг период ДО.

# 46
  • Варна
  • Мнения: 2 483
Оправдание...Защо някой  учител, в случая Лиляна, да се налага да се оправдава пред теб или друг за вижданията си, Манжелка?

Защото от очевиднито й нежелание да излезе извън зоната си на комфорт (както се случи от март до юни) и да си свърши работата като учител, зависи образованието на детето ми.

ДО, което всички искаме е това, което беше организирано от март до юни, което по вчерашните насоки се дефинира като ОЕСР. След като детето ми е записано в конкретно училище след положен изпит, не намирам за редно да ми предлагат някаква смехотворна заместваща форма на ДО в сборни групи с други учители и друга програма. Както и не намирам за редно след като обучението вече няколко месеца беше организирано в електронна среда, сега - да не може, а да е само по изключение при превключване. Но пък като дойде това превключване, много ми е интересно Лиляна да сподели как ще се организира да преподава пред камера и компютър.

# 47
  • София
  • Мнения: 19 932
Искаш онова, което от март до юни  се случвало в класа на детето ти (даже не в училището му като цяло), обаче... За същия период на други места е било друго и доста хора НЕ искат това друго да се повтори..И техните деца също са записани след положен изпит и имат очаквания, които не се припокриват въобще със случилото се през въпросните 3 месеца..Баш във вашата тема по набори  писаха немалко  потребители какво искат децата им, при това не от кои да е училища, а от такива , в които ДО беше тип-топ....

Последна редакция: пт, 28 авг 2020, 19:40 от пенсионирана русалка

# 48
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Ето това искат. Искат цялото внимание на учителите за тях и не ги интересува, че другите искат присъствено.

# 49
  • Варна
  • Мнения: 25 823
Ами това ме впечатли, това коментирах! Сега трябва да се отчитам защо не съм коментирала по списък всички обидни квалификации ли??? Айде някой да състави списъка и да ги коментираме по ред на номерата щом трябва!

# 50
  • Майничка
  • Мнения: 13 806
Оправдание...Защо някой  учител, в случая Лиляна, да се налага да се оправдава пред теб или друг за вижданията си, Манжелка?

Защото от очевиднито й нежелание да излезе извън зоната си на комфорт (както се случи от март до юни) и да си свърши работата като учител, зависи образованието на детето ми. ...
Детето ти учи в училището, в което преподава Лиляна? Иначе не виждам основания за такова лично обръщение, дори като троп.

# 51
  • Мнения: 1 795
Чак ми стана мъчно, че от мен никой не иска да обяснявам как ще преподавам пред камера и с микрофон. Чувствам се дискриминирана.

# 52
  • Мнения: X
Проблемите, които се проявиха при дистанционното обучение през изминалата учебна година, трябва да бъдат изчистени независимо от това, че учебната година ще започне присъствено. Така или иначе ОЕСР ще стане част от ЗПУО и когато се наложи да бъде използвано на практика, добре е да има ясни правила и стройна организация.

# 53
  • София
  • Мнения: 19 932
Проблемите, които се проявиха при дистанционното обучение през изминалата учебна година, трябва да бъдат изчистени независимо от това, че учебната година ще започне присъствено. Така или иначе ОЕСР ще стане част от ЗПУО и когато се наложи да бъде използвано на практика, добре е да има ясни правила и стройна организация.

Под това се подписвам с две ръце и два крака. Та в този ред на мисли може би има и полза от повсеместно ДО  за известно време с цел подобрение на всички тези недостатъци там, където трябва..Но проблемът към момента  е в това, че някои потребители тук (а и хора навън в реала) не желаят да приемат, че на много места деца/родители/учители се опариха и не искат същото. Това, че опитът на първите  е положителен, не отменя множеството неуредици, пропуски и неефективност на ДО другаде, които правят изпатилите си от пародийното му провеждане недоверчиви и за евентуални положителни промени.

Последна редакция: пт, 28 авг 2020, 19:56 от пенсионирана русалка

# 54
  • София
  • Мнения: 17 652
И ако дотогава се кара на ДО, ще прозиведем едни асоциални и неграмотни деца. А и здрави няма да са чисто физически, понеже  това продължително, изцяло електронно учбучение ще довлече след себе си ред проблеми ...

Не искам да споменавам, но се налага, че след тези 3 (само) месеца онлайн обучение, част от тези вреди вече са нанесени. Не са непоправими, но се усетиха. Слаба заинтересованост, слабо усвояване на материала, признаци на депресия и/или агресивност у децата и т.н. Нямам наблюдение над всички, разбира се, но доста родители споделят за проблеми и че ДО не е опция за дълго време.


Единственото, което е сигурно, са по-високите резултати на HBO и ДЗИ.


Умирам да разбера, Манжелка, как обобщаваш, че много хора нищо не искат да правят. Изборът на присъствено не е въобще равен на тезата ти "нищо не искаме и няма да правим".


И аз мисля, че много хора не искат нищо да се прави. Започвайки от МОН и продължавайки през директорите, които без друго нямат повишен бюджет, с който да направят каквото и да било и предпочитат да регресират до познатото: симулиране на дейност...

# 55
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
След като изключиха материала преподаден през ДО, нормално да са по-високи.

# 56
  • София
  • Мнения: 19 932
Сериозно ли, Кати, останала съм с впечатление, че се интересуваш от мат и ти харесва... Като човек с афинитет към тази наука мислиш ли наистина, че тазгодишният изпит (ако си го погледнала, де) е сравним с минали по който и да е парагараф - обхват като материал, сложност на задачите за разписване .. Първата задача от втората част е смехотворна примерно за отредените й точки, затова са такива и баловете. За големите (12 клас) пък да не говорим за отпадналия материал по литература. И като добавим и факта, че ДО даде повече свобода за уроци (множество деца си ходеха и в извънредното положение на такива, даже доста по-интензивно предвид родителските страхове от недоусвоен материал,  а независимо дали е присъствено или онлайн, индивидуалната работа с  едно единствено дете си е друго нещо), стигаме до обяснениято на феномена  "по-високите" резултати. Като е толкова добро ДО, защо не оставиха материала, преподаден тогава? Имаше и ДО, и телевизионни уроци, и безплатно "Уча се". Все трябваше да го усвоят, нали? Просто е  обяснението-  за да не лъсне истината, че не места не се правеше нищо..

Последна редакция: пт, 28 авг 2020, 20:52 от пенсионирана русалка

# 57
  • София
  • Мнения: 17 652
Защо МОН проведе пресконференцията си на открито?

Нали проветряване всеки час и два пъти на ден дезинфекция прави училищата безопасна среда?

Кое определя здравето на държавни и общински чиновници като по-ценно от това на учители, деца и родители?

Не са ми риторични въпросите. Наистина ми е важно да знам.


И аз много бих искала да разбера. Какви са тези пресконференции на открито!? Това да не е някакъв спомен от Боянските ливади? Крайно нетрадиционно решение за хора, убедени, че затворените помещения са напълно безопасни.


Сериозно ли, Кати, останала съм с впечатление, че се интересуваш от мат и ти харесва... Като човек с афинитет към тази науака мислиш ли наистина,че тазгодишният изпит (ако си го погледанала, де) е сравним с минали по който и да е парагараф - обхват, сложност на задачите .. Първата задача от втората част е смехотворна примерно за отредените й точки, затова са такива и баловете. За големите (12 клас) пък да не говорим за отпадналия материал по литература. И като добавим и факта, че ДО даде повече свобода за уроци (множество деца си ходеха и в извънредното положение на такива, даже доста по-интезнивно предвид родителските страхове от недоусвоен материал,  а независимо дали е приъствено или онлайн, индивидуалната работа си е друго нещо), стигаме до обяснениято за "по-високите" резултати. като е толкова добро ДО, защо не оставиха материала, преподаден тогава? Имаше и ДО, и телевизия, и "Уча се".  Просто е -  за да не лъсне истината, че не места не се правше нищо..



И преди съм казвала, че ДО-то си беше чиста порнография в голяма степен. При това не непременно по вина на учителите или дори на децата - просто нямаше, предполагам, достатъчно време за подготовка на целия този цирк. И да, опитваха се да скатаят проблема с по-леки изпити... което ще се плати от следващите (сегашни 7-ми и 12-ти клас) випуски. Но факт е, че това е единственото наистина видимо като резултат нещо. Всичко останало са си просто приказки на кой както и каквото има като усещане... не може да се твърди, че някакви измерваеми показатели го сочат.

# 58
# 59
  • София
  • Мнения: 17 652
И нещо за децата, които трябва да се върнат в детските градини.

Пускам го тук, защото има такива деца, които подлежат на задължителна предучилищна подготовка. В тази връзка предполагам, че изискването на здравно-профилактичните карти в училищата също може да доведе до подобно струпване, въпреки че има хора, които вече са набавили този документ.


Всяка година стават такива струпвания и тази вероятно ще е така. Много родители се надяваха, че просто тази година тази формалност (да, чиста формалност си е) ще бъде отменена и не са се опитвали да нападат лекарите...

Общи условия

Активация на акаунт