Отговори
# 465
  • Бургас
  • Мнения: 666
ДО по основните предмети - математика, български, английски, беше добре, но всички глупости по изобразително изкуство, технология, музика и др. бяха излишни. За трети клас става дума. Лошото беше, че накрая го хванах няколко пъти, че слуша госпожата какво говори и междувременно щрака на игрички. А уж сме от съвестните ученици ....

# 466
  • София
  • Мнения: 19 956
Кой е коментирал, мамамари, обобщаващо като невъзможно за ДО изучаването на езици? Я попитай хора с деца в школата АВО БЕЛ,  с прекрасни отзиви са от тази форма на обучение и от успеваемостта на изпитите за нива след това.. Ама две занимания в седмицата в по-малобройна група са едно, ежедневни 5 часа език с 26 деца са друго... Въпросът е колко родители примерно ще кажат същото за интензивното изучаване на съвършено нов език в 8 клас в ЕГ? Всичките 20-21 часа ( с разните добавки) ли са имали децата им като при присъствено обучение, със същата продължителност от 40 мин ли са били,  преценяват ли, че децата им след ДО имат прилична  база по езика и още такива въпроси.. Понеже тази база се полага баш в 8 клас. И точно такива деца, мамамари, масово бяха по уроци.  А те не са безотговорни и мързеливи в общия случай, понеже са избрали  сами да учат точно този език и доста са се постарали за приема си в съответните гимназии..Тук едва ли някой ще признае, де, че и неговото е от тях,  ама по групи разни във фейсбук и вайбър, както и на лични, лъсва истината.

Последна редакция: пн, 28 сеп 2020, 08:26 от пенсионирана русалка

# 467
  • Мнения: X
О, аз ще призная, че моето е точно от тези деца. През изминалата година беше подготве в 1 АЕГ. ДО по АЕ се състоеше в пращането на файлове с упражнения по месинджър, без нито една изречена дума от госпожата и което е по-важното, без никаква обратна връзка относно направените упражнения. Това грешки, корекции, забрави. А новият материал по граматика се състоеше от метнати линкове с указание "Прочетете си го". Аха, доообре. Още по-добре, че дъщеря ми има късмет да говори свободно английски, но съвсем не благодарение на 1 АЕГ. А какво правим с другите деца, които нямат този късмет? Плащаме на школи и частни учители? Дооообреее.

# 468
  • Мнения: 13 231
Езикова година, но не в ЕГ, интензивен АЕ. Часовете по 30 мин, вместо 40, но много плътно заети. Първия час обикновено се прове ряваше домашното. Децата, викани по име четяха, съответно госпожата поправяше вкл и произношение. За децата, които не четат в момента беше забранено да си включват микрофона, да се обаждат, да подвикват, да коригират и тн, нещо което се е случвало в реалното обучение и са се губили минути за забележки. Втори и трети час госпожата си предава новия урок, съответно-Отворете си тетрадка, запишете си и тн. Следват упражнения, пак едно по едно децата се изпитват.Едва последния час и то не винаги се прави самостоятелна работа от учебника или от пратени материали, която се изпраща в рамките на часа, а след това-домашно, най-късно до 18ч.
Моето не особено съвестно дете учеше и пишеше като замаяно. Единственият минус беше, че понякога"закъснява за час", когото беше сам, но като съм била вкъщи, гледам че се "сръчкваха" от приятели закъснелите. Така мина обучението по език при нас и в още много училища, в които влязоха съучениците на сина ми от основното, вкл ЕГ с изучаване на чужд непознат език. Имам лични впечатления от деца и родители, докато са си били у дома за АЕ, испански, френски, руски, за НЕ не се сещам за близко дете, но не вярвам да е различно. "Висенето на компа" се изразяваше в няколко минути снимане на самостоятелната работа от учебника или домашното и изпращане, както и 1 път седмично онлайн тест за 40 мин(беше позволено да се ползва и междучасието)
И съм искрено изненадана, че в София, доколкото разбирам, при все "космически балове" и изфръцкани училища, е имало нещо различно, че чак до провал да се стигне в изучаването на език.

# 469
  • varna
  • Мнения: 586
Напълно подкрепям Русалка, голямата ми дъщеря мин.година беше 8-ми клас в ЕГ с немски. Лятото я записах на интензивен курс в Гьоте. Цялата група се състоеше от 8-класници. 

# 470
  • Мнения: X
Светкавица, за съжаление, космическите балове не определят качеството на учителите в тези гимназии. За щастие, те определят качеството на децата, попаднали там. А това, последното, е важно. Пропуски в преподаването се наваксват. Дефекти на средата трудно се коригират, да не кажа, че по-скоро не се.

# 471
  • Мнения: 13 231
Все си мисля, че учителите би трябвало да са отговорни, особено ако наистина учениците са мотивирани.

# 472
  • София
  • Мнения: 19 956
Напълно подкрепям Русалка, голямата ми дъщеря мин.година беше 8-ми клас в ЕГ с немски. Лятото я записах на интензивен курс в Гьоте. Цялата група се състоеше от 8-класници. 

Tова казва доста... И очевидно не става дума за София, а  за Варна, нищо чудно даже да е за  езиковата, за която потребителка тук убеждаваше форума, че всичко е било на макс. Макар в темата за училището друга майка да твърдеше друго. Тоест хич не е само в София проблемът, та искрено да се изненадваме, че в училища с прием с високи балове има неуредици... Сигурна съм, че на много други места е било същото. Подробност е вече дали хората са избрали  курс или уроци за  решаване на проблема. А и е важно вс е пак какъв е езикът, понеже английският масово малко или много е учен от деца и преди да да идат в  АГ, та дори и когато са слаби нещата по време на ДО, такива се оправят някак по-лесно (като детето на Уиш). Шансът  и родител да помогне с английски е по-голям при нужда.  Не е такъв случаят с немски, френски, испански,  още по-малко пък с японски, китайски и сие..

Последна редакция: пн, 28 сеп 2020, 08:09 от пенсионирана русалка

# 473
  • Мнения: X
Все си мисля, че учителите би трябвало да са отговорни, особено ако наистина учениците са мотивирани.
Трябва. Всички учители трябва да са отговорни, защото прави изключително грозно впечатление контрастът между ревовете им за заплати или за това как децата ще ги заразят от една страна, и отговорността към собствените им професионални задължения от друга.

Тук все пак, искам да вмъкна искрените си адмирации към госпожата по БЕЛ, която макар и в предпенсионна възраст, правеше онлайн уроци, които по нищо е отстъпваха на тези наживо. Така че, който има добро желание, явно може да си свърши работата.

# 474
  • София
  • Мнения: 19 956
О, да, Уиш, сигурна съм, че във всяко училище е имало по един-двама-трима от тези учители, при които ДО по нищо не е отстъпвало на присъственото. Поздравления за тях! Ама другите... И какво значение има дали е София, Варна, Пловдив или другаде.. Принципът е един и същ. Или се стараеш и даваш всичко от себе си нещата да наподобяват реалното обучение, или се скатаваш просто и отбиваш номера.. Ако учителят е от първите и детето въпреки това пак не е научило, проблемът, да, си е негов. Но ако учителят е от вторите, много важно, че детето не е от спряганите тук като безотговорни, мързеливи и лъжливи. Нищо няма да получи.. И тогава ще си поиска уроците/курса.

Последна редакция: пн, 28 сеп 2020, 08:14 от пенсионирана русалка

# 475
  • Мнения: 3 484
Вижте сега, страхът от вируса ви кара да виждате несъществуващи позитиви на ДО.
Чудесно решение за 1-2-3 седмици. След това беше изтощително за децата и демотивиращо. И няма значение колко супер дупер е била учителката.

# 476
  • София
  • Мнения: 62 595
Учителят нали си има пряк ръководител - ако родителите имат забележки, могат да се обърнат към него. Това може да се направи и при присъственото, и при отсъственото. Директорът може да се включи в часа винаги, когато прецени, за да чуе какво се случва.

# 477
  • Мнения: 35 493
Вижте сега, страхът от вируса ви кара да виждате несъществуващи позитиви на ДО.
Чудесно решение за 1-2-3 седмици. След това беше изтощително за децата и демотивиращо. И няма значение колко супер дупер е била учителката.

Подкрепям.

# 478
  • Мнения: 1 295
Учителят нали си има пряк ръководител - ако родителите имат забележки, могат да се обърнат към него. Това може да се направи и при присъственото, и при отсъственото. Директорът може да се включи в часа винаги, когато прецени, за да чуе какво се случва.
Това пак е субективен фактор. За някои директори да се пращат материали по мейл е достатъчно. От там нататък да се оправят родители, баби, дядовци и въобще кой както може.

# 479
  • Мнения: 6 337
Ай са, ще се клепаме. После ще се местим в друго училище.
Основният позитив на ДО е антивирусния. Друг няма.

Общи условия

Активация на акаунт