Черен списък на туристическите агенции !

  • 726 736
  • 1 569
  •   1
Отговори
# 1 095
  • Мнения: 21 817
 При рекламации имам спомен, че от ТА изискват двустранен протокол, съставен по време на почивката, подписан и от туриста, и от съответния хотел. Не си го представям реално как може да стане това, на практика аз не мога да принудя хотела да подпише нищо. Снимките не са доказателство  и не вярвам някой отговорен държавен контролен орган да им обърне внимание. И да, за съжаление клиентът винаги  е крив в нашия случай. Аз също съм пътувала с Мишо неведнъж и мога да се присъединя към суперлативите които се изказаха за неговата работа, той е човек с дарба и сърце за тази работа. Същевременно направих оплакване след едно пътуване за организацията по изхранването, която всъщност липсваше и си останахме гладни. Агенцията ми благодари за добрия отзив за екскурзовода и думичка не промълви за проблема с изхранването в хотела. Можеше да ми пишат, да ми дадат ваучер за дребна сума например, която да използвам при следващо пътуване с тях като компенсация, някакъв дребен жест - нищо. За сравнение - скоро направих оплакване към iHerb за неполучена пратка от тях - на втория ден имах парите по сметката си обратно с извинение, въпреки че аз виждам, че вината не е тяхна, а нашите пощи са объркали  нещата и даже явно някой си е присвоил пратката. Това отношение към клиента ме кара да остана лоялна към търговеца завинаги. Та от ТА, които четат тук - ето това е подходът. Да накарате клиента да се почувства специален, не да му вземете парите и да му кажете "Ми за толкова пари - толкова".

# 1 096
  • Мнения: 10 518
https://btvnovinite.bg/predavania/tazi-sutrin/cheti-etiketa-rast … -sezon-u-nas.html

Вижте последното изречение от този материал. Снимките би трябвало да имат доказателствена тежест.

# 1 097
  • Мнения: 21 817
Цитирам последното изречение - "а да съберем снимкови доказателства, както и да подадем жалби на рецепцията и към Европейския потребителски център". Снимките, които бяха постнати тук никой не може да докаже че са правени точно в този хотел по време на тази почивка конкретно. Аз поне ако съм на тяхно място бих оспорвала и не виждам какво може да се противопостави на това. Виж, жалба на рецепция е друго нещо, но и там имаш нужда от съдействието на администрацията на хотела. Ако те откажат - ходи гони Михаля. За справка - обичаме на почиваме на Дюни, там почти всичко е перефктно, обаче а ла карт ресторантите се резервират трудно или почти невъзможно. Не може да се отиде лично, трябва по телефон, който почти през цялото време е зает. Като отидох да се оплача на рецепция.....ми вдигат рамене и до там. Иначе е обещано в пакета, имам право на него но на хартия.

# 1 098
  • Мнения: 4 301
Точно така е - иска се някакъв двустранен документ, даже не знам дали не трябваше да бъде подписан и от представителя на местната партньорска фирма, което почти никога не става. Това е, за да се предяви претенция към ТА, те пък към хотела.....  А колкото до КЗП за други претенции, пак си е доста документация, която трябва да се предостави, но кой турист предварително знае какво точно трябва да се направи, да знае, да изисква.... И в повечето случаи човек решава, че не си заслужава губенето на време  - имаш някакви 7-10 дни за почивка или екскурзия, просто правиш компромис и продължаваш. Не знам точно какви са правомощията на КЗП, какви санкции могат да налагат и как туристите могат да бъдат компенсирани. Колкото до нарушения от страна на ТА, това е "кауза пердута" - записал си се, платил си, не си доволен, друг ще дойде,  и така си продължава омагьосания кръг.

Преди няколко години бяхме на почивка в Римини - не знам дали е бил пакет на Абакс /май да/, но аз пътувах чрез друга фирма. Хотелът беше добър, допълнителните екскурзии също, с един пропуск, че в програмата не беше написано, че във Венеция ще имаме 2 свободни часа и можехме предварително да си вземем билети онлайн за Двореца на Дожите или да имаме някаква идея за нещо друго, с което да ги запълним, а не да обикаляме по едни и същи улички в обедната жега /най-накрая направихме някаква разходка с гондола, доста скъпа/, екскурзоводката също беше добра. Но, храната..... Не става въпрос за качество или разнообразие, а за липсата й. Вечерята, на шведска маса, беше обявена от 19.30 до 21.30 ч., ние отивахме към 20.30 ч. и в повечето случаи нямаше абсолютно нищо останало. Когато се върнах споделих това с ТА, те ми казаха, ами... късно сте отивали, всеки си е пълнил чиниите с каквото може в повече, и не е оставало. Освен това казаха, че много хотели отказват за следващия сезон хранене на блок-маса, а на меню, с предварителен избор, точно заради такива ситуации. В интерес на истината, от ресторанта изваждаха по още нещо, но отношението към групата като цяло не беше много дружелюбно. И, да, ние също се хранехме в отделна зала, а имаше и други чуждестранни групи, каква беше разликата, не знам.

При такава ситуация, кого трябваше да обвиня - хотел/ресторанта, нашата ТА, българските туристи? И наистина, през следващата година, в доста от предлаганите програми за този курорт от различни фирми, беше определено изхранване със заявяване от предишната вечер.

# 1 099
  • Варна
  • Мнения: 1 885
Аз бях на подобна екскурзия миналата година край Римини. Пакетът го купих от Ню Болкан Турс, но видях същият в Екватор.бг. Не знам те пък от кого са го взели. Проблемът с блок масата беше решен така - там сервираха салати, десерти, хляб, напитки, а от предната вечер заявявахме супа и основно с едни анкетки. Направих веднъж забележка, че няма десерт и веднага извадиха нещо друго. А относно по-късния час  - това не по вина на туристите. Екскурзоводката ги беше предупредила и дори ни приготвяха пакети със суха храна, ако тръгвахме по-рано за някоя екскурзия. Не мога да кажа, че хотелът беше страхотен. Дори е подвеждащо, като пишат "Римини". Ние бяхме в едно селце а 30 км от него, другата част от групата - на 80 км в друго курортно селище. Все пак останахме доволни.

# 1 100
  • Мнения: 21 817
Между другото италианските хотели са доста скръндзави откъм храна сравнено хотели  в Испания и Турция да кажем. Това са масовките с включено изхранване, иначе при индивидуалното обслужване всичко е прекрасно, но там и цената е друга.

# 1 101
  • Мнения: 2 592
Писала съм многократно за най-големия ми туристически провал и във връзка с горе посоченото, как следва да събера доказателства и на кого да се оплача, че Бохемия бяха решили автобусната си екскурзия си в Скандинавия да се проведе само и единствено по магистрали, но със средна скорост 70-80 км в час и беше доста разстройващо да гледаш, как десетки германски и италиански туристически автобуси ни задминават и изчезват. Тези автобуси ги споменавам, защото допускам, че са спазвали законите относно скорост и безопасност. На Бохемия дали автобусът беше негоден, дали шофьорите бяха неумели, не знам. Съответно ние пълзяхме по пътищата по 15 часа на ден, и съответно нито една от обявените забележителности в нито един град не беше възможно да се посети. Хотелите бяха извън градовете, на магистрали, само в Чехия беше до една огромна строителна площадка. Съответно и сам не можеше да разглеждаш поне нещо, няма автобуси / трамваи /метро на магистралата. Ако искаш, викай си такси да те вози през нощта някъде си.
И с друга фирма сме пълзяли с автобус, който при леко вдигане на скоростта започваше да вие, но беше само до Хърватска, та не беше голяма драма.
 Ние просто издухахме супата мощно тогава, че дълго след това побеснявах, само като минавах покрай офиса им. И досега се изумявам, че уж голяма и успешна фирма (това ни подведе реално) може да измисли такова нещо.
Та, ако може, посочете в случай от този вид как и къде се подава жалба и как се доказва, че съвсем умишлено взеха парите на хората, без да са имали предвид да изпълнят каквото и да е от програмата.

Последна редакция: вт, 12 мар 2019, 18:26 от sinergon2

# 1 102
  • Sofia
  • Мнения: 4 490
Чета последните коментари и направо ми се плаче, явно по-голямата част от БГ агенциите си плачат за затваряне! Някой някъде беше споделил, за своя позната която работи в агенция, същата твърдяла, че на българина не трябва да се угажда - той нямало да повтори! Ако това е максимата за повечето родни агенции - думи нямам!
След като разказах за премеждието ни в Аthena Resort, толкова ме хвана яд на собствената ми глупост и арогантността на агенциите, и факта, че се чувстват безнаказани, че снощи пуснах жалба до всички възможни БГ институции! Не, че ще се трогнат особено, може и да ме отрежат, че съм изпуснала сроковете, но поне да се поразмърдат малко! Издържат се от нашите данъци все пак! Някъде четох, че с новите промени в закона за туризма, срокът за подаване на оплакване бил до 3 години. Не ми се вярва много, много да е така, но дори не си направих труда да проверявам... да си четат жалбата и да ми отговарят! Значи "милите ни агенции" могат да събират пари, а не могат да си изпълнят програмата, която сами са си опледелили! Определят часови интервал за вечеря и час след началото на тъпата вечеря няма храна! Но виждаш ли, туристите били виновни, че си сипвали по много - що за глупости са това!? 

# 1 103
  • Мнения: 10 518
Та, ако може, посочете в случай от този вид как и къде се подава жалба и как се доказва, че съвсем умишлено взеха парите на хората, без да са имали предвид да изпълнят каквото и да е от програмата.
КЗП като минимум. В материала, към който дадох линк, обясняват, че и свидетелските показания са доказателство.  Не винаги може да имаме веществени доказателства. Нормално. Аз чрез свидетелски показания получих обезщетение от Еър франс.

# 1 104
  • Мнения: 4 301
Според мен няма как да се докаже, може нещо да се направи само при колективен иск, но това е само предположение. Например разрешената скорост на дадена магистрала в дадена държава може да се установи, но за конкретния автобус разрешените км, когато превозват пътници? Преди много години, ТА, в която работех, купиха нови автобуси от... не помня, и на тях беше написано май 90 км, и си спомням, че шофьорите недоволстваха, че в някои държави имаше ограничения, но това беше преди повече от 20 г. Ако вашите автобуси са били с някакви ограничения поради амортизация или друга техническа причина, това е минус за ТА, но впоследствие, само като мнение за ТА. Поне така разсъждавам, че за това няма как какви документи да се представят.

Когато има обиколни екскурзии, ТА се опитват да ги направят много приемливи за туристите, и преди това писах - много градове, много забележителности. Но, харесва ли ни, или не, който може трябва да проверява разстоянията. Да, може да се докаже, че са нереални за изминаване, но, Гугъл Мапс не е официален документ, а може и да има аргумент - никой не ви е карал насила да се записвате.

За хотелите в покрайнините, ако сте ги знаели предварително, горното се отнася и за това, ако не - знам ли...

Не знам, нямаше ли някакви сдружения за защита на потребителите, не КЗП, но и да има, какви са им правомощията, дело ли трябва да се завежда....?

Просто разсъждавам на "прима виста", защото все си мисля, че ние сме "прецаканите" - понякога малко, понякога приемливо, понякога ужасно, но може би не сме достатъчно добре информирани за какво, как и кога може да претендираме.

ПП. Сега прочетох поста на soul81, значи може би, в някои случаи може и да има надежда, стига да има още някои, които да искат да се занимават с това.

# 1 105
  • Мнения: 10 518
...а може и да има аргумент - никой не ви е карал насила да се записвате.
Не, не може да има такъв аргумент. Може да има такова просташко изказване, но то не е аргумент. Те са се записали, защото са харесали програмата И са платили определената за нея цена. Това е договор. Цената е била платена, а програмата не е била изпълнена. Това пък е нарушаване на договора. От страна на ТА.

Просто разсъждавам на "прима виста", защото все си мисля, че ние сме "прецаканите" - понякога малко, понякога приемливо, понякога ужасно, но може би не сме достатъчно добре информирани за какво, как и кога може да претендираме.
Да, точно това е проблемът.

# 1 106
  • Sofia
  • Мнения: 4 490
Може да подадете оплакване до следните институции:
edoc@tourism.government.bg
https://aktivnipotrebiteli.bg/статия/933/Идеалната-почивка
https://www.kzp.bg/elektronna-forma-za-podavane-na-zhalba-signal
http://www.ecc.bg/подай-жалба.htm
Аз така направих! Ще споделя когато имам резултат!

 

# 1 107
  • Sofia
  • Мнения: 4 490
Колкото до т.н. Двустранен протокол, още на рецепцията на хотела исках да подам оплакване, питах за книга за похвали и оплаквания - нямали такава, нямали практика да подписват протоколи.... Да не споменавам, че и английски не говореха, само някой от тях и то китайски английски! Сума ти време чаках да намерят някой англоговорещ. Не знам, дали изобщо ме разбраха, вдигат рамене и това е! Върнаха ме към водачката, тя също вдига рамене и ми обяснява, че и нейните кърпи и бельо били на петна, не, че нейните кърпи и бельо ме интересуват! Интересува ме, защо изобщо в 4* хотел кърпите и спалното бельо са с петна!
Та толкова за протоколите и рекламация- та на място! Като не им говориш езика - ще те разберат, само ако искат, но не им изнася!

# 1 108
  • Мнения: 689
Така, вярно е, че аз имам негативно отношение поради начина, по който функционира не малка част от туристически бизнес у нас, но като чета някои от коментарите и въпреки че съм наясно че има и друга страна, някои от тези екскурзии си приличат на влакче на ужасите само дето не си се качил доброволно на него. Друго, което трябва да се спомене е, че колкото повече човек чете такива истории, толкова по-безразличен става и му е по-лесно „да махне с ръка“, но така нищо не се променя, нито пък ако се самоубеждаваме, че нищо не може да се направи, поне аз бих насочил усилията си към нещата, които могат да се направят…

Ще кажа само няколко неща, които вие е добре пак да си проверите, защото аз личен опит с такива случаи нямам.

Тези неща с протоколите не звучат добре, но предполагам че са описани в договорите ви и трябва да се направи опит. На около може да си намерите такива случаи, в Интернет има всичко нали знаете, така че потърсете, проследите развоя или питайте.

Иначе специално с КЗП процедурата е облекчена, а целта на комисията е при спор между вас и фирма и  установени разминавания договорено/получено да ви съдейства да получите компенсация и евентуално да наложи глоби на фирмата за установени нарушения. Не е задължително, но можете да прилагате каквито искате „доказателства“ в подкрепа на думите ви, не говорим за съдебен процес, какъвто обикновено се цели да се избегне.

А това дали снимките могат да бъдат направени така, че да имат достоверни маркери за време и място е друга дълга тема, която в случая не е важна, но пък вие винаги може да използвате „примитивни“ методи, като това да се снимате с „вестник“ (не е нужно да е книжен), това го уточнявам само по принцип да знаете, да не почне друга тема сега.

И използвам случая да кажа, че снимки правим почти всички, всеки ден и не знам това защо даже се дискутира, множеството сайтовете и форуми, в които четете отзиви, за каквото и да е, са полезни именно защото освен мнението виждате и снимки и клипчета, което ви дава и възможност за лична преценка, а така ще си спестите и повечето коментари на "защитниците".  В тая връзка този форум конкретно е изключение в това отношение и не знам защо. Още повече, че често това е ефективен способ за привличане на вниманието на обществото и медиите и води до по-бърза реакция от институциите.

Последно и повече няма да ви разводнявам темата, важно е, все пак, исканията да са основателни, например това, че не сте успели да използвате услуга, за която предварително знаете че е ограничена като храната на блок маса например, заради недобросъвестността на другите туристи е нещо, за което трябва да намерите решение на място, иначе няма какво да очаквате след това. Само за сравнение това може да се случи в някаква степен дори и много луксозен хотел в Турция с изобилие от храна, айде ще ви спестя кои точно националните най-често първо се тъпчат и после пълнят пликчета. Така че нека имаме реална представа кое е реален проблем и кое известен недостатък на услугата в дадена ситуация.

# 1 109
  • Мнения: 905
Здравейте,
аз съм като цяло голям фен на организираните екскурзии и почивки в чужбина с оглед, че в група се чувствам с една идея по-спокойно, а й пътувам сама с малко дете и екстремните преживявания не ми допадат. Не знам защо в България масово се организират нискобюджетни екскурзии с мизерни хотели и автобуси, които не си знаят възрастта. Смятам, че има хора, които биха платили повече за една по-добра организация и аз лично съм една от тях. Скоро попаднах на една автобусна почивка в Гърция AI в на пръв поглед приличен хотел с много добра програма за допълнителни екскурзии. Направих резервацията и прочетох , че хотелът всъщност не е обявения в офертата, а някаква негова тризвездна пристройка за която има ужасни отзиви и снимки в мрежата. Разбира се, отказах се да ходя там. Липсата на избор ни убива като туристи на организираните екскурзии и почивки.

Общи условия

Активация на акаунт