Имало едно време в Чукурова | Великолепният Век, Кьосем и други исторически сериали №19

  • 22 113
  • 768
  •   1
Отговори
# 165
  • Мнения: 3 634
За да разсъди човек нещо понякога са необходими дни, но в случая, за който говорим, са достатъчни три минути.
Не е трудно да се види, че когато посочих разговора пред болницата и това, че Зюлейха не каза на Йълмаз за опита на Бехидже да я убие, имам предвид само тази част от предпоставките, които доведоха до смъртта на Хюнкяр. Разбира се, че тя самата също носи отговорност за действията си. Това не е хвърляне на обвинение, защото целта не е изреждане на всички обстоятелства около смъртта. А е посочване на само една реална, но пропусната възможност. Бехидже можеше да бъде спряна на по-ранен етап. Така тя навреди не само на Хюнкяр, но и на Мюжгян, а оттук – и на Зюлейха, и на Йълмаз. 

„Бременността“ на Мюжгян беше в началото вътрешносемеен въпрос. Тук няма място за чест. Когато беше набеден Фикрет за баща, тогава се появи погазената чест на Йълмаз. Но в конака на Фекели, когато Йълмаз отказа да признае детето и с „документа“ в ръка каза, че „това дете не е от мен“, Мюжгян тръгна по стълбите, защото с тези думи Йълмаз вече постави въпроса за честта, погазена от неизвестен в този момент мъж.
Не е необходимо да присъства думата „чест“, за да бъде нещо свързвано с честта. Смисълът се извежда от самото действие. Още когато чу от Гафур, че Зюлейха е станала собственост на друг мъж, а Демир го би и щеше да го застреля, Йълмаз каза, че и след 1000 години смъртта на Демир ще е от него. Това е първият момент на неговото отмъщение за поругана чест. Защото веднага направи връзка, че новият "собственик" е Демир - Йълмаз много добре виждаше как Демир ухажва Зюлейха, доката още беше в чифлика. Йълмаз тръгна от затвора с намерението „да отнеме живота на Демир Яман“. Това е вече обмислено отмъщение за поруганата от Демир негова чест. Той не употребява думата чест. Ще я чуем на първата среща за помирение, когато условието за връщането на малкия конак, е Демир да каже пред всички как Йълмаз му е казал, че са мъж и жена, а той се оженил за Зюлейха. В края на тази среща Фекели обяви войната, която трае и досега. Поводът за войната е честта, за която живеели баща и син. Чухме почти същото и на втората среща за помирение. Реакцията към Фикрет е конкретен случай. Който не е забелязъл Йълмаз да го интересува въпроса за негова чест в Чукурова, може да види и случката, когато мъже в едно заведение го нарекоха с обидни думи, защото бил и със Зюлейха, и с Мюжгян. И Йълмаз стреля по тях така както и сега искаше да стреля по Фикрет.
Всеки конкретен случай на въпрос на чест се решава по различен начин, няма правило.
Не съм гледала сериала, в който Хюнкяр не знае за бременността на Зюлейха. Зюлейха е склонна към самоубийство, тя посегна на себе си много пъти и всеки път трябва да се види конкретния повод. На сватбата това беше мисълта, че същата вечер и предстои първа брачна нощ. Зюлейха знае много добре, че точно в тази нощ предава Йълмаз, погазва честта му. И то не само с това, че в тази нощ тя игнорира Йълмаз като свой мъж, но и защото дава неговото дете: това са двете най-важни съставки на това, което се нарича чест. Тя знаеше, че няма как да прескочи тази нощ, но и беше трудно да го направи. Зюлейха започна да бяга най-напред, когато разбра за смъртната присъда и престоят и в Яман стана безмислен – от нейна използваческа гледна точка, а после веднага след връщането на Йълмаз в Чукурова си каза „Ще се спася от ада“ и продължи да се опитва да избяга. Но когато Йълмаз беше обявен за загинал в пожара, си стоеше кротко в Яман и това направи детето и дете на Яман с име Аднан. И е „нечовешки наказвана“, защото сега пък иска да отведе детето на Демир при Йълмаз, обратното на това, заради което искаше да се самоубие. Е, не дават това.  Няма как Зюлейха да бъде оправдана, нито Демир да бъде виновен. Nature First Quarter Moon With Face

# 166
  • Мнения: 4 657
Добро утро Simple Smile
Значи ... думите, които обозначават дадени явления, могат да бъдат сменяни колкото си искаме. Можем и да дописваме сценария пак така. Но от това не печели нито истината, нито диалогът.
Само един пример: 1. "Използвачката" Зюлейха крие, че е бременна. - 2. Не съм гледала сериала, в който Хюнкяр не знае за бременността на Зюлейха.
Това, че Зюлейха крие, означава ли, че Хюнкяр не знае? Ами не означава, защото са възможни десетки варианти, при които Хюнкяр може да разбере за бременността и когато Зюлейха крие от всички. В случая Хюнкяр случайно стана свидетел на няколко случки и си направи извода. Само че тогава смисълът на ползата се променя и се пренасочва към Хюнкяр, а не към Зюлейха, което си призна и самата Хюнкяр.
Що се отнася до темата за честта, всеки може да търси какъвто смисъл може да открие, но преди това би следвало да каже, какво съдържание има понятието чест. Иначе се стига до безплодни спорове. Аз само ще спомена, че идеята на сериала е заявена в резюмето и го има в началото на темата. А идеята на авторите е която обобщава и дава рамката на тълкуването и интерпретацията на отделните факти.
Цитат
Историята на Йълмаз, който извършва убийство от любов, и Зюлейха, която става затворник в нежелан брак, за да спаси живота на мъжа, когото обича. Но това не е единствено историята на двама разделени влюбени. Това е и битката на Хюнкяр, която е разперила криле, за да защити сина си и запази славното минало на семейството си; и Демир, който рискува всичко държейки в плен жената, в която е влюбен.
Ще сме свидетели на една любов, непознаваща граници, разчистването на сметки продължаващо от миналото до днес, битките за земите.... История за безгранична любов, бореща се със смъртта, която на инат продължава да таи надежда въпреки всички тирании и изпитания, през които преминава в Чукурова....
Това няколкократно споменаване на думата "любов" относно Йълмаз и Зюлейха определя водещия мотив в действията им и в действието въобще.
Лек и спокоен ден на всички ви. Simple Smile
ПП Между другото, аз отдавна тук написах, че Хюнкяр и Демир ще си получат заслуженото (все пак става дума и за "разчистване на сметки) за намесата в съдбата и  "откраднатия живот", но оръдието на съдбата няма да са пострадалите. Е, в случая с Хюнкяр видяхме, че е така. Предстои да видим как и какво ще се случи с Демир.

# 167
  • Мнения: 3 246
Привет Simple Smile
Въпросът за честта се възприема по много погрешен начин, защото не се разбира ясно същността на значението на честта за мюсюлманския мъж. Опитах се да обясня това, защото съм запозната с материята, а и съм говорила с мъж, родом от Турция именно по този въпрос и конкретно за случващото се в сериала.
Когато мъж защитава честта си, която е погазена от съпруга, годеница или дъщеря, то той се насочва срещу нея. Наказанието засяга основно жената, защото тя се счита за виновна за предизвикване на плътско желание в мъжа. Мъжът се възприема като подведен, подмамен, изкушен, а не изначално виновен.
Всички споменати случаи с Йълмаз са свързани основно със защита на честта на жената и после на неговата собствена. В случая със Зюлейха, Йълмаз се насочи към Демир, който насила е накарал Зюлейха да се омъжи за него и така е погазил нейната чест. Ако Йълмаз искаше да защити своята чест, то той би наказал Зюлейха. Зюлейха беше негова годеница, Зюлейха имаше с него обещание пред Всевишния и Зюлейха е била тази, която е позволила домогванията на Демир. Защото в мюсюлманските традиции дори и насила омъжена, дори и изнасилена, дори и неправилно обвинена, дори и оклеветена - жената е тази, която е опетнила честта на мъжа и жената е тази, която се наказва.
В случая с мъжете, които говореха обиди...те обиждаха самите жени, а не Йълмаз конкретно. На мъжа не му излиза име, няма значение, дали има любовница или спи с десетки жени, дали е женен или не. Това се толерира от мъжкото общество в исляма, независимо, че според религията е грях и това е парадокс, за който има много изписано. Зюлейха и Мюжгян бяха тези, към които бяха отправени нападките, защото те са жени, а в исляма жената е "мерилото за чест" и нейното поведение и реакции са пряко свързани с честта на мъжа. Едната жена е омъжена, а другата беше неомъжена, но на неомъжените жени не се гледа с добро око, ако се срещат с мъж без обявен годеж. Т.е. те петнят честта на бащите си и на братята си. Видахме, как хората обсъждаха връзката между Мюжгян и Йълмаз, как мъжете цъкаха с език, когато Йълмаз изпращаше Мюжгян до нейния дом и как Фекели му намекна, че така поставя Мюжгян в неудобна позиция, като се среща с нея пред всички и свободно, без да имат обявен годеж. Четин и Гюлтен имат и планиран годеж, той още не се е случил реално, но е обявен и името на Четин се свързва с това на Гюлтен; близките им знаят за тях, одобряват. Точно както беше ситуацията между Йълмаз и Зюлейха в началото в Истанбул.
Ситуацията с Фикрет е подобна. Йълмаз го пита, как можа да "остави Мюжгян бременна". Т.е. как Фикрет е могъл да направи постъпки към Мюжгян. Йълмаз вини мъжа, а не жената, както е по традиция. Уж домогванията на Фикрет обвързват и нейната чест като съпруга и жена, която чест влияе пряко на тази на Йълмаз като съпруг. Ако искаше да защити само своята чест, Йълмаз щеше да насочи пистолет към Мюжгян, защото историята на честта е свързана основно с жената. Жената определя честта на мъжа. Изчистването на честта на мъжа е свързано с наказване на жената. Наказанието изчиства както нейната чест, така и честта на мъжа.
При Йълмаз, ситуацията е такава, че той защитава първоначално женската чест  и после своята, която е свързана с тази на жената, пряко или косвено. Ако защитаваше само своята чест, Йълмаз щеше винаги да се насочва първо към жените, които са свързани с опетняването на честта му. Отношението му към Демир има и друг нюанс: самото поведение на Демир към самия Йълмаз - престъпване на мъжката дума и навлизане в "територията" на друг мъж, ако мога грубо да кажа.
Демир също защитава своята чест - както като съпруг, така и като бей в Чукурова и пред обществото. Не знам, защо това не се коментира, а честта е само и единствено свързвана с Йълмаз. Нима Демир не говореше за чест? Нима Демир не издевателстваше над Зюлейха заради своята чест като съпруг и заради това, какво ще си помислят хората за брака му и за жена му? Нима не затри приятелството си с Дженго именно заради честта си? Погледнато обективно, Демир реагира много по-близо до традициите на потъпканата чест, отколкото Йълмаз.
Хубав ден! Simple Smile

Последна редакция: чт, 03 дек 2020, 12:14 от dana78

# 168
  • Мнения: 167
Потвърждава се това, за което и предполагах... Просто Уур има друг проект. Задължително ще го гледам и него, страшно ме впечатли с ролята си на Йълмаз.

# 169
  • Мнения: 29 126
Привет!

От Бирсен


Цитат
Угур Гюнеш завершил работу в сериале Однажды в Чукурова / Bir Zamanlar Çukurova и уже вернулся в Стамбул. Как стало известно, в настоящее время актер ведет переговоры на участие в новом сериале компании Gold Film для телеканала Fox TV Беззаконные края / Kanunsuz Topraklar. Автор сценария - Зюлкюф Юджел. Режиссер Фарук Тебер. Похоже, речь идет об экранизации романов о турецком Робин Гуде Индже Мехмед.

Скрит текст:
Bir Zamanlar Çukurova dizisinin Yılmaz'ı Uğur Güneş, projedeki çekimlerini tamamlayıp Adana'dan ayrıldı. Ünlü oyuncunun yeni dizisi ise merak konusu oldu. Kulislerde konuşulan bilgilere göre Güneş, Gold Film'in FOX için çekeceği "Kanunsuz Topraklar" dizisi için görüşüyor. Usta kalem Zülküf Yücel'in yazdığı dizinin yönetmen koltuğunda ise sektörün en başarılı yönetmenlerinden Faruk Teber oturacak.

Има филм "Незаконна земя" от 1967 г., не намерих информация дали е по същия роман.

# 170
  • Мнения: 3 634
Здравейте в четвъртък! Animal Bee
Благодаря за новините и коментарите!

И Демир ще умре, както и всички останали. Важно е какво ще направи, докато е жив. И какво ще остави след себе си. Това се  отнася и до всички останали герои. Апокалипсис или просперитет в Яман – това не е ли малко рано да бъде предвиждано, особено на основата на резюме, падащи цветя, птици в небето...Според мен, по-добре е да се гледа сериала и очакванията да се базират на него.
Още в самото начало съм споделила моите теоретични основания: Културата на честта и срама, която не е само турска, а е разпространена в целия Средиземноморски район.
Нашият конкретен случай напълно се вписва в тази култура, но трябва да се гледат конкретните обстоятелства.
Зюлейха от самото начало остана скрита от погледа на Йълмаз по няколко причини. Най-важната, защото Йълмаз я обича. Неговият първи въпрос при връщането му от затвора, който той зададе на всички, с които имаше контакт, беше дали тя доброволно се е съгласила на брака с Демир. Не получи отговор. Това, което Гюлтен му каза, че всяко момиче би приело брак от местния господар, остана като един полуотговор, който се събра с това как Йълмаз я видя: в дрехи на заможна жена и с много бижута. Но в Йълмаз си остана идеята, че тя насилствено е приела брака. Това беше потвърдено за него от писмото на Зюлейха, в което ролята на Хюнкяр затвърди това мислене в него. Последва освобождаване на чувствата от страна на двамата. Следващият момент беше разкриване на истината за Аднан. Ако дотук Йълмаз е имал само съмнения, сега вече Йълмаз е вече наясно за ролята на Зюлейха като предала неговата чест: онзи поглед, когато си спомняше нейния разказ какво я е накарала да направи Хюнкяр. Когато беше насочил пистолета към Хюнкяр като основна виновница, но дойде Аднан, Йълмаз  си спомни и думите на Хюнкяр, че това е станало доброволно. Йълмаз е напълно наясно, че Зюлейха е опетнила неговата чест, защото няма друг начин Демир да е мислил известно време поне детето за свое. Йълмаз и сега знае всичко това. Но не насочва отмъщението си към Зюлейха.
Тук идва ролята на Демир. Той от самото начало, докато още Йълмаз мислеше Зюлейха за насилствено омъжена, излезе пред двамата и пое цялата отговорност върху себе си. Това е колкото, защото в началото искаше да отблъсне и дори да унищожи Йълмаз, толкова и съзнателно поведение. Не само, защото не иска да изложи Зюлейха и да се говорят такива интимни неща пред Йълмаз и пред другите, но тъкмо, за да я предпази от гнева на Йълмаз. Такова е поведението на Демир през цялото време. Вкл. до момента на пресконференцията за Аднан. Демир винаги може да каже, че жената на Йълмаз е влязла в брака с него като негова сестра. Няма значение дали сама е решила това или някой я е накарал. Извършила го е тя. Причината не е само, за да я предпази от физическа разправа, но и защото Демир чака любовта и, той винаги е загрижен за нея. Без да е обсъждано, Йълмаз знае точно как са се случили нещата. Но мълчаливо прието това е едно, а друго е ако: Демир застане пред него и му каже, че Зюлейха не е казала, че е негова жена и че носи неговото дете или още по-лошо, каже това пред други хора. Защото ако Демир говори за това, Йълмаз ще бъде принуден да предприеме действия, каквито предвижда за него опетнената му чест. В мълчанието на Демир по този въпрос – а той беше поставян много пъти, е защитата на Зюлейха. Пред нея Демир няколко пъти каза, че целта на Йълмаз не е тя, а самият той. Ако Демир проговори, целта на Йълмаз ще станат двамата. Но много повече Зюлейха. Защото Демир знаеше от Йълмаз, че тя е негова жена, но Зюлейха е „забравила“ и по този начин тя е по-виновна от Демир. Защото Демир е знаел от Йълмаз, че тя му е жена, но скривайки това, Зюлейха е дала на Демир зелена светлина към себе си. Така, че в нашия конкретен случай всичко от културата на честта е налично, но то се случва по конкретни обстоятелства. Демир пое това, което всъщност трябваше да бъде насочено към двамата. За любовта си Демир прегази много културни норми, вкл. стана нечестен мъж, взел за жена чужда жена и знае, че ще отговаря за това пред Бог. Но той има цел, която смята за по-важна. За постигането и му е важно да пази Зюлейха от физическа разправа и от подобни обяснения. 
Честта на един мъж не е само в това да пази жените, за чиято чест носи отговорност. Той сам не трябва да посяга на чужда жена. Обидите към Йълмаз в ресторанта бяха конкретно към него: подвикваха му какъв лъв е родила земята на Чукурова, който е с две жени едновременно, нещо такова. Той защитава и жените, но и себе си.

# 171
  • Мнения: 3 246
Лучия благодаря за информацията! Simple Smile
Изглежда катастрофата ще бъде в края на 77 серия, а в 78 ще дават опитите на лекарите да спасят Йълмаз и после погребението и прощаването с него. От 79 серия влиза Ханде с нейната Юмут. Предполагам, че в 76 серия ще трабва да се загатне за причината за катастрофата, ако тя не е резултат от злополука, а планиран опит за убийство. Ако сериите са така подредени, то погребението на Йълмаз ще дават на Бъдни вечер на 24 - и декември. Следваща серия на 31 - декември, предполагам, че няма да има. Приятелката ми каза, че се говорело, че може катастрофата да е показана в края на 76 серия, а погребението да е в 77 серия. Така че, ще видим.
Ваня, не съм съгласна с теб. Много удобно поднасяне на фактите и тяхното извъртане в полза на Демир, а съзнателното решение на Йълмаз да не посегне на Зюлейха, се подценява и отрича, като всичко се представя като благородна роля на Демир.
Просто, вече е смешно. И много обидно за образа на Йълмаз.
Йълмаз е напълно наясно, че Зюлейха е предала неговата чест и дали това ще бъде изговорено и пред кого, няма значение за него. Негов осъзнат избор беше, дали да я накаже и нападне или не. Това няма нищо общо с Демир. Това има общо единствено с характера на Йълмаз, с неговите ценности и с неговия личен избор.  
Каква отговорност пое Демир? Когато влачеше Йълмаз по полето, той му каза, че Зюлейха е избрала него - Демир Яман.
"Зюлейха също искаше, Йълмаз. Сама се съгласи. Разбери вече. Беше принудена да те забрави. Помисли, Йълмаз. Лъжа или не. Помисли. Можеш да разбереш. От една страна е човек, когото са осъдили на смърт. Човекът за когото не се знае ще го обесят или не, си ти. А от другата страна съм - аз. Зюлейха предпочете мен. Не можеш да я обвиняваш....За какво да те чака?..."
Йълмаз му казва, че Зюлейха не може да избере него, че не вярва на думите му и т.н.
И отговорът на Демир: "Ааа, ти не познаваш достатъчно добре Зюлейха. Това е добре."
Така ли поема отговорността върху себе си Демир? Това ли е предпазване на Зюлейха и приемане на ролята на "шит" пред гнева на Йълмаз? Като казва, че Зюлейха е избрала и предпочела него - Демир и че тя е поискала този брак. Та, това е тотално хвърляне на вината върху Зюлейха. Демир насочва гнева на излъгания годеник към измамилата го годеница и така, Демир оневинява себе си. Зюлейха била поискала, никой не я карал насила, тя избрала по-добрия. За какво спасяване от гняв на Йълмаз говорим тук? Демир директно постави Зюлейха като виновна за опетняване на честта на Йълмаз, защото предпочела Демир Яман пред един осъден престъпник - Йълмаз.
Ако, Йълмаз искаше да убие Зюлейха като опетнила честта му годеница, която се е омъжила за друг насила или не, той щеше да го стори. Независимо, какво казва или не казва Демир; независимо какво казват или не казват Гюлтен или Саббахатин. Нека не се пренебрегва характера на Йълмаз, това което той носи в сърцето си, убежденията и разбиранията му.
Йълмаз можеше да застреля Зюлейха и след разговора им в ресторанта, при уговорената среща, когато тя беше изнудвана от Демир да разказва на Йълмаз, как хубаво я обичал Демир и колко била щастлива в големия конак със семейството си, докато той гниеше в затвора заради нея. И това е защитата от страна на Демир, ли? Просто да не повярва човек! Йълмаз тогава - за тези й думи - можеше да извади пистолет и да стреля. И вместо да я застреля, защото е опетнила честта му, докато той излежаваше присъда за спасението на нейната чест, Йълмаз  й каза, че тя за него е невинна, въпреки гнева и разочарованието си. Това, че Йълмаз не се саморазправи със Зюлейха не е благодарение на Демир, а е решение на самия Йълмаз.
За пресконференцията, Демир сподели също достатъчно, за да постави Зюлейха отново като отговорна за брака си с него пред Йълмаз и пред обществото. Демир каза, че след като Йълмаз влязал в затвора, той се оженил за Зюлейха, защото я обичал и приел детето на Йълмаз за свое. И къде е тук ролята на Зюлейха? Изводите от думите на Демир са ясни. Дори и без детайли или подробности, Демир казва много: значи, Йълмаз влязал в затвора, а Зюлейха се съгласила на брак с Демир, защото той я обичал. Така, ставя ясно, че Зюлейха е решила да изостави годеника си Йълмаз - затворника за много по-добрата партия - Демир Яман, който да се погрижи за нея и за детето й, защото я обича. Зюлейха изоставя годеника си, който се е жертвал за нея и избира брак и по-добрия живот с богат мъж, който да й осигури прекрасен живота на нея и на сина й. Това какво говори на хората за Зюлейха?! Нищо хубаво.
И Демир продължава с момента с тайната за Аднан. Те не казали на Йълмаз за детето. Скрили тази истина и решили да пазят тайна. И хората си се питат: Защо? Демир продължава: защото Йълмаз бил осъден до живот и можело дори да го обесят. Значи, както за Демир, така и за бившата годеница на Йълмаз - Зюлейха, жертвалият се за нея и гниещ в затвора Йълмаз вече не е човек, няма значение и не заслужава нищо. Това какво говори за тези двама Яман и особено за Зюлейха, заради която Йълмаз е посегнал на човек? Нищо добро.
Образът на Зюлейха е тотално окалян. Неслучайно Зюлейха искаше да се намеси. И, неслучайно Хюнкяр я спря.
Та, за какво мълчание става въпрос тук! И без историята за "девствеността" и "сестрата",  Демир казва нещата от ясно, по-ясно, без детайли, но достатъчно конкретно, за да си направят изводи всички наоколо за Зюлейха...и то в много негативен план.
Ако Йълмаз искаше, имаше намерение или се чувстваше длъжен да си очиства опетнената чест - до сега хиляди пъти щеше да е убил или наранил Зюлейха. Това, че Йълмаз не нарани Зюлейха си е решение на самия Йълмаз, а не постижение на Демир. Нищо не е поемал Демир, дори напротив - винаги определяше решението на Зюлейха като нейн избор, което още повече да ядоса и разгневи Йълмаз. Самият Йълмаз не нарани Зюлейха, защото я обича. Както и сега не нарани Мюжгян физически, а насочи гнева си към Фикрет.
Винаги опазването на честта на един мюсюлманин е свързана: или със защита на честта на жена или с изчистването на честта чрез наказание над жената. Това не е лична характеристика на Йълмаз, а като цяло на всички мъже от региона.
Цитат
Режимът на честта е непростим. На жени, които са попаднали под подозрение не се дава възможност да се защитят и членовете на семейството нямат социално приемлива алтернатива освен да премахнат „петното“ на честта си чрез нападането на жената.
Йълмаз до момента винаги се е насочвал към защита на своята чест и тази на съответната жена, вместо към изчистване на честта си чрез физическо наказание над жената.
Flowers Four Leaf Clover

Последна редакция: чт, 03 дек 2020, 15:20 от dana78

# 172
  • Мнения: 3 634
Който се смята за информиран по въпросите за културата на честта, сигурно знае, че тя почива на телесното, кръвното, материалното разбиране в отношенията.
Затова само първата брачна нощ е онзи момент, в който погазената чест се вижда най-ясно. Неслучайно я сравниха с обесване за Йълмаз, което в този момент той видя в съня си. Тук са само двамата и няма никакво значение кой какво знае, накарал ли го е някой или е решил сам така да постъпи. Тук телесното е в своя максимум: Зюлейха е жена на Йълмаз, но се прави на девствена за Демир – инсценировката, Демир знае, че тя е жена на Йълмаз, но пред него стои сестрата на Йълмаз. Честта включва  мъжът да отнеме девствеността на жена си, което гарантира чистота на кръвната линия от негови деца. Сега девствеността е два пъти, а детето ще остане  между двамата бащи. В нито един момент преди или след тази сцена това не се вижда така ясно. Оттук нататък ще започне разкриването на скритите планове, но последствията от тази сцена остават: Зюлейха е жена на Демир, а Аднан – негов син. Тази сцена позволи детето да бъде записано в рода на Яман.
Когато Демир влачеше Йълмаз и му говори за съгласие на Зюлейха и т.н., Йълмаз не може да мисли друго, освен: Зюлейха е казала, че е моя жена, но Демир е настоявал и тя тогава от безизходица и понеже ще отсъствам, се е съгласила. Йълмаз мисли: тя се е омъжила за Демир като моя жена. Измяната не е в това, че се е съгласила, а в това, че се е съгласила като сестра на Йълмаз. Това в онзи момент Йълмаз не знае. Йълмаз още не знае, че Зюлейха и Демир имат дете, но и до момента, когато Зюлейха ще му каже, че Аднан е негов син, Йълмаз винаги ще мисли, че детето е дете на Зюлейха и Демир. Така в мисленето на Йълмаз отсъстват двете най-важни обстоятелства, които се виждат само в първата брачна нощ. Чак когато разбере за детето, Йълмаз ще разбере какво и как се е случило в тази нощ. Когато Зюлейха му разказваше за Аднан, Йълмаз първо я попита: ти не каза ли, че си бременна? Реакциите на Йълмаз бяха много показателни. Веднага след това Зюлейха започна да говори и организираха бягството. Надеждата за такова бягство и в момента отклонява негативното мислене за тази първа брачна нощ.
За Йълмаз се равиват успоредно и последователно двете линии: да получава все повече информация за случилото се и отварянето на чувствата. За детето той разбра, когато любовта им вече беше много напреднала. Това непрекъснато променяше и неговото отношение не само към Зюлейха, но и решението за брак с Мюжгян, а после оттеглянето от нея и т.н. Йълмаз разбра цялата истина, когато беше вече невъзможно да посегне на Зюлейха. 
Вероятно и преди това не би посегнал.  Нормите за честта варират по място, време, човек, обстоятелства. Йълмаз е цивилизован човек и едва ли би я застрелял. Но ако Демир говори по този въпрос пред него или пред други хора и разкаже как Зюлейха е станала негова жена, Йълмаз ще трябва да каже или направи нещо, говоренето по този въпрос би се отразило и на тримата. Да говори Демир с Йълмаз по този въпрос, е различно от това да му разказват Зюлейха и Хюнкяр. Зависи също в какъв момент би се случило. Така, че Демир пази Зюлейха, но пази и Йълмаз. Това, че Йълмаз спаси две жени от изнасилване, е тъкмо интересното в историята. Защото, за да защити живота му, от своя страна, Зюлейха предаде неговата чест. Обстоятелствата от първата брачна нощ останаха мълчаливо споразумение между тримата. Четвъртата е покойната Хюнкяр. Останалите знаят, че Зюлейха беше преди сестра на Йълмаз, докато всъщност е била негова жена, но те не знаят, че тя е била с Демир в първата брачна нощ не като жена на Йълмаз, а като негова сестра. И това има важни последици.

# 173
  • Мнения: 29 126
Привет!
Благодаря за коментарите! Flowers Bouquet

Хаштаг - İçimYanarken - Докато изгарям







https://www.instagram.com/p/CIVu8FrKL1o/

https://www.instagram.com/p/CIVxI9fqMlN/

# 174
  • Мнения: 3 246
Привет🦋
При културата на честта няма невъзможен или късен момент за очистване на погазена чест чрез насилие. Това, как един мъж ще реагира спрямо една жена по повод на опетнена чест зависи от неговия характер, ценностна система, убеждения, вътрешна нагласа и емоции. Роля имат и мястото, времето и обстоятелствата. Йълмаз нямаше да посегне на Зюлейха, независимо какво и кога е разбрал. Защото не мисля, че е такъв тип мъж. Още с информацията за брака й, при условие, че двамата бяха сгодени и имаха обет пред Бог, неговата чест беше опетнена, но той тръгна срещу Демир, а не срещу Зюлейха...както традицията повелява. Йълмаз разбра от Демир, че Зюлейха избрала Демир пред него - осъденият на смърт или до живот в затвор. Впоследствие, Гюлтен намекна за друга причина - самата особа на Демир: богат, образован, властен. Оттам, гневът на Йълмаз би трябвало да нарастне и при бележката от Зюлейха, той трябваше да тръгне за мястото на срещата с цел да я убие, за да очисти честта си. Не стана така. После, след срещата в клуба, Йълмаз разбира, че Зюлейха се е омъжила, защото е била отчаяна, а Демир така хубаво я обичал. След тази среща или по време на нея, Йълмаз можеше да й посегне, ако беше решил или, ако така приемаше обстоятелствата. Не стана така. Дори и да е приемал, че Зюлейха е станала жена на Демир, бидейки негова жена, според културата на честта, Йълмаз трябваше да я накаже. Това, че Йълмаз не се насочи към Зюлейха, дори напротив - каза, че тя е невинна, е следствие на неговото вътрешно усещане и нагласа. Това се отнася и за момента след истината за Аднан. И Зюлейха и Хюнкяр (когата си призна) му казаха, че Зюлейха е била принудена да мълчи (по плана Хюнкяр), за да може Демир да мисли, че детето е негово. Иначе нямаше как това да се случи. Йълмаз вече разбира и му става напълно ясно, че Зюлейха се е представила за девствена в първата брачна нощ с Демир. Той приема причината за това - изнудването от страна на Хюнкяр с неговия живот. Така че, не мисля, че Демир предпазва Зюлейха или Йълмаз. Демир предпазваше Хюнкяр и нейната причина да стори всичко това на Зюлейха и Йълмаз - предполаганото от нея безплодие на Демир и желанието й за продължаване на рода и спасяване от социална изолация на семейството. Защото, ако въпросът се "разрови" ще се стигне неминуемо до там. Демир това не го устройва и е нормално. Но, това няма общо с някаква закрила за Зюлейха, още по малко за Йълмаз. Нека не забравяме, че Йълмаз направи нещо по въпроса - нападна Хюнкяр. Защото за него тя е в основата на това, Зюлейха да се представи като "девствена" "сестра" на Йълмаз. И да говори с Демир и да не говори с него, Йълмаз знае фактите и ако смяташе Зюлейха за виновна и за опетнила честта му, той щеше са реагира срещу нея.
До после!😊

П.П. Ехо, на линия съм. Приятно гледане и коментиране! Simple Smile

Последна редакция: чт, 03 дек 2020, 19:39 от dana78

# 175
  • Мнения: 3 748
Приятно гледане момичета! Hug

# 176
  • Мнения: 3 246
Демир: "Ще видим кой ще живее и кой ще умре"
Фадик: "Няма да да се учудя, ако някой ден намерят тялото на Йълмаз"
Севда: "Остави, остави живота да си каже думата"
На който каквото е писано от раждане. Съдба. По слухове: Демир и Зюлейха ще намерят горящата кола на Йълмаз и ще го извадят от там и ще го закарат в болницата.
По-голяма фурнаджийска лопата от Шермин - няма

Последна редакция: чт, 03 дек 2020, 20:53 от dana78

# 177
  • Мнения: 3 634
Какви времена, Севда дава автографи в конака на Хюнкяр.
Сание дали ще дочака професионалния управител на чифлика или преди това ще я изгонят?
Ужасен Йълмаз. Фикрет добре му каза, че гледа на жена си като на празно място.
Хвърлените пари ми напомниха как изхвърли през вратата самата Мюжгян.
Не оправдавам Мюжгян, но никой не се замисля, вкл. таткото Фекели, че тя е абсолютно сама под въздействието на лудата Бехидже. Дръпна си ръката, не си ли спомня, че това момиче няма никого на света. Кой щял да бъде виновен, ако Йълмаз застрелял Фикрет? Йълмаз, разбира се, ще е виновен. Той се отказва от детето и, а тя трябва да седи в ъгъла и да чака милост.
Интересни два диалога в конака на Яман.

# 178
  • Мнения: 29 126
Мюжган има формален баща на сина си, а семейство отдавна няма. Какво още трябва да стане, за да го разбере. Не я иска Йълмаз, не я обича и да се крие зад детето си е наивно от нейна страна. Сега ще ги изгонят.

Не схващам съветите на Севда, Демир не спира Зюлейха, тя не иска да се махне без децата. Преводът онлайн  в едната група май нарочно го съкратиха с 2/3, а в другата съвсем изчезна, за да има повече купувачи на преведените серии и гледането сега стана мъчително.

Наградата Produ 2020 Маями за най - добър чуждестранен сериал е за "Имало едно време в Чукурова".

https://www.instagram.com/p/CIWJU3tBVsw/

# 179
  • Мнения: 3 748
Съдба ли? Донякъде в съдба има пръст човешки фактор и в повечето случай с много власт, хитрост и ПАРИ. Ако Фекели навремето е бил богат, сега щяхме да гледаме друг филм. Ако Йълмаз беше богат преди- също. Най невинните и честни хора в сериала са те двамата и най нещастните. Всички останали са грешни, сметкаджии и не знам още как да ги нарека. Демир- това, че обича безумно Зюлейха, не го оправдава за всичко сторено от него. Зюлейха също и Мюжгян.

Общи условия

Активация на акаунт